Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ekonomiczny samochód

Sławomir Kurek:
Nie żebym uważał, że rzucasz się z motyką na słońce ;) Chociaż jeden przerobiłeś?
Nie pisałem, że to ja sam będę te silniki zamieniał :)
Chcę zorganizowac biznes komuś, kto w przerabianiu i tylko w przerabianiu jest dobry.

A nie uważasz, że przydałoby się jednak trochę własnej wiedzy technicznej na ten temat?

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:
Może nie ważyć dużo-racja, co nie zmienia faktu, że jeśli będzie dużo jeździł to diesel będzie właściwym wyborem (a napisał że będzie).Od ekonomii, przez eksploatację po walory spowodowane wyższym momentem obrotowym.


Mocno dyskusyjne i niejednoznaczne.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Wiem, że Ty dyskutantka jesteś ;p

Ale co tu niejednoznacznego?Ekonomiczne, małopalące auto to tylko w dieslu-Elpidżi w małym-pozbawi miejsca w bagażniku i zmuli, a większe nie mieści się w ramach niedużego, młodego auta :)
Sławomir Kurek

Sławomir Kurek Wspieranie, promocja
i wdrażanie idei
wolnorynkowej
przed...

Temat: Ekonomiczny samochód

Kosma S.:
Sławomir Kurek:
Nie żebym uważał, że rzucasz się z motyką na słońce ;) Chociaż jeden przerobiłeś?
Nie pisałem, że to ja sam będę te silniki zamieniał :)
Chcę zorganizowac biznes komuś, kto w przerabianiu i tylko w przerabianiu jest dobry.

A nie uważasz, że przydałoby się jednak trochę własnej wiedzy technicznej na ten temat?
Po co?

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:

Ale co tu niejednoznacznego?Ekonomiczne, małopalące auto to tylko w dieslu-Elpidżi w małym-pozbawi miejsca w bagażniku i zmuli, a większe nie mieści się w ramach niedużego, młodego auta :)

Weź pod uwagę, że cena ON niespecjalnie różni się od ceny benzyny a koszt naprawy Diesla mały nie jest.
Autor szuka auta średniej wielkości a nie pandy, gdzie faktycznie po założeniu lpg bagażnik przestaje istnieć.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Dawid D.:
Witam, nie znam się za bardzo na samochodach, wiem tylko że potrzebuję takiego, który będzie bardzo mało palił, nie wiem czy bardziej diesel czy benzyna się opłaci. Dlatego proszę o poradę. Potrzebuję samochód 5 drzwiowy, sedan, bardzo mało palący, nie musi być duża pojemność silnika.

Honda Accord/Civic, Toyota Corolla ... tylko zagazować będzie trzeba. Wówczas będzie jadła maksymalnie około 10 litrów LPG = 25 zł za 100 km. Diesel przy tych kosztach musiałby palić 5 litrów, a to możliwe tylko w trasie przy spokojnej jeździe.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ekonomiczny samochód

Sławomir Kurek:
A nie uważasz, że przydałoby się jednak trochę własnej wiedzy technicznej na ten temat?
Po co?

A po to aby nie było typowego dla naszego kraju "druciarstwa" i "bylejactwa". Co z tego, że jesteś topowym managerem skoro nie potrafisz nawet zadawać kluczowych pytań związanych np. z obecną wiedzą "state of the art" w dziedzinie ogniw czy silników elektrycznych. Nie mam więcej pytań.
Sławomir Kurek

Sławomir Kurek Wspieranie, promocja
i wdrażanie idei
wolnorynkowej
przed...

Temat: Ekonomiczny samochód

Kosma S.:
Sławomir Kurek:
A nie uważasz, że przydałoby się jednak trochę własnej wiedzy technicznej na ten temat?
Po co?

A po to aby nie było typowego dla naszego kraju "druciarstwa" i "bylejactwa".
A cóż w tym złego? Skoro są klienci na taki poziom towaru/usługi to dlaczego im tego nie zapewnic?

Co z tego, że jesteś topowym managerem skoro nie potrafisz nawet zadawać kluczowych pytań związanych np. z obecną wiedzą "state of the art" w dziedzinie ogniw czy silników elektrycznych.
Właściciele udziałów w AmRest mogą nie miec pojęcia jak się piecze dobrą pizze, ale ten interes się kręci.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Sławomir Kurek:
Kosma S.:


Robicie OT, założcie może nowy wątek?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ekonomiczny samochód

Sławomir Kurek:
Właściciele udziałów w AmRest mogą nie miec pojęcia jak się piecze dobrą pizze, ale ten interes się kręci.

Życzę powodzenia. Nie piszę już więcej aby nie podgrzewać wątku, a mógłbym jeszcze podyskutować ;)

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Jolanta I.:
Weź pod uwagę, że cena ON niespecjalnie różni się od ceny benzyny a koszt naprawy Diesla mały nie jest.
Autor szuka auta średniej wielkości a nie pandy, gdzie faktycznie po założeniu lpg bagażnik przestaje istnieć.

