Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Nawiazujac do poprzedniego topicu chcialbym uslyszec wasze opinie. Pojawilo sie troche cabrioletow i sportowych aut na rope. Czy to nie paranoja? Jak sportowe autko moze miec w baku rope?
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

jak to jak? lejesz ON i masz ;)
Silnik jak silnik, osiągi nowoczesnego turbo diesla są bardzo dobre i spokojnie można konkurować z mocnymi benzynami. A że mniej pali to jest też i +
Inna sprawa, że odgłos nie pasuje.. ale są ludzie dla których są ważniejsze rzeczy niż dźwięk silnika ;)
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Jeśli ma wystarczająco dużo pod butem, to jak dla mnie może być nawet na olej rzepakowy.
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Magda G.:
Jeśli ma wystarczająco dużo pod butem, to jak dla mnie może być nawet na olej rzepakowy.


Raczej pod obcasem ;)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Wojciech K.:
Raczej pod obcasem ;)

tudzież szpilką ;)
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Mateusz B.:
Wojciech K.:
Raczej pod obcasem ;)

tudzież szpilką ;)

Używam sporadycznie ;P

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

mialem okazje jezdzic Alfa Romeo Brera z silnikiem 2.4 JTD, 200KM, moment 400Nm i dla porownania Alfa Romeo Spider 3.2, V6, naped na 4 kola, 260KM moment 322NM i szcerze mowiac wole przyspieszenia Brery (moment obrotowy zdecydowanie lepszy) a osiagi wlasciwie takie same - przyspieszenie 0=100 brera 8 s Spider 7. roznica w predkosci maksymalnej 20km/h czyli niezauwazalna. Nie wspominam o roznicy w spalania. Wg danych fabrycznych Brerea pali ok 7 l/100km i to sie pokrywa z moimi doswiadczeniami, natomiast Spider nijak nie chce palic tak jak fabryka podaje (miasto 16.9 trasa 8.4) mnie zawsze wychodzilo miasto 22 trasa (w miare spokojnie jadac) 16-17 na 100.

tak przy okazji moje wrazenia z mini testu Alfy Spider 3.2 V6 mozecie znalezc tutaj:
http://www.spider.4stopy.pl
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Magda G.:
Mateusz B.:
Wojciech K.:
Raczej pod obcasem ;)

tudzież szpilką ;)

Używam sporadycznie ;P


Chyba taka ladna kobitka nie chodzi w glanach? ;>

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Mateusz B.:
Inna sprawa, że odgłos nie pasuje.. ale są ludzie dla których są ważniejsze rzeczy niż dźwięk silnika ;)

niestety... jeszcze trochę i dojdzie do tego, że koncerny będą wypuszczać tylko traktory :/ a tam gdzie kończy się dieslowi moment obrotowy tam zaczyna się życie... czyli na 4k rpm :>
Dominika K.

Dominika K. Specjalista ds.
jakości Deutsche
Bank PBC S.A.

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

I tu się nie zgadzam, zależy jak ktoś lubi jeździć, bo jak "niskoobrotowo" to idealne rozwiązanie, a nowoczesne silniki diesla z całym szacunkiem, są i o epokę od traktorów i dużego grona benzyniaków.
Będziemy właśnie wciskać 2,0TDI do sportowego autka, jedną modyfikację 1,9TDI mamy już za sobą.
;-)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

no... akurat rozwój w benzynkach jest bardzo ładny po długim przestoju :) i dieslom jeszcze daleko do nich :) jedyne w czym diesel jest lepszy to spalanie.

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

chlopaki z jcauto zbudowali auto do wyscigow na 1/4 mili oparte na silniku diesla i do najwolniejszych nie nalezy

a jaki samochod wygral le mans ostatnio, to juz nie wspomne ;P
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Mateusz B.:
no... akurat rozwój w benzynkach jest bardzo ładny po długim przestoju :) i dieslom jeszcze daleko do nich :) jedyne w czym diesel jest lepszy to spalanie.


no nie tylko :-) a dostępność momentu i jego wielkość?
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

tylko.. porównujmy turbo diesle do turbo benzynek.. i tu robi się zonk :) bo w td moment jest od 1,8 do niecałych 4tys, a w tb od 2,5 do 6tys i jest równie potężny

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Wojciech G.:
:/ a tam gdzie kończy się
dieslowi moment obrotowy tam zaczyna się życie... czyli na 4k rpm :>


ooooo i to bym uznał za koniec dyskusji (IMO)Marcin Kasprzak edytował(a) ten post dnia 04.04.07 o godzinie 07:38

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Łukasz K.:
chlopaki z jcauto zbudowali auto do wyscigow na 1/4 mili oparte na silniku diesla i do najwolniejszych nie nalezy

a jaki samochod wygral le mans ostatnio, to juz nie wspomne ;P


a jeśli fiat zostanie mistrzem świata w rajdowych mistrzostwach swiata to tez bedziesz mówił ze jest de best?

