konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Marek S.:
Grzegorz, nie wprowadzaj Pawła w błąd. Cytuje za kodeksem drogowym:

(art 88)

# kategorii B:

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
Dalej w treści tego art.
"10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;"
???

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

tlumaczac jak chlop krowie na rowie:

mamy lawete o DMC 1500kg. podepniemy ja do auta ktore ma DMC mniejsze od 2000kg oraz mase wlasna co najmniej 1500kg (czyli np do mojego) i mozemy smigac na kategorii B. jesli auto bedzie mialo mase wlasna 1400kg to juz potrzeba kategorie B+E (mimo, ze suma DMC bedzie mniejsza niz 3500kg)

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Piotr K.:
Marek S.:
Grzegorz, nie wprowadzaj Pawła w błąd. Cytuje za kodeksem drogowym:

(art 88)

# kategorii B:

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
Dalej w treści tego art.
"10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;"
???

przyczepa. dowolna. takze 10 osiowa 50-kolowa do ciagania czolgu za osobowka :D

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

nie.
zestaw o dmc max 3,5t oraz dmc przyczepy mniejsze od masy wlasnej samochodu holujacego. pisalem o tym wczoraj :D a ten link Piotra to jakis lewy, bo tej tony nie ma w kodeksie. Dodal ktos sobie bo moze nie kumal :D


Jak napisałem - pierwszy link pomyliłem, drugi jest właściwy i z danych o rodzajach prawa jazdy wynika wynika, że B upoważnia do prowadzenia zestawów o DMC do 3,5t a ograniczenie przyczepy do DMC 1000kg wynika z tego, że w definicji kategorii B+E wynika, że ta kategoria pozwala prowadzić samochód osobowy określony w poz.3 (czyli kat B) z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 1 tony.

Było przeczytać wszytko ;D

Temat: Holowanie a przepisy???

Marek S.:
tlumaczac jak chlop krowie na rowie:

mamy lawete o DMC 1500kg. podepniemy ja do auta ktore ma DMC mniejsze od 2000kg oraz mase wlasna co najmniej 1500kg (czyli np do mojego) i mozemy smigac na kategorii B. jesli auto bedzie mialo mase wlasna 1400kg to juz potrzeba kategorie B+E (mimo, ze suma DMC bedzie mniejsza niz 3500kg)


A czym się wozisz??? :D

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Piotr M.:
nie.
zestaw o dmc max 3,5t oraz dmc przyczepy mniejsze od masy wlasnej samochodu holujacego. pisalem o tym wczoraj :D a ten link Piotra to jakis lewy, bo tej tony nie ma w kodeksie. Dodal ktos sobie bo moze nie kumal :D


Jak napisałem - pierwszy link pomyliłem, drugi jest właściwy i z danych o rodzajach prawa jazdy wynika wynika, że B upoważnia do prowadzenia zestawów o DMC do 3,5t a ograniczenie przyczepy do DMC 1000kg wynika z tego, że w definicji kategorii B+E wynika, że ta kategoria pozwala prowadzić samochód osobowy określony w poz.3 (czyli kat B) z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 1 tony.

Było przeczytać wszytko ;D

przeczytalem wszystko, ale przeczytalem tez kodeks. i zacytowalem nawet :) definicje B+E przytoczyl Piotr K. i tam nie ma mowy o zadym "co najmniej 1T"

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Piotr M.:
Jak napisałem - pierwszy link pomyliłem, drugi jest właściwy i z danych o rodzajach prawa jazdy wynika wynika, że B upoważnia do prowadzenia zestawów o DMC do 3,5t a ograniczenie przyczepy do DMC 1000kg wynika z tego, że w definicji kategorii B+E wynika, że ta kategoria pozwala prowadzić samochód osobowy określony w poz.3 (czyli kat B) z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 1 tony.

Było przeczytać wszytko ;D
To mnie przekonuje :)

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Paweł Krawczyk:

A czym się wozisz??? :D

BMW 320i coupe. ale haka nie ma :P

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Marek S.:
przeczytalem wszystko, ale przeczytalem tez kodeks. i zacytowalem nawet :) definicje B+E przytoczyl Piotr K. i tam nie ma mowy o zadym "co najmniej 1T"
No i stąd mój dylemat.
Czy wierzyć kodeksowi, czy uprawnieniom do kierowania.

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Piotr K.:
Marek S.:
przeczytalem wszystko, ale przeczytalem tez kodeks. i zacytowalem nawet :) definicje B+E przytoczyl Piotr K. i tam nie ma mowy o zadym "co najmniej 1T"
No i stąd mój dylemat.
Czy wierzyć kodeksowi, czy uprawnieniom do kierowania.

no ale ten cytat to z jakies tam strony jest i tam sobie wymyslili jakies 1000kg o ktorych nie mowi kodeks

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Dokładny zapis z kodeksu:
Art. 88.

.....

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

1. kategorii A - motocyklem;
2. kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;
3. kategorii B:
1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
.......

10. kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;


..................

3. Prawo jazdy:

1. kategorii B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E;
2. kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E;
3. kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;
4. kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami).

Czyli niechętnie, ale pewnie będę zmuszony przyznać rację Markowi...
Ale jeszcze poszukam:)
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Holowanie a przepisy???

Paweł Krawczyk:

I tu pytanie dnia :D

Podacie mi jakieś przykłady aut o DMC 2400??? :D

Chevrolet Blazer s-10 :) nawet w katalogach występuje jako Blazer 2,4t
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Holowanie a przepisy???

Piotr M.:
Dokładny zapis z kodeksu:
Art. 88.
3. kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;

Nie wiem... może ja już nie jestem na czasie, jezeli tak to "poprawcie mnie" ale czy przyczepa lekka to nie taka do 750 kg?Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 16.02.10 o godzinie 22:10

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

A propos holowania to czy ostatnio zmieniło się coś odnośnie holowania na autostradzie?
Bo jakoś w weekend na A4 widziałam 2 razy delikwentów, którzy namiętnie się holowali (osobówki).

konto usunięte

Temat: Holowanie a przepisy???

Nie, ale tak jest duzo taniej.

art. 31, pkt 2.5 zabrania się holowania "na autostradzie, z wyjątkiem
holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu
lub miejsca obsługi podróżnych"
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Holowanie a przepisy???

Znowu spam? 5 i pół roku minęło.

Temat: Holowanie a przepisy???

Zobacz http://nerwica24.pl/autolawety-w-najlepszej-cenie-szcz... zdecydowanie polecam.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Nowe przepisy drogowe




Wyślij zaproszenie do