Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Szymon P.:
Zależy do jakiego benzyniaka porównujesz. Elastyczność i kultura pracy silnika V8 powala wiekszość diesli.
No ale jeśli cała dyskusja obraca się jednak wokół kasy (kosztów) to auta z V8, jeśli to nie mają być 20-letnie amerykańce - na dzień dobry wymagają chyba potężnych wydatków na zakup...
Za 30-40k można kupić sensownego współczesnego diesla - 3-4 lata. Spalanie w granicach 30-35 zł /100km
Jakie są odpowiedniki w benzynie, jakie z LPG a jakie V8 (z lub bez LPG)?
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Piotr K.:

Opierajmy się lepiej na doświadczeniach prywatnych użytkowników. Samochód firmowy/służbowy, to zupełnie inna bajka ;)

Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby samochód firmowy ktoś naprawiał przy pomocy np. używanych klocków, tarcz hamulcowych. Natomiast samochody prywatne bardzo często. Nic nie pobije ludzi kupujących jeden używany klocek bo reszta wygląda w miarę ok. "Oszczędny" właściciel w taki sposób naprawiał swoją 5 letnią Skodę Octavię. Tak więc stwierdzenie, że lepiej opierać się na doświadczeniach prywatnych nie zawsze ma sens
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Dariusz M.:
Szymon P.:
Zależy do jakiego benzyniaka porównujesz. Elastyczność i kultura pracy silnika V8 powala wiekszość diesli.
No ale jeśli cała dyskusja obraca się jednak wokół kasy (kosztów) to auta z V8, jeśli to nie mają być 20-letnie amerykańce - na dzień dobry wymagają chyba potężnych wydatków na zakup...
Za 30-40k można kupić sensownego współczesnego diesla - 3-4 lata. Spalanie w granicach 30-35 zł /100km
Jakie są odpowiedniki w benzynie, jakie z LPG a jakie V8 (z lub bez LPG)?

Za 40k można kupić 6-7 letnie A8. I ciężko porównywać takiego diesla do samochodu kosztującego w salonie ponad 400k. Użytkowałem przez 7 lat A8 4.2 Quattro z 98 roku. Pomimo drogich części wydatki eksploatacyjne były mniejsze niż Passata B5 FL 1.9 TDI z 2004. Ceny takich samochodów są bardzo niskie w porównaniu do ich wartości. Wszystko dlatego, że bogaty kilkuletniej limuzyny nie kupi bo chce nową, a mniej zamożny boi się takiego auta jak ognia. Ja kupiłem ze zwykłej ciekawości i nie zawiodłem się.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Szymon P.:
Artur B.:
Jeżeli się robi 60% i więcej tras - diesel. Koszty eksploatacji są wyższe (poza paliwem, które nie wiem dlaczego dla ludzi są wyznacznikiem kosztów), ale kultura pracy i żywotność wtedy to rekompensuje. Generalnie wychodzi na to samo, ale przyjemność z jazdy i elastyczności wyższa.

Zależy do jakiego benzyniaka porównujesz. Elastyczność i kultura pracy silnika V8 powala wiekszość diesli. A przyjemność jazdy bez porównania. Żywotność nieosiągalna dla nowoczesnych diesli. Jedynie spalanie.... Chociaż dobra instalacja LPG i okazuje się, że koszt przejechania 100 km bywa nawet niższy niż przeciętnego diesla.

Ten sam litraż, przecież to tak jakbym 1,4 benzynę porównywał do 3,0 tdi quattro ;)
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Artur B.:
Szymon P.:
Artur B.:
Jeżeli się robi 60% i więcej tras - diesel. Koszty eksploatacji są wyższe (poza paliwem, które nie wiem dlaczego dla ludzi są wyznacznikiem kosztów), ale kultura pracy i żywotność wtedy to rekompensuje. Generalnie wychodzi na to samo, ale przyjemność z jazdy i elastyczności wyższa.

Zależy do jakiego benzyniaka porównujesz. Elastyczność i kultura pracy silnika V8 powala wiekszość diesli. A przyjemność jazdy bez porównania. Żywotność nieosiągalna dla nowoczesnych diesli. Jedynie spalanie.... Chociaż dobra instalacja LPG i okazuje się, że koszt przejechania 100 km bywa nawet niższy niż przeciętnego diesla.

