Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Już wydawało mi się ze jestem pewny co chcę kupić, ale przeglądając oferty nabrałem wątpliwości.

Pomijając osobiste sympatie, które auto jest bardziej nowoczesne i mniej awaryjne ?

Każda uwaga mile widziana.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

zdecydowanie ładniejszy jest peugeot, ale ja kupiłbym mondeo. to racjonalniejszy wybór. do peugota są droższe części a ford poza tym jest większy, świetna trakcja..a peugeot po prostu ładny i ma na pewno wiele innych zalet, ale racjonalniejszym wyborem dla mnie jest mundek.

konto usunięte

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Arek ma rację, FORD jest lepszym wyborem, Peugeot może jest ładniejszy ale bardziej taki "cukierkowaty" , natomiast FORD jest masywny i mi się bardziej podoba, jest bardziej męski, poza tym Peugeot nie jest taki przestronny, szczególnie na tylnych siedzeniach, z przodu też ergonomia nie jest rewelacyjna i do tego mały 407 litrowy bagażnik, wsiadanie do Peugeota na tylne siedzenia jest trudne bo są małe drzwi, z drugiej strony lepiej tam nie wsiadać, - brak miejsca na stopy, mój sąsiad ma 407 także z palca sobie tego nie wyssałem, silniki Forda też są lepsze i jest większy wybór, polecam FORDA MONDEO.
I jeszcze prowadzenie i zachowanie na zakrętach - Mondeo jest rewelacyjne !!!Marcin Staszak edytował(a) ten post dnia 28.06.08 o godzinie 19:04
Adrian Marek Stasiak

Adrian Marek Stasiak www.transsupport.pl

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Witam, stylistyka jest kwestją gustu, a na ten temat nie będe dyskutował. Jeśli chodzi o przestronność wnętrza napewno mondeo bije na głowę 407. Natomiast awaryjność tu można podyskutować szczególnie na temat 130 konnego Tdci Forda, kupując używane mondeo można trafić na niezłą mine, układ paliwowy tych samochodów jest szczególnie podatny na usterki, a koszt naprawy uwzględniający wymianę pompy wtryskowej i wtryskiwaczy oraz niezbędnych elementów dodatkowych to wydatek rzędu 9-13 tyś złotych. Nie polecam ewentualnej naprawy na częściach regenerowanych bądź używanaych, bo za parę kilometrów będzie powtórka z rozrywki. W tym przypadku 407 zdecydowanie wygrywa, a fakt, iż w nowych focusch jest motor 1.6 Tdci ten sam co w 407 Hdi 110 KM świadczy o tym, że Peugeot jest w dziedzinie konstrukcji diesli nowej generacji zdecydowanie lepszy od Forda, ale wybór jest po stronie wydającego pieniądze. Napewno 407 jest bezpieczniejsza od mondeo pięć gwiazdek Peugeota w teście zderzeniowym EURO NCAP, chociaż właściowości trakcyjne nieznacznie ustępują w stosunku do mondeo.I tak pokrótce wygląda moja opinia na temat porównywanych samochodów.
pozdrawiam.Adrian Marek Stasiak edytował(a) ten post dnia 28.06.08 o godzinie 19:39
Tomasz Drabik

Tomasz Drabik Dyrektor Organizacji
Sprzedaży - NAVO PGD
Sp. z o.o.

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Używam służbowo 407, mam też kilku znajomych, którzy jeżdżą Mondeo. Napisze więc sporo o 407ce i trochę o Fordzie.

Najpierw kilka słów o 407 (2.0 hdi 136km, 6 biegów) – mam go od nowości i po roku stuknęło 61 tyś km.

Wyposażenie:
- automatyczna klimatyzacja
- ABS, ESP, BAS
- 7 poduszek
- Elektryczne szyby, lusterka (podgrzewane)
- fabryczne radio CD/MP3 + 6 głośników

