Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Gaz w samochodzie???

Zgoda.
Przeczytaś Forum a odechciewa się mieć z gazem cokolwiek wspólnego,
bo:
- jak znaleść dobrego gazownika do konkretnej marki,
typu silnika, który to ustawi.
Typ instalacji jest mniej ważny, przy standardowych pojemnościach
do 3.0 litr.
Ważne jest kto zamontuje a jak sie na tym zna.
Problem, to zagazować V6 turbo, V8 o dużych mocach, malo
sie jich gazuje, powiekszości wystepuja w sam. jako diesle.
To, ze partacze wierca kolektory masowo bez demontazu,
to wystarczy o swiadomości tychze fachowców.
Czytam Forum, to lepsze niz ogladanie TV.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Dlatego chcąc zagazować Allroada 4.2 benzyna po wypowiedziach większości fachowców zrobiłem to sam. Zastosowałem zasilanie faro zamiast miedzi, nie wierciłem kolektorów tylko zastosowałem podstawki pod wtryski. Do tego staranny montaż, wpięcia do instalacji z wykorzystaniem schematów z ELSA bez rozwalania połowy instalacji w samochodzie i wszystko działa perfekcyjnie.

Dlatego lepiej czasami zacząć od rozmowy z dobrym elektronikiem samochodowym, Tacy ludzie czasem mają większe pojęcie o instalacjach gazowych i ich współpracy z elektroniką w samochodzie niż większość warsztatów od gazu. Przynajmniej nie są związani w żaden sposób z wytwórcą systemów zasilania gazowego ani dystrybutorami ich wyrobów. I ich opinia nie jest uzależniona od zysku ekonomicznego związanego z rabatami itp. Taka osoba nie powie ze ten system bo jest najlepszy tylko poda argumenty czemu konkurencyjne układy są w danym przypadku gorsze. A niestety większość gazowników nawet nie wie co produkuje konkurencja, a co dopiero wiedza z zakresu działania konkurencyjnych układów.

Większość warsztatów jest silnie uzależniona od dostawców. Dostawcy całej gamy środków smarnych oferują za punkty wyposażenie warsztatu jak podnośniki dwukolumnowe, narzędzia itp. I teraz pytanie. Czy jeśli ktoś otrzymuje wyposażenie za punkty uzyskane przy sprzedaży Castrola zaproponuje inny czasem dużo lepszy olej? To samo jest z gazem.
Michał Wróbel

Michał Wróbel Kierownik działu
sprzedaży hurtowej,
F.H SFINKS

Temat: Gaz w samochodzie???

Najgorsza bolączka to właśnie znaleźć dobrego specjalistę ... gaz w samochodach z turbinami trudny?? Również jest to sprawa dobrego fachowca 2 moich znajomych jeździ

Honda Civic 1.6 z Turbiną 290 KM ( z fabrycznego auta nie wiele już zostało, samochód do jazdy na co dzień) ma instalację gazową działa już kilka lat i naprawdę niesamowicie "Śmiga" to autko, jednak znalezienie dobrego fachowca i różne modyfikacje ... kuuuuuuupa kasy :)

Kolejne auto mój brat cioteczny który ma Alfe Romeo nie pamiętam modelu starszy model z silnikiem 3.0 V6 po przeróbkach własnych ok 550 km, również auto do jazdy na co dzień :)

Wszystko się da zrobić kwestia albo umieć coś samemu albo włożyć naprawdę kupę kasy, żeby to wszystko zmontowali :)

Zapominamy o fakcie, że technologia motoryzacyjna idzie do przodu w różnych dziedzinach :)
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Gaz w samochodzie???

Rozumowalem tak,
ze dobrzy monterzy systemu muszą być Ci autoryzowani, co są po poszczegolnymi markami
produkujacymi instalacje.
To tez niekazalo sie jako dobra droga, bo i tam sa partacze, co jest dziwne.
Na razie szukam warsztatu, który sobie poradzi z montazem do sil. 5,3 l., Chewrolet Tahoe.
One toleruja LPG, moc ponad 300 HP. jak znajde, to poszukam auta.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Ladislav Z.:
Rozumowalem tak,
ze dobrzy monterzy systemu muszą być Ci autoryzowani, co są po poszczegolnymi markami
produkujacymi instalacje.
To tez niekazalo sie jako dobra droga, bo i tam sa partacze, co jest dziwne.
Na razie szukam warsztatu, który sobie poradzi z montazem do sil. 5,3 l., Chewrolet Tahoe.
One toleruja LPG, moc ponad 300 HP. jak znajde, to poszukam auta.