Ten sam litraż, przecież to tak jakbym 1,4 benzynę porównywał do 3,0 tdi quattro ;)

Jak już tak bardzo chcesz to porównaj z silnikiem 1.2 z Volkswagena XL.

Zarówno diesel i jak i benzyna mają swoje wady i zalety. Gdyby dało się jasno określić, że jedno z nich jest najlepsze to drugie zniknęłoby z dróg.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Pytanie gdzie (miasto ,trasa) i ile rocznie się jeździ.
Duże przebiegi roczne ponad 60 000 km a w tym więcej trasy to raczej diesel.
Mniejsze około 15 000 i więcej miasta raczej benzyna.
Gaz jest "wynalazkiem" tak jak we wojnę silniki na holzgaz,
podobnie jak ten cały DPF w silnikach diesla.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Szymon P.:

Jak już tak bardzo chcesz to porównaj z silnikiem 1.2 z Volkswagena XL.

Zarówno diesel i jak i benzyna mają swoje wady i zalety. Gdyby dało się jasno określić, że jedno z nich jest najlepsze to drugie zniknęłoby z dróg.

Każesz mi porównywać 4,2 z 2.0, a kiedy porównuje 3.0 z 1,4 zachowując Twoje proporcje, to się oburzasz :O

Flotówki ze względu na akcyzę i ubezpieczenia, zazwyczaj latają do 2.0.

Robiąc powyżej 300km dziennie w trasie, serio wybrałbyś 2.0 benzynkę?

Nieważne ile się jeździ - w trasy wygodniej i ciszej jest w dieslu, w mieście benzyna bo diesel szybko zdechnie na 50 trasach po 1-3km.Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.10.14 o godzinie 20:26
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Artur B.:
Nieważne ile się jeździ - w trasy wygodniej i ciszej jest w dieslu, w mieście benzyna bo diesel szybko zdechnie na 50 trasach po 1-3km.

Wygodniej? Co to znaczy wygodniej? I ciszej jest w benzynie ceteris paribus.
Porównując 328i i 320d F3x to pierwsze jest cichsze. Wygodne są obydwa tak samo.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Marcin T.:
Artur B.:
Nieważne ile się jeździ - w trasy wygodniej i ciszej jest w dieslu, w mieście benzyna bo diesel szybko zdechnie na 50 trasach po 1-3km.

Wygodniej? Co to znaczy wygodniej? I ciszej jest w benzynie ceteris paribus.
Porównując 328i i 320d F3x to pierwsze jest cichsze. Wygodne są obydwa tak samo.

Porownujac 335i a 320d to ten drugi jest cichszy przy 120km/h, chociaz trzeba przyznac, ze obydwa to dosc slabo wyciszone auta.

Porownujac 535i, 530d i 520d to ten pierwszy jest cichy przy niskich predkosciach, ale przy autostradowych jest znacznie glosniejszy niz 530d (ktorego prawie nie slychac), a ten z kolei jest troche glosniejszy niz 520d (przy 120km/h silnika nie slychac). Przy niskich predkosciach jest dokladnie odwrotnie, 520d to traktor, 530d jest ok, a 535i to kremowa cisza.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Kuchnia... Naprawdę tak ciężko porównywać te same litraże? Tak ciężko to zrozumieć, serio?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Artur B.:
Robiąc powyżej 300km dziennie w trasie, serio wybrałbyś 2.0 benzynkę?

Moja benzyna 1,6 przy 140 km/h ma 4000 obrotów. Cicha na pewno nie jest przy takich obrotach. Diesel 1,9 mojego syna dopiero zaczyna sie rozkrecać. Nie ma porównania.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Artur B.:
Kuchnia... Naprawdę tak ciężko porównywać te same litraże? Tak ciężko to zrozumieć, serio?

A czy ja nie porównałem tych samych litraży?

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Piotr K.:
Jolanta I.:
Czyżby? Piotr, potwierdzam to co widzę na....fakturach za służbowe Diesle, sztuk kilkanaście.
Wszystkie kupowane oczywiście nowe i eksploatowane nieco dłużej niż 3 lata leasingu.
Fakturami zbytnio bym się nie sugerował ... szczególnie na samochody leasingowane przez firmę.
Znam przypadki, gdzie takie samochody nie są serwisowane ani raz przez 200 kkm. Warsztat wystawia faktury, a kierowcy handlują olejami, filtrami i innymi częściami z rzekomo psującego się samochodu.