Pozytywy:
- średnie spalanie 6,7 l/100km – 70% to trasa i bardzo dynamiczna jazda z dużymi prędkościami z częstym wyprzedzaniem, 30% miasto
- świetne fotele – wysiadam po 500 km ciągłej jazdy i zero bólu pleców
- dobra ergonomia oprócz idiotycznie umieszczonego uchwytu na napoje
- wygląd, który mi osobiście (i wielu innym) bardzo się podoba
- rewelacyjny silnik (bardzo mocny i elastyczny – idealny na polskie drogi gdzie często trzeba wyprzedzać np. TIRy) w środku nie słychać, że to ropniaczek :)
- 6 biegów
- dobrze wyciszone wnętrze
- ładny kokpit
- klocki hamulcowe przednie wystarczyły na 40 tys. km, z tyłu wymienione przy 60 tys. km
- przeglądy co 30 tys. km (za przegląd w ASO na 60 tyś km + klocki na tył + przegląd klimy i wymianę czynnika chłodzącego – 1050 pln)
- dobre zawieszenie (dobry kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem) – jak na razie bez usterek (a w innych autach którymi wcześniej jeździłem przy takim przebiegu już pojawiały się stuki i skrzypienia)
- świetnie działające ESP
- drobna rzecz, ale uwielbiam ją w Peugeotach – spryskiwacz przedniej szyby, który działa tak, że zrasza całą jej powierzchnię

„Minusy”:
- mały bagażnik i wąski otwór załadunkowy
- mało miejsca z tyłu
- mocno pochylona przednia szyba, przez co wnętrze gdy jedziemy pod słońce mimo automatycznej klimy mocno się nagrzewa
- miękki lakier podatny na zarysowania

Usterki
– uszczelniacz półosi (60 tys km - gwarancja),
- jakiś elektroniczny moduł (50 tys km-gwarancja),
- radio fabryczne, które podczas odtwarzania CD zacina się (raz naprawiane i zero efektu)

Słów kilka o Mondeo:
„+”:
- rewelacyjne zawieszenie i układ kierowniczy
- duży bagażnik
- dynamiczny silnik
- chyba trochę lepszy prestiż marki niż Peugeot, przez co pewnie mniej traci na wartości

„-”:
- silnik TDCI czuły na jakość paliwa i ma opinię bardzo usterkowego i kosztownego w naprawie (układ wtryskowy i elektronika)
- nudna stylistyka zarówno w środku jak i na zewnątrz – ale to jest kwestia gustu
- KOROZJA!! – w 2 letnim bezwypadkowym aucie korodują drzwi – i to jest przypadłość występująca w każdym Mondeo moich znajomych
- szybko koroduje wydech

Reasumując każde z tych aut ma zarówno „plusy”, jak i „minusy”. Ja osobiście trochę bym się obawiał kosztownych napraw fordowskiego TDCI, ale z drugiej strony elektronika w Peugeotach ma także kiepską renomę.

Patrząc na wygląd obu aut – mnie osobiście bardziej podoba się 407 – ale to jak pisałem powyżej kwestia gustu.

Bezpieczeństwo - to atut 407ki.

Idealne auta nie występują, z każdym autem są jakieś problemy – dlatego też najlepsza rada, to przejedź się każdym z nich, zobacz co Tobie osobiście bardziej pasuje, co bardziej odpowiada twoim gustom i potrzebom.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Adrian Marek Stasiak:
Witam, stylistyka jest kwestją gustu, a na ten temat nie będe dyskutował. Jeśli chodzi o przestronność wnętrza napewno mondeo bije na głowę 407. Natomiast awaryjność tu można podyskutować szczególnie na temat 130 konnego Tdci Forda, kupując używane mondeo można trafić na niezłą mine, układ paliwowy tych samochodów jest szczególnie podatny na usterki, a koszt naprawy uwzględniający wymianę pompy wtryskowej i wtryskiwaczy oraz niezbędnych elementów dodatkowych to wydatek rzędu 9-13 tyś złotych. Nie polecam ewentualnej naprawy na częściach regenerowanych bądź używanaych, bo za parę kilometrów będzie powtórka z rozrywki. W tym przypadku 407 zdecydowanie wygrywa, a fakt, iż w nowych focusch jest motor 1.6 Tdci ten sam co w 407 Hdi 110 KM świadczy o tym, że Peugeot jest

nie , to jest mina!

w dziedzinie konstrukcji diesli nowej generacji zdecydowanie lepszy od Forda, ale wybór jest po stronie wydającego pieniądze. Napewno 407 jest bezpieczniejsza od mondeo pięć gwiazdek Peugeota w teście zderzeniowym EURO NCAP, chociaż właściowości trakcyjne nieznacznie ustępują w stosunku do mondeo.I tak pokrótce wygląda moja opinia na temat porównywanych samochodów.
pozdrawiam.Adrian Marek Stasiak edytował(a) ten post dnia 28.06.08 o godzinie 19:39
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Kurcze z tymi silnikami to nie wiem co myśleć, gdzieś usłyszałem ze to generalnie bolączka common rail’ow, czyli TDCi, HDi czy FSi.

