konto usunięte

Temat: historie samochodów

jakie argumenty lub podstawa prawna moglaby skłonic dealerow samochodowych, wydziały komunikacji, warsztaty naprawcze i ubezpieczalnie do robienia raportów dotyczacych sprzedawanych/rejestrowanych/naprawianych pojazdów ktory byłyby ogólno dostepne??
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: historie samochodów

Darek Kobylański:
jakie argumenty lub podstawa prawna moglaby skłonic dealerow samochodowych, wydziały komunikacji, warsztaty naprawcze i ubezpieczalnie do robienia raportów dotyczacych sprzedawanych/rejestrowanych/naprawianych pojazdów ktory byłyby
ogólno dostepne??
Argumenty żadne - bo to dodatkowa praca i ktośby musiał utrzymywać serwery na takie informacje.
Podstawy prawne jak najbardziej, ale:
1. Kto takie coś wprowadzi? I jak to egzekwować? Duże sieci firmowe spoko, ale Pan Kaziu w stodole za kościołem w Koziej Wólce oleje to i nie będzie informował ile i jakie Golfy wyklepywał i spawał ze sobą w ubiegłym tygodniu.
2. Kto by sprawdzał rzetelność takich raportów? I jak wybrać w raporcie: "BMW 316 z 1989 roku (przód) zespawane z BMW 318 z 1991 roku (tył), wstawione koła od BMW M3 z 1997 reku"
3. Sprzedawać aut z kręconymi licznikami prawnie nie wolno, a mimo to są firmy co się ogłaszają że kręcą liczniki - one też będą musiały raportować: "Opel Vectra 2003, VIN: XXXXXXX licznik cofnięty z 420 340 km na 130 652 km"?
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: historie samochodów

Jakoś duże sieci firmowe niechętnie informują o naprawach dokonywanych przed sprzedażą samochodu z salonu. Myślę że wystarczyłoby dokonywać zapisu o naprawach w bazie danych przeglądów powypadkowych. Drugim żródłem mogły by być ubezpieczalnie. Zawsze zostanie jakaś część samochodów o niepewnej historii ale każdy kupując takie auto może sie spodziewać jakiejś "bomby" a więc może je dokładnie sprawdzić w jakimś warsztacie. Każda naprawa pozostawia wyrażne ślady pozwalające na określenie wielkości uszkodzeń.

konto usunięte

Temat: historie samochodów

własnie o czyms takim myslalem... warsztaty, ubezpieczalnie i wydzialy komunikacji. przeglady powypadkowe to juz w ogole super sprawa;)
tylko stworzyc serwis/program to nie problem ale kto bedzie dokonywal wpisów??
na czyms takim wyszło by lepiej całe społeczenstwo jednakze dalej stoję w punkcie wyjscia;))

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Nie wiem jak jest w przypadku innych marek ale np. Renault ma taka siec. Niestety nie jest ona ogolnie dostepna, natomiast jak kupowalem swoja 19-tke i pojechalem nia na przeglad do ASO w Radomiu to udostepnili mi dane dotyczace napraw dokonywanych w ASO za free (woz byl sprowadzony ze szwajcarii bodajze). Dzieki temu moglem np. potwierdzic przebieg.
Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: historie samochodów

Bogusz Kasowski:
3. Sprzedawać aut z kręconymi licznikami prawnie nie wolno


aby być precyzyjnym: oczywiście że wolno sprzedawać takie auta.

...o ile się poinformuje o tym nabywcę
Paweł R.

Paweł R. Redaktor
Moto.INTERIA.PL,
prowadzący
POBOCZEM.PL

Temat: historie samochodów

System taki istnieje i calkiem sprawnie dziala np w Szwecji

http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/sprowadzony-...

https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx

program + szybki serwer i po klopocie

Producenci tez maja wlasne bazy danych, bez problemu sprawdzalem vw, audi czy volvo. Niestety serwisy nie chca podawac takich informacji, jezeli nie jestes wlascicielem - jak nie ma sie chodow i trafi na sluzbiste, nie poda przebiegu ostatniego przeglady;/

Przebiegu nie sprawdzi sie natomiast np w GM. Nie maja bazy danych, dlatego wiekszosc opli vectra C w dieslu na otomoto ma przebiegi rzedu 170 tys i ksiazke serwisowa. Sek w tym, ze w momencie ogladania auta "gdzies sie ona zawieruszyla, ale nie ma problwmu, zgadzam sie na sprawdzenie przebiegu w ASO" :)

Nie licze na cos takiegu u nas, poniewaz nikomu z branzy by sie to nie oplacalo...

Temat: historie samochodów

Paweł Rygas:
System taki istnieje i calkiem sprawnie dziala np w Szwecji

http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/sprowadzony-...

https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx

program + szybki serwer i po klopocie

Producenci tez maja wlasne bazy danych, bez problemu sprawdzalem vw, audi czy volvo. Niestety serwisy nie chca podawac takich informacji, jezeli nie jestes wlascicielem - jak nie ma sie chodow i trafi na sluzbiste, nie poda przebiegu ostatniego przeglady;/


Czyli będąc właścicielem mogę podjechać sobie do najbliższego dealera mojej marki i poprosić o dane samochodu z wcześniejszych lat?
Paweł R.

