Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:

miałem tdi "cywilne" lałem mobil i castrol. nigdy nie było dość. kumpel ma octavię tdi, też nigdy nie musi dolewać. ostatnio jechaliśmy razem maks. 140km/h, a tu kontrolka myk i świeci. bez słowa stanął na poboczu, truchtem do bagażnika a tam już czekał zapas oleju na dolewki. przypadek? :))

eee tam...
przezorny był i pewnie zawsze ze sobą wozi :-)))
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: jaki samochód kupić???

na pewno miał olej przygotowany do wymiany, bo do przeglądu już tylko 13 tys. zostało:))
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Damian T.:
Marcin Chruślak:
Szukam auta dla siebie, o to wymagania:]
(...)
-turbo( mocny diesel , ostatecznie benzyna)+ łatwe zwiększenie mocy
(...)

Jeżeli kupujesz auto to akurat powyższe kryterium jest moim zdaniem z założenia błędne...
nie bardzo rozumiem po cóż kupować (tak na przykładzie wymienionego gdzieś później Audi A6) model z silnikiem 2,7V6 bi-turbo (PB, 250KM) skoro i tak, jak wynika z twojego założenia, zamierzasz modyfikować silnik i jego parametry w celu poniesienia mocy i momentu...
a nie lepiej jednak nie bawić się w żadne modyfikacje i zakupić po prostu model z silnikiem 4,2V8 (PB, 299KM)???

Co to za przyjemność jeździć seryjnym autem?
Z tego co się orientuję to 2.7T jest wytrzymalszy od 4.2 v6.
Minus tych silników to że cheją PB i są za duże dla mnie:)
Arkadiusz Piotr Z.:
a focus st?

Chyba tu nie ma Turbo? no i rdzewieją i dostają baty od 1.9 tdi:)
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:

Co to za przyjemność jeździć seryjnym autem?

ale seryjnym jakim??
seryjne RS6+ (4,2V8 bi-turbo ~506KM) dostarcza naprawdę sporo przyjemności :-))
na tyle dużo, że właściciele słabszych wersji Porsche chowają swoje laleczki do garażu twierdząc, że akurat "dziś" nie jest dobry dzień na lans lub wyścigi :-))
to jest właśnie przyjemność - duże rodzinne kombi (które dla mało spostrzegawczych jest zwykłym cywilnym autem) wciąga nosem sportowe fury :-))

a może MB C-klasse 63 AMG ??
następny "cichociemny" zawstydzający inne fury na ulicy...
moim zdaniem przyjemość z seryjnego może być - wszystko zależy od tego jakie seryjne wybierzesz :-))

.
Z tego co się orientuję to 2.7T jest wytrzymalszy od 4.2 v6.
Minus tych silników to że cheją PB i są za duże dla mnie:)

chyba wręcz odwrotnie - z tego co wiem (w jednym swoim też mam taki silnik) 4,2V8 to motor nie do zajeżdżenia...

zresztą silniki wolnossące z reguły są mniej wymagające i mniej awaryjne - w tych turbodoładowanych każdy parametr jest istotny i każdy symptom awarii należy traktować poważnie...
a przy ewentualnych naprawach "chodzenie na skróty" lub "cudowne oszczędności" mszczą się całkiem kosztowymi naprawami :-/
i tak jak pisałem wcześniej - te modyfikowane także bywają bardziej awaryjne - wszystko zależy oczywiście od skali modyfikacji i przede wszystkim fachowości mechanika który to robi.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Damian T.:
Marcin Chruślak:

Co to za przyjemność jeździć seryjnym autem?

ale seryjnym jakim??
seryjne RS6+ (4,2V8 bi-turbo ~506KM) dostarcza naprawdę sporo przyjemności :-))
na tyle dużo, że właściciele słabszych wersji Porsche chowają swoje laleczki do garażu twierdząc, że akurat "dziś" nie jest dobry dzień na lans lub wyścigi :-))
to jest właśnie przyjemność - duże rodzinne kombi (które dla mało spostrzegawczych jest zwykłym cywilnym autem) wciąga nosem sportowe fury :-))

A jakie to uczucie jak na :dupie" siedzi ci jakaś modzona Honda, Subary?

Moim zdaniem każde auto można w jakiś sposób poprawić.
RS6 nowe majace 580 ps przeważnie od razu jest "zawirusowane" ma skromne 720-750ps

C 63AMG tez moa swojego mocniejszego brata BRABUS-a Bullit Black Arrow C63

W taki sposób można wyrazić swoją indywidualność

Ja jednak szukam auta do 30-35 tys maksymalnie z mocą do około 200 ps ewentualnie z potencjałem na taka moc bez jakiś większych przeróbek:)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Arkadiusz Piotr Z.:
a focus st?

