konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
A inni producenci to jak myślisz że , jakie mają normy?Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:27
dla nowego auta?
sorry. ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś się chwalił takim zużyciem.

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin - to nie forum onetu ;)

40 koni w 130 konnym aucie N/A nie uzyskasz wymianą kolektora, wydechu i programem.

tak samo pisanie o 250konnym TDI VAGa - ok, bez problemu tyle wyrwiesz, ale równie szybko silnik padnie. Z 2,0d bmw tez wyciągniesz 250 koni ale efekt bedzię jak w VAGu czyli zmniejszona trwałość motoru. Przy czym kultura i płynność przekazywania mocy VAG TDI do BMW ma się jak piernik do wiatraka.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Krzysztof S.:
Marcin Chruślak:
A inni producenci to jak myślisz że , jakie mają normy?Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:27
dla nowego auta?
sorry. ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś się chwalił takim zużyciem.

Tyczy się to nowych aut w czasie okresu dotarcia silnika...
Marek Skiba:
Marcin - to nie forum onetu ;)

40 koni w 130 konnym aucie N/A nie uzyskasz wymianą kolektora, wydechu i programem.

Masz racje nie da się.. znajomemu wypluło 168 ps....

tak samo pisanie o 250konnym TDI VAGa - ok, bez problemu tyle wyrwiesz, ale równie szybko silnik padnie. Z 2,0d bmw tez wyciągniesz 250 koni ale efekt bedzię jak w VAGu czyli zmniejszona trwałość motoru. Przy czym kultura i płynność przekazywania mocy VAG TDI do BMW ma się jak piernik do wiatraka.

Mało jeszcze widziałeś:)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: jaki samochód kupić???

Krzysztof S.:
Marcin Chruślak:
A inni producenci to jak myślisz że , jakie mają normy?Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:27
dla nowego auta?
sorry. ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś się chwalił takim zużyciem.

Toyota Avensis r. 2003 - w książce stoi - maksymalne zużycie oleju silnikowego 1l/1000km. Dalej uzasadnienie dlaczego zużycie może być takie duże i na koniec zalecenie sprawdzania poziomu oleju co 1000km. Nie wspomniano, że to dotyczy okresu docierania.

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

i kolejny mit (tym razem ten dotyczący wspaniałych dżapańskich automobilów) obalony
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: jaki samochód kupić???

Mit to się obalił jak po 74tys. trzeba było wymienić łańcuch rozrządu ( a podobno 'wieczny").

W tym samochodzie sprawdzałem olej może ze dwa razy. Pierwszy raz jak wróciłem z Zakopanego do Gorzowa, a na miejscu okazało się, że nie ma korka wlewu oleju (auto miało coś koło 2000 przebiegu). Drugi raz nie pamiętam. Nic się nie dzieje.

Oni to podają jako zabezpieczenie przed reklamacją. :)

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Krzysztof S.:
Marcin Chruślak:
A inni producenci to jak myślisz że , jakie mają normy?Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:27
dla nowego auta?
sorry. ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś się chwalił takim zużyciem.

Tyczy się to nowych aut w czasie okresu dotarcia silnika...
Marek Skiba:
Marcin - to nie forum onetu ;)

40 koni w 130 konnym aucie N/A nie uzyskasz wymianą kolektora, wydechu i programem.

Masz racje nie da się.. znajomemu wypluło 168 ps....

tak samo pisanie o 250konnym TDI VAGa - ok, bez problemu tyle wyrwiesz, ale równie szybko silnik padnie. Z 2,0d bmw tez wyciągniesz 250 koni ale efekt bedzię jak w VAGu czyli zmniejszona trwałość motoru. Przy czym kultura i płynność przekazywania mocy VAG TDI do BMW ma się jak piernik do wiatraka.