Paweł R. Redaktor
Moto.INTERIA.PL,
prowadzący
POBOCZEM.PL

Temat: historie samochodów

Grzegorz P.:
Paweł Rygas:
System taki istnieje i calkiem sprawnie dziala np w Szwecji

http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/sprowadzony-...

https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx

program + szybki serwer i po klopocie

Producenci tez maja wlasne bazy danych, bez problemu sprawdzalem vw, audi czy volvo. Niestety serwisy nie chca podawac takich informacji, jezeli nie jestes wlascicielem - jak nie ma sie chodow i trafi na sluzbiste, nie poda przebiegu ostatniego przeglady;/


Czyli będąc właścicielem mogę podjechać sobie do najbliższego dealera mojej marki i poprosić o dane samochodu z wcześniejszych lat?

To kwestia marki, ale bardzo mocno zaokraglajac - tak. Np w VW powinni udzielić Ci informacji na temat przegladow - podac date ostatniego i przebieg. Niestety, sprawdza sie tylko przy mlodych autach. Po 3 latach wiekszosc ludzi przestaje serwisowac samochod u dealera. Daje to jednak pojecie ile auto jezdzilo srednio rocznie u tego wlasciciela.

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Paweł Rygas:
Nie licze na cos takiegu u nas, poniewaz nikomu z branzy by sie to nie oplacalo...
Myślę, że to jest puenta tego wątku ;)

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Ameryka jeszcze wieksza a jest to w uzytku codziennym i wszystkim sie opłaca...

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Darek Kobylański:
Ameryka jeszcze wieksza a jest to w uzytku codziennym i wszystkim sie opłaca...
Nie jest to chyba porównywalna sytuacja do naszej polskiej ... a może niedługo będzie? ;)
W Polsce niestety nadal "opłaca się" kantować i takim systemem na pewno zainteresowany byłby kupujący używany samochód.
... ale nie jestem pewien, czy miałby ten sam pogląd sprzedając go ;)

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Piotr K.:
Darek Kobylański:
Ameryka jeszcze wieksza a jest to w uzytku codziennym i wszystkim sie opłaca...
Nie jest to chyba porównywalna sytuacja do naszej polskiej ... a może niedługo będzie? ;)
W Polsce niestety nadal "opłaca się" kantować i takim systemem na pewno zainteresowany byłby kupujący używany samochód.
... ale nie jestem pewien, czy miałby ten sam pogląd sprzedając go ;)


zgadzam sie w 100%...;)
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: historie samochodów

Piotr K.:
W Polsce niestety nadal "opłaca się" kantować i takim systemem
na pewno zainteresowany byłby kupujący używany samochód.
... ale nie jestem pewien, czy miałby ten sam pogląd sprzedając
go ;)
Ja bym miał - przynajmniej wiem, że:
1. Sprzedaję auto i nabywca moze sprawdzić czy prawdę napisałem w ogłoszeniu (nie kłamię w ogłoszeniu)
2. Po sprzedaży auta kupuję sobie inne - i mogę je sprawdzić:D

Zawodowi kanciarze byliby niezadowoleni, całej reszcie sprzedawców powinno być to obojętne;)
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: historie samochodów

Każdy serwis firmowy ma taki system informacyjny pozwalający zidentyfikować naprawy, sęk w tym że w takich systemach są informacje o dokonywanych przeglądach i naprawach gwarancyjnych. Rzadko zapisywane są informacje o naprawach opłacanych przez właściciela samochodu a już całkiem rzadko o naprawach powypadkowych to właśnie naprawy powypadkowe i sposób ich wykonania wpływa najbardziej na wartość używanego auta.

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Krzysztof Pogorzelec:Rzadko zapisywane są informacje o naprawach opłacanych przez właściciela samochodu a już całkiem rzadko o naprawach powypadkowych to właśnie naprawy powypadkowe i sposób ich wykonania wpływa najbardziej na wartość używanego auta.
A ja myślę, że takie informacje również są.
Jeżeli nie są zapisywane w historii samochodu to na pewno istnieją w systemie fakturowania i są identyfikowalne z właścicielem.
Na fakturze "najczęściej" jest informacja za co płacimy ;)
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: historie samochodów

Piotr K.:
Pod warunkiem, że ktoś dokonuje naprawy powypadkowej w autoryzowanym serwisie danej marki. Bo przecież chcą kupić Fiata nie będę jeździł do serwisu Renault pytać czy przypadkiem nie robili jakiegoś Stilo, prawda?

konto usunięte

Temat: historie samochodów

Bogusz Kasowski:
W tym sęk. :)))
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: historie samochodów

Bogusz Kasowski:
Piotr K.:
Pod warunkiem, że ktoś dokonuje naprawy powypadkowej w autoryzowanym serwisie danej marki. Bo przecież chcą kupić Fiata nie będę jeździł do serwisu Renault pytać czy przypadkiem nie robili jakiegoś Stilo, prawda?

Faktura za naprawę zostaje w systemie ale tylko danej firmy, a więc nie ma znaczenia przez kogo jest autoryzowany dany serwis i czy w ogóle ma jakąś autoryzację tym bardziej że naprawy powypadkowe dla serwisów ASO bardzo często wykonują wyspecjalizowane warsztaty blacharsko lakiernicze. Czyli jeżeli nawet założyć że auto było naprawiane tylko w serwisach danej marki to musiałbyś sprawdzać informacje we wszystkich serwisach tej marki. Znacznie łatwiej byłoby zbierać informacje o przeglądach powypadkowych, które muszą byc wykonywane gdy koszt naprawy przekroczy 4000 pln.



Wyślij zaproszenie do