konto usunięte

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Jak uważacie?
http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowiaz...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Myślę, że to dobry pomysł.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Jak najbardziej słuszne posunięcie...

konto usunięte

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Szkoda tylko, ze zmiany wprowadza sie tylko w samochodach. Bardziej bezpieczny samochod w polaczeniu z niebezpiecznym kierowca i tak nic nie poprawi. Co gorsza pozornie bezpieczniejsze samochody moga wplywac na wzrost niebezpiecznych kierowcow.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Mnie bardziej niż ESP podoba się pomysł na kolejne lata (czujnik opuszczenia pasa czy informacja o tym, że z przodu mamy dużo wolniej jadące auto (jechałem Volvo S80 z tymi bajerami - naprawdę przydatne szczególnie we mgle). Ja poza tym chciałbym, żeby obowiązkowy był HUD(prędkość, obroty, paliwo, temp silnika).

Jestem zwolennikiem teorii, że im więcej elektroniki tym większe poczucie u niektórych, że komputer zawsze pomoże a to g... prawda.

Michał
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Michał Ł.:
Jestem zwolennikiem teorii, że im więcej elektroniki tym większe poczucie u niektórych, że komputer zawsze pomoże a to g... prawda.

Zapytaj Damiana Tkacza co o tym myśli po zezłomowaniu swojego S8.

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Michał Ł.:
Mnie bardziej niż ESP podoba się pomysł na kolejne lata (czujnik opuszczenia pasa czy informacja o tym, że z przodu mamy dużo wolniej jadące auto (jechałem Volvo S80 z tymi bajerami - naprawdę przydatne szczególnie we mgle). Ja poza tym chciałbym, żeby obowiązkowy był HUD(prędkość, obroty, paliwo, temp silnika).

W Polsce tym jechałeś? Intryguje mnie jak działa ten system (lane assist) w niektórych miejscach na naszych super drogach, o np. Wisłostrada gdzie jest 6 warstw pasów z różnych okresów przebudowy, krzyżujących się ze sobą.Magdalena B. edytował(a) ten post dnia 04.01.11 o godzinie 12:54
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

a tego co wiem to przynajmniej mial wejsc tez obowiazek montowania czujnikow cisnienia w oponach (TPMS to sie chyba wabi prawidlowo). I to juz teraz wlasnie. Ale tam o nim jakos nic nie napisali.

konto usunięte

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Esp + abs + itd itp + bezpilotowe autka w nieodległej przyszłości :)

super udoskonalenia. ale czy też troszkę nie odbierają ducha jazdy i przyjemności?
http://www.youtube.com/watch?v=XtfkETcw-XY&feature=rel...
w tych klasykach, jedyny system wspomagania to stalowe nerwy i stalowe jaja kierowcy :)
nie było żadnych patentów wspomagania, nawet klatki nad głową, zero spojlerów:] wypadki kończyły się śmiercią. Auta rozwijały także ponad 200km/h
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Daleko szukać: Cateram - nawet nagrzewnica to opcja :D

Michał

konto usunięte

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

IMHO dobry pomysł ... dla producentów :P
Tym sposobem ustawowo otwieramy im spory rynek. Działając tą metodologią w imię bezpieczeństwa obowiązkowe może być niemal wszystko :)

konto usunięte

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Dariusz Krawczyński:
a tego co wiem to przynajmniej mial wejsc tez obowiazek montowania czujnikow cisnienia w oponach (TPMS to sie chyba wabi prawidlowo). I to juz teraz wlasnie. Ale tam o nim jakos nic nie napisali.

To byłaby głupota. Niestety, koszty użytkowania/serwisowania takiej zabawki są niemałe. Amerykanie wprowadzili taki obowiązek parę lat temu - i użytkownicy powszechnie narzekają.

Producenci oczywiście nie mają obowiązku stosowania się do jakiegokolwiek standardu dotyczącego takich czujników. Oznacza to, że nie można kupić sobie dowolnych dodatkowych kół/felg na przykład pod opony zimowe. Trzeba dokupić zestaw czujników od producenta (w USA około 250 USD, zamienniki nie występują, bo jest zbyt wiele typów i standardów, modele były zmieniane nawet co roku).

