Jarosław Michalski

Jarosław Michalski Specjalista z
zakresu pomocy
wszelakiej

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Jako miłośnik motoryzacji nieco starszej i trochę nietypowej mam w planach kupić sobie jakiegoś niedrogiego staruszka i przy nim dłubać, a następnie jeździć na zloty, rajdy itd (nie są to rajdy typu "but w podłogę" tylko "masz tu itinerer, odwiedź punkty kontrolne, odpowiedz na pytania i się nie zgub"). Zresztą już teraz czasem uczestniczę - ale z rzadka, gdyż mojej Madzi do klasyka jeszcze daleko (ma 16 lat, a wymagane jest często 25+), dlatego raczej jadę jako obserwator i wrzucam relację na bloga, albo - tak, jak w ostatni weekend - pilotuję kogoś. Tak czy inaczej strasznie chciałbym wyposażyć się w jakieś starsze żelazo, którym da się jeszcze jeździć i które można niedrogo doprowadzić do sympatycznego stanu. Nie będąc krezusem jestem dość ograniczony finansowo - dlatego moje typy są następujące:
Skoda 105/120
Zastava 1100
Wartburg
Trabant

Co byście polecili? I czy ktoś z Was bawi się w takie rzeczy?

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Jarosław M.:
Co byście polecili? I czy ktoś z Was bawi się w takie rzeczy?


Bawią się złombolowcy i co roku tymi "złomami" rodem z PRLu jadą na koniec Europy albo i dalej a tym samym pomagają dzieciom:
http://zlombol.pl/pl/
Jarosław Michalski

Jarosław Michalski Specjalista z
zakresu pomocy
wszelakiej

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Nie no, Złombola znam, świetna sprawa, zawsze im kibicuję, ale sam siebie tam nie widzę, gdyż prócz kasy i srogiego mechanicznego skilla (którego jeszcze nie posiadam, dopiero mam w planach zacząć zdobywać) trzeba jeszcze mieć możliwość wyrwania się na 10 dni. A to jest raczej mało opcjonalne w moim przypadku...

Poza brykami "postkomunistycznymi" myślę jeszcze o Volvo 340/360. Całkiem regularnie wypływają fajne egzemplarze za nieduży pieniądz. Tak w ogóle to najbardziej uwielbiam stare Cytrynki i w moim planowanym budżecie mieściłby się ładny BX, ale to, jak dramatycznie i boleśnie nie istnieją już na rynku jakiekolwiek części do hydropneumatyki od Xantii rodzi obawy, czy w przypadku BX-a nie jest aby tak samo. Choć np. do starszych, bardziej już klasycznych (i droższych) Citroenów części są...

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Jarosław M.:
Poza brykami "postkomunistycznymi" myślę jeszcze o Volvo 340/360.
To jest DAF, a nie Volvo :P
Tylko seria 240!!! Fantastyczny samochód, miałem taki z 81 roku, zrobiliśmy (najpierw ojciec, potem ja) prawie pół miliona km bez remontu silnika, z bólem serca sprzedałem go 8 lat temu.... Ponoć dalej jeździ gdzieś pod Mławą :)

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Ja mam 125p :)
Ogólnie rzecz biorąc, to wszystko co nasze polskie jest najlepsze. Fiaty, Syreny, Polonezy.
Jarosław Michalski

Jarosław Michalski Specjalista z
zakresu pomocy
wszelakiej

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Piotr W.:
Jarosław M.:
Poza brykami "postkomunistycznymi" myślę jeszcze o Volvo 340/360.
To jest DAF, a nie Volvo :P
Tylko seria 240!!! Fantastyczny samochód, miałem taki z 81 roku, zrobiliśmy (najpierw ojciec, potem ja) prawie pół miliona km bez remontu silnika, z bólem serca sprzedałem go 8 lat temu.... Ponoć dalej jeździ gdzieś pod Mławą :)

240 jest daleko poza moim zasięgiem finansowym. BARDZO daleko. A podafowska seria 300 podoba mi się, ma kilka dziwacznych rozwiązań (np. oś DeDion z tyłu), co sprawia, że podoba mi się jeszcze bardziej, i jest tych aut mnóstwo w bardzo dobrych cenach. Co nie zmienia faktu, że stare Volviacze uwielbiam.
Paweł B.:
Ja mam 125p :)
Ogólnie rzecz biorąc, to wszystko co nasze polskie jest najlepsze. Fiaty, Syreny, Polonezy.

