konto usunięte

Temat: Mazda RX-8, Motor Wankla

Czy Waszym zdaniem to zdrowe wyciskać z silnika o małej pojemności dużą moc? Przykładem takim jest silnik Wankla w Mazdzie RX-8, który o pojemności 1308 ccm (2 x 654 ccm) daje nam do wyboru: 192 kM lub 231 kM.

konto usunięte

Temat: Mazda RX-8, Motor Wankla

Olaf P.:
Czy Waszym zdaniem to zdrowe wyciskać z silnika o małej pojemności dużą moc? Przykładem takim jest silnik Wankla w Mazdzie RX-8, który o pojemności 1308 ccm (2 x 654 ccm) daje nam do wyboru: 192 kM lub 231 kM.

zdrowe nie zdrowe... silnik wankla to całkowicie inny silnik od standardowego, całkowicie inna (nadal niedopracowana) technologia.. nie znam na tyle tego silnika, żeby móc cokolwiek powiedzieć o jego trwałości, jeśli jednak jego trwałość jest podobna do standardowych silników... to czemu nie, duża moc, mała pojemność, lekki silnik, czego chcieć więcej ? ;)

pominę już praktyczne aspekty silnika wankla i to, że rozkręca się dopiero w momencie, kiedy normalny silnik tak w zasadzie domaga się już następnego biegu ;) w dolnym zakresie obrotów jakoś nie specjalnie chce jechać

konto usunięte

Temat: Mazda RX-8, Motor Wankla

pominę już praktyczne aspekty silnika wankla i to, że rozkręca się dopiero w momencie, kiedy normalny silnik tak w zasadzie domaga się już następnego biegu ;) w dolnym zakresie obrotów jakoś nie specjalnie chce jechać

i to jest jego największy plus... z wyjątkiem jazdy po mieście ;)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Mazda RX-8, Motor Wankla

ciężko porównywać silnik wankla, do silników powiedzmy konwencjonalnych.. jest w nim znacznie mniej ruchomych części, a tłok - rotor wykonuje suwy pracy jednocześnie, a nie kolejno. Ograniczenie tarcia i ogromna płynność pracy (praktycznie brak wibracji) powodują, że z silnika składającego się z dwóch rotorów pracujących na wspólnej osi mamy nieosiągalną dla konwencjonalnych jednostek moc i to bez doładowania. W zasadzie silnik ten ma dwie wady: pierwsza to niższa trwałość, zużywają się uszczelnienie rotora i druga to większe spalanie. Chociaż spalanie jest duże patrząc na pojemność silnika, ale już nie takie wielkie patrząc na generowaną moc :) Za to przy naszych przepisach za 230KM płacimy składkę jak za pandę ;)
Ogólnie silnik to konstrukcja genialna, kulejąca niestety z powodu braku (lub kosztów) technologii potrzebnej do pokonania kilku wad. Jednak jak widać obecna generacja silnika nie ustępuje za bardzo trwałością względem wysilonej konkurencji i nie trzeba się tego silnika bać :)
Nie tak dawno trafiłem w necie na świetną prezentację renesis'a czyli obecnej generacji wankla montowanego w rx8, było tam dosłownie wszystko do a do z o silniku, opisy, rysunki, animacje, filmy itd.. Ale jak to zwykle bywa jak teraz szukam to nie mogę odnaleźć :/

konto usunięte

Temat: Mazda RX-8, Motor Wankla

właśnie zastanawiam się jak jest z trwałością. Kiedyś znajomy opowiadał mi jak szukał RX-7 w jakiejś fajnej cenie na necie. Podobno na jednej niemieckiej stronie z ogłoszeniami prawie przy każdym modelu tego samochodu była informacja, że auto jest właśnie po wymianie silnika... nie wiem czy mówił prawdę. hmmm. ale rzeczywiście motor Wankla ma sporo plusów... i chyba większość ich już wymieniliście ;)Olaf Pozoga edytował(a) ten post dnia 09.07.07 o godzinie 21:45

Temat: Mazda RX-8, Motor Wankla

Olaf P.:
właśnie zastanawiam się jak jest z trwałością. Kiedyś znajomy opowiadał mi jak szukał RX-7 w jakiejś fajnej cenie na necie. Podobno na jednej niemieckiej stronie z ogłoszeniami prawie przy każdym modelu tego samochodu była informacja, że auto jest właśnie po wymianie silnika... nie wiem czy mówił prawdę. hmmm. ale rzeczywiście motor Wankla ma sporo plusów... i chyba większość ich już wymieniliście ;)Olaf Pozoga edytował(a) ten post dnia 09.07.07 o godzinie 21:45

jeszcze jeden + ;) czytałem, że te silniczki dobrze sprawują się zasilane WODOREM! mazda testuje już egzemplarze z takim zasilaniem.

Następna dyskusja:

MAZDA 323




Wyślij zaproszenie do