Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Paweł Krawczyk:
I coś takiego jeszcze obowiązkowo jak tuningujesz golfa tdi ---> http://motoryzacyjna.pl/soundracer.html

Ale akurat to jest fajny gadżet :) Sam sobie taki kupię.

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Kup sobie dwa, będziesz miał V16 lub nawet V20...

PS. Skąd dojeżdżasz??? :D

konto usunięte

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Paweł Krawczyk:
I coś takiego jeszcze obowiązkowo jak tuningujesz golfa tdi ---> http://motoryzacyjna.pl/soundracer.html
Zabiłeś mnie tym :D Zaraz kojarzy mi się rower składak z manetką imitującą odgłos motoru ;)

To jest bardziej nieprzyzwoite niż turbo-gwizdek.
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

ale żeby wzbudzać szybką&wściekłą fabią szacun na dzielnicy nie może zabraknąć takiego skromnego gadżetu:

http://allegro.pl/item1117317938_naklejki_dziury_po_ku...

tak w ramach strzelaniny z policją w czasie pościgu

dodatkowo:
http://allegro.pl/item1111655845_avatar_2010_exploding...

no i jeszcze w celu poprawienia aerodynamiki:
http://allegro.pl/item1147690839_imitacja_anteny_telef...
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Z rzeczy wartych zrobienia - wymiana kolektora oraz wydech, i nie chodzi tu o tandetną nakładkę.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Wojciech Obrębski:
Z rzeczy wartych zrobienia - wymiana kolektora oraz wydech, i nie chodzi tu o tandetną nakładkę.

TDI??? Wydech robisz jak chcesz więcej niż 200 ps. kolektora nie zmieniasz:) to nie benzyna
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Marcin Chruślak:
Wojciech Obrębski:
Z rzeczy wartych zrobienia - wymiana kolektora oraz wydech, i nie chodzi tu o tandetną nakładkę.

TDI??? Wydech robisz jak chcesz więcej niż 200 ps. kolektora nie zmieniasz:) to nie benzyna
Wiesz w mojej primerze od tego trza zacząć - bo już przy ok 160-170 to niezbędna sprawa. A że zaczynam z poziomu 140km
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Wojciech Obrębski:
Marcin Chruślak:
Wojciech Obrębski:
Z rzeczy wartych zrobienia - wymiana kolektora oraz wydech, i nie chodzi tu o tandetną nakładkę.

TDI??? Wydech robisz jak chcesz więcej niż 200 ps. kolektora nie zmieniasz:) to nie benzyna
Wiesz w mojej primerze od tego trza zacząć - bo już przy ok 160-170 to niezbędna sprawa. A że zaczynam z poziomu 140km

Tylko tu mowa jest o Fabii....
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Patryk H.:
Proszę o opinie fachowców i osoby, które miały dowiadczenie w tym temacie.
Będe bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Wszystkie sposoby mile widziane.

@Patryk

Ja najpierw zadałbym sobie pytanie co chcesz osiągnąć?

Tani tuning to niestety w dużej ilości wypadków głupie rozwiązania.

Wywołam pewnie flame ale robienie w Fabi 200KM to nie tylko sprawa silnika ale to przede wszystkim fakt, że jest to przednionapędówka z ciężkim silnikiem z przodu, która z taką mocą będzie jeździła tylko do przodu, przy lekkim wciśnięciu gazu zerwie Ci przyczepność nie wiem też jak takie obciążenia zniesie seryjne sprzęgło i skrzynia biegów.

IMHO w Fabi już 130 KM w stare wersji RS jeździło bardzo fajnie. Jak zrobisz 140 - 150 KM będziesz miał naprawdę fajnie jeżdżące autko.

