Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: gdzie tankujesz?

Czarek M.:
Z moich obserwacji roznica pomiedzy verva a zwyklym on wychodzi 0,1l/100km co daje koszt na 100km identyczny.

W jaki sposób wyłapujesz takie drobne różnice w spalaniu?
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: gdzie tankujesz?

Ryszard S.:
W jaki sposób wyłapujesz takie drobne różnice w spalaniu?

Moim zdaniem to jest nie do ogarnięcia. Wystarczy przez chwilę mocniej przycisnąć gaz i komputer już pokazuje 0,1l więcej na 100... Albo lekka górka, wyprzedzanie, różne są sytuacje, które mogą zwiększyć spalanie o tak niewiele.
To stwierdzenie jest raczej nieobiektywne.

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Ryszard S.:
Czarek M.:
Z moich obserwacji roznica pomiedzy verva a zwyklym on wychodzi 0,1l/100km co daje koszt na 100km identyczny.

W jaki sposób wyłapujesz takie drobne różnice w spalaniu?
Domyślam się, że w taki :P :D

Obrazek

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Nie, kilkukrotnie jechalem te sama trase, autostrada przez Niemcy, ta sama predkosc na tempomacie, to samo cicnienie w oponach, to samo obciazenie (3 osoby bez bagazu), podobna temperatura (+/- 3C), noc, ruch znikomy, brak korkow. Pomiaru nie dodkonywalem raz tylko kilkakrotnie bo czasami zmuszony bylem tankowac normalna rope.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: gdzie tankujesz?

A wiatr? Wilgotność powietrza?

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Ryszard S.:
A wiatr? Wilgotność powietrza?

jeszcze temperatura, używanie ogrzewania/klimy, świateł, wycieraczek, nawiewu powietrza do kabiny, stan łożysk, stan hamulców itd milion czynników, które sprawiają, że 0,1 litra / 100km jest nie do wychwycenia.

Zreszta, ciekawe jak wyliczyłeś, że 0,1 litra na spalaniu powoduje, że koszt jest identyczny ? jak pamiętam spalanie wychodzi Ci rzędu 6 litrów, czyli 0,1 l/100km to jest różnica 1,67 procenta. a verva to chyba jest droższa o jakieś 5-10% od zwykłego diesla ? nie wiem bo ja benzyne leje ale tak chyba coś mi się rzuciło na oczy na stacji.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: gdzie tankujesz?

Już sama temperatura +/-3C wiele zmienia. Czarek czaruje. :)

Temat: gdzie tankujesz?

Czarek M.:
Nie, kilkukrotnie jechalem te sama trase, autostrada przez Niemcy, ta sama predkosc na tempomacie, to samo cicnienie w oponach, to samo obciazenie (3 osoby bez bagazu), podobna temperatura (+/- 3C), noc, ruch znikomy, brak korkow. Pomiaru nie dodkonywalem raz tylko kilkakrotnie bo czasami zmuszony bylem tankowac normalna rope.

Pie***lisz smęty po raz kolejny...Paweł Krawczyk edytował(a) ten post dnia 16.04.10 o godzinie 19:44
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: gdzie tankujesz?

Paweł Krawczyk:
Pie***lisz smęty po raz kolejny...Paweł Krawczyk edytował(a) ten post dnia 16.04.10 o godzinie 19:44

Jak zwykle na tym i innych forach..... chce uchodzić za eksperta, a wykłada sie na prostych i łatwych przeszkodach.

On nie da nam żyć, dopóki wszyscy się nie wyniesiemy z tego forum. Wietrzę tu jego chytry plan zawłaszczenia tego tematu na GL-u...:-((((
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: gdzie tankujesz?

A u mnie niema znaczenia czy zaleje V-powera Diesla czy zwykłe ON.
Zawsze spali tyle ile zaleje, raz spali 4.5 za drugim razem 6.5 , kwestia stylu jazdy, temperatury, natężenia ruchu.

Nie wiem czy ropa z uszlachetniaczami jest lepsza, wiem że obecnie jest droższa o 30-40 gr wiec już jej nie leje:). Niemieckiej też nie lałem.
Wychodzę z założenia że jak auto pali mniej niż 10 w mieście i poniżej 8 w trasie to jestem Happy...