W warunkach zimowych - zasilane bateriami czujniki wariują (spadek napięcia). A wymiana baterii/czujnika - to zdjęcie opony, założenie, wyważenie...

Oczywiście użytkownik może nie zakładać czujników i oglądać alarmy na desce rozdzielczej. Ale w Polsce - taki samochód pewnie zostałby jako niesprawny zatrzymany przez policję ;-)

Czujnikom TPMS - stanowcze nie! Mówię jako ich użytkownik (na razie działają bez problemu, ale drugich kół nie kupiłem ze względu na koszt czujników).
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Piotr P.:
To byłaby głupota. Niestety, koszty użytkowania/serwisowania takiej zabawki są niemałe. Amerykanie wprowadzili taki obowiązek parę lat temu - i użytkownicy powszechnie narzekają.

Mnie w sumie jest obojętne czy taki czujnik będzie obowiązkowy czy nie (osobiście mam coś takiego bo mam RFT). Jednak mała uwaga do tego co napisałeś: to się zgadza, ale dotyczy systemów bezpośrednich. Pośrednie większości tych wad nie mają, ale gorzej działają...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Marcin T.:

Mnie w sumie jest obojętne czy taki czujnik będzie obowiązkowy czy nie (osobiście mam coś takiego bo mam RFT).

A ile km można przejechać na RFT? 50? Potem opona jest do wyrzucenia.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Kosma S.:
Marcin T.:

Mnie w sumie jest obojętne czy taki czujnik będzie obowiązkowy czy nie (osobiście mam coś takiego bo mam RFT).

A ile km można przejechać na RFT? 50? Potem opona jest do wyrzucenia.

Opona jest do wyrzucenia jak jest zepsuta, czyli jak "zadziała" RFT. W moim przypadku mogę przejechać 250km. Ale to jest wg mnie OT.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Michał Ł.:
jechałem Volvo S80 z tymi bajerami

Co prawda Volvo C60, ale bajery ma :D

http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

Co do ESP i świateł dziennych - jestem za!
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Kuba - nie chodziło mi o system, który sam hamuje. W S80 jeżeli masz przed sobą dużo wolniej jadące auto to na przedniej szybie zobaczysz czerwony paseczek (nie HUD).

Aczkolwiek to video już kiedyś widziałem - LOL.

Michał
Tomasz Jończyk

Tomasz Jończyk programista java,
właściciel

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Niech dorzucą oczyszczanie zwykłych świateł w standardzie. To może być niejednokrotnie bardziej przydatne niż ESP.

konto usunięte

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

tomek jończyk:
Niech dorzucą oczyszczanie zwykłych świateł w standardzie. To może być niejednokrotnie bardziej przydatne niż ESP.

ze zwykłymi nie jest tak źle jak są brudne, w przypadku brudnych ksenonów jedzie się jak kret. A do tego obecnie drogi są tak brudne, że jadąc we wtorek wieczorem 250km z poznania do koszalina 2 razy się zatrzymywałem żeby wyczyścić światła, spryskiwacze nie były w stanie ich wyczyścić.
Tomasz Jończyk

Tomasz Jończyk programista java,
właściciel

Temat: ESP i światła dzienne w standardzie

Marek S.:
ze zwykłymi nie jest tak źle jak są brudne, w przypadku brudnych ksenonów jedzie się jak kret. A do tego obecnie drogi są tak brudne, że jadąc we wtorek wieczorem 250km z poznania do koszalina 2 razy się zatrzymywałem żeby wyczyścić światła, spryskiwacze nie były w stanie ich wyczyścić.
Jak miałem volvo 740 to miało tak duże reflektory, że nie było z tym problemu ;), ale w obecnym samochodzie mam soczewki i gdy jadę z Warszawy do Gdańska .. muszę się zatrzymać również około dwóch razy, żeby przeczyścić, bo przestaję widzieć cokolwiek. Strasznie zasycha brud w miejscu soczewki (tak wiem to miejsce najbardziej się nagrzewa ;) )
Dla mnie bez różnicy czy ksenon, soczewka, czy standardowy reflektor - powinny być montowane spryskiwacze wysokociśnieniowe w standardzie.tomek jończyk edytował(a) ten post dnia 13.01.11 o godzinie 14:51

Następna dyskusja:

Światła dzienne




Wyślij zaproszenie do