Chyba tu nie ma Turbo? no i rdzewieją i dostają baty od 1.9 tdi:)

forum "humor - dowcip" to nie tu :)chyba, że moim focusom nikt nie powiedział, że maja rdzewieć, ale ja im nie powiem :)
a tu znajdziesz turbo.
http://www.focusst.pl/silnik.php
a tdi to na taksówkę jest niezłe:)Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 13:41

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:
forum "humor - dowcip" to nie tu :)chyba, że moim focusom nikt nie powiedział, że maja rdzewieć, ale ja im nie powiem :)
a tu znajdziesz turbo.
http://www.focusst.pl/silnik.php
a tdi to na taksówkę jest niezłe:)Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 13:41
nie znasz się!
tiedieji został stworzony przez samych bogów!
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:

A jakie to uczucie jak na :dupie" siedzi ci jakaś modzona Honda, Subary?

No ależ wiem...
Widuję takowe czasem na Cargo...
Jakiś czas temu taki Civic złoił mojemu koledze Corrado chociaż to G60 po "modach" :-)

Nie przeczę, że jest z tego radocha ale mając jakieś minimum wiedzy nt. ewentualnych modyfikacji silnika i ewentualnych związanych z tym komplikacji uważam, że lepiej na wstępie już dołożyć "sianka" i kupić większy i mocniejszy silnik a ewentualne mody pozostawić sobie na później niż kupować stare wysłużone 1,9TDI i zaraz po zakupie ładować następne 10k pln żeby zrobić z niego rakietę.
No bo gdzie leży górna granica wydajności i modyfikacji takiego 1,9TDI R4 lub 2,0T R4 a gdzie dla takiego 4,2V8???

Jak już pisałem wcześniej jedno z moich aut to wolnossące 2,5V6 fabrycznie 170KM - po drobnych "modach" (rozrząd, dolot, wydech, komputer) ma 197KM...
kiedyś miałem ochotę żeby zrobić z niego "wariatkę" ale jak??
na razie "mody" dały jakieś 15% przyrostu mocy i jest to bezpieczny parametr aby nie trzeba było zagłębiać się bardziej w konstrukcję auta...
na dalszym etapie pozostałoby już chyba tylko uturbienie które przyniosłoby całkiem pokaźny przyrost mocy i momentu ale...
turbo to także tłoki, korbowód, pompa paliwa, wtryski, układ chłodzenia, sprzęgło, tylny most, układ hamulcowy... skarbonka bez dna a i tak gdzie skończę??
350KM da radę wycisnąć??
a jeżeli coś poleci to jakie koszty naprawy??
myślałem o tym kiedyś ale doszedłem do wniosku, że lepiej tą furę sprzedać, dołożyć do tego drugie tyle (czyli lekką reką tyle co na ewentualne modyfikacje starego) i kupić podobnej wielkości Audi S6 C5 Avant - w tych samych pieniądzach otrzymam auto wyższej klasy niż stare, z lepszym ale fabrycznym silnikiem 4,2V8 340KM Quattro...
i wciąż jeśli najdzie mnie pragnienie mogę szarpnąć się na jakieś "mody".

Civic dobry jest ale wepchnięta kasa nigdy się nie zwróci a i pod względem wyposażenia, komfortu i właściwości jezdych, przy całym szacunku do właścicieli Civic-ów i ich aut, do S6 jednak moim zdaniem nie dorasta.

Jak już pisałem wcześniej to oczywiście moje bardzo subiektywne zdanie i mimo takiego zdania szanuję i podziwiam "zboczeńców" pakujących 20,30,40kpln w starego Civic-a - mnie (i tu mówię bez żadnej przekory) chyba po prostu na to nie stać (żona, dwójka małych dzieci wyznaczają mi inną listę życiowych priorytetów).

