Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: lpg...

Mateusz B.:
Arkadiusz Piotr Z.:
Mateusz B.:
http://moto.wp.pl/kat,48436,title,Wyscigowka-na-gaz-AC...

:P
wszystko ok, ale to nieprawda, że zasilanie gazowe mniej truje. być może w porównaniu do starych aut, ale te nowe benzynowe z katalizatorem trują mniej na benzynie niż na gazie.

Student kierunku ekologia transportu spędzający 85% studiów w laboratorium siników spalinowych na upalaniu tego szajsu i badaniu spalin za prawdę powiada Ci, że trują mniej :)
nie wierzę :) macie popsute katalizatory.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: lpg...

Człowiekiem małej wiary jesteś po prostu :P

Aaa.. jak jest za ubogo to NOx'ów przybywa. Ale jak jest dobrze dobrana mieszanka, cud, miód i orzeszki ;)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 15.06.09 o godzinie 01:04
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: lpg...

Arkadiusz Piotr Z.:
Dorota S.:

ps:
a skąd się wziął pożar w passacie i co to ma do dużych fiatów-nadal nie wiadomo ;P;P;P

co ma do fiatów? wiek i przebieg. cena zbliżona:)
bardzo prosto się przekonać o "słusznosci" twojego twierdzenia-proponuję porównać ceny i konstrukcję passata 3gen,a dokładnie drugiej jej iteracji czyli B4ki,którą spalony model był (tak-da się to jeszcze rozpoznać),z cenami fiata 125p. Zresztą...co w ogóle ma piernik do wiatraka? Sugerujesz,że ten sam przebieg w kompletnie róznych od siebie samochodach wpływa tak samo na ich eksploatację? i co w ogóle to ma do tej konkretnej sprawy?

Mateusz B.:
spędzający 85% studiów w laboratorium [/edited]
właśnie -i może w tym jest problem? ;) Wiesz na czym polegał przez długi czas (przed ogolną globalizacją) fenomen trwałych,Japońskich technologii? Na ograniczeniu do minimum prac i badań laboratoryjnych,a skierowaniu tej energii i funduszy na badania w warunkach NATURALNEJ EKSPLOATACJI.

Moim zdaniem oboje-ani Ty,ani Arek,nie dojdziecie do prawdy,póki nie weźmiecie pod uwagę w dyskusji,tego,że emisja związków chemicznych jest zależna od procesu spalania i sposobów regulacji mieszanki-innymi słowy,nie laboratoryjna i czysto teoretyczna,ale zalezna od konkretnej konstrukcji-
*tego jaką instalację bierzemy pod uwagę i na jakim silniku montowaną (głównie o sondę i rozpoznawanie mieszanki się rozchodzi,ale nie tylko)
*sprawności podzespołów silnika (a więc i stanów temperaturowo-ciśnieniowych),wydechu,katalizatora/rów
*udanego/nieudanego montażu
etc...etc...

czysto teoretycznie dało by się uzyskac z propan+butan+węglowodory z wachy, jedynie CO2+H2O. W praktyce (poza laboratorium) jest to niemożliwe.
acha...i jeszcze jedno-w sprawie porównywania LPG vs benzyna proponuje wziąc pod uwagę takie choćby aspekty (o których kolega laboratoryjny zapewne wie;)),jak współczesna benzyna bezołowiowa,wycofanie wachy etylizowanej,czy ograniczenie siarki -której emisja na benzynie i LPG jest w zasadzie niemal równego stopnia.

edit:
Resztę pozostawiam wam-weźcie to jednak please pod uwagę,bo taka dyskusja bez konkretów,też żadnego sensu nie ma...Dorota S. edytował(a) ten post dnia 15.06.09 o godzinie 04:24
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: lpg...

Za długie posty piszesz Dorotko.

Fenomen japońskich samochodów wynikał zupełnie z czego innego. I nie był to tylko fenomen aut japońskich, że się nie psuły.

A badanie jednostek napędowych w celu uzyskania miarodajnych i możliwych do porównania wyników może się odbywać tylko w laboratorium. Jeśli badamy dwa różne paliwa to dodatkowo robimy to na jednym silniku poddając go takim samym obciążeniom na jednym i drugim zasilaniu. Najczęściej poddaje się go testowi (np. nedc) Inaczej można sobie to o kant kuli rozbić jakieś porównania emisji:) Tego nie można zrobić w warunkach drogowych. Niestety, bo byłoby to lepsze, ale nie można.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: lpg...