Jakoś Duże Fiaty, Maluchy ani Polonezy nie kręcą mnie w ogóle zaś do Syreny mam ambiwalentny stosunek... Z jednej strony dwusuw, rama i - z wyjątkiem 105L - dźwignia zmiany biegów przy kierownicy, do tego w starszych modelach (104 i wstecz) tzw. kurołapy, czyli wedle współczesnych standardów wszystko źle, a ja właśnie uwielbiam, jak jest dziwacznie i w poprzek, ale z drugiej niestety dramatyczna jakość wykonania i abstrakcyjne ceny ładnych egzemplarzy. Dlatego z aut "postkomunistycznych" pozostanę przy tym, co już wymieniłem, plus jeszcze Łada 2104/05/07 (ze wskazaniem na "czwórkę", czyli kombi - niestety jest najrzadszą odmianą z tych trzech).
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

to ile Volvo240 w srednim stanie kosztuje?
widze na drogach zadbane Polonezy, jezeli to ma sluzyc i do jazdy,
to tylko Polonez albo Volvo.
Rafał Szulim

Rafał Szulim Fleet Specialist,
C.H. Robinson Europe
Bv

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Auto z duszą za niewielkie pieniądze Saab 900 (tzw. Krokodyl) - można nim na koniec europy pojechać :) Sam zastanawiałem sie nad zakupem taniego klaska i doprowadzeniem go do ładu w garażu - przyszło mi do głowy Renault 5 (super5) Turbo lub VW Scirocco - miałem kiedyś oba - bajka ni esamochody.
Szymon Gacka

Szymon Gacka świat mikro...

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Ja jeszcze nieśmiało zaproponuję ogórka VW T2 - tylko drogie niemiłosiernie się zrobiły...
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

może monza albo senator? oczywiście kanciasty senator :)


Obrazek



Obrazek


wiem, trochę drogo, ale może ascona?Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.10.13 o godzinie 12:10

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

z aut "zdroworozsądkowych" wybrałbym golfa 2 - świetny kandydat na klasyka

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Marcin L.:
z aut "zdroworozsądkowych" wybrałbym golfa 2 - świetny kandydat na klasyka


Dla mnie bardziej Golf 1: :)


Obrazek



Obrazek
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Opla Senatora chcialem kupic 15 lat temu,
nie bylo szans, korozja je zjadala.
Saab jest klasyk, a jak to wyglada z czesciami?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą


Obrazek


Niedrogo
http://otomoto.pl/rolls-royce-silver-shadow-C30797532....
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Czy 1971 jest juz weteran, i móg by miec tablice weterana?

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Ladislav Z.:
Czy 1971 jest juz weteran, i móg by miec tablice weterana?

Pytasz o tablice zabytkowe? :)

"Tablice zabytkowe są wydawane do samochodów i motocykli, które mają ponad 25 lat, nie są produkowane od co najmniej 15 lat i są wpisane do rejestru dóbr kultury. Mogą również zostać wydane na młodszy pojazd prototypowy, który nie wszedł do produkcji seryjnej. Mają żółte tło, a po prawej stronie symbol pojazdu zabytkowego (samochodu lub motocykla), czyli tzw. „dryndę”."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_tablice_rejestrac...

konto usunięte

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Gofer II klasykiem? Szczerze mówiąc nie sądzę... W każdym razie nieprędko, zbyt dużo ich jeszcze w normalnej eksploatacji, w stanie często lepszym niż trójki ;)
Ale ale :) Dwudrzwiowa Jetta z tego samego okresu? Szprychowe BBSy, gleba... Hmmm :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.10.13 o godzinie 15:59
Szymon Gacka

Szymon Gacka świat mikro...

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

A może w nieśmiertelny MB w123? Albo siakiś Hamerykański? Dorzucę jeszcze Forda Capri lub Taunusa, Nissan Bluebird (ewentualnie Sunny lub Datsun), Garbus, Nysa, Mini, Renault 5... Praktycznie każda marka ma coś kultowego.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.10.13 o godzinie 16:39
Jarosław Michalski

Jarosław Michalski Specjalista z
zakresu pomocy
wszelakiej

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Rafał S.:
Auto z duszą za niewielkie pieniądze Saab 900 (tzw. Krokodyl) - można nim na koniec europy pojechać :) Sam zastanawiałem sie nad zakupem taniego klaska i doprowadzeniem go do ładu w garażu - przyszło mi do głowy Renault 5 (super5) Turbo lub VW Scirocco - miałem kiedyś oba - bajka ni esamochody.