Moim zdaniem każde auto można w jakiś sposób poprawić.
RS6 nowe majace 580 ps przeważnie od razu jest "zawirusowane" ma skromne 720-750ps

Ano, bo podobnież kosztuje to tylko jakieś 6k euro...
przy cenie zakupu nowego to śmieszna kwota i gdybym miał "sianko" na nowe RS6 to także kupiłbym mu "wirusa" :-D

C 63AMG tez ma swojego mocniejszego brata BRABUS-a Bullit Black Arrow C63

W taki sposób można wyrazić swoją indywidualność

tak jak mówisz :-))

Ja jednak szukam auta do 30-35 tys maksymalnie z mocą do około 200 ps ewentualnie z potencjałem na taka moc bez jakiś większych przeróbek:)

i w tym życzę powodzenia..
a jak będę miał jakąś konkretną wiedzę o wybranym modelu to chętnie się nią podzielę :-)
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:

(...)
a tu znajdziesz turbo.
http://www.focusst.pl/silnik.php
(...)

taaaaa.... autor aż rozpływa się w zachwycie..
przyznaj się Arek...
tak łatwo to znalazłeś w necie...
sponsorowałeś ten artykuł??

:-))

.
.
.
joke of course :-)))Damian T. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 14:16
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: jaki samochód kupić???

Damian T.:
Arkadiusz Piotr Z.:

(...)
a tu znajdziesz turbo.
http://www.focusst.pl/silnik.php
(...)

taaaaa.... autor aż rozpływa się w zachwycie..
przyznaj się Arek...
tak łatwo to znalazłeś w necie...
sponsorowałeś ten artykuł??

:-))

.
.
.
joke of course :-)))Damian T. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 14:16
sponsorowałem:)
jakoś nie słyszałem po prostu o golfie wrc, ale ja się nie znam...

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Z tym że ten silnik jest pakowany do obecnego Focusa ST a tego nie kupisz za 35k. Focus ST MK1 miał silnik 2.0 170 KM. Była też wersja RS, która posiadała zaturbiony dwólitrowy silnik o mocy 212KM. O ile ST można kupić za 25-30 tysięcy to cena RS zaczyna się od 60 tysięcy. Przy obu wersjach bawili się chłopcy z Coswortha. Atutem Focusa i to nie tylko ST są świetne włąściwości jezdne.

Marcinie, skoro wzbraniasz się przed silnikami V6/R6/V8, zwróć uwagę na zaturbionego fabrycznie benzyniaka. Mimo, że nie lubię Audi to polecił bym ci A3, A4 1.8T. Taki samochodzik możesz zmodować też w łatwy sposób np. przez zmianę turbiny na większą (oczywiście nie tylko)
Diesle w sportowym aucie są beeee. i nikt mnie nie przekona Audi z Le Mans. Albo sport albo traktor. Chociaż w Polskim prequelu Fast&Furious pewnie bohaterowie ścigali by się Golfami TDI ;)Aleksander Zaruski edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 15:21
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Aleksander Zaruski:
(...)
Marcinie, skoro wzbraniasz się przed silnikami V6/R6/V8, zwróć uwagę na zaturbionego fabrycznie benzyniaka. Mimo, że nie lubię Audi to polecił bym ci A3, A4 1.8T. Taki samochodzik możesz zmodować też w łatwy sposób np. przez zmianę turbiny na większą (oczywiście nie tylko)
Diesle w sportowym aucie są beeee. i nikt mnie nie przekona Audi z Le Mans. Albo sport albo traktor.
...

Tak jak mówisz: 1,8T to może być dobry wybór...

i przyznam się, że osobiście zawsze wnerwiał mnie ten silnik...
ale nie jako właściciela/posiadacza lecz przeciwnika...

kilka ładnych lat temu posiadałem Omegę MV6 z silnikiem 3,0V6 211KM - ależ mnie wnerwiali goście w Passatach 1,8T jak mi wsiadali na tyłek... wrrrrrrrr....
odpadali dopiero powyżej 180km/h ale że z takimi prędkościami tylko po autostradzie (wiem, wiem, nie wolno, ale załóżmy że po niemieckiej) więc po mieście nie szło im złoić skóry :-/

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Damian T.:
Tak jak mówisz: 1,8T to może być dobry wybór...
szczególnie z zapisem w instrukcji, żeby sprawdzać olej przy każdym tankowaniu :D
bo zużycie może dochodzić do 1l/1000km :D
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin Chruślak:
Arkadiusz Piotr Z.:
a focus st?

