Temat: JAKI OLEJ?
Jolanta I.:
Ja mojemu leję to co zaleca producent, olej i płukankę kupuję w necie.
Co do tej płukanki (pierwsze o niej słyszę), znalazłem na pierwszym lepszym forum taką informację. Użytkownik pytał czy ona przypadkiem nie szkodzi.
Na dwoje babka wróżyła: jednym pomogło, większości zaszkodziło. Taka płukanka = dokładne wyczyszczenie poprzez rozpuszczenie (umycie). Jak szczelność silnika wynika z osadów i brudów - to na pewno zaszkodzi.
Nie robię przeglądów pod tytułem: duży przy 180, mniejszy przy 175.
Raz w roku auto widzi mechanik z prikazem, że ma go sprawdzić przed długą trasą, poza tym widzi go w zależności od potrzeb, plus badania techniczne co roku,
Wiesz, kupiłem auto z salonowego komisu, w którym zostało ono kupione jako nówka. Ma wszystkie pieczątki pod każdym przeglądem. Staram się tego nie zepsuć. Toyota rozróżnia przeglądy co 15 i co 30 tys. km. Ten co 15 trzeba olać, bo wiadomo, że to tylko olej i filtry, ale przy tym co 30 kkm zwracają uwagę na różne pierdoły, które mają prawo się zepsuć. I oprócz standardowej wymiany oleju + filtrów jest jesze wymiana płynu hamulcowego, filtra kabinowego i sprawdzenie wszystkich pierdół. Wiem, że to można zrobić za 100 zł + części :-)
skoro ja sama ogarniam swoją furę to Ty jako facet chyba tym bardziej ogarniesz swoją:P
Gratuluję, naprawdę :-) Wśród kobiet to raczej nie jest normalne. Ja też ogarniam wszystko, dbam o każde auto, dlatego wolę się upewnić w tematach, o których mam małe pojęcie. Obserwuję to forum i widzę, że Kosma właśnie śmiga w temacie olejowym.
Kosma S.:
Ja bym napisał tak. Gdybym mieszkał na dalekiej północy lałbym 0W20. W Afryce prawdopodobnie 5W50. Latem, podczas upałów, olej 5W30 ma zbyt małą lepkość, szczególnie jeśli ktoś nie ma chłodnicy oleju. 5W30 jest dobrym kompromisem ale latem lepszy byłby 5W40.
Ok, zatem moim zdaniem opcją bardziej rozsądną jest 5W40 - temperatura pow. 30*C latem to w Polsce żaden wyczyn, a w takich temperaturach robię czasem długie trasy. Dlaczego wobec tego producent nie rekomenduje 5W40? Czy taki olej różni się składem? Czy sugerować się wyłącznie temperaturą?
Informacje takie jak ta trochę zbijają z tropu :-) :
W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. 15W-50). Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.03.14 o godzinie 23:45