P.S. silniki turbo w dieslu są fajne ponieważ łatwo je kręcić. Poza tym nie mają w sobie nic specjalnie emocjonującego. Postaw na kresce dwa identyczne samochody, o identycznej mocy , jeden w dieslu drugi w benzynie i stań na końcu ćwiartki...sam chyba wiesz co to oznacza....

zauważyłem że w Polsce (nie chcę szafować liczbami bo nie mam danych) ale peweni około połowa ludzi kupuje diesla, który nie zwróci im się przez caly okres użytkowania!!! Dla mnie śmieszne jest to, że ktos nie potrafi usiąść z kartką papieru i przeliczyć co się tak naprawdę opłaca. Mój sąsiad kpił sobie clio dci...rocznie robi okolo 15 kkm....za silnik dał ponad 10.000 zł więcej....gdzie tu logika

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Mateusz B.:
tylko.. porównujmy turbo diesle do turbo benzynek.. i tu robi się zonk :) bo w td moment jest od 1,8 do niecałych 4tys, a w tb od 2,5 do 6tys i jest równie potężny


a po co turbo do turbo :-) ja sie równałem wielokrotnie na drodze ze starymi passatami, z nowymi, z avensisami d4d , z mondeo TDci ....i co- na poczatku idą praktycznie na równi....od około 4 tys. zaczyna sie zabawa..... i tak do 220....tylko , ze w lusterku dość daleko widać przeciwnika....
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Wojciech K.:
Magda G.:
Mateusz B.:
Wojciech K.:
Raczej pod obcasem ;)

tudzież szpilką ;)

Używam sporadycznie ;P


Chyba taka ladna kobitka nie chodzi w glanach? ;>


Głównie w trampkach ;-)

konto usunięte

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Marcin K.:
a jeśli fiat zostanie mistrzem świata w rajdowych mistrzostwach swiata to tez bedziesz mówił ze jest de best?

jesli wygra fiat, to raczej nie bedzie znaczylo, ze jest do bani...
okreslenie marki jako "de best" jest subiektywnym okresleniem. rownie dobrze moze byc dla mnie de best fiat, jaki i mustang z 67r.

P.S. silniki turbo w dieslu są fajne ponieważ łatwo je kręcić.

i daja frajde z zabawy w ulepszanie ;)

Poza tym nie mają w sobie nic specjalnie emocjonującego.

Bezyna tez nie ma. Jeden silnik napedza samochod i drugi. Jak tu kolezanka napisala wystarczy zeby bylo odpowiednio pod butem.

a le mans podalem jako przyklad, ze diesle tez moga miec.

Postaw na kresce dwa identyczne samochody, o identycznej mocy , jeden w dieslu drugi w benzynie i stań na końcu ćwiartki...sam chyba wiesz co to oznacza....

Przyspiesz dwa identyczne samochody z jednakowej predkosci, na jednakowym biegu... cokolwiek te dwa przyklady oznaczaja, nie daja okreslic wyzszosci jednego silnika nad drugim. jesli koniecznie musi byc porownywane przyspiesznie od 0, to diesla tez mozna dobrze do tego zestroic.

zeby okreslic ktory silnik jest lepszy trzeba by bylo wybrac zestaw wymagan do porownania, a do tego przydalby sie cel uzycia silnika. i jak zwykle cel determinuje wybranie srodka. nie ma sensu stawianie klastra bazodanowego do uzywania na nim 4 rekordow w 2 tabelkach ;P
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel w cabrio i sportowych autach

Marcin K.:
Mateusz B.:
tylko.. porównujmy turbo diesle do turbo benzynek.. i tu robi się zonk :) bo w td moment jest od 1,8 do niecałych 4tys, a w tb od 2,5 do 6tys i jest równie potężny


a po co turbo do turbo :-) ja sie równałem wielokrotnie na drodze ze starymi passatami, z nowymi, z avensisami d4d , z mondeo TDci ....i co- na poczatku idą praktycznie na równi....od około 4 tys. zaczyna sie zabawa..... i tak do 220....tylko , ze w lusterku dość daleko widać przeciwnika....

turbo do turbo bo mają podobną charakterystykę i przebieg momentu obrotowego.

No i co z tego, że D4D zostaje albo TDCI? zapominasz że za kierownicą każdego samochodu siedzi kierowca i niekoniecznie jego życiowym marzeniem jest gnać do 220 mimo, że kawałek za Tobą chciał pogonić.. ja nigdy się tak nie ganiam, odpuszczam dużo niżej.. nie widze w tym sensu nie potrzebuję udowadniać na drodze że jestem masta i walczyć z każdym na skrzyżowaniu.
Z reszta to jak auto się zbiera baaaaaaaaaardzo zależy od skrzyni biegów. Diesle mają całkiem inaczej stopniowane skrzynie więc stawianie na kresce to taka bezsensowna zabawa i walka o nic. Każdy diesel o podobnej mocy zmiażdży Twojego potworka przy wdepnięciu do deski na powiedzmy 5 biegu przy 140.
Sam na A2 miałem kupę śmiechu jak po zakończonym wyprzedzaniu tirów dałem w deskę od 100km/h i piękne EVO VIII jadące za mną zaczęło się zmniejszać :) dopiero jak zredukował to mnie pogonił :) turbo dziura w wysilonym silniku też zabawna rzecz.. a pod nogą miałem tylko 240Nm i 109KM gnające 1400kg.. dlatego uważam za takie porównania za bezsensowne.Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 04.04.07 o godzinie 15:28

Następna dyskusja:

Ciekawe i niespotykane rozw...




Wyślij zaproszenie do