Ale auto średniej wielkości to lanos, corolla itd...i tam jak rzucisz zapas (butla w koło), albo choćby dojazdówkę, to bagażnik jest skutecznie "zaśmiecony".
Może i cena ON się nie różni za wiele, ale to żadna definicja, bo diesel będzie zawsze ok 2 l mniej palił od benzyny, a jeśli dochodzą korki to jest bezkonkurencyjny, do tego, nie każdy silnik lub elpidżi i nawet droga instalacja nie rozwiązuje problemu. Auto na gaz-posiada droższy przegląd, częste drobne usterki i czas i kasa na regulacje, bo albo faluje,albo strzela,albo gaśnie na wolnych, częstsze wymiany świec,przewodów-a dobry diesel (a polecane były dobre diesle) nie posiada takiego problemu, jak do tego dołożysz większą żywotność dieslowskiej jednostki wychodzi na plus dla diesla. Może dla prywatnych użyszkodników co jeżdżą nie za dużo nie ma to znaczenia, natomiast kolega napisał że będzie dużo jeździł.
Gdyby LPG było takie superowe to wszystkie ciężarówki by na nim śmigały.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:
rozwiązuje problemu. Auto na gaz-posiada droższy przegląd, częste drobne usterki i czas i kasa na regulacje, bo albo faluje,albo strzela,albo gaśnie na wolnych, częstsze wymiany świec,przewodów
chyba w takiej instalacji przedpotopowej co Noe w arce miał. Instalacje najnowszych generacji nie mają już takich przypadłości jak w czasach dziecięcych.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:
Ale auto średniej wielkości to lanos, corolla itd...i tam jak rzucisz zapas (butla w koło), albo choćby dojazdówkę, to bagażnik jest skutecznie "zaśmiecony".

Coś za coś, zawsze zamiast sedana może kupić kombi i problem znika.
Może i cena ON się nie różni za wiele, ale to żadna definicja, bo diesel będzie zawsze ok 2 l mniej palił od benzyny, a jeśli dochodzą korki to jest bezkonkurencyjny, do

Polemizowałabym.
tego, nie każdy silnik lub elpidżi i nawet droga instalacja nie rozwiązuje problemu. Auto na gaz-posiada droższy przegląd, częste drobne usterki i czas i kasa na regulacje, bo albo faluje,albo strzela,albo gaśnie na wolnych, częstsze wymiany świec,przewodów-a dobry diesel (a polecane były dobre diesle) nie posiada takiego problemu, jak do tego dołożysz większą żywotność dieslowskiej jednostki wychodzi na plus dla diesla.

Z tą żywtonością Diesla to już trochę przeszłość.
Może dla prywatnych użyszkodników co jeżdżą nie za dużo nie ma to znaczenia, natomiast kolega napisał że będzie dużo jeździł.
Gdyby LPG było takie superowe to wszystkie ciężarówki by na nim śmigały.

Jasne....spróbuj sobie wyobrazić ciągnik z naczepą i odpowiedni duży bak dla gazu...przesadzasz.
Dla jasności: nie mam auta z gazem ale w skrajnej sytuacji nie wykluczam takiej instalacji, natomiast Diesle mi wystarczają służbowe i od znajomych oraz lament za naprawy.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Ania M.:
chyba w takiej instalacji przedpotopowej co Noe w arce miał. Instalacje najnowszych generacji nie mają już takich przypadłości jak w czasach dziecięcych.

Jeżeli Noe miał instalkę za 3,5k z komputerem i Vectrę C 1.8 z 2008r to są to dziecięce przypadłości.
Dziecięcą przypadłością są dziwne zachowania instalacji, nierównomierne spalanie gazu (ta sama jazda i inne wartości), rozkodowywanie kompa i ciągłe programowanie itd-a miała być taka amerykańska i nie przedpotopowa tylko teraźniejsza...

Właśnie z gazem jest w drugą stronę, im starsze auto konstrukcyjnie tym lepiej znosiło zasilanie lpg, wszelkie oplowskie 8V, czy vw 8V, które uważane są za wręcz stworzone pod taką instalację, nowe auta i stosowane w nich technologie utrudniają a często uniemożliwiają lub prowadzą do destrukcji silnika jeśli zagazujemy, stąd wymyślane lubryfikatory by gniazda zaworowe się nie wypalały, emulatory oszukujące sondę lambda itd.
Nowsze auta mają większą ilość czujników różnego rodzaju, a więc więcej pkt stwarzających problemy.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Jolanta I.:
Coś za coś, zawsze zamiast sedana może kupić kombi i problem znika.

Zawsze może kupić ciągnik z przyczepą i też problem zniknie ;) staram się dostosować do tego co człowiek chce.
Jolanta I.:
Polemizowałabym.

Dyskutantki z reguły lubią polemikę ;p
Jolanta I.:
Z tą żywtonością Diesla to już trochę przeszłość.

Większość silników diesla dalej jest trwała i pokona wiele tyś km, natomiast często pada osprzęt silnika (wtryski,dwumasy itd)-nie dotyczy pocz prod silnika 2.0 TDI, któy był totalnym niewypałem.
Jolanta I.:
Jasne....spróbuj sobie wyobrazić ciągnik z naczepą i odpowiedni duży bak dla gazu...przesadzasz.
Dla jasności: nie mam auta z gazem ale w skrajnej sytuacji nie wykluczam takiej instalacji, natomiast Diesle mi wystarczają służbowe i od znajomych oraz lament za naprawy.