Poza tym nawet jeśli ford pada częściej z powodu paliwa to dotyczy to wszystkich modeli z TDCi ? Modeli z przed (07.2003) liftingu ? Czy może tylko dwóch pierwszych serii TDCi gdzie były montowane pierwsze wtryski Delphi ?

konto usunięte

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Tomasz Drabik:
Używam służbowo 407, mam też kilku znajomych, którzy jeżdżą Mondeo. Napisze więc sporo o 407ce i trochę o Fordzie.

Najpierw kilka słów o 407 (2.0 hdi 136km, 6 biegów) – mam go od nowości i po roku stuknęło 61 tyś km.

Wyposażenie:
- automatyczna klimatyzacja
- ABS, ESP, BAS
- 7 poduszek
- Elektryczne szyby, lusterka (podgrzewane)
- fabryczne radio CD/MP3 + 6 głośników

Pozytywy:
- średnie spalanie 6,7 l/100km – 70% to trasa i bardzo dynamiczna jazda z dużymi prędkościami z częstym
wyprzedzaniem, 30% miasto
- świetne fotele – wysiadam po 500 km ciągłej jazdy i zero bólu pleców
- dobra ergonomia oprócz idiotycznie umieszczonego uchwytu na napoje
- wygląd, który mi osobiście (i wielu innym) bardzo się podoba
- rewelacyjny silnik (bardzo mocny i elastyczny – idealny na polskie drogi gdzie często trzeba wyprzedzać np. TIRy) w środku nie słychać, że to ropniaczek :)
- 6 biegów
- dobrze wyciszone wnętrze
- ładny kokpit
- klocki hamulcowe przednie wystarczyły na 40 tys. km, z tyłu wymienione przy 60 tys. km
- przeglądy co 30 tys. km (za przegląd w ASO na 60 tyś km + klocki na tył + przegląd klimy i wymianę czynnika chłodzącego – 1050 pln)
- dobre zawieszenie (dobry kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem) – jak na razie bez usterek (a w innych autach którymi wcześniej jeździłem przy takim przebiegu już pojawiały się stuki i skrzypienia)
- świetnie działające ESP
- drobna rzecz, ale uwielbiam ją w Peugeotach – spryskiwacz przedniej szyby, który działa tak, że zrasza całą jej powierzchnię

„Minusy”:
- mały bagażnik i wąski otwór załadunkowy
- mało miejsca z tyłu
- mocno pochylona przednia szyba, przez co wnętrze gdy jedziemy pod słońce mimo automatycznej klimy mocno się nagrzewa
- miękki lakier podatny na zarysowania

Usterki
– uszczelniacz półosi (60 tys km - gwarancja),
- jakiś elektroniczny moduł (50 tys km-gwarancja),
- radio fabryczne, które podczas odtwarzania CD zacina się (raz naprawiane i zero efektu)

Słów kilka o Mondeo:
„+”:
- rewelacyjne zawieszenie i układ kierowniczy
- duży bagażnik
- dynamiczny silnik
- chyba trochę lepszy prestiż marki niż Peugeot, przez co pewnie mniej traci na wartości

„-”:
- silnik TDCI czuły na jakość paliwa i ma opinię bardzo usterkowego i kosztownego w naprawie (układ wtryskowy i elektronika)
- nudna stylistyka zarówno w środku jak i na zewnątrz – ale to jest kwestia gustu
- KOROZJA!! – w 2 letnim bezwypadkowym aucie korodują drzwi – i to jest przypadłość występująca w każdym Mondeo moich znajomych
- szybko koroduje wydech

Reasumując każde z tych aut ma zarówno „plusy”, jak i „minusy”. Ja osobiście trochę bym się obawiał kosztownych napraw fordowskiego TDCI, ale z drugiej strony elektronika w Peugeotach ma także kiepską renomę.

Patrząc na wygląd obu aut – mnie osobiście bardziej podoba się 407 – ale to jak pisałem powyżej kwestia gustu.

Bezpieczeństwo - to atut 407ki.