Najlepiej do tego samochodu zamontować instalację Prins. Jest bardzo stabilna i co najważniejsze ma najlepsze wtryskiwacze osiągalne na rynku i najwydajniejszy reduktor. W przeciwieństwie do instalacji włoskich i polskich chodzi na wyższych ciśnieniach, przez co przy mocach rzędu 300 HP spokojnie starcza jeden reduktor (producent podaje moc graniczną 400 HP). Niestety ale ceny składników tej instalacji jak wtryski i reduktor to najwyższa półka cenowa.

Można dla obniżenia kosztów dać sterownik STAG lub TECH. Wybór konkretnego modelu zależy od samego samochodu (OBD, standard komunikacji OBD itp). Jeśli będzie działa korekta po OBD to najlepiej STAG 300 Premium lub TECH 300 OBD. to podobne konstrukcje. Wtryski najlepiej coś z klonów japońskich Keihin (Hana, Napoleon, Barracuda). Co do reduktora najlepiej zostać przy pojedynczym Prinsie.

Nie zakładałbym instalacji włoskich. Np. BRC pomimo, że jest dobrą instalacją nie daje możliwości zmiany reszty elementów. Do tego reduktory tam stosowane są mniej wydajne niż Prins (pracują na dużo niższych ciśnieniach) co powoduje konieczność zakładania dwóch. A tak jak BRC MAX do tanich nie należą.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Gaz w samochodzie???

Do duzych silników polecali Landi Renzo Omegas,
ze bardzo wywazony jakościowo komplet podzespolow, albo zamienic wtryski na Keihin.
Ciekawe,ze Prins w ogole nikt niewymienial w dyskusjach.
Stag 300 Premium, ma dobre notowania.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Gaz w samochodzie???

Michał W.:
jednak znalezienie dobrego fachowca i różne modyfikacje ... kuuuuuuupa kasy :) (...)
Wszystko się da zrobić kwestia albo umieć coś samemu albo włożyć naprawdę kupę kasy, żeby to wszystko zmontowali :)
Hmmm... a to nie o to chodziło żeby per saldo taka modyfikacja jak montaż gazu - obniżyła koszty? Jeżeli sam montaż gazu nie zawsze się opłaca (w zależności od liczby przejeżdżanych kilometrów) - to jeśli do tego dodamy jeszcze "kuuuupę kasy" na super fachowców i super instalację - to jaki to ma sens?
Fan z jeżdżenia na gazie?
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Ladislav Z.:
Do duzych silników polecali Landi Renzo Omegas,
ze bardzo wywazony jakościowo komplet podzespolow, albo zamienic wtryski na Keihin.
Ciekawe,ze Prins w ogole nikt niewymienial w dyskusjach.
Stag 300 Premium, ma dobre notowania.

Od samego początku gazu w samochodach najlepsze instalacje robią Holendrzy. Vialle, Prins, Necam, Koltec to klasa sama w sobie. Co do Prinsa to mało który gazownik posiada oryginalny interfejs i oprogramowanie. Do tego zarabiają na tej instalacji najmniej bo cena jest wysoka. Tylko w przeciwieństwie do włoskich wynalazków posiadając Prinsa wizyty w warsztatach są całkiem zbędne. Wystarczy kupić sobie interfejs np. Viaken, poszukać na necie oprogramowanie i samemu czasem zrobić prostą korektę. Tam nie ma bzdurnych map benzyny, gazu itp. System master-slave prosty i niezawodny.

Co do instalacji STAG 300 Premim to koszt samej instalacji w porównaniu ze Stag ISA2 to w hurtowni ok 80-90 PLN. Różnica w zakładach montujących gaz 400-500 PLN. Włoskie i polskie instalacje są popularne bo instalatorzy zarabiają na nich najwięcej. Zestaw do Prinsa na 8 cylindrów i ponad 300 koni w hurtowniach kosztuje ponad 5000. Montaż Już nawet od 6200. Więc lepiej wcisnąć coś na czym zarobi się przynajmniej połowę jak nie dwa razy więcej. A po drugie jeśli ktoś zamontuje instalacje do której nie trzeba zaglądać nie zarobi na serwisie.