Michał
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

http://www.racingforum.pl/Vw-Corrado-19-tdi-ARL-by-Fid...
Ogólnie o tuningu silników tdi w wykonaniu vw. Może coś się rozjaśni. Jest jeszcze kilka tematów o samochodach z stajni VAG

konto usunięte

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Mowa o 1,9 TDI 101KM 240Nm
On juz czasami traci przyczepnośc pomimo ASR.
Do jazdy normalnej wystarczające autko.
Pytam z ciekawości ile kosztuje np "wszczepienie" jakiś rozwiązań w programie bądź ew. zamontowanie większej turbiny.
Żeby nie obciążyć za nadto silnika a żeby było czuć wzrost mocy :)
Dziękuję za cenne uwagi wszystkim.
Pozdrawiam.

Kosma S.:
O jakim silniku mowa? Nie wszystkie nadają się na podrasowanie.
Takie bezpieczne przyrosty są mniej więcej takie (http://kocar.pl):

1,9 TDI 90KM 210Nm 115KM 255Nm 1 320 zł
1,9 TDI 101KM 240Nm 130KM 290Nm 1 230 zł
1,9 TDI 105KM 250Nm 135KM 300Nm 1 230 zł
1,9 TDI 110KM 235Nm 135KM 285Nm 1 320 zł
1,9 TDI 130KM 310Nm 160KM 370Nm 1 400 zł
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Michał Ł.:
Patryk H.:
Proszę o opinie fachowców i osoby, które miały dowiadczenie w tym temacie.
Będe bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Wszystkie sposoby mile widziane.

@Patryk

Ja najpierw zadałbym sobie pytanie co chcesz osiągnąć?

Tani tuning to niestety w dużej ilości wypadków głupie rozwiązania.
Tani jest program, mamy około 20% wzrost mocy za okoo 1-1.5 tyś.

Wywołam pewnie flame ale robienie w Fabi 200KM to nie tylko sprawa silnika ale to przede wszystkim fakt, że jest to przednionapędówka z ciężkim silnikiem z przodu, która z taką mocą będzie jeździła tylko do przodu, przy lekkim wciśnięciu gazu zerwie Ci przyczepność nie wiem też jak takie obciążenia zniesie seryjne sprzęgło i skrzynia biegów.
Robiąc taką moc, podstawą jest zmiana zawieszenia, skrzynia i sprzęgło są bardzo wytrzymałe ( Fabia RS).

IMHO w Fabi już 130 KM w stare wersji RS jeździło bardzo fajnie. Jak zrobisz 140 - 150 KM będziesz miał naprawdę fajnie jeżdżące autko.

Michał
U mnie podchodzi pod 170, i są niedobory mocy.

konto usunięte

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Patryk H.:
Mowa o 1,9 TDI 101KM 240Nm
On juz czasami traci przyczepnośc pomimo ASR.
Do jazdy normalnej wystarczające autko.
Pytam z ciekawości ile kosztuje np "wszczepienie" jakiś rozwiązań w programie bądź ew. zamontowanie większej turbiny.
Żeby nie obciążyć za nadto silnika a żeby było czuć wzrost mocy :)
Dziękuję za cenne uwagi wszystkim.
Pozdrawiam.

Kosma S.:
O jakim silniku mowa? Nie wszystkie nadają się na podrasowanie.
Takie bezpieczne przyrosty są mniej więcej takie (http://kocar.pl):

1,9 TDI 90KM 210Nm 115KM 255Nm 1 320 zł
1,9 TDI 101KM 240Nm 130KM 290Nm 1 230 zł
1,9 TDI 105KM 250Nm 135KM 300Nm 1 230 zł
1,9 TDI 110KM 235Nm 135KM 285Nm 1 320 zł
1,9 TDI 130KM 310Nm 160KM 370Nm 1 400 zł


Jedź do Mastersa i CI zrobią profi co chcesz. Drobna mapa i po sprawie
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Marcin Chruślak:
Michał Ł.:
Patryk H.:
Proszę o opinie fachowców i osoby, które miały dowiadczenie w tym temacie.
Będe bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Wszystkie sposoby mile widziane.

@Patryk

Ja najpierw zadałbym sobie pytanie co chcesz osiągnąć?

