Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

ADAC jest "sponsorowane" przez członków, których jest trochę. A ci, którzy się z ADAC nie zgadzają, to im zawsze to samo zazucają... to się robi nudne. Oczywiście nie zawsze mają rację, ale mimo wszystko są dla mnie w tym wypadku bardziej wiarygodni, zwłaszcza, że powołują się także na inne organizacje i badania.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Poproszę o spis tych organizacji i tych badań na które się powołują wraz z komentarzem odnośnie badań austriackich, które rzekomo mają nie być wiarygodne.
Jako ciekawostka proponuję zastanowić się nad paragrafem dotyczącym motocyklistów, których ADAC chce wyposażać w kolejne światła kiedy wszystkie samochody by świeciły. Dziwne skoro lekarstwem na wszystko są światła a tu klops. To może rowerzystów, zaprzęgi konne i pieszych też podświetlić?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Krzysztof B.:
To może rowerzystów, zaprzęgi konne i pieszych też podświetlić?

Cenna inicjatywa. Popieram.

konto usunięte

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

I znowu dzięki wiadomemu userowi KOLEJNY fajny wątek po raz tysięczny schodzi na temat zwolenników i przeciwników włączonych świateł w dzień...

Edt.Powyższe nie dotyczy Ryszarda a oczywiście "instruktora".Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.09.13 o godzinie 12:47
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Krzysztof B.:
Poproszę o spis tych organizacji i tych badań na które się powołują wraz z komentarzem odnośnie badań austriackich, które rzekomo mają nie być wiarygodne.
Jako ciekawostka proponuję zastanowić się nad paragrafem dotyczącym motocyklistów, których ADAC chce wyposażać w kolejne światła kiedy wszystkie samochody by świeciły. Dziwne skoro lekarstwem na wszystko są światła a tu klops. To może rowerzystów, zaprzęgi konne i pieszych też podświetlić?
najlepiej podświetlić tytuł wątku.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Krzysztof B.:
Poproszę o spis tych organizacji i tych badań na które się powołują wraz z komentarzem odnośnie badań austriackich, które rzekomo mają nie być wiarygodne.
Jako ciekawostka proponuję zastanowić się nad paragrafem dotyczącym motocyklistów, których ADAC chce wyposażać w kolejne światła kiedy wszystkie samochody by świeciły. Dziwne skoro lekarstwem na wszystko są światła a tu klops. To może rowerzystów, zaprzęgi konne i pieszych też podświetlić?

http://www.bast.de/nn_42642/DE/Publikationen/Download-...

I niech Austryjacy się do tego odniosą, bo są mniejszą instytucją.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

od tej chwili wszystkie wypowiedzi nie na temat będą kasowane. uporczywie nawracający do śmiecenia w tematach wysyłani będą na urlop od grupy.
modów proszę o czujność ;)
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

To wróćmy do dobrych nawyków:
Przy ciasnych pakringach dobrym nawykiem jest stawanie na przemian i prawą krawędzią samochodu blisko linii. Znaczy jeden samochód parkuje przodem blisko prawej strony miejsca parkingowego, następny tyłem "przyklejając się" do tego, który już parkuje. Oczywiście należy wcześniej wypuścić pasażerów. Pozwala to otworzyć szerzej drzwi... ważne zwłaszcza w samochodach typu coupe ;)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Może kiedyś wejdzie w nawyk projektowanie mniej ciasnych parkingów?

Dwie linie rozgraniczające miejsca postojowe - to bardzo wygodne. http://goo.gl/maps/c2DD9

konto usunięte

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Ryszard S.:
Może kiedyś wejdzie w nawyk projektowanie mniej ciasnych parkingów?

