Temat: ksenony a spryskiwacze
Z mojej wiedzy wynika tak...
Na kloszu reflektora producent auta zamieszcza informację do jakich świateł ten reflektor jest przystosowany (światała mijania, światła drogowe, światła do jazdy dziennej, światła postojowe/pozycyjne) więc wkładanie żarnika ksenonowego w lampę z homologacją na żarówkę halogenową nie jest dopuszczalne.
Zmiana żarówek halogenowych na żarniki ksenonowe może być podstawą do zatrzymania dowodu rejestracyjnego gdyż auto uznaje się za niesprawne technicznie... to podobnie jak z przyciemnianiem folią szyb bocznych przednich (kierowcy i pasażera obok niego).
Przepisy regulują także to że reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system oczyszczania szkła reflektora oraz system automatycznego samopoziomowania stąd też już od ładnych kilku lat w każdym nowym aucie zamawiając ksenony automatycznie otrzymujemy także wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów oraz system samopoziomowania ale...
ponieważ przepisy nie działają wstecz to na rynku samochodów używanych można spotkać auta z fabrycznymi ksenonami ale bez spryskiwaczy ani systemu poziomowania - to są auta które posiadały ksenony jeszcze przed wejściem w życie nowych przepisów.
Tutaj dyskusja z policją jest często nieunikniona ale temat wbrew pozorom jest łatwy to przejścia ponieważ lampy na swoim szkle posiadają odpowiednią homologację (na ksenon oczywiście) a rok produkcji powinien wyjaśnić policjantom pozostałe niejasności (dotyczące oczywiście spryskiwaczy reflektorów czy ich samopoziomowania).