Mało jeszcze widziałeś:)

przecież mówię, że 250 koni da się zrobic i będzie jeździło, tylko dużo krócej niż seryjne 100-ileś tam. A kultura pracy zawsze beznadziejna będzie nieważne czy 90 koni czy 150 czy 250.

na jakiej hamowni koledze wyszło te 168 koni i co obejmowały dokładnie modyfikacje, bo 30% przyrost mocy jest DUŻYM przyrostem w silnikach turbo ( i wymaga zrobienia co najmniej tych trzech rzeczy o których mówisz) a w N/A jest to niemożliwe. Dużo widziałem, stąd nie uwierzę w taką możliwość.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Z tego co wiem to był:
-kolektor + wydech od ST
-program
-dolot
-hamowania MAHA

Co do zwiększenia mocy w n/a czasami producenci blokują tą moc np:
Honda Civic z 97 roku silnik 1.4 ma 2 wersje 75 i 90 ps( 75 rożni się tylko średnicą przepustnicy)

Co do Tdi osobiście kultura tych silników mi nie przeszkadza. Za to ich wytrzymałość jest zaletą ( mowa o 1.9) np Ford, Citroen, Toyota, nie ma tak podatnych silników na zwiększanie mocy. O ile wiem jest parę projektów z mocnym JTD Fiata i na tym koniec...

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Co do Tdi osobiście kultura tych silników mi nie przeszkadza. Za to ich wytrzymałość jest zaletą ( mowa o 1.9) np Ford, Citroen, Toyota, nie ma tak podatnych silników na zwiększanie mocy. O ile wiem jest parę projektów z mocnym JTD Fiata i na tym koniec...

ależ ja nawet tam nie wymieniam tych marek. JTD pod względem trwałości spisują się rewelacyjnie, HDI trochę gorzej ;)
ale i tak ponad tym wszystkim, także VAGiem stoją diesle BMW, które mają 10x lepszą kulturę pracy, na trwałość póki co nie można narzekać (mówię tu o drugiej generacji silników CR z BMW, tych z modeli obecnie produkowanych) TDI były wytrzymałe kiedyś póki były słabe, teraz już jest nieco gorzej, choć są w czołówce. Ale nie mów mi, że podkręcone na 250 koni będzie trwałe, fizyki nie oszukasz ;)

a co do Focusa - albo ten 130 konny silnik jest w rzeczywistości mocniejszy, albo jest sztucznie dławiony (tak jak piszesz np o tej hondzie), bo tu znów fizyka się kłania - uzyskanie 10-15% mocy w N/A jest dużym sukcesem, a 30% to wartość kosmiczna z czym się chyba zgodzisz.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Marek Skiba:
Marcin Chruślak:
Co do Tdi osobiście kultura tych silników mi nie przeszkadza. Za to ich wytrzymałość jest zaletą ( mowa o 1.9) np Ford, Citroen, Toyota, nie ma tak podatnych silników na zwiększanie mocy. O ile wiem jest parę projektów z mocnym JTD Fiata i na tym koniec...

ależ ja nawet tam nie wymieniam tych marek. JTD pod względem trwałości spisują się rewelacyjnie, HDI trochę gorzej ;)
ale i tak ponad tym wszystkim, także VAGiem stoją diesle BMW, które mają 10x lepszą kulturę pracy, na trwałość póki co nie można narzekać (mówię tu o drugiej generacji silników CR z BMW, tych z modeli obecnie produkowanych) TDI były wytrzymałe kiedyś póki były słabe, teraz już jest nieco gorzej, choć są w czołówce. Ale nie mów mi, że podkręcone na 250 koni będzie trwałe, fizyki nie oszukasz ;)

a co do Focusa - albo ten 130 konny silnik jest w rzeczywistości mocniejszy, albo jest sztucznie dławiony (tak jak piszesz np o tej hondzie), bo tu znów fizyka się kłania - uzyskanie 10-15% mocy w N/A jest dużym sukcesem, a 30% to wartość kosmiczna z czym się chyba zgodzisz.

Bmw podobno po prawiło te nowe diesle bo pierwsze egzemplarze, tak jak pisałeś miały bardzo dużo awarii.
HDI DCI nie należą do mocnych konstrukcyjnie silników, ledwo serie wytrzymują nie wspominając o innych ważnych podzespołach jak np sprzegła, które na serii padają dość często...

Osoba która robi 250 ps z TDI jest zapewne świadoma tego że auto nie będzie już tak wytrzymałe jak seryjne, dla tego moje maksymalne założenie to około 190-200 ps i 370-400 nm tak by się jakoś odpychało...

