Mateusz Ch

Mateusz Ch Felietonista
motoryzacyjny

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

W omawianej sytuacji nie można ustawić przed skrzyżowaniem bo torowisko przecina jezdnię nie NA skrzyżowaniu a POZA nim.
A dlaczego PRZED skrzyżowaniem nie może być informacji, że ZA skrzyżowaniem znajduje się przejazd kolejowy?
A to przed samym torowiskiem jest trudno zauważalne? Chyba problem leży w przekonaniu, że zjeżdżam z ronda to nikomu już nie muszę ustępować więc walę na ślepo. (...) Pamiętam, że tam dla zjeżdżających nie ma nawet znaku A-21.

W takiej sytuacji znak jak najbardziej powinien być. Niemniej jazda - jak to określiłeś - na ślepo jest wynikiem nieznajomości przepisów o ruchu drogowym. W takich sytuacjach to pojazd szynowy ma pierwszeństwo.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Krzysztof B.:
W omawianej sytuacji nie można ustawić przed skrzyżowaniem bo torowisko przecina jezdnię nie NA skrzyżowaniu a POZA nim.

A tak do końca to nie wiadomo, czy torowisko jest za skrzyżowaniem. W omawianej sytuacji można uznać, że jest poza nim, ale.... Sądząc po oznakowaniu z drugiej strony http://goo.gl/maps/X13ut torowisko jest w obrębie ronda.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Mateusz C.:
A dlaczego PRZED skrzyżowaniem nie może być informacji, że ZA skrzyżowaniem znajduje się przejazd kolejowy?
Przejazd kolejowy to nie to samo co przecięcie się jezdni z torowiskiem tramwajowym.
Jedyny znak, który mi przychodzi do głowy to F-6. Ale ten stawia się raczej przed przejazdami kolejowymi bo te należy oznaczać znakami G.
Ryszard S.:
A tak do końca to nie wiadomo, czy torowisko jest za skrzyżowaniem.
Teoretycznie tak. W praktyce nie ma to znaczenia bo torowisko przecina jezdnię poza miejscem gdzie pojazdy mają pierwszeństwo. Bardziej zasugerowałem się określeniem: "pierwszeństwo mają pojazdy znajdujące się na skrzyżowaniu". W praktyce na skrzyżowaniu oznacza tylko te pojazdy, które jadą jezdnią biegnącą wokół wyspy. Zjazd już pod to nie podchodzi pomimo, że pojazd jeszcze znajduje się na skrzyżowaniu (bo ono kończy się zwykle za przejściem dla pieszych). Dlatego przy przecięciu torowiska ze zjazdem z ronda pierwszeństwo ma zawsze tramwaj.
Sądząc po oznakowaniu z drugiej strony http://goo.gl/maps/X13ut torowisko jest w obrębie ronda.
W obrębie jak najbardziej. Bo obrąb oznacza na i przed. A znaki trzeba postawić przed torowiskiem bo za jest już zbyt blisko skrzyżowania (minimum 25m przed lub minimum 50m przed jak prędkości jest większa niż 50km/h) a poza tym na jednym słupku byłoby zbyt dużo znaków.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.10.13 o godzinie 12:08
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Pogubiłem się w pańskich wywodach - w tym przypadku torowisko jest na rondzie, czy nie jest?
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Ciężko to jednoznacznie stwierdzić. Z jednej strony torowisko biegnie poza obwiednią ronda co sugeruje, że jest poza skrzyżowaniem. Z drugiej strony znajduje się pomiędzy obwiednią a przejściem dla pieszych, na które z kolei nie ma miejsca pomiędzy torowiskiem a obwiednią. W omawianej sytuacji nie ma to jednak żadnego znaczenia. Czy torowisko jest na skrzyżowaniu czy poza nim, pojazd szynowy ma pierwszeństwo nad innymi pojazdami niezależnie od strony, z której nadjeżdża.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Krzysztof B.:
Czy torowisko jest na skrzyżowaniu czy poza nim, pojazd szynowy ma pierwszeństwo nad innymi pojazdami niezależnie od strony, z której nadjeżdża.

Nie ma, ale problem pozostał nierozwiązany. A zwykły znak stop dałby wiele dla poprawy bezpieczeństwa. Tylko mi nie wyjeżdżaj z korkowaniem przejazdu przez rondo.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Nie ma pierwszeństwa czy nie ma znaczenia?
Zwykły znak stop nie może zostać umieszczony w tym miejscu (tak samo jak ten na wlocie). Proponuję zapoznać się z Dz U 220 i szczególnie z akapitem dotyczącym umiejętnego stawiania znaku stop by nie stracił sensu.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Krzysztof B.:
Nie ma pierwszeństwa czy nie ma znaczenia?

Nie ma znaczenia. Niedopowiedziałem.

Zwykły znak stop nie może zostać umieszczony w tym miejscu (tak samo jak ten na wlocie). Proponuję zapoznać się z Dz U 220 i szczególnie z akapitem dotyczącym umiejętnego stawiania znaku stop by nie stracił sensu.

No to pozostają tylko światła tak jak na tym rondzie http://goo.gl/maps/4OVpl
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Czyli zwalniamy z myślenia. Ehh.... kiedy kierowcy się nauczą, że to przez nich w wielu miejscach pojawia się sygnalizacja, która nie sprzyja płynności ruchu. Nie wpuszczę, nie przepuszczę bo mi się spieszy.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Z niczego nie zwalniamy, pomagamy bezpiecznie przejechać, a tramwaj na rondzie nawet bez sygnalizacji nie sprzyja płynności ruchu.

konto usunięte

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Ryszard S.:
Z niczego nie zwalniamy, pomagamy bezpiecznie przejechać, a tramwaj na rondzie nawet bez sygnalizacji nie sprzyja płynności ruchu.


A to zależy od danego miejsca, nierzadko tramwaj jest błogosławieństwem na rondzie, bo inaczej trudno się czasem przez nie przebić, np. tu:

http://goo.gl/maps/hOXDO

Zresztą na Rondzie k.Spodka tak samo, dobrze, że od czasu do czasu przejedzie przecinak:).
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Ryszard S.:
pomagamy bezpiecznie przejechać
Czyli sygnalizacja na skrzyżowaniu pozwala bezpiecznie przejechać. Wniosek? Skrzyżowania równorzędne i regulowane znakami są niebezpieczne. Chyba nawet posłowie czy włodarze miasta nie doszli do tak konstruktywnych wniosków.
tramwaj na rondzie nawet bez sygnalizacji nie sprzyja płynności ruchu.
Pan Ryszard wysadzi tych z tramwaju, wsadzi każdego do oddzielnego auta i sprawdzi płynność ruchu.Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.10.13 o godzinie 16:09
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak zminimalizować liczbę wypadków na rondzie?

Krzysztof B.:
tramwaj na rondzie nawet bez sygnalizacji nie sprzyja płynności ruchu.
Pan Ryszard wysadzi tych z tramwaju, wsadzi każdego do oddzielnego auta i sprawdzi płynność ruchu.

Ale to nie jest ten problem.
Nie wszyscy kierowcy aut to miejscowi. Nie każdego przesadzisz do tramwaju. Mnie nie, bo ma 3 kilometry do krańcówki, też na końcu miasta, ale na innym. Może do autobusu, ale jak mam sprawę na mieście, to mam do wyboru:

- godzinna wyprawę i litr paliwa za 6 zł (w tym parking za 1zł na pół godziny)
- 2 godzinną wyprawę i 6 zł na bilety

Następna dyskusja:

Car of the Year 2008 - Jak ...




Wyślij zaproszenie do