Czy przesadzam?I tak i nie...porównanie do TIRów było oczywiście na wyrost by uwypuklić pewne sprawy.
Też nie skazuję na nie istnienie instalacji lpg i nie neguję z całych sił, po prostu faktem jest że jest to ingerencja w silnik i nie każdy dobrze znosi taką ingerencję.
I źle Ci się służbowym dieslem jeździ?Co z nim nie tak, że stajesz po stronie Ani i LPG?Solidarność jajników?:) (sorki nie mogłem się powstrzymać)
Lament za naprawy w benzynach też niestety jest w nowych autach, nie jest tajemnicą że wszystko jest obliczone na okres gwarancji, a potem...inni muszą zarobić.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:
Czy przesadzam?I tak i nie...porównanie do TIRów było oczywiście na wyrost by uwypuklić pewne sprawy.
Miałam gaz we wspomnianej Fieście 1,25. Nie było tak źle z ta pojemnością bagażnika. Ile razy w życiu załapałeś gumę? I od czego jest Assistance??
Też nie skazuję na nie istnienie instalacji lpg i nie neguję z całych sił, po prostu faktem jest że jest to ingerencja w silnik i nie każdy dobrze znosi taką ingerencję.
Wszystko zależy od instalacji i warsztatu w jakim to robisz. Profesjonaliści wiedzą jaka instalacja dobrze się sprawdza w danym aucie. Swego czasu Mondeo MK2 dobrze pracowało tylko na stag'u na innych sprawiało wiecznie problemy.
I źle Ci się służbowym dieslem jeździ?Co z nim nie tak, że stajesz po stronie Ani i LPG?Solidarność jajników?:) (sorki nie mogłem się powstrzymać)
Ehhh jakbyś lepiej Yolę poznał to być wiedział, ze w jej słowniku stwierdzenie "solidarność jajników" NIE ISTNIEJE.
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:
Dziecięcą przypadłością są dziwne zachowania instalacji, nierównomierne spalanie gazu (ta sama jazda i inne wartości), rozkodowywanie kompa i ciągłe programowanie itd-a miała być taka amerykańska i nie przedpotopowa tylko teraźniejsza...
przepraszam ale w takim razie gów***ą instalację dostała ta Vectra w jeszcze bardzie huj*** warsztacie. Czasem wszystko wynika z tego, że właściciel usiłuje przyoszczędzić.
A czasem jest jak piszesz - auto nie nadaje się pod gaz.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Dlatego ważny jest rozsądek i trochę wiedzy przy zakupie auta, nie wystarczy teraz wiedzieć że nie kupuje się aut na F-Fiatów,Fordów i Francuskich, bo niemalże każdy producent ma udane i kiepskie jednostki napędowe.

Ania-gumę złapałem kilka razy, dlatego dojazdówkę warto mieć (są spraye, ale jak się złapie kapcia że opona strzeli to dupa wtedy)
Jak często korzystałaś z Assistance?
-nie każdy je kupuje (wiem-może zacząć)
-nie zawsze to działa i średnio by Ci się uśmiechało stać na deszczu czy mrozie lub spiesząc się gdzieś i czekając na assistance, bo jest niedziela rano i ubezpieczyciel nie może żadnego pośrednika znaleźć (nie odbierają tel-wiadomo leczą kacora po weekendzie, co jest naturalne, bo odpocząć i odprężyć każdy się chce)-sytuacja z życia wzięta z tym czekaniem na assistance, sprzed 3 mies.Zresztą nie kombinujmy w tą stronę bo zaraz zaczniemy bagażniki dachowe polecać a w miejsce bagażnika w kombi butle na CNG) :)

Co do gazu-właśnie napisałem, że co raz mniej aut porządnie współpracuje z instalkami, a wiadomo, że te dobre tanie nie są i w tej cenie spokojnie mamy do diesla nowe wtryski,dwumas i turbinę, które starczają na +-200tyś.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Karol Bober:
I źle Ci się służbowym dieslem jeździ?Co z nim nie tak, że

Nie, jeździ mi się bardzo dobrze, może dlatego, że faktury za naprawę płaci firma a nie moja kieszeń?
Do reszty się nie odniosę, bo nie ma do czego.

konto usunięte

Temat: Ekonomiczny samochód

Jolanta I.:
Nie, jeździ mi się bardzo dobrze, może dlatego, że faktury za naprawę płaci firma a nie moja kieszeń?

Ale chodziło mi o to czy tak bardzo się psuje?(i co to za auto).Wiem, że najlepsze pod słońcem to auto służbowe, bo wjedzie na każdy krawężnik bez względu na model i markę, ale chodziło mi o to czy jest aż tak upierdliwy w naprawach, że to go dyskwalifikuje?

Następna dyskusja:

Jaki samochód kupić ?




Wyślij zaproszenie do