konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

http://moto.onet.pl/1597084,1,plan-naprawy-pedalu-gazu...

I to taka słynąca z niezawodności marka.

Swoją drogą zastanawiam się w czym gorsza była zwykła likna gazu?

Edit;
Sorry poprawa linkaPiotr K. edytował(a) ten post dnia 04.02.10 o godzinie 13:59

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Tytuł wątku to mistrzostwo świata jest :-)
Z jednej strony od razu wiedziałem że chodzi o Toyotę, z drugiej ... no, cóż :P

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Mnie tylko ciekawi czy naprawdę stracą? ;) Sporo ludzi pewnie da im zarobić przy okazji. :P

Wymieniam pedał, to wymienię i przednie zawieszenie albo coś innego..
Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Adam D.:
Tytuł wątku to mistrzostwo świata jest :-)

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

widac slawetny system kontroli jakosci tojoty musi zostac poddany wnikliwej kontroli i pewnie przebudowie...
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

A co tam, jedna akcja serwisowa mniej, czy więcej. :)
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

To jest tylko samochód a więc tanie niedopracowane testowane na klientach. Pewnie gdyby ktoś nie wyłożył dużej kasy na "promocje" tej usterki, to nikt nie zwracałby na to uwagi. W wielu samochodach psują się ważne elementy i tyle...mają się psuć,to tylko auto a auto zarabia na serwisie. Kampanie serwisowe robi się najczęściej na duperele aby wyrobić w użytkowniku samochodu przeświadczenie że ktoś dba o jego bezpieczeństwo i o sprawność jego auta. Duże problemy robi się w miarę po cichu a najlepiej jak się da przeciągnąć aż gwarancja się skończy a wtedy doradca serwisowy ze zdziwieniem stwierdza: "pierwszy raz coś takiego się zdarzyło..." mimo iż pół warsztatu to samochody stojące na to samo....
Paweł Z.

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Hm, jedno z moich aut pod to podchodzi - czyli trzeba jechać do serwisu...Paweł Z. edytował(a) ten post dnia 04.02.10 o godzinie 15:55

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Myślicie, że zaowocuje to wiekszą dbałościa o jakość w ciągu kilku najbliższych lat (jak to było z kostraem - teraz nie ma pewniejszej wedliny niz kostrar kotrolowany przez najrózniejsze instytucje)?
Gdyby tak było chętnie nasadzę się na picupa Toyoty w promocyjnej cenie ;)

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Jeżeli się nie mylę to kolejna większa wpadka Toyoty? Oj, sypie się mit o bezawaryjności japończyków -> szczególnie, że składają je na Węgrzech i Turcji ;-P
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Piotr K.:
Swoją drogą zastanawiam się w czym gorsza była zwykła likna gazu?

W tym, że jej ruch przekładał się bezpośrednio na uchylenie przepustnicy. Teraz przepustnicą steruje komputer, a pedał gazu to tylko silna sugestia ;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Mateusz B.:
Piotr K.:
Swoją drogą zastanawiam się w czym gorsza była zwykła likna gazu?

W tym, że jej ruch przekładał się bezpośrednio na uchylenie przepustnicy. Teraz przepustnicą steruje komputer, a pedał gazu to tylko silna sugestia ;)

Jakie teraz? W prawie pełnoletnich golfach są elektroniczne pedały gazu ;)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Tomasz Wypych:
Jeżeli się nie mylę to kolejna większa wpadka Toyoty? Oj, sypie się mit o bezawaryjności japończyków -> szczególnie, że składają je na Węgrzech i Turcji ;

Moja Ave 2003 składana była w Anglii, co nie uchroniło jej przed dwiema akcjami serwisowymi na pierdoły, a tymczasem prawdziwym problemem były reflektory z odpadającą plastikowa oprawką. Komu się udało w ramach gwarancji to OK, a komu się nie udało, to bulił. Może za mało zgłoszeń było w UOKiK. A jak pomyślę o awarii łańcucha rozrządu (75 tys. km), to jeszcze mną trzęsie ze złości. A wszystko mogło się skończyć po 2 tysiącach przebiegu, kiedy z Zakopanego do Gorzowa wróciłem bez korka wlewu oleju.
Poza tymi i jeszcze paroma "drobiazgami" to bezawaryjne auto. Lubię ją. :)

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

W zasadzie to ta „pedalska” wpadka Toyoty była tylko dla mnie impulsem nad refleksją, na ile stosowanie wysublimowanych nowinek technicznych w samochodach ma sens praktyczny? I czy nie przyświeca temuż inny cel?

Choćby zastąpienie prostego, bezawaryjnego, mechanicznego sterowania przepustnicą w postaci linki – pedałem elektronicznym. Jaki to ma właściwie sens?
Bo zamiast linki i prostego pedału mamy: jednak bardziej skomplikowany pedał elektroniczny, kabelki do przepustnicy również muszą iść, do tego przepustnica musi być „opakowana” elektronicznym podzespołem wykonawczym.
Rozumiem takie rozwiązanie w autobusie, gdzie od pedału do przepustnicy jest np. 10m , ale w osobówce … gdzie silnik można kopnąć nogą? :P
A to, że w sterowaniu przepustnicą udział bierze komputer, IMHO nie ma związku z pedałem.
Czyżby chodziło o uzyskanie efektu Playstation?