Prinsa miałem w A8 4.2. Przez 160 tys km. tylko raz robiłem drobną korektę ustawień ze względu na zmianę przewodów gazowych. A tak tylko wymiana filtrów i działała bez najmniejszych problemów. We włoskich czy polskich instalacjach taki przebieg jest mało prawdopodobny. Siadają wtryski, reduktory. O częstych problemach z mapami czy innymi ustawieniami nie wspomnę. I co najważniejsze. Prins to jeden reduktor do mocy 300HP. W innych instalacjach konieczne są dwa.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Dariusz M.:
Michał W.:
jednak znalezienie dobrego fachowca i różne modyfikacje ... kuuuuuuupa kasy :) (...)
Wszystko się da zrobić kwestia albo umieć coś samemu albo włożyć naprawdę kupę kasy, żeby to wszystko zmontowali :)
Hmmm... a to nie o to chodziło żeby per saldo taka modyfikacja jak montaż gazu - obniżyła koszty? Jeżeli sam montaż gazu nie zawsze się opłaca (w zależności od liczby przejeżdżanych kilometrów) - to jeśli do tego dodamy jeszcze "kuuuupę kasy" na super fachowców i super instalację - to jaki to ma sens?
Fan z jeżdżenia na gazie?

Myślę, że mając amerykańskie V8 o pojemności 3 samochodów kompaktowych koszt instalacji zwraca się bardzo szybko. Podobnie modyfikacje dużych silników, przy których spalanie rzędu 20 litrów nie stanowi niczego niezwykłego.
W moim przypadku koszt przejechania 100 km na benzynie to ok 80 PLN, na gazie 40 PLN. Robię rocznie 30-40 tys km. Instalacja zwraca się po ok 15 tys km.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Gaz w samochodzie???

Ja chroń boże nie mówie,ze Prins żly, z jinych żródel wiem,ze go chwalą, cena jest podobna do Landi R.
Jeden tam robil podsumowania jakośći systemów, te tańsze reduktory, wtryski nieprzetrwali przebiegu 100.000km, albo nawet mniej.
Tylko jak jest czlowiek zabiegany, a nie ma umiejetności do samodzielnego montażu, testowania,
to jazda go gaziarza a ustawianie systemu, to strata czasu, pieniedzy aby w koncu uslyszal, ze to wina samochodu a nie systemu.
Cwaniactwo tu kraluje, dupek zarobi 800zl. wiecej, a wstawia badziewie a wie,ze to niemoze dzialać dobrze.
http://www.egp.pl/prins.htm
Nieznalazlem importera/przedstawiciela na Polske syst. Prins.
Landi Renzo, widac, ze nie tak dopracowany jak Prins,
http://www.egp.pl/landi.htm
Ceny różnych instalacji LPG http://www.egp.pl/cennik.htmTen post został edytowany przez Autora dnia 12.06.14 o godzinie 18:30
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Ladislav Z.:
Ja chroń boże nie mówie,ze Prins żly, z jinych żródel wiem,ze go chwalą, cena jest podobna do Landi R.
Jeden tam robil podsumowania jakośći systemów, te tańsze reduktory, wtryski nieprzetrwali przebiegu 100.000km, albo nawet mniej.
Tylko jak jest czlowiek zabiegany, a nie ma umiejetności do samodzielnego montażu, testowania,
to jazda go gaziarza a ustawianie systemu, to strata czasu, pieniedzy aby w koncu uslyszal, ze to wina samochodu a nie systemu.
Cwaniactwo tu kraluje, dupek zarobi 800zl. wiecej, a wstawia badziewie a wie,ze to niemoze dzialać dobrze.

Zadzwoń do tego warsztatu:
http://www.autogaz-swarzedz.pl
Mają doświadczenie w instalowaniu gazu do samochodów z dużymi silnikami. Kiedyś miałem okazję poznać właściciela i okazał się całkiem sensownym człowiekiem. Mają w ofercie Prinsa, BRC i STAGa. Pogadać możesz. Użytkownicy amerykańskich samochodów z silnikami V8 HEMI chwalą ich.

Jeśli znajdziesz Prinsa w podobnej cenie do Landi to moim zdaniem bez zastanowienia Prins. Masz najlepsze wtryski na rynku i reduktor, który jest chyba najbardziej wytrzymałą i wydajną jednostką. W innych musisz kombinować i dobierać elementy, żeby z jednej strony dobrze działały, a z drugiej były wytrzymałe. I całkiem możliwe, że jeden reduktor wystarczy, a nie kombinacje na dwóch.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Gaz w samochodzie???

