Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Ok. Wyobraz sobie sytuacje (prawdopodobnie tak to wygladalo u wlasciciela tego mercedesa).
Facet zalal treflene paliwo. Podzczas jazdy chwilowo przytyka sie filtr paliwa co objawia sie trybem serwisowym. Sytuacja moze powtorzyc sie kilkukrotnie ale w miedzyczasie auto dziala poprawnie.
Gosc jedzie do serwisu, podlaczaja kompa (w artykule nie bylo mowy o diagnozie wiec nie mozna jej wykluczyc) i wykazuje blad, mowiacy o przytkaniu filtra z uwagi na trefne paliwo.
Co ma zrobic diagnosta? Cos naprawic?
Np zalecić natychmiastową wymianę filtra paliwa
Marcin Chruślak:
Kiepskie paliwo? Albo z woda, albo zaciagniety jakis syf albo nie przystosowane do temperatury.
Te czynniki maga spowodowac chwilowe przytkanie filtra. Pozniej auto dziala poprawnie.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 11:06
Ostatniego czasu miałem źle zamontowany filtr paliwa, auto przy wyższych prędkościach potrafiło się przydławić, ale nie powodowało to żadnego trybu serwisowego. Trzeba też pamiętać, że zimą przy niskich temperaturach można od czasu do czasu zalać preparatu do ON który zapobiega wytracaniu sie parafiny.

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Wiele innych czynników może spowodować chwilowe przejście w tryb serwisowy, imho serwis wykazał się tu całkowitą niekompetencją mówiąc klientowi o złym paliwie. Serwis w takim wypadku ma obowiązek wykazać, że problem leży w paliwie a nie powiedzieć klientowi że leje złe paliwo.

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Marcin Chruślak:
W przypadku jednorazowego badz kilkukrotnego zapalenia a nie regularnego, wymiana filtra nie jest konieczna. Wez moj przypadek, zima kilka razy zapalilo, pozniej 9 miesiecy bez problemow. Wymiane filtra mozna tez potraktowac jako wyludzenie kasy. Byc moze wystarczyloby spuszczenie wody.
Marek S.:
Nie wiadomo co bylo przyczyna. Nie wiadomo jak wygladala cala rozmowa. Nie wiadomo czy byla diagnoza, czy cos wykonano.Dla mnie smieszne jest obwinianie serwisanta za te slowa. Powiedzial prawde bo jakosc paliwa wplywa na dzialanie silnika.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 14:01
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Marcin Chruślak:
W przypadku jednorazowego badz kilkukrotnego zapalenia a nie regularnego, wymiana filtra nie jest konieczna. Wez moj przypadek, zima kilka razy zapalilo, pozniej 9 miesiecy bez problemow. Wymiane filtra mozna tez potraktowac jako wyludzenie kasy. Byc moze wystarczyloby spuszczenie wody.

Jakie wyłudzenie? Przyjeżdżam do serwisu zweryfikować co było przyczyną przejścia auta w tryb serwisowy,dostaje informację że prawdopodobnie jest wina paliwa,które mogło też źle wpłynąć na filtr paliwa.Zdrowo myślący człowiek chciał by by tą przyczynę wyeliminowano i wymieniono filtr. Tym bardziej że wystarczy zasugerować że koszt wtryskiwaczy w przypadku nowych diesli może sięgać 20 tyś. Wymiana filtra to pewnie około 200 w autoryzowanym serwisie.

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Tu przyznam racje. Mialem to samo.

Rower Ci wszedł na tryb awaryjny??? O_o

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Zatankowales paliwo, ktore mialo jakis syf. Syf ten zostaje zassany co objawia sie chwilowym zatkaniem/przytkanie filtra a nastepnie osiada na filtrze. To chwilowe przytkanie skutkuje nizszym cisnieniem na listwie i komputer wykrywa blad co kutkuje trybem serwisowym. Pozniej syf nie zostaje juz zassany bo osiadl w filtrze. Filtr nadal spelnia swoje zadanie bo nie jest uszkodzony ani zatkany. Wymiana nie jest konieczna.
W przypadku wody, mozna rowniez ja spuscic.