Mateusz B.:
Tego nie można zrobić w warunkach drogowych. Niestety, bo byłoby to lepsze, ale nie można.
i tak oto bezkolizyjnie teoria mija się z praktyką :))
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: lpg...

Arkadiusz Piotr Z.:
i tak oto bezkolizyjnie teoria mija się z praktyką :))

Nie mija się. Inne są wyniki emisji w testach, a inne w rzeczywistości jeśli będziemy je chcieli odnieść do np. 100km. Jednak różnice między wynikami na różnych paliwach się nie zmieniają i to czy badamy je w laboratorium czy na drodze nie ma znaczenia.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: lpg...

Mateusz B.:
Arkadiusz Piotr Z.:
i tak oto bezkolizyjnie teoria mija się z praktyką :))

Nie mija się. Inne są wyniki emisji w testach, a inne w rzeczywistości jeśli będziemy je chcieli odnieść do np. 100km. Jednak różnice między wynikami na różnych paliwach się nie zmieniają i to czy badamy je w laboratorium czy na drodze nie ma znaczenia.
dlatego było ":))"

konto usunięte

Temat: lpg...

Piotr F.:
ne zrozumialas mojego pytania. montujac dobrej klasy gaz jestes

tak, tak
bardziej ekologiczna to raz dwa ze nie tracisz na przyjemnosci prowadzenia auta, trzy ze na stacji tankowanie mniej boli. pytalem

Jak ktoś chce być eko to jeździ na rowerze albo samochodem z napędem hybrydowym lub elektrycznym.
jaki ma zwiazek montowanie gazu do przyjemnosci jazdy. bo tego jakos nie pojmuje i z checia bym sie dowiedzial czegos nowego.
proste jak parasol jak to pieknie okreslilas. jaki sens wydawac wecej kasy skoro mozna mniej? oczywiscie gaz kalkuluje sie przy

Jak ktoś wydawać mniej kasy to NIE kupuje auta z dużym silinikiem, to chyba oczywiste.
To, że Ty nie odczuwasz różnicy w jeździe autem z lpg i bez nie oznacza, że inni mają identyczne odczucia.
hmmm a co ma uklad silnika do jego pojemnosci? jeszcze rozumiem jakbys jako przyklad podala wankla ale boxera masz nawet w starym garbusie.. i to w dodatku w niewielkich mocach. i owszem da sie zagazowac. oszczednosc niewielka, strata miejsca w srodku dosc duza.

Gdybyś jeździł boxerem to byś takiego pytania nie zadał.
Jasne, może sobie kupić Quatroporte z pojemnością 4,7 i zagazować tylko po co?

jakas podstawa takeigo twierdzenia? czy tylko opowesci z lasu?

Gdyby wszystkie silniki tak dobrze znosiły lpg to dlaczego tylko niektórzy producenci samochodów oferują fabryczne instalacje gazowe a nie wszyscy?
Jakoś nie słyszałam, żeby Ford fabrycznie instalował lpg, no ale ja się nie znam, jestem tylko blondynką, która jeździła kilkudziesięcioma najróżniejszymi autami
to czy silnk dobrze czy zle znosi instalacje gazowa zalezy tylko i wylacznie od jego uzytkownika. w przypadku przelaczania recznego -

bla bla
instalacja gazowa naprawde nie jest czyms gorszym :) a juz na pewno nie w przypadku przyjemnosci prowadzenia auta - bo po prostu tego nei zauwazysz.

Nie musisz mnie uświadamiać, wyobraź sobie, że zagazowałam nubirę, jeździłam też zagazowaną cordobą.
Poza tym nie twierdzę, że lpg to zło.
Uważam, że nie każdy silnik się do tego nadaje, , jedne to znoszą lepiej, inne gorzej a jeszcze inne się nie nadają, tyle w temacie.
Poza tym mało kto pamięta, że lpg ma również minusy, choćby to, że po jakimś czasie, iluś kkm zwyczajnie mogą się wypalić gniazda na zaworach i wtedy jest kapitalny remont silnika.

konto usunięte

Temat: lpg...

Z własnego doświadczenia: dobrze zainstalowana i wyregulowana instalacja LPG i nie ma żadnego problemu ani innych tego typu. Fakt - nie wszystkie silniki są przystosowane (lubią) gaz.
Jolanta I.:

Uważam, że nie każdy silnik się do tego nadaje, , jedne to znoszą lepiej, inne gorzej a jeszcze inne się nie nadają, tyle w temacie.