Tani tuning to niestety w dużej ilości wypadków głupie rozwiązania.
Tani jest program, mamy około 20% wzrost mocy za okoo 1-1.5 tyś.

Wywołam pewnie flame ale robienie w Fabi 200KM to nie tylko sprawa silnika ale to przede wszystkim fakt, że jest to przednionapędówka z ciężkim silnikiem z przodu, która z taką mocą będzie jeździła tylko do przodu, przy lekkim wciśnięciu gazu zerwie Ci przyczepność nie wiem też jak takie obciążenia zniesie seryjne sprzęgło i skrzynia biegów.
Robiąc taką moc, podstawą jest zmiana zawieszenia, skrzynia i sprzęgło są bardzo wytrzymałe ( Fabia RS).

IMHO w Fabi już 130 KM w stare wersji RS jeździło bardzo fajnie. Jak zrobisz 140 - 150 KM będziesz miał naprawdę fajnie jeżdżące autko.

Michał
U mnie podchodzi pod 170, i są niedobory mocy.

Marcin

Dlatego właśnie pytam kolegi czego oczekuje. Dla Ciebie 170 KM to mało dla niego już 130 może być burza.
Dla mnie np: chciałbym, żeby mój 1.4 TSi miał tak 150KM a nie 122, ale nawet tutaj silnik pracuje ładnie i nie odczuwa się niedoborów mocy (Skoda Octavia).

Wydaje mi się natomiast, że taki kompleksowy tuning może być droższy niż kupno jakiegoś autka, które fabrycznie da to co chcemy.

Michał
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Michał Ł.:
Dlatego właśnie pytam kolegi czego oczekuje. Dla Ciebie 170 KM to mało dla niego już 130 może być burza.
Dla mnie np: chciałbym, żeby mój 1.4 TSi miał tak 150KM a nie 122, ale nawet tutaj silnik pracuje ładnie i nie odczuwa się niedoborów mocy (Skoda Octavia).
Może czas na jakiś mały remap :)
Wydaje mi się natomiast, że taki kompleksowy tuning może być droższy niż kupno jakiegoś autka, które fabrycznie da to co chcemy.

Michał
Nie są to jakieś mega kolosalne sumy, taki setup na około 200 ps to koszt około 6-8 tyś.zł
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

:)

Remap nic nie da. 1.4 TSi ze Skody nie ma FMIC a i sprężarka jest specjalnie malutka żeby zmniejszać spalanie także sam remap może być problematyczny.

Michał

konto usunięte

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Jeżeli chcesz szybsze auto i urzeka się linia wieśwagena to kup S3, Leona Coupre i będziesz miał spokój ;-) Jak pogrzebiesz to będziesz po mechaniorach jeździł, bo część podzespołów polegnie, gdyż nie jest wyliczona na taką moc. Potem dochodzi sprawa zawieszenia, opon, hamulców... imho tyle zabawy, że wolałbym pomykać seryjnym TDI i mieć spokój. Tuningu pewnie żywotność turbiny przez 4 podzieli. ;)

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Czy leci z nami moderator? Ta dyskusja chyba nie może zboczyć z toru dalej niż już zboczyła, od delikatnej korekty osiągów Fabii TDi przeszliśmy przez 1,4TSi a skończyliśmy na błyskotliwym wniosku, że najlepiej to sprzedać to dziadostwo, pstryknąć palcami, wyczarować stertę pieniędzy i kupić Audi. Szkoda, że Komot, Compsport, Ecusoft, Masters i inne firmy tego nie wiedziały, bo zamiast robić korekty oprogramowania ku zadowoleniu klientów wybijaliby im to z głowy i odsyłali do salonów Audi.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Marek Woźniak:
Czy leci z nami moderator? Ta dyskusja chyba nie może zboczyć z toru dalej niż już zboczyła, od delikatnej korekty osiągów Fabii TDi przeszliśmy przez 1,4TSi a skończyliśmy na błyskotliwym wniosku, że najlepiej to sprzedać to dziadostwo, pstryknąć palcami, wyczarować stertę pieniędzy i kupić Audi.