Ale najpierw większość by się musiała nauczyć POPRAWNIE PARKOWAĆ a jak widzę to się na to nie zanosi.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Może kiedyś... :)
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

W wielu przypadkach są to kierowcy samochodów wyższej klasy. Słyszałem, że robią to celowo, żeby nikt nie porysował im drzwi w trakcie wychodzenia za swojego auta. Parkowanie na skos, zajmując dwa miejsca skutecznie temu zapobiega :-) Inwencja nie zna granic. No a hitem w Starym Browarze (centrym handlowe w Poznaniu) jest Porshe, które zawsze stoi na pasach dla pieszych na parkingu podziemnym :-) Wokół jest pełno miejsc wolnych, a ten ktoś zawsze parkuje na pasach...

konto usunięte

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Nie zgodzę się, że tylko bogaci tak robią. Często widuję takie obrazki "na skos w slocie", niezależnie od auta. A we Włoszech nauczyłem się, że nic nie trzyma się kupy i jakby mogli, to parkują tak, że da się tylko przez bagaznik wleźć ;)
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Damian P.:
Krzysztof B.:

Wszystko zależy od czasu świecenia. Z moich obliczeń

Wrzuć te obliczenia tutaj, tak jak to zrobil kiedyś Kosma.

Wyposażają dziś auta w ABS, ESP, cudownie przyczepne opony zimowe. Wszystko po to by samochód lepiej zatrzymać, bądź ograniczyć poślizg.
Cały czas jednostką najsłabszą w tym zestawia jest kierowca. A Wy debatujecie w swoich elaboratach jak zaoszczędzić na oświetleniu drogi 100 zł rocznie. Po co Wam ABSy jak można przeszkodę zobaczyć 40 - 50m wcześniej, właśnie dzięki sprawnym reflektorom.
Na czym możesz zaoszczędzić stosując DRL? Otóż możesz wtedy założyć porządne żarówki np. +90, czy +120% więcej światła. Wiadomo, że są one mniej trwałe niż standardowe, ale dzięki temu że w dzień będziesz jeździć z DRL takie żarówki starczą ci na kilka lat.
Tutaj macie panowie wyraźną oszczędność i poprawiony komfort jazdy nocą. Nie polecam zakładania żarówek o podwyższonej mocy (np 70W zamiast 55W), bo to prawie na pewno skończy się uszkodzeniem delikatnych dziś reflektorów.
Oczywiście jeśli mówimy o DRL to załóżmy do auta coś, co inni kierowcy będą widzieć w dzień, nie jakieś g za 37zł które dziś świecą, ale jutro już się tylko żarzą a za dwa tygodnie jedynie odbijają światło słoneczne. Bezpieczeństwo jest ważne.

konto usunięte

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Tomek J.:

Cały czas jednostką najsłabszą w tym zestawia jest kierowca. A Wy debatujecie w swoich elaboratach jak zaoszczędzić na oświetleniu drogi 100 zł rocznie

Chyba nawet mniej - jeden z kolegów wyliczał, co i ile.
Po co Wam ABSy jak można przeszkodę zobaczyć 40 - 50m wcześniej, właśnie dzięki sprawnym reflektorom.

Dobry kierowca da sobie radę samochodem wyposażonym bez tych wszystkich dodatków. Ciemno? Kiepsko widać? Jadę wolniej.
Na czym możesz zaoszczędzić stosując DRL? Otóż możesz wtedy założyć porządne żarówki np. +90, czy +120% więcej
światła. Wiadomo, że są one mniej trwałe niż standardowe,

...bo żarnik jest mocniej skręcony. Np. Silverstar świeci nieznacznie gorzej od Nightbreakera - ale tu raczej chodzi o barwę. Poza tym - żarówki muszą spełniać określone normy a te +90% to taki marketing.
ale dzięki temu że w dzień będziesz jeździć z DRL takie żarówki starczą ci na kilka lat.

I niby gdzie mam sobie zamontować światłą do jazdy dziennej? Wyciąć otwór w zderzaku? Przykręcić je do niego? W miejsce przeciwmgielnych? Nie chce mi się. Mnie tam dodatkowo nauczono, że żarówy należy co jakiś czas sprawdzać a nie jeździć na nich kilka lat.
Tutaj macie panowie wyraźną oszczędność i poprawiony komfort jazdy nocą.

Ja tylko marudzę, jak jest mokro ale tragedii nie ma...

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

Otóż to ! Liczą się przede wszystkim umiejętności kierowcy a nie wyposażenie (nie żadne bajery,"kafelki-duperelki" i "wodotryski").
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Dobre i złe praktyki/nawyki

No i trochę szczęścia trzeba mieć.



Wyślij zaproszenie do