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Marek S.:
no tak moj blad. zapomnialem, ze jadac na zwyklej ropie slucham radia o 1 pozycje glosniej...
verva = 4,26
zwykla = 4,15
roznica wynosi ~11gr. maksymalnie to 15gr. roznica 2,6-3,6%.
na bp roznica siega 20gr (5%). na shellu jedt chyba nawet wiecej. dlatego rope tankuje na orlenie bo roznica jest duzo mniejsza.
pomylilo ci sie chyba z pb98. tu roznica wynosi chyba nawet 25gr.
Grzegorz K.:
miales mnie ignorowac. cos ci sie nie udajeCzarek M. edytował(a) ten post dnia 17.04.10 o godzinie 13:49

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Ryszard S.:
Już sama temperatura +/-3C wiele zmienia. Czarek czaruje. :)
w miescie, na krotkich odcinkach przy zimnym silnik ma to wplyw. ale na trasie 2000km jadac non-stop roznica bedzie niezauwazalna.
prosty przyklad. w miescie latem pali mi ~6,1l, zima przy -15C palil 1l wiecej. ale na trasie latem pali ~5,2l a przy -15C spalil ~5,5l. a trzeba dodac jeszcze zimowe opony.
w nocy klimy nie uzywam. a w trasie klima zuzywa ~0,2l.

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Po co badają spalanie w laboratorium, Czarek jest dokładniejszy.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: gdzie tankujesz?

Czarek M.:
ale na trasie latem pali ~5,2l a przy -15C spalil
~5,5l. a trzeba dodac jeszcze zimowe opony.

Ciekawe, bo generalnie niska temperatura poza tym, że wydłuża dojście do temperatury roboczej i w związku z tym wyższe spalanie w zimie na trasie działa już zupełnie odwrotnie. Taki naturalny intercooler. Nie ma powodu do wzrostu spalania, do zmniejszenia owszem.

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Odnosnie trasy. Pytanie tylko na ile zimne powietrze zewnetrzne jest w stanie schlodzic powietrze, czyli w efekcie jaka jest roznica temperatur wtryskiwanej mieszanki przy -15C i przy +20C.
Druga rzecz takie spalanie uzyskuje przy predkosciach do 110kmph a dokladniej jadac ze stala predkoscia przy obrotach ~2000rpm. Sprezarka wtedy ma niskie obroty a wiec wzrost temperatury jest maly z uwagi na slabe sprezanie. W tym przypadku temperatura otoczenia moze miec duzo mniejszy wplyw niz przy jezdzie na wiekszej mocy. Byc moze ma to sens gdyz jadac przez Niemcy przy ujemnych temperaturach z predkoscia 160kmph nigdy nie zauwazylem jakiegos wiekszego wzrostu spalania.

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

powietrze chłodzące powietrze ?? chyba się zakręciłeś ;) powietrze w mieszance paliwowo-powietrznej jest tym samym które jest na zewnątrz. Dodatkowo może być schłodzone w intercoolerze, natomiast w kolektorze ssącym nieco się ogrzeje od gorącego silnika. I temperatura mieszanki jak sądzę, nie ma najmniejszego znaczenia, natomiast temperatura wpadającego powietrza ma znaczenie w objętośći powietrza w powietrzu ;) gdyż zależnie od temperatury ma ono inną gęstość. Komputer sobie odczytuje z przepywomierza zarówno ilość (w sensie objętości a nie wagi co jest kluczowe) powietrza jakie wpada do silnika jak i jego temperature i na podstawie tych danych dobiera ilość wtryskiwanego paliwa tak aby uzyskać optymalną mieszankę.Marek S. edytował(a) ten post dnia 17.04.10 o godzinie 17:08

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

nie do konca sie zakrecilem. sprezarka podwyzsza temperature powietrza w zaleznosci od stopnia sprezania. czy sprezone powietrze jest pozniej chlodzone w jakims wymienniku ciepla? mowa o zwyklych dieslach.
tak. nie temp. mieszanki tylko powietrza, przed podaniem.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: gdzie tankujesz?

Oczywiście, że sprężara grzeje, ale grzanie od -15, a od +20 to różnica dość znaczna. Jeśli klekot ma intercooler, a prawie wszystkie diesle powyżej 100KM go mają od baaardzo dawna to oczywiście, że jest chłodzone właśnie w nim. Intercooler to wymiennik powietrza idącego ze sprężarki do kolektora dolotowego.

Generalnie to ja czuję różnice pod nogą szczególnie latem kiedy w dzień jest upał rzędu 30 stoopni, a noca tak z 15. Auto inaczej jedzie.

konto usunięte

Temat: gdzie tankujesz?

Nie jest az tak znaczna. Pamietaj, ze przemiany gazowe liczy sie w kelwinach. Czyli masz stosunek 258K do 293K. 13% roznicy :)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: gdzie tankujesz?

13% różnicy to jest znaczna różnica. To się przełoży na kilka % poprawy współczynnika napełnienia, a żeby tego dokonać, że tak powiem hardwareowo trzeba wydać miske sałaty. A o tym jak się liczy przemiany to ja wiem, to jest jakby moja działka.



Wyślij zaproszenie do