Ech.. te Twoje teorie spiskowe i urban legend....., nie wiem mam Ci tu skany wrzucić czy jak?
Nic to, że sama z tymi autami do serwisu jeżdżę...widocznie mam wtedy jakąś pomroczność jasną:D

Opierajmy się lepiej na doświadczeniach prywatnych użytkowników. Samochód firmowy/służbowy, to zupełnie inna bajka ;)

Jasne, w dużych firmach, gdzie są floty w tysiącach sztuk to na pewno, co innego w dużo mniejszej firmie gdzie pracownik może po leasingu takie auto kupić dla siebie prywatnie.

Edt. W mojej 10 letniej benzynie przy przebiegu 225tkm nic przy silniku nie robiłam, generalnie rzadko kiedy coś mu się spsuje, gdyby to był Diesel to zapewne wtryski i dwumasa już by były do wymiany o rozrządzie nie wspominając ( u mnie jest na łańcuchu i póki co zero oznak w tej kwestii)-to ja już wolę to co mam, mnie na Diesla nowego nie stać a na używanego tym bardziej:P.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.10.14 o godzinie 18:32

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jolanta I.:
Ech.. te Twoje teorie spiskowe i urban legend.....
Takie to "urban legend", że jak chcesz mogę Ci załatwić za pół ceny wszystkie materiały eksploatacyjne dedykowane do samochodów marki KIA. ... a z jakiej to firmy domyśl się :P :D
Edt. W mojej 10 letniej benzynie przy przebiegu 225tkm nic przy silniku nie robiłam, generalnie rzadko kiedy coś mu się spsuje,
A ja 2 lata temu sprzedałem diesla też o takim przebiegu i nic przy nim nie robiłem ... i nawet rzadko nic się nie psuło.
Gdybym ten samochód miał w benzynie ... pewnie też nic nie psułoby się ;)
Takie to są nasze dowody na wyższość jednych silników nad drugimi :D

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Piotr K.:
Takie to "urban legend", że jak chcesz mogę Ci załatwić za pół ceny wszystkie materiały eksploatacyjne dedykowane do samochodów marki KIA. ... a z jakiej to firmy domyśl się :P :D

??? WTF?
A ja 2 lata temu sprzedałem diesla też o takim przebiegu i nic przy nim nie robiłem ... i nawet rzadko nic się nie psuło.

To raczej wyjątek niż reguła.

Nie chce mi się szukać wątku ale gdzieś się kiedyś żaliłam, że w super Dieslu w A4 bodajże trzeba było chyba w okolicy 100tkm wymienić dwumasę i kosztowało to w piguły kasy, toście zgodnie twierdzili, że to normalne jak wymiana rozrządu, jakoś w benzynie nie znajduję takich elementów, które koniecznie przy takim przebiegu muszę wymienić, o DPF nawet nie wspominam.

Edt.Diesle są super, w służbowych autach jak co jakiś czas się którymś karnę i to w zupełności zaspokaja moją potrzebę jeżdżenia Dieslem:DTen post został edytowany przez Autora dnia 30.10.14 o godzinie 18:59

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jolanta I.:
Piotr K.:
A ja 2 lata temu sprzedałem diesla też o takim przebiegu i nic przy nim nie robiłem ... i nawet rzadko nic się nie psuło.

To raczej wyjątek niż reguła.

Nie chce mi się szukać wątku ale gdzieś się kiedyś żaliłam, że w super Dieslu w A4 bodajże trzeba było chyba w okolicy 100tkm wymienić dwumasę i kosztowało to w piguły kasy, toście zgodnie twierdzili, że to normalne jak wymiana rozrządu, jakoś w benzynie nie znajduję takich elementów, które koniecznie przy takim przebiegu muszę wymienić, o DPF nawet nie wspominam.

Diesel jest generalnie bardziej wytrzymaly i przez pierwsze 250-300tys.km. (czyli pierwsze 3-4 lata eksploatacji w Niemczech) nic sie w nim nie bedzie dzialo.

Inna sprawa, ze przecietny diesel po przyjedzie do Polski jest lzejszy o 300-400tys.km. Winni producenci, przy 300tys.km. przebiegu Audi czy BMW wygladaja w srodku jak nowe, wystarczy 35EUR za nowa ksiazke serwisowa i auto ma "potwierdzone" 100tys.km., nikt nie pozna.