Idealne auta nie występują, z każdym autem są jakieś problemy – dlatego też najlepsza rada, to przejedź się każdym z nich, zobacz co Tobie osobiście bardziej pasuje, co bardziej odpowiada twoim gustom i potrzebom.
Zgadzam się z tym co napisałeś, miałem okazję przez 3 miesiące użytkować 407 ale z mniejszym dieslem 1.6 HDI i powiem Ci że też dawał radę, wygodne auto, dodam że miałem kiedyś PEUGEOTA 406 z silnikiem 2.0HDI 110 KM i powiem Ci że rewelacja, komfort, ilosć miejsca, jak go sprzedawałem miał na liczniku 690 tyś km, i jeszcze był w dobrym stanie, wspaniałe wspomnienia po nim zostały.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Damian Kamiński:
Kurcze z tymi silnikami to nie wiem co myśleć, gdzieś usłyszałem ze to generalnie bolączka common rail’ow, czyli TDCi, HDi czy FSi.

Poza tym nawet jeśli ford pada częściej z powodu paliwa to dotyczy to wszystkich modeli z TDCi ? Modeli z przed (07.2003) liftingu ? Czy może tylko dwóch pierwszych serii TDCi gdzie były montowane pierwsze wtryski Delphi ?

A ja pozwolę sobie tylko dodać że:
Nic nie mam do Francuzów a Volkswageny (patrz fokewulfy) tez mnie na kolana nie rzucają. Co do awarii pojazdów to powiem tez tak: mój serdeczny kolega a jednocześnie sąsiad w ubiegłym roku miał co najmniej dziwna awarie silnika w Fordzie Focusie C-maxx z silnikiem 1.6 tdci. Samochodzik miał przejechane 60 tys w dwa lata. To chyba nie za dużo jak na taka awarie prawda? A mianowicie skończyły się wtryskiwacze. Koszt w serwisie 7.5 tys PLN. Zaznaczyć należy że pojazd 2 miesiące po gwarancji, w serwisie spędził około miesiąca zanim doszli co go boli. A ze pojazd jako firmowy latał to kumpel zalewał go sam na BP i tylko dieslem ultimate (chyba tak to sie pisze). Chciał sie procesować z koncernem ale jak w serwisie usłyszeli że ma rachunki na paliwo to odmówili wydania na piśmie informacji że przyczyna awarii była zła jakość paliwa. Woleli pójść na rabat za naprawę!!! A to Polska właśnie.

Sorki że wklejam ten teks w ten temat ale chyba nawet bardziej jest na czasie niż w oryginalnym poście.

Pozdrawiam!!
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Grzegorz K.:
Damian Kamiński:
Kurcze z tymi silnikami to nie wiem co myśleć, gdzieś usłyszałem ze to generalnie bolączka common rail’ow, czyli TDCi, HDi czy FSi.

Poza tym nawet jeśli ford pada częściej z powodu paliwa to dotyczy to wszystkich modeli z TDCi ? Modeli z przed (07.2003) liftingu ? Czy może tylko dwóch pierwszych serii TDCi gdzie były montowane pierwsze wtryski Delphi ?

A ja pozwolę sobie tylko dodać że:
Nic nie mam do Francuzów a Volkswageny (patrz fokewulfy) tez mnie na kolana nie rzucają. Co do awarii pojazdów to powiem tez tak: mój serdeczny kolega a jednocześnie sąsiad w ubiegłym roku miał co najmniej dziwna awarie silnika w Fordzie Focusie C-maxx z silnikiem 1.6 tdci. Samochodzik miał przejechane 60 tys w dwa lata. To chyba nie za dużo jak na taka awarie prawda? A mianowicie skończyły się wtryskiwacze. Koszt w serwisie 7.5 tys PLN. Zaznaczyć należy że pojazd 2 miesiące po gwarancji, w serwisie spędził około miesiąca zanim doszli co go boli. A ze pojazd jako firmowy latał to kumpel zalewał go sam na BP i tylko dieslem ultimate (chyba tak to sie pisze). Chciał sie procesować z koncernem ale jak w serwisie usłyszeli że ma rachunki na paliwo to odmówili wydania na piśmie informacji że przyczyna awarii była zła jakość paliwa. Woleli pójść na rabat za naprawę!!! A to Polska właśnie.

Sorki że wklejam ten teks w ten temat ale chyba nawet bardziej jest na czasie niż w oryginalnym poście.