Więc ten nieszczęsny pedał to tylko przykład. :)
Ile tak naprawdę jest we współczesnych samochodach zupełnie zbędnych bajerów tylko po to, aby miało się co psuć?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Piotr K.:
W zasadzie to ta „pedalska” wpadka Toyoty była tylko d
Choćby zastąpienie prostego, bezawaryjnego, mechanicznego sterowania przepustnicą w postaci linki – pedałem elektronicznym. Jaki to ma właściwie sens?

A jak chcesz sterować np. kontrolą trakcji? Linka znikła odkąd zaczęto stosować ABS, a zaraz potem ASR, ESP itd...Komputer musi mieć możliwość sterowania pracą silnika.

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Kosma S.:
A jak chcesz sterować np. kontrolą trakcji? Linka znikła odkąd zaczęto stosować ABS, a zaraz potem ASR, ESP itd...Komputer musi mieć możliwość sterowania pracą silnika.
Z tym ABS-em to pojechałeś :P :D

Kosma, sterowanie kontrolą trakcji, przepustnicą, wtryskami, itp. wcale nie wyklucza linki i normalnego pedału gazu. Mam samochód z tymi wszystkimi bajerami i linka jest jak wół :)
A dlaczego w najnowszych motocyklach, gdzie jest jeszcze bardziej niż w samochodach zaawansowany system sterowania silnikiem (ABS też) nie ma elektronicznej manetki gazu, tylko rolgaz z linką?

Nie jestem jakimś miłośnikiem staroci, ale dla mnie elektroniczny pedał to jak zastąpienie linki gazu gumą od majtek :P

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Kosma S.:
Piotr K.:
W zasadzie to ta „pedalska” wpadka Toyoty była tylko d
Choćby zastąpienie prostego, bezawaryjnego, mechanicznego sterowania przepustnicą w postaci linki – pedałem elektronicznym. Jaki to ma właściwie sens?

A jak chcesz sterować np. kontrolą trakcji? Linka znikła odkąd zaczęto stosować ABS, a zaraz potem ASR, ESP itd...Komputer musi mieć możliwość sterowania pracą silnika.

abs do linki ma się jak piernik do wiatraka
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Hehe. Ja mam tempomat przy zwykłej lince gazu :) i dało się. dawno temu w Ameryce
Kosma S.:
Piotr K.:
W zasadzie to ta „pedalska” wpadka Toyoty była tylko d
Choćby zastąpienie prostego, bezawaryjnego, mechanicznego sterowania przepustnicą w postaci linki – pedałem elektronicznym. Jaki to ma właściwie sens?

A jak chcesz sterować np. kontrolą trakcji? Linka znikła odkąd zaczęto stosować ABS, a zaraz potem ASR, ESP itd...Komputer musi mieć możliwość sterowania pracą silnika.

konto usunięte

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Piotr K.:
Więc ten nieszczęsny pedał to tylko przykład. :)
Ile tak naprawdę jest we współczesnych samochodach zupełnie zbędnych bajerów tylko po to, aby miało się co psuć?

tutaj jakos mi sie na mysl nasuwa steer-by-wire czyli elektroniczna kolumna kierownicza ktora khem... toyota zaczela montowac do lexa LS.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Jak można było tak dać d*py ze zwykłym pedałem?

Piotr K.:
Kosma S.:
A jak chcesz sterować np. kontrolą trakcji? Linka znikła odkąd zaczęto stosować ABS, a zaraz potem ASR, ESP itd...Komputer musi mieć możliwość sterowania pracą silnika.
Z tym ABS-em to pojechałeś :P :D

Kosma, sterowanie kontrolą trakcji, przepustnicą, wtryskami, itp. wcale nie wyklucza linki i normalnego pedału gazu. Mam samochód z tymi wszystkimi bajerami i linka jest jak wół :)
A dlaczego w najnowszych motocyklach, gdzie jest jeszcze bardziej niż w samochodach zaawansowany system sterowania silnikiem (ABS też) nie ma elektronicznej manetki gazu, tylko rolgaz z linką?

Nie jestem jakimś miłośnikiem staroci, ale dla mnie elektroniczny pedał to jak zastąpienie linki gazu gumą od majtek :P

Panowie nie krzyczcie na mnie :P

Cytat z wikipedii:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_throttle_control

Most automobiles already use a throttle position sensor (TPS) to provide input to traction control, antilock brakes, fuel injection, and other systems, but use a bowden cable to directly connect the pedal with the throttle.

Mi też wydaje się to sensowne, że informacja o położeniu pedału gazu jest wykorzystywana w innych systemach w tym ABS. Nie wiem jak i po co ale nie pierwszy raz o tym gdzieś czytałem.



Wyślij zaproszenie do