Szymon P.:
Myślę, że mając amerykańskie V8 o pojemności 3 samochodów kompaktowych koszt instalacji zwraca się bardzo szybko.
OK, zaczęło się od dużego fiata i bodaj skody - samochody o których piszesz są raczej niszowe w sensie procenta populacji na drogach - 1%? 2%? 5%?
W moim przypadku koszt przejechania 100 km na benzynie to ok 80 PLN, na gazie 40 PLN. Robię rocznie 30-40 tys km. Instalacja zwraca się po ok 15 tys km.
Czyli 40 zeta oszczędzasz na 100km, na 15kkm - 6k zł
U mnie koszt 100km w 2.0 tdi jak pisałem wcześniej ok 35 zł, gdyby spadek był nawet o 10 zł na 100km (w co nie wierzę) - to te 6k zwracałoby się przez 60kkm, czyli jakieś 2-3 lata.
Uwzględniając inne dyskutowane koszty - okres zwrotu się wydłuży.
Chyba jednak wcześniej zmienię samochód ;)
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Gaz w samochodzie???

Jezeli ktoś jezdzi okolo 10.000 km, to w zasadzie koszt paliwa nie gra roli, oczywiście
w średnim przekroju uzywanych aut.
Dopiero powyzej 20.000 km a wiecej juz sie coś oszczedza, jak ktoś dziennie
jezdzi do klientow a musi je odwiedzać osobiście to zakup samochodu ma znaczenie.
Nowy diesel spalajacy 5-6 litrow a po klopocie na 130.000km.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Dariusz M.:
Szymon P.:
Myślę, że mając amerykańskie V8 o pojemności 3 samochodów kompaktowych koszt instalacji zwraca się bardzo szybko.
OK, zaczęło się od dużego fiata i bodaj skody - samochody o których piszesz są raczej niszowe w sensie procenta populacji na drogach - 1%? 2%? 5%?
Ale tu dyskutowaliśmy o Chevrolet Tahoe. Sam mam Allroada 4.2, a wcześniej A8 4.2. W takich autach gaz daje możliwość zaoszczędzić całkiem spore kwoty. W przypadku A8 na gazie zrobiłem 160 tys km. A to już oszczędność przekraczająca 50 tys PLN. Po odliczeniu instalacji i kosztów związanych z jej eksploatacją zostałoby na całkiem niezły samochód
Rafał Szulim

Rafał Szulim Fleet Specialist,
C.H. Robinson Europe
Bv

Temat: Gaz w samochodzie???

Panowie,
ja stworzyłem sobie Excella, opartego na prawdziwych danych takich jak dodatkowy koszt przeglądów, koszt paliwa potrzebnego do rozruchu silnika, dodatkowy koszt częstrzych wymian świec, olejów , koszt przeglądów instalacji gazowych. Zestawiłem go z rocznym przebiegiem, ceną paliwa, ceną gazu.
Po wpisaniu do tabeli rocznego przebiegu dostaje szybko informację ile miesięcy/lat będzie mi sie ta instalacja gazowa zwracać. Potem zastanawiam się jak długo będę miał dany samochód I wychodzi mi czy warto czy nie warto.
Pozostaje jeszcze kwestia umiejętnego montażu do danej marki - zazwyczaj na forum danej marki mamy informację o sprawdzonych gazownikach, którzy bez problemu montują gaz np. do samochodów z silnikiem turbo.
Co do aut z dużą moca I dużym silnikiem to proponuje telefon do panów Nowotczyńskich z Mławy (celowo ni epodaje telefonu żeby reklamy nie robić :) ) Może nie sa tani ale podobno są bardzo dobrzy.
Ladislav - w twoim poście podajesz link do konkretnej firmy montującej gaz ..... z doświadczenia mówię , że nie do najlepszej (to bardzo delikatne określenia).

konto usunięte

Temat: Gaz w samochodzie???

Tylko na wyjazdy w mniej cywilizowane tereny zabieram gaz do auta.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Rafał S.:
Panowie,
ja stworzyłem sobie Excella, opartego na prawdziwych danych takich jak dodatkowy koszt przeglądów, koszt paliwa potrzebnego do rozruchu silnika, dodatkowy koszt częstrzych wymian świec, olejów , koszt przeglądów instalacji gazowych.