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Staszak:
Naraziłem się pewnie teraz, ale cenie auta grupy VW i nic na to nie poradzę.
pod warunkiem, że wozisz olej na dolewki:))

Jak się leje dobry olej to nie trzeba dolewać. Tdi może nie jest rewolucyjnym silnikiem ale pokaż mi jakiegoś innego diesla do 2.0 który bez problemu wytrzymuje moce około 250 ps??
Sedno sprawy i prawda !!!
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Marek Skiba:

(...)
a co do Focusa - albo ten 130 konny silnik jest w rzeczywistości mocniejszy, albo jest sztucznie dławiony (tak jak piszesz np o tej hondzie), bo tu znów fizyka się kłania - uzyskanie 10-15% mocy w N/A jest dużym sukcesem, a 30% to wartość kosmiczna z czym się chyba zgodzisz.

ano właśnie - 10-15% to przyzwoity wynik i w miarę bezpieczny dla silnika...

A tak w podobnym temacie - może wiecie koledzy czym dokładnie różnią się silniki z A8 i S8 w modelu D2 z 2002r??...

- bo to jest teoretycznie ten sam motor 4,2V8/40V z czego w A8 ma fabrycznie 310KM/410Nm a w S8 fabrycznie 360KM/430Nm...
czyżby tylko dolot, wydech i zmieniona "mapa"??
gdzieś doczytałem, że w S8 jest ciut większe sprężanie chociaż w innym miejscu podaje się identyczne, a moment dla S8 czasem podawany jest 420Nm...
ale jak różnica w mocy jest może widoczna tak 20Nm różnicy przy tej masie chyba nie rzuca na kolana.Damian T. edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 00:12

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Damian T.:
Marcin Chruślak:
Szukam auta dla siebie, o to wymagania:]
(...)
-turbo( mocny diesel , ostatecznie benzyna)+ łatwe zwiększenie mocy
(...)

Jeżeli kupujesz auto to akurat powyższe kryterium jest moim zdaniem z założenia błędne...
nie bardzo rozumiem po cóż kupować (tak na przykładzie wymienionego gdzieś później Audi A6) model z silnikiem 2,7V6 bi-turbo (PB, 250KM) skoro i tak, jak wynika z twojego założenia, zamierzasz modyfikować silnik i jego parametry w celu poniesienia mocy i momentu...
a nie lepiej jednak nie bawić się w żadne modyfikacje i zakupić po prostu model z silnikiem 4,2V8 (PB, 299KM)???

Co to za przyjemność jeździć seryjnym autem?
Z tego co się orientuję to 2.7T jest wytrzymalszy od 4.2 v6.
Minus tych silników to że cheją PB i są za duże dla mnie:)
Arkadiusz Piotr Z.:
a focus st?

Chyba tu nie ma Turbo? no i rdzewieją i dostają baty od 1.9 tdi:)
Miałem kiedyś w firmie FOCUSA TDCI.....zaczął kopcić....podobno tak miało być, ale gdy zobaczyłem rdzę na tylnym błotniku....od razu wstawiłem go do komisu, no nie wiem ,ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał....
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Staszak:
Miałem kiedyś w firmie FOCUSA TDCI.....zaczął kopcić....podobno tak miało być, ale gdy zobaczyłem rdzę na tylnym błotniku....od razu wstawiłem go do komisu, no nie wiem ,ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał....

jasne, na podstawie jednej foki wiesz wszystko o fordach:)) a dymią, kiedy mają przewód turbo nieszczelny.
cytat:
"ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał...."
pytanie:
kto rdzewiał?:)
polska gramatyka niełatwa, podobnie jak wiedza o autach. a o fordach szczególnie:))
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Staszak:

Miałem kiedyś w firmie FOCUSA TDCI.....zaczął kopcić....podobno tak miało być, ale gdy zobaczyłem rdzę na tylnym błotniku....od razu wstawiłem go do komisu, no nie wiem ,ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał....

jasne, na podstawie jednej foki wiesz wszystko o fordach:)) a dymią, kiedy mają przewód turbo nieszczelny.
cytat:
"ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał...."
pytanie:
kto rdzewiał?:)
polska gramatyka niełatwa, podobnie jak wiedza o autach. a o fordach szczególnie:))

Nie masz argumentów to sie gramatyki czepiasz :]...
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Damian T.:
Marek Skiba:

(...)
a co do Focusa - albo ten 130 konny silnik jest w rzeczywistości mocniejszy, albo jest sztucznie dławiony (tak jak piszesz np o tej hondzie), bo tu znów fizyka się kłania - uzyskanie 10-15% mocy w N/A jest dużym sukcesem, a 30% to wartość kosmiczna z czym się chyba zgodzisz.

ano właśnie - 10-15% to przyzwoity wynik i w miarę bezpieczny dla silnika...