I nadal zaznaczam. Nic nie wiadomo o przebiegu rozmowy czy diagnozy. Porada: tankuj pan lepsze paliwo bo zasyfione paliwo moze powodowac wlaczanie trybu serwisowego jest prawidlowa.
I przeczytajcie dokladnie: to byla porada.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 14:37
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Porada: tankuj pan lepsze paliwo bo zasyfione paliwo moze powodowac wlaczanie trybu serwisowego jest prawidlowa.
Jest kompletnie debilna. Facet, który coś takiego powiedział klientowi powinien wylecieć z firmy w trybie dyscyplinarnym za obrażanie inteligencji klienta i narażanie pracodawcy na straty wynikające z utraty tegoż klienta.

Ale ja wiem, że Ty tego nie rozumiesz.

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Rozmowa w serwisie po diagnozie:
K - co bylo przyczyna wejscia w tryb serwisowy?
S - syf w paliwie
K - jak temu zaradzic?
S - starac sie tankowac dobre paliwo

Za to powinni wywalac z pracy....
Marcin G.

Marcin G. Sprytna Bestia ;-P

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Zatankowales paliwo, ktore mialo jakis syf. Syf ten zostaje zassany co objawia sie chwilowym zatkaniem/przytkanie filtra a nastepnie osiada na filtrze. To chwilowe przytkanie skutkuje nizszym cisnieniem na listwie i komputer wykrywa blad co kutkuje trybem serwisowym. Pozniej syf nie zostaje juz zassany bo osiadl w filtrze. Filtr nadal spelnia swoje zadanie bo nie jest uszkodzony ani zatkany. Wymiana nie jest konieczna.
W przypadku wody, mozna rowniez ja spuscic.

I nadal zaznaczam. Nic nie wiadomo o przebiegu rozmowy czy diagnozy. Porada: tankuj pan lepsze paliwo bo zasyfione paliwo moze powodowac wlaczanie trybu serwisowego jest prawidlowa.
I przeczytajcie dokladnie: to byla porada.

Oooo... to już dobitnie pokazuje,że chyba nie znasz zasady działania filtra... Albo syf przeszedł przez filter i wtedy filtr jest do dupy albo osiadł na filtrze co spowodowało jego zatkanie... Nie ma czegoś takiego jak przejście syfu przez filtr.

Ponawiam pytanie: Czym jeździsz?
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Rozmowa w serwisie po diagnozie:
K - co bylo przyczyna wejscia w tryb serwisowy?
S - syf w paliwie
K - jak temu zaradzic?
S - starac sie tankowac dobre paliwo

Za to powinni wywalac z pracy....

Byłbyś zadowolony z takiej obsługi?

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Marcin G.:
Gdyby mi sie filtr zapchal to bym nie odpalil silnika albo by sie dlawil. Kolejne 9 miesiecy bez problemow. Wniosek: filtr sie przytkal na moment.

Pisalem wczesniej.
Marcin Chruślak:
To nie jest usluga. To jest porada.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 15:15
Marcin G.

Marcin G. Sprytna Bestia ;-P

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:

Gdyby mi sie filtr zapchal to bym nie odpalil silnika albo by sie dlawil. Kolejne 9 miesiecy bez problemow. Wniosek: filtr sie przytkal na moment.

Tak? A co się potem z tym syfem stało? Wyparował? żeby cały filtr się przytkał to musiałby zassać reklamówkę...
Tryb serwisowy w normalnych warunkach to na 99.9% wina czujników albo elektroniki.

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

A parafina czy krysztal lodu?
To wytlumacz mi zachowanie mojego auta.
Marcin G.

Marcin G. Sprytna Bestia ;-P

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
A parafina czy krysztal lodu?
To wytlumacz mi zachowanie mojego auta.

parafina to standard przy letnim paliwie. A woda skąd? Chyba, że masz dziurawy bak i Ci się deszczówka wlewa...
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
Rozmowa w serwisie po diagnozie:
K - co bylo przyczyna wejscia w tryb serwisowy?
S - syf w paliwie
K - jak temu zaradzic?
S - starac sie tankowac dobre paliwo
Kontynuujmy:
K - sugeruje Pan, że leję kiepskie i nie wiem, że to szkodzi silnikowi? Zawsze tankuję najlepsze paliwo z markowych stacji.