Zgadza się.
Poza tym mało kto pamięta, że lpg ma również minusy, choćby to, że po jakimś czasie, iluś kkm zwyczajnie mogą się wypalić gniazda na zaworach i wtedy jest kapitalny remont silnika.

E, to raczej starsze generacje sprawiały takie problemy.Damian P. edytował(a) ten post dnia 05.09.12 o godzinie 22:42
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: lpg...

W nowych typach silnikow z alu glowicami i malymi zaworami wydechowymi tez niezalecaja LPG, z powodu wypalania gniazd zaworow.
Spalanie LPG nastepuje w wyzszej temperaturze.
Wszystkie nowe silniki Toyoty tak maja, konstruktorzy nieliczyli sie z paliwem gazowym.

konto usunięte

Temat: lpg...

Jolanta I.:

Jak ktoś chce być eko to jeździ na rowerze albo samochodem z napędem hybrydowym lub elektrycznym.

nic nie psalem o hybrydzie an o elektrycznych samochodach wiec abrdzo cie prosze nie plyn.
Jak ktoś wydawać mniej kasy to NIE kupuje auta z dużym silinikiem, to chyba oczywiste.

nie, nie oczywiste. jak chce miec mocnysilnik to kupuje taki na jaki mnie stac i taki ktory jestem w stanie utrzymac. gaz jest wygodnym rozwiazaniem.

To, że Ty nie odczuwasz różnicy w jeździe autem z lpg i bez nie oznacza, że inni mają identyczne odczucia.


to moze sprawdzimy? dostaniesz dwa samochody do jazdy jeden z lpg a drugi bez. co ty na to? zalozysz sie ze nie poczujesz roznicy?

Gdybyś jeździł boxerem to byś takiego pytania nie zadał.

jakims konkretnym? bo jezdzilem wieloma od garba poczynajac a na 911 konczac.

Jasne, może sobie kupić Quatroporte z pojemnością 4,7 i zagazować tylko po co?

jesli sie nie myle rozmawiam o gazie kilku lub kilkunastoletnim aucie a nie o nowych autach w cenach ladnego domu.
dla zaspokojenia jednak twojej ciekawosci - owszem da sie. bez straty na osiagach.

nadal nie wytlumaczylas mi jaki ma zwiazek uklad silnika ze stosowaniem gazu i czemu akurat boxer ma byc tutaj wyznacznikiem?

jakas podstawa takeigo twierdzenia? czy tylko opowesci z lasu?

powtorze pytanie - jaka jest podstawa takeigo tweirdzenia

Gdyby wszystkie silniki tak dobrze znosiły lpg to dlaczego tylko niektórzy producenci samochodów oferują fabryczne instalacje gazowe a nie wszyscy?

z bardzo prostego powodu - z tego samego z ktorego nei stosuje sie samochodow parowych, wodorowych i wielu innych - lobby naftowe ma wystarczajaco dlugie rece by to ukrocic.
Jakoś nie słyszałam, żeby Ford fabrycznie instalował lpg

nie chce mi sie szukac ale pierwszy link w googlach:
http://autoflesz.com/nowe-technologie/133-ford-focus-t...
no ale ja się nie znam, jestem tylko blondynką, która jeździła kilkudziesięcioma najróżniejszymi autami

jazda ze znajomoscia ma niewiele wspolnego. na temat kolorow wlosow u kobiet sie nie wypowiadam. jak widac po powyzszym cytacie - sa rzeczy o ktorych nie slyszalas
bla bla

znakomity poziom merytoryki wypowiedzi. az trudno sie nie usmiechnac.
Nie musisz mnie uświadamiać, wyobraź sobie, że zagazowałam nubirę, jeździłam też zagazowaną cordobą.

nubira to auto z technologia ze starego opla, jak juz trafil na zlom.
instalacje tam instalowane techologicznie sa na etapie liczydla w porownaniu do komputera.
przyznaje - instalacja gazowa montowana w tych samochodach gdy jescze nie slyszano o gaze sekwencyjnym mogla kiepsko dzialac na silnik.
ale twoj argument brzm mnej wiecej tak ze ne chcesz jezdzic samochodem bo kiedys przewrocilas sie na deskorolce.
Uważam, że nie każdy silnik się do tego nadaje, , jedne to znoszą lepiej, inne gorzej a jeszcze inne się nie nadają, tyle w temacie.

kazdy silnik sie nadaje. nie w kazdym jest sens montowac gaz.
Poza tym mało kto pamięta, że lpg ma również minusy, choćby to, że po jakimś czasie, iluś kkm zwyczajnie mogą się wypalić gniazda na zaworach i wtedy jest kapitalny remont silnika.
taaaaa przy technologii z poczatku lat 90tych bez watpienia masz racje. moze jeszcze w jakims starym gaznikowym polonezie albo zuku daloby sie takowa znalezc
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: lpg...