A tak w podobnym temacie - może wiecie koledzy czym dokładnie różnią się silniki z A8 i S8 w modelu D2 z 2002r??...

- bo to jest teoretycznie ten sam motor 4,2V8/40V z czego w A8 ma fabrycznie 310KM/410Nm a w S8 fabrycznie 360KM/430Nm...
czyżby tylko dolot, wydech i zmieniona "mapa"??
gdzieś doczytałem, że w S8 jest ciut większe sprężanie chociaż w innym miejscu podaje się identyczne, a moment dla S8 czasem podawany jest 420Nm...
ale jak różnica w mocy jest może widoczna tak 20Nm różnicy przy tej masie chyba nie rzuca na kolana.

Prawdopodobnie tak jest jak napisałeś, choć nie dam ręki uciąć.
Jedna uwaga , podobno te silniki nie trzymają serii....radził bym podskoczyć na jakąś wiarygodna hamownię i się przekonać jaki ma potencjał dany egzemplarz..Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 20:17
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Staszak:

Miałem kiedyś w firmie FOCUSA TDCI.....zaczął kopcić....podobno tak miało być, ale gdy zobaczyłem rdzę na tylnym błotniku....od razu wstawiłem go do komisu, no nie wiem ,ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał....

jasne, na podstawie jednej foki wiesz wszystko o fordach:)) a dymią, kiedy mają przewód turbo nieszczelny.
cytat:
"ale od zawsze mając do czynienia z fordami każdy rdzewiał...."
pytanie:
kto rdzewiał?:)
polska gramatyka niełatwa, podobnie jak wiedza o autach. a o fordach szczególnie:))

Nie masz argumentów to sie gramatyki czepiasz :]...
otóż mam:
golf wrc jest?
jakikolwiek vw?
czy to prawda, że VW ma problemy finansowe?
tdi miałem dwa i wiem, że są głośne i olejożerne. do tego wcale nie takie trwałe. argument, że są niewrażliwe na złe paliwo traktuje jako niepoważny. nie twierdzę, że fordy są super, ale są alternatywą dla VAG i reszty. wg mnie lepszą alternatywą a w silnikach diesla nowocześniejszą wręcz. stylistyki pod uwagę nie biorę. z litości coby VW nie pogrążać:)) a co do rdzy, to widziałem zardzewiałe audi, mercedesy, hondy.. i co z tego? ano nic. zdarza się.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:
VW nie było w WRC bo był Seat oraz Skoda....VW miał auta tylko w Kit Carach...
Peugeot też startował w WRC i jakoś to mu nie pomaga w poprawie jakości swoich aut...

Audi jak rdzewieje to pewnie jest po dzwonie..niestety Focus i Monadea z tego były słynne i nie jest to wysłane z palca.
Co do awarii TDI, każdy silnik ma prawo się wysypać....dziwne tylko że do tej pory z silników Forda nikt nie wykrzesał jakieś konkretnej mocy, która by nie wybuchła po 1 tyś...
A silników TDI o mocach około 200 i ponad 230 w Polsce jest pareset sztuk....
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
A silników TDI o mocach około 200 i ponad 230 w Polsce jest pareset sztuk....


mniej więcej tyle i tuningowanych calibr :)) i co z tego?
a co do pugotów, to ile ich miałeś? a ile mondków i focusów Tobie zardzewiało? bo mnie żaden. miałem dwie skody tdi i w obu padły silniki. miałem dwa focusy, dwa mondeo.. nie popsuł się żaden i żaden nie rdzewiał. dlaczego?Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 21:20
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Chruślak:
A silników TDI o mocach około 200 i ponad 230 w Polsce jest pareset sztuk....


mniej więcej tyle i tuningowanych calibr :)) i co z tego?
a co do pugotów, to ile ich miałeś? a ile mondków i focusów Tobie zardzewiało? bo mnie żaden. miałem dwie skody tdi i w obu padły silniki. miałem dwa focusy, dwa mondeo.. nie popsuł się żaden i żaden nie rdzewiał. dlaczego?Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 21:20

bo masz teraz FARTA..:)

Następna dyskusja:

Jaki samochód kupić ?




Wyślij zaproszenie do