Krokodyla miałem kiedyś - sedan 4d, czyli dość rzadka wersja. Niestety, był do remontu, części są drogie, a ja właśnie wtedy straciłem pracę i musiałem go sprzedać... Strasznie żałuję. Wspaniały był.
Marcin L.:
z aut "zdroworozsądkowych" wybrałbym golfa 2 - świetny kandydat na klasyka

Owszem, jest zdroworozsądkowy, ale zupełnie mnie nie kręci. Ale to zupełnie.
Jolanta I.:
Dla mnie bardziej Golf 1: :)


Obrazek



Obrazek

Jedynka jest świetna, jedyny Golf, który mi się kiedykolwiek podobał. Ale ładne egzemplarze to już koszta pozostające dla mnie w sferze fantazji.
Piotr W.:
Gofer II klasykiem? Szczerze mówiąc nie sądzę... W każdym razie nieprędko, zbyt dużo ich jeszcze w normalnej eksploatacji, w stanie często lepszym niż trójki ;)
Ale ale :) Dwudrzwiowa Jetta z tego samego okresu? Szprychowe BBSy, gleba... Hmmm :)

Dwudrzwiowa Jetta już bardziej, tym bardziej, że 2-drzwiowy sedan to dość idiotyczne (i w zasadzie niespotykane już) nadwozie, czyli coś, co bardzo lubię ;-) Ale bez gleby i BBS-ów. Gleba w naszych warunkach czyni samochód niezdolnym do jazdy - tym bardziej, że uwielbiam rajdy Złomnika i Stada Baranów, które często prowadzą przez niezbyt dobre drogi...
Ryszard S.:

Obrazek


Niedrogo
http://otomoto.pl/rolls-royce-silver-shadow-C30797532....

Jak na Rollsa - bardzo. Natomiast w stosunku do moich dochodów (i tzw. koniecznych wydatków) - abstrakcja. Na eksploatację takiego auta może pozwolić sobie tylko dość zamożna osoba.
Szymon G.:
A może w nieśmiertelny MB w123? Albo siakiś Hamerykański? Dorzucę jeszcze Forda Capri lub Taunusa, Nissan Bluebird (ewentualnie Sunny lub Datsun), Garbus, Nysa, Mini, Renault 5... Praktycznie każda marka ma coś kultowego.

Wszystko to bardzo klimatyczne auta :-) Większość niestety poza moim zasięgiem finansowym (mówimy tu o egzemplarzach stabnowiących dobrą bazę do odnowienia, bo można też kupić zgniłego trupa, ale po co), ale Renault 5 byłoby już realistyczne, tak samo, jak np. Peugeot 205 (bardzo lubię).

Monza, Senator - poza zasięgiem, ale już Rekord jest kolejnym sensownym rozwiązaniem. T2 - świetne, ale też daleko poza możliwościami. Tak a propos - pilotowałem ostatnio T1 rocznik '65 w Praskim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych: http://bass-driver.blogspot.com/2013/09/eventualnie-ra...

Niestety, nie jest łatwo o sensowny wybór, jeśli jest się mocno ograniczonym przez finanse (nie, nie mam zamiaru ładować się w kredyt - been there, done that, do dziś pluję sobie w brodę)...

Wstępna lista wygląda tak:

Skoda 105/120
Łada 2104/2105/2107
Zastava 1100
Wartburg 1.3
Trabant 1.1
Volvo 340/360 (nie, nie boli mnie to, że to DAF)
Renault 5 (Supercinq, czyli 2. generacja)
Peugeot 205
Mercedes 190
VW Jetta 2d
Audi 80 B2

Warunkowo:

Wartburg 353 (zależy od dostępności części do dwusuwa)
Trabant 601 (jw., ponadto zależy od dostępności egzemplarzy ze zdrowym szkieletem)
Citroen BX (zależy od dostępności części do hydropneumatyki)
Opel Kadett D
Opel Rekord

Dzięki wszystkim za sugestie - widać, że dla każdego "niskobudżetowość" oznacza co innego ;-) Tak czy inaczej - rozmowa jest raczej na przyszły rok. Póki co - zaczynam odkładać. Może na przyszły sezon się już uda... ;-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.13 o godzinie 13:15
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Klasyki, youngtimery, złomniki z duszą

Mozna myslec i o sowieckim aucie Volha 21,mnie sie zawsze podobala.
Chyba to nie jest zbyt drogi zakup.

Następna dyskusja:

IMPORT AUT Z USA - Klasyki ...




Wyślij zaproszenie do