No wlasnie w starych typach, kiedy sie zaczelo przechodzic na katalyzatory i paliwo bez olowiowe, trzeba bylo stosowac wytrzymalsze gniazda zaworowe-twarde.
Glowice byly z zeliwa i paliwo je przestalo smarowac, tzn. olow w paliwie.
Dla tego dobrze znosza gaz.
Przy nowoczesnych silnikach jest to problem, a jezeli chciec co 30.000km kontrolowac w serwisie luzy zaworowe, to czy dam mniej za paliwo i wiecej za serwis to po co te komplikacje, jezdze na benzynie.
Mam silnik wiekszej pojemnosci, 6 cyl., to musze miec i na paliwo.
Jak bym chcial jezdzic tanio, to maly samochod z malym silnikiem.
Jak sie ma malpe, to trzeba miec i na banany.

konto usunięte

Temat: lpg...

Ladislav Zaparka:
Przy nowoczesnych silnikach jest to problem, a jezeli chciec co 30.000km kontrolowac w serwisie luzy zaworowe, to czy dam mniej za paliwo i wiecej za serwis to po co te komplikacje, jezdze na benzynie.

Wcale więcej za serwis nie wydasz - przegląd i regulacja raz na jakiś czas w zupełności zamknie się (rzucam z czapy) w koszcie wymiany oleju. Luzy na zaworach brały się z tego, że w starszych wersjach, technika nie była najwyższego lotu i strzały z gazu w dolot i całą resztę, mogły przy braku regularnego serwisowania, zniszczyć osprzęt silnika.
Mam silnik wiekszej pojemnosci, 6 cyl., to musze miec i na paliwo.
Jak bym chcial jezdzic tanio, to maly samochod z malym silnikiem.
Jak sie ma malpe, to trzeba miec i na banany.

Zamieniłem się z siostrą autami, bo potrzebowała na parę dni większe auto - dałem jej moją Lybrę SW, wziąłem od niej Yaris mk1, z 1.0 silnikiem VVTi. Przy 130 km/h miała takie samo spalanie, jak moje auto przy 160 km/h... mały silnik - owszem, do miasta. Gaz nie jest zły a jak o wszystko - jak dbasz, tak masz.
Ladislav Zaparka:
W nowych typach silnikow z alu glowicami i malymi zaworami wydechowymi tez niezalecaja LPG, z powodu wypalania gniazd zaworow.
Spalanie LPG nastepuje w wyzszej temperaturze.
Wszystkie nowe silniki Toyoty tak maja, konstruktorzy nieliczyli sie z paliwem gazowym.

To z kolei jest bardzo ciekawe - prawo jazdy robiłem na Yarisie mk2, z nowszym silnikiem i z założoną instalacja LPG. Jedyne, co trzeba było robić, to po założeniu podjechać na serwis i wyregulować komputer LPG i smarowanie zaworów. Dobry gazownik nie wciśnie Ci kitu i na pewno doradzi, czy do tego konkretnego auta jest sens brać gaz.Damian P. edytował(a) ten post dnia 06.09.12 o godzinie 08:40
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: lpg...

Mam Toyote Sienne, silnik poprzeczny 6 cyl., jest kiepski dostep do cylindrow od strony przegrody silnikowej, swiece sa drogie i wymienia sie je co 80.000km.
Pytalem o zagazowanie, czy to co pisza jest prawdziwe, regulacja zaworow na sil 3,3l jest czasochlonna, z cena 900zl.co 30.000km.
Ja nie pisze,ze zalozenie jest niemozliwe, pisze ze silniki nie sa do tego paliwa przystosowane.
Problemy sie zaczynaja gdzies po 60.000km.
Moj samochod pali w trasie do 10l/100, w miescie do 14.
Poprostu nie widze koniecznosci gazowania, przy przebiegu do 25.000km/rok.
Co do techniki regulacji, zasady sa te same, jak juz ponad 100lat.
Podkladki, srubki regulacyjne, hydrauliczne tego sie stosuje od lat.
Jakos sie nieudali proby z megnatyczno/elektrycznym sterowaniem.

konto usunięte

Temat: lpg...