Z tymi dodatkowymi kosztami też nie przesadzajmy. Jeśli korzystamy z usług mechanika, który potrafi zrobić coś więcej niż poszukać części w katalogu nie będzie problemu częstszych wymian. Np. świece zapłonowe o większym zakresie ciepłoty (np. BERU Ultra) spokojnie wytrzymują większe przebiegi niż zwykłe i do tego gaz nie robi im większej szkody. A jak już chcemy mieć spokój na 100 tys km wystarczy założyć świece irydowe (np. irydium power z Denso). U mnie irydium power z Denso wytrzymały 160 tys km i do końca na oscyloskopie nie było niepokojących oznak zmian w zapłonie.

Tak więc koszty zależą od tego kto dostaje auto do serwisowania. I to nie chodzi o samego instalatora gazu, ale też mechanika zajmującego się serwisowaniem innych podzespołów niż sama instalacja. Dobry fachowiec chociaż nie montuje instalacji będzie z bardzo dobrym skutkiem serwisować całość. Wbrew temu co myśli wiele osób instalacja gazowa to bardzo prosty układ.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Gaz w samochodzie???

Szymon P.:
Ale tu dyskutowaliśmy o Chevrolet Tahoe.
To przeoczyłem ;)
Sam mam Allroada 4.2, a wcześniej A8 4.2. W takich autach gaz daje możliwość zaoszczędzić całkiem spore kwoty. W przypadku A8 na gazie zrobiłem 160 tys km. A to już oszczędność przekraczająca 50 tys PLN. Po odliczeniu instalacji i kosztów związanych z jej eksploatacją zostałoby na całkiem niezły samochód

No i to jest chyba dobre podsumowanie - do dużych i paliwożernych silników/samochodów - gaz ma prawo się opłacać.
Do samochodów "typowych" - już niekoniecznie, zwłaszcza jeżeli się jeździ raczej niewiele, tzn. jazda miejska i max dwa razy w roku wypad na wakacje.

Nowoczesny oszczędny turbodiesel i przebiegi 20k-30k rocznie jak w moim przypadku - raczej takiej inwestycji uzasadniać nie będą ;)
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Gaz w samochodzie???

Dariusz M.:
Szymon P.:
Ale tu dyskutowaliśmy o Chevrolet Tahoe.
To przeoczyłem ;)
Sam mam Allroada 4.2, a wcześniej A8 4.2. W takich autach gaz daje możliwość zaoszczędzić całkiem spore kwoty. W przypadku A8 na gazie zrobiłem 160 tys km. A to już oszczędność przekraczająca 50 tys PLN. Po odliczeniu instalacji i kosztów związanych z jej eksploatacją zostałoby na całkiem niezły samochód

No i to jest chyba dobre podsumowanie - do dużych i paliwożernych silników/samochodów - gaz ma prawo się opłacać.
Do samochodów "typowych" - już niekoniecznie, zwłaszcza jeżeli się jeździ raczej niewiele, tzn. jazda miejska i max dwa razy w roku wypad na wakacje.

Jest jeszcze jeden problem, o którym nikt nie mówi. Duży silnik bez problemu zniesie większe obciążenie cieplne związane z wyższą temperaturą spalania gazu. Niestety małe silniki często są tak zaprojektowane, że mała zmiana parametrów pracy silnika kończy się problemami z wypalanymi gniazdami zaworów, uszczelkami pod głowicą itp. Jeśli jeszcze do tego dodamy błędy w regulacji i zbyt ubogą mieszankę paliwową to zniszczenie silnika jest tylko kwestią czasu.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Gaz w samochodzie???

Rafal,
ja tą firme znalazlem w internecie, ma tam ceny poszczególnych systemów, zdjecia,
dobre do porownania. Nierobilem tam, nie znam je.
Szukalem poprostu firem ,ktore tu reprezentują tych producentów systemow,
a nie znalazlem. Kto tych montazystow szkoli, kto odpowiada za jakość montażu, prawidlowej regulacji.
Chyba nikt, jest to puszczone samopas, ale chyba ktos importuje większe ilosci sprzętu, sa hurtownie,
ja nieznalazlem.
Po przeczytaniu i ogladaniu się mnie widaje, ze Prins to ma dobrze rozwiazane zasilanie
silnika LPG.
Ma wyższą cene, ale podzespoly są najlepsze, a wtrysk sie opiera na danych z komputera silnika.

Następna dyskusja:

auto na gaz: w PL i DE




Wyślij zaproszenie do