Chyba tu nie ma Turbo? no i rdzewieją i dostają baty od 1.9 tdi:)

forum "humor - dowcip" to nie tu :)chyba, że moim focusom nikt nie powiedział, że maja rdzewieć, ale ja im nie powiem :)
a tu znajdziesz turbo.
http://www.focusst.pl/silnik.php
a tdi to na taksówkę jest niezłe:)Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 13:41

Jak mi znajdziesz takie ST w 30 tys zł to chętnie wezmę:)....ja odniosłem się do 1 generacji Focusa który szału nie robił...
Damian T.:
i w tym życzę powodzenia..
a jak będę miał jakąś konkretną wiedzę o wybranym modelu to chętnie się nią podzielę :-)


Dzięki..:]
Aleksander Zaruski:
Z tym że ten silnik jest pakowany do obecnego Focusa ST a tego nie kupisz za 35k. Focus ST MK1 miał silnik 2.0 170 KM. Była też wersja RS, która posiadała zaturbiony dwólitrowy silnik o mocy 212KM. O ile ST można kupić za 25-30 tysięcy to cena RS zaczyna się od 60 tysięcy. Przy obu wersjach bawili się chłopcy z Coswortha. Atutem Focusa i to nie tylko ST są świetne włąściwości jezdne.

Dokładnie tak. Można tez kupić zwykłego 2.0 130 ps + kolektor wydech + oprogramowanie i mamy takie ST :)

RS-chętnie bym kupił
Marcinie, skoro wzbraniasz się przed silnikami V6/R6/V8, zwróć uwagę na zaturbionego fabrycznie benzyniaka. Mimo, że nie lubię Audi to polecił bym ci A3, A4 1.8T. Taki samochodzik możesz zmodować też w łatwy sposób np. przez zmianę turbiny na większą (oczywiście nie tylko)
Diesle w sportowym aucie są beeee. i nikt mnie nie przekona Audi z Le Mans. Albo sport albo traktor. Chociaż w Polskim prequelu Fast&Furious pewnie bohaterowie ścigali by się Golfami TDI ;)Aleksander Zaruski edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 15:21

Znam ten silnik jak i jego potencjał bardzo dobrze. Rozważam zakup Audi s3 choć znalezienie z moim budżecie dobrego egzemplarza graniczy z cudem.:)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Krzysztof S.:
Damian T.:
Tak jak mówisz: 1,8T to może być dobry wybór...
szczególnie z zapisem w instrukcji, żeby sprawdzać olej przy każdym tankowaniu :D
bo zużycie może dochodzić do 1l/1000km :D


Jeździłem Ibiza Cuprą ponad 9 miesięcy na oleju Valvoline 5w50 i nie trzeba było tam dolewać oleju....
Znajomy ma teraz 270 ps w tym silniku jeździ na Motulu i tez od wymiany do wymiany niema dolewek, a moc auta jest przeważnie zawsze wykorzystywana...

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin. Ja mówię o oryginalnej instrukcji.
Jest tam zapis, że 1/1000km to nie jest nic nadzwyczajnego. Ot - normalka.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: jaki samochód kupić???

Krzysztof S.:
Marcin. Ja mówię o oryginalnej instrukcji.
Jest tam zapis, że 1/1000km to nie jest nic nadzwyczajnego. Ot - normalka.

A inni producenci to jak myślisz że , jakie mają normy?Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:27
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: jaki samochód kupić???

Krzysztof S.:
Damian T.:
Tak jak mówisz: 1,8T to może być dobry wybór...
szczególnie z zapisem w instrukcji, żeby sprawdzać olej przy każdym tankowaniu :D
bo zużycie może dochodzić do 1l/1000km :D

hehehe, a tego to nie wiedziałem...
naprawdę trza tyle dolewać??
i piszą to w instrukcji?? 8-O

chyba poczytam swoją "techno-knigę" bo ja mniej dolewam w swoje 4,2V8 choć to podobno z natury straszne olejo-żłopy :-))Damian T. edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:22

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Damian T.:
hehehe, a tego to nie wiedziałem...
naprawdę trza tyle dolewać??
i piszą to w instrukcji?? 8-O
poważnie :) też kumplowi nie wierzyłem aż pokazał mi knigę od TT żony :D

konto usunięte

Temat: jaki samochód kupić???

Marcin Chruślak:
Krzysztof S.:
Marcin. Ja mówię o oryginalnej instrukcji.
Jest tam zapis, że 1/1000km to nie jest nic nadzwyczajnego. Ot - normalka.

A inni producenci to jak myślisz że , jakie mają normy?Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 04.07.09 o godzinie 16:27
Ja też mam dość spore zużycie oleju ( tym bardziej, że mam jeszcze wyciek do usunięcia ). 0.5L/1000km zejdzie.

Następna dyskusja:

Jaki samochód kupić ?




Wyślij zaproszenie do