Wracajac do tematu watku, benzyna jest bardziej przyjemna w jezdzie, ale jak chcesz jezdzic porownywalnie dynamicznie do diesla to spali 2x tyle co diesel i przy dynamicznej jezdzie bedzie sporo glosniejsza. Do tego spadek wartosci benzyny jest zazwyczaj wiekszy niz diesla, np. BMW3 po 3 latach traci 50% wartosci w dieslu, ale 56% w benzynie.

Kupujac uzywane warto pamietac, ze mozna latwo znalezc 8-10 letnie auto benzynowe z przebiegiem 150-200tys.km podczas gdy diesel bedzie mial 2-3x wiecej. Za naiwnosc w stylu "okazja" 150tys.km w 8-letnim dieslu pozniej przyjdzie slono zaplacic w serwisie.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Ja akurat mam porównanie: Avensis 1,6 benzyna, z lekka mułowata i Vectra 1,9 diesel 140 koni w automacie.

W trasie - nie ma co porównywać, komfort opla jest wyższy, spalanie znacznie mniejsze, zwłaszcza przy prędkość okołoautostradowych.

W mieście z racji automatu juz tak dużej różnicy w paliwie nie ma, ale jest DPF. Zaczyna sie wypalać w garażu podziemnym, albo po wyjechaniu z miasta 500 m przed celem i wtedy lepiej zrobic te kilka km dodatkowo celem dobrego wypalenia.

O innych kosztach eksploatacji nie będe dużo mówił, w oplu wiadomo - skrzynia, wtryski, bo to przecież prawie 300kkm (prawdziwe). Ave, połowę z tego, ale łańcuch rozrządu poległ rok po gwarancji przy przebiegu 74500km. Robiony w serwisie, bo jeszcze wtedy inni tego nie robili - prawie 3000 zł z pompą wody i jakąś pierdołą. Refelektory - obydwa wymienione na gwarancji dzieki jakiemuś mykowi serwisu.

Porównywanie samochodów wg jakiejś średniej usterek, albo usterk, które ktoś miał w jakimś egzemplarzu ma średni sens. Bo dla mnie liczą się moje usterki, w moich samochodach. Dlatego ktoś może opiewać C3 w piesniach, a ja swoje wiem. A dlaczego "średni" - bo jednak liczy się statystyka, czyli prawdopodobieństwo wystapienia usterki u mnie. Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.10.14 o godzinie 19:59
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Sebastian P.:

Kupujac uzywane warto pamietac, ze mozna latwo znalezc 8-10 letnie auto benzynowe z przebiegiem 150-200tys.km podczas gdy diesel bedzie mial 2-3x wiecej. Za naiwnosc w stylu "okazja" 150tys.km w 8-letnim dieslu pozniej przyjdzie slono zaplacic w serwisie.


Mój niemiecki kolega z biurka obok sprzedał dwuletniego Passata CC. Przebieg: 130kkm.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Średni przebieg roczny diesli w Niemczech to "jedynie" 30kkm. Więc można pojechać do Niemiec i szukać diesla ze stosunkowo niskim przebiegiem... nawet te 150kkm w 8 lat. ALE: kupować od osób prywatnych (najlepiej wyglądającyh na Europejczyków ;) ) i szukać od najdroższych do najtańszych. Pytanie czy się to jeszcze będzie opłacało....
Spalanie benzyny przy dynamicznej jeździe to +50% tego co diesla. 2x tyle to już lekka przesada.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jolanta I.:
A ja 2 lata temu sprzedałem diesla też o takim przebiegu i nic przy nim nie robiłem ... i nawet rzadko nic się nie psuło.
To raczej wyjątek niż reguła.
Widocznie regułą jest nieprawidłowe użytkowanie diesli co właśnie skutkuje znacznie szybszym zużyciem dwumasy, wtrysków czy turbiny. Diesla trzeba umieć użytkować, benzyna jest bardziej idiotoodporna. Jak ktoś nie umie jeździć dieslem to niech nie kupuje. Jak zamierza kupić od kogoś kto nie umie jeździć to lepiej niech tego nie robi.

Następna dyskusja:

Fiat Stilo czy Ford Focus ?...




Wyślij zaproszenie do