Pozdrawiam!!


serwis to serwis, niestety. ja w japońcu miałem przykrą i kosztowną usterkę, na "drugi dzień" po upływie gwarancji :(
co do usterek, to zdarzają się wszędzie, nawet w autach za ponad 300tys. do peugeot'ów mam sentyment, ale ze względów rozsądkowych wybiorę nudnawego forda. choć w przypadku najnowszego mundka o nudzie chyba mowy nie ma :) myślę, że zawieszenie forda jest jego mocna stroną.

konto usunięte

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

trwalszym silnikiem jest słabszy 115 konny motor w Mondeo. Jest oczywiście bardziej zamulony i głośniejszy ale to trwała i ekonomiczna jednostka. Ostatnio rozmawiałem ze swoim mechanikiem długo i namiętnie o dieslach i silników HDI też nie chwalił pod względem trwałości. Paliwo na stacjach jest średniej jakości a czasem bardzo złej. Silniki FSI aż takie bardzo wrażliwe na paliwo nie są. Zdecydowanie bardziej podatne na usterki są TDI na pomowtryskiwaczach ( choć najłatwiej załatwić ten silnik złym olejem), TDCI w Mondziaku i właśnie silniki HDI.

Co do pytania Damiana to ustosunkuje się tak. Jeździłem kilka razy Mondeo i dwa razy Peugotem. Francuz jest niewątpliwie ładniejszy i takie bardziej przyjemny w użytkowaniu. Mondeo to samochód przemyślany i niezaskakujący absolutnie niczym. Technicznie są tak porównywalne, że Twoja decyzja powinna bazowaćna odczuciach. Przejedź się jednym i drugim samochodem, posiedźw nich, ponaciskaj guziki- zobacz w którym samochodzie się lepiej czujesz.

Druga rzecz to wielkość samochodu. Mondeo jest większe z tyłu i w bagażniku, tylko czy wykorzystujesz tą przestrzeń na tyle by to miało mieć wpływ na zakup.
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

''Damian Kamiński edytował(a) ten post dnia 29.06.08 o godzinie 22:41
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Aleksander Zaruski:
Druga rzecz to wielkość samochodu. Mondeo jest większe z tyłu i w bagażniku, tylko czy wykorzystujesz tą przestrzeń na tyle by to miało mieć wpływ na zakup.

Pomyśl ile rzeczy zabiera kobieta na 3 dniowy wyjazd, na taką pogodę, i na śmaką, i coś tam jeszcze pod kolor, i coś na zamianę gdyby coś innego się ubrudziło, butów 5 rodzajów etc. Długo by opowiadać :)

Do tego dochodzi drugie tyle dla dziecka :), no i oczywiście jeszcze wózek trzeba zmieścić, no i sobie coś zabrać. :)


A gdyby przy tym wszystkim jeszcze z 2 torby się zmieściły to by było super bo by można znajomych zabrać :)

Tak mniej więcej rozumuje moja żona :) wiec bagażnik … ma znaczenie.Damian Kamiński edytował(a) ten post dnia 29.06.08 o godzinie 22:42

konto usunięte

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Ech kolego, proponuję zmienić żonę, poszukać takiej która będzie oszczędniejsza w pakunkach, wtedy bagażnik nie będzie kartą przetargową przy wyborze auta.
To oczywiście żart, ale jak tak czytam że parę torb, dziecko i wózek........proponuję Peugeota Boxera lub Forda Transita.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Jak trzeba dużo gratów wozić to Mundek w kombi załatwia sprawę. Nie ma nad czym deliberować :)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 30.06.08 o godzinie 00:38
Damian Kamiński

Damian Kamiński Zamieniam informacje
w wiedzę ...

Temat: Mondeo MKIII TDCi vs 407 HDi

Hehe, no i tu jest pies pogrzebany :)

Kiedyś krążył po necie taki PPS w którym były zdjęcia takiego autobusu, co w bagażniku miał mercedesa sportowego, a w środku był luksusowym camperem.

Gdyby to miało dynamikę Evo :) i spalanie … co ja mówię brak spalania … i szło by tym zaparkować przed blokiem :) to spełniało by 100% wymagań kobiety :)

Pomijając, na 2 auta nie mam środków, a chcę by te auto spełniało też moje oczekiwania, (widzieliście pewno ostatnią reklamę Citroena Berlingo :), dlatego nie chce kombi, chce coś co ma przynajmniej symboliczne aspiracje do auta dynamicznego i sportowego, a równocześnie niebanalnego :)

Na mondeo patrzę przez pryzmat ST :) dlatego trochę tych sportowych aspiracji w nim widzę, znowu 407 ma ciekawy przód i generalnie linię boczną, ale tym bagażnikiem mnie troszkę postraszyliście :)

Następna dyskusja:

Mondeo MKIII 2,0 TDCI 115KM




Wyślij zaproszenie do