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

A to do paliwa dolewac nie moga? Filtr paliwa w dieslach przeciez ja wylapuje.
Paliwo letnie? Raczej wykluczam gdyz akcje zaczely sie dziac w grudniu/styczniu wiec watpliwe bym w tym miesiacu zalal pozostalosc letniego. A w przejsciowym parafina sie wytraca przy ~-10C. Ja problemy mialem dokladnie od 0C. Wystarczylo, ze samochod stal w nocy przy -1C.
Dodatkowo we Francji byly glownie plusowe temp. wiec problem powinien ustapic w przypadku parafiny. Ale nie pomagalo a kilkanascie bakow schodzilo.

Gdyby elektronika szwankowala to bym mial problemy rowniez ostatniej zimy. Nie bylo.
Przemysław Lisek:
To podaj jaka porade powinien przekazac serwisant. Nadal zaznaczam, ze byla to porada. Diagnoza jak i wymiana filtra jest niewykluczona.
Czyli co zrobic by filtr sie nie zapychal?Czarek M. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 15:56
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Czarek M.:
To podaj jaka porade powinien przekazac serwisant.

Z A P Y T A Ć !

Zapytać gdzie i jakie paliwo lał ostatnio klient i jakie leje zwykle.

Czujesz różnicę względem tego co zrobił serwisant??
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

To tak jakby lekarz widząc zmiany w płucach pacjenta powiedział
L - Stanowczo powinien przestać Pan palić
P - Ale ja nie palę od 30 lat!
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Serwis ASO jest od tego żeby zarabiać, a nie medytować co też mogło włączyć tryb serwisowy. ASO jest od podstawowej szybkiej obsługi i tyle. Takimi rzeczami zajmują się wyspecjalizowane warsztaty naprawiające elektronikę samochodową. Jeżeli tester nie pokaże prawidłowo błędu to taki biedny chłopak w ASO może co najwyżej wymieniać centralki i czujniki do skutku, chyba że jest to tzw. typowa usterka występująca w prawie każdym aucie danej marki. Elektronika w samochodach najczęściej jest kiepskiej jakości i na dodatek projektowana na "szybko" i oszczędnie. Każdy kto pracuje przy samochodach może godzinami opowiadać jak to czujniki przestają działać przy niskich lub wysokich temperaturach, o tym jak to jakaś firma nie przewidziała że auto będzie jeździć w deszczu albo po śniegu itp. Po zakupie auta zderzamy się z rzeczywistością a ta często odbiega od tego co jest w reklamie. Taki jest obecnie Świat ludzie oczekują cudownych nowości...to je dostają, a że czasami odbiegają one od wyobrażeń przed zakupem....
Zatem trudno się dziwić serwisowi że udziela takich informacji...co mają usiąść i zapłakać razem z klientem ?

konto usunięte

Temat: Luksusowa tandeta - MB E 270 CDI za 243 tys. zł.

Krzysztof Pogorzelec:
Serwis ASO jest od tego żeby zarabiać,

Na serwisowaniu zarabiać-to tak.

a nie medytować co też mogło włączyć tryb serwisowy.

A kto jest od tego? Klient?

>ASO jest od podstawowej szybkiej
obsługi i tyle.


Od podstawowej obsługi to jest Pan Kazio z garażu.

>Takimi rzeczami zajmują się wyspecjalizowane
warsztaty naprawiające elektronikę samochodową.

Mając auto na gwarancji jako klient nie obchodzi mnie czy fizycznie ASO stwierdzi i naprawi usterkę czy ich podwykonawca-wyspecjalizowany inny serwis.
Usterka być usunięta, koniec, kropka.

Zatem trudno się dziwić serwisowi że udziela takich informacji...co mają usiąść i zapłakać razem z klientem ?

Stanąć na wysokości zadania a jak nie umie to niech się skonsultuje z producentem.

Następna dyskusja:

1sze auto do 10 tys.zł




Wyślij zaproszenie do