Te firmy które wymieniłeś z tego żyją.Każde auto ma też pewien limit możliwych modyfikacji, których przekroczenie staje się bardzo kosztowne a auto bardzo awaryjne, wtedy to dobrym pomysłem jest zmiana na auto mocniejsze.
Szkoda, że Komot, Compsport, Ecusoft, Masters i inne firmy tego nie wiedziały, bo zamiast robić korekty oprogramowania ku zadowoleniu klientów wybijaliby im to z głowy i odsyłali do salonów Audi.ntów wybijaliby im to z głowy i odsyłali do salonów Audi.

Szkoda że w ASO nikt nie mówi że mają części 4x droższe i większości przypadków cena niema odzwierciedlenia w jakości produktu.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 18.07.10 o godzinie 19:55

konto usunięte

Temat: Jak w miarę tanio i dobrze podrasować 1.9 TDI?

Marek Woźniak:
Czy leci z nami moderator? Ta dyskusja chyba nie może zboczyć z toru dalej niż już zboczyła, od delikatnej korekty osiągów Fabii TDi przeszliśmy przez 1,4TSi a skończyliśmy na błyskotliwym wniosku, że najlepiej to sprzedać to dziadostwo, pstryknąć palcami, wyczarować stertę pieniędzy i kupić Audi. Szkoda, że Komot, Compsport, Ecusoft, Masters i inne firmy tego nie wiedziały, bo zamiast robić korekty oprogramowania ku zadowoleniu klientów wybijaliby im to z głowy i odsyłali do salonów Audi.

Wiesz, testowałem 4 uniwersalne programy różnych firm, od Wenig'a po Novitec'a i trochę inaczej na to patrzę. Jeden miał dmuchać 1.8 w peaku, chodził gorzej niż seria. Przy drugim miałem problem z termostatem. Trzeci nie zachwycał a czwarty był w miarę.

Taka fabia kosztuje 18k, ma przelatane pewnie ze 150-200k. Wsadzasz do niej chip i co według ciebie się dzieje? 110PS w serii to jest dość dla auta "do pracy". Obstawiam, że w przeciągu 10-20k po założeniu chip'a posypią się : Sprzęgło dwumasowe ( 3-4k ), ucierpi mocniej przedni zawias ( gałki, łożyska 500zł ), hamulce będą szybko lecieć. Może paść turbina ( 3-4k ). A wszystko po to, by za miast 10,5sec do setki mieć "magiczne" 9. Wybacz.. ale nie przekonuje mnie to, jeżeli są seryjne auta po 25k, które mają do setki 6-7 sekund a w środku wyglądają 100 razy lepiej. Możesz je katować a one naprawdę dużo zniosą. Nie neguję chip-tuningu w 100%, ale uważam, że raczej trzeba wiedzieć co w aucie siedzi i mieć pojęcie o tym czy auto jest sprawne. Jak się pojawią choćby drobne podejrzenia, że coś nie gra to zaraz trzeba to sprawdzać, jeżeli nie masz znajomych mechaników co np. podepną ci od czasu do czasu auto do komputera, zwrócą ci uwagę, że auto zamula, ma złe spalanie to szybko możesz nowego silnika szukać ;) jak to ostatnio tutaj czytaliśmy.

Dłubiesz, to liczysz się z kosztami. Myślisz, że takie programy co zakładają w tych firmach to 8 cud świata? Dasz sobie rękę obciąć za to, kto grzebał w tym sofcie, czy to pod TDI 110ps czy TDI 105ps. Wersji silnika wyszło pewnie już kilkadziesiąt i uważasz, że do każdego auta pasuje jak złoto? Autoadaptacja, 3 km jazdy i auto zamienia się w demona! Wystarczy, że jeden zawór źle będzie pracował i taki chip zabija ci turbinę w moment ;-)

Następna dyskusja:

jak u pana ze wzrokiem ? do...




Wyślij zaproszenie do