No przecież jest napisane, że nie każdy silnik do tego się nadaje. Gdyby to nie miało w ogóle sensu, to ani Dacia ani KIA nie sprzedawaliby aut z fabryczną instalacją LPG. Temperatura spalania gazu zależy od... ustawienia regulacji mieszanki, czyli krótko mówiąc - źle ustawiony komputer rozwali wszystko. Koszty regulacji wcale nie są wysokie ale to i tak znów sprowadza się do silnika, który widocznie jest bardziej skomplikowany bo ani w Renault ani w Lancii (ja akurat nie mam, ale chłopaki z forum Lancii mają zagazowane jednostki 1.8 i 2.0 i nie mają żadnych problemów) nie było problemów. Regulacja zaworów zależy od auta - w jednym zrobisz to po 15 000 km a w innym co 60 000...

konto usunięte

Temat: lpg...

Ladislav Zaparka:
Moj samochod pali w trasie do 10l/100, w miescie do 14.
Poprostu nie widze koniecznosci gazowania, przy przebiegu do 25.000km/rok.

podajesz przyklad kiedy zagazowanie jest bez sensu. i ok. jakbys jezdzil 50tys/rok to gaz mialby sens. dobry gaz to koszt kilku tysiecy pln, do tego nalezy doliczyc przeglady, wymiane wtryskiwaczy co jakis czas co by silnika nie zasyfic i by nie szarpalo. trzeba po prostu przeliczyc koszty i czas po jakim sie to zacznie oplacac.
ogolnie przy gazie jest wiecej roboty niz przy benzynie tak jak przy benzynie jest wiecej obslugi niz przy dieslu. kwestia wyborow.

konto usunięte

Temat: lpg...

Damian P.:
No przecież jest napisane, że nie każdy silnik do tego się nadaje.

technicznie sie nadaje kazdy - nie w kazdym jest to oplacalne, czy to ze wzgledu na spalania, czy na pojemnosc, na robione przebiegi czy wkoncu na upierdliwosc obslugi o ktorej pisze Ladislav.

Gdyby to nie miało w ogóle sensu, to ani Dacia ani KIA
nie sprzedawaliby aut z fabryczną instalacją LPG. Temperatura spalania gazu zależy od... ustawienia regulacji mieszanki, czyli krótko mówiąc - źle ustawiony komputer rozwali wszystko. Koszty regulacji wcale nie są wysokie ale to i tak znów sprowadza się do silnika, który widocznie jest bardziej skomplikowany bo ani w Renault ani w Lancii (ja akurat nie mam, ale chłopaki z forum Lancii mają zagazowane jednostki 1.8 i 2.0 i nie mają żadnych problemów) nie było problemów. Regulacja zaworów zależy od auta - w jednym zrobisz to po 15 000 km a w innym co 60 000...

konto usunięte

konto usunięte

Temat: lpg...

Arkadiusz Piotr Z.:
...

Choć nie w temacie to wciąż zastanawiam dla kogo takie tabloidy piszą takie teksty. Dziwne jest to zjawisko. Wystarczy populistyczny tytuł "Tuż po tankowaniu doszło do wybuchu" sugerujący, że przyczyną wybuchu było tankowanie gazu i... poczytność wzrasta.

To tak trochę jak z tirówkami - nie stałyby gdyby nie miały klientów. Czy nasze społeczeństwo naprawdę jest tak ograniczone by czytać takie brukowce ?
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: lpg...

Ostatni sil. Toyoty,ktory dobrze znosil gaz jest rzedowy 6 cyl. benzyniak z L.Cruisera80, tego silnika sie uzywa i do wozkow widlowych Toyoty na gaz.
Wszystkie pozostale maja slabe gniazda zaworowe, gaz ma w przeliczeniu na benzyne 100okt., to w przypadku checi gazowania, rozkresaja silni i wymieniaja gniazda zaworowe i potem juz bez problemow.
Koszt z instalacja LPG u 8 cyl. silnika 4,7l , 8-9.000zl., jak ktos chce dluzej miec to sie to oplaca, ale warunek, dobra firma ,ktora wie co robi.

Następna dyskusja:

LPG ekstremalne :)




Wyślij zaproszenie do