Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Temat zmarł 7 lat temu. Można byłoby założyć go od nowa. Dużo się zmieniło
Michał Wróbel

Michał Wróbel Kierownik działu
sprzedaży hurtowej,
F.H SFINKS

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Tomek J.:
Temat zmarł 7 lat temu. Można byłoby założyć go od nowa. Dużo się zmieniło

Zgadzam się :) zrobie 1 krok :)

Osobiście jestem zwolennikiem benzyny, mimo że jeżdżę sporo obecne auto spala mi na trasie 6,5 litra przy średniej prędkości 140 km/h, wynik przy moim kilometrażu satysfakcjonujący biorąc pod uwagę, że auto jest bardzo ciche.

Moja duma i oczko w głowie, którym w tej chwili się poruszam

Honda civic Coupe EM2 d17a9 125km 2002r.

Średnie spalanie miasto: 9 L (najniżej udało mi się zejśc do 7,5 L)
Trasy: 6,5 L ( przy jeździe nie przekraczającej 110 km/h 5,5 L)
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Od września będzie EURO 6 norma,
następna komplikacja systemów oczyściania gazów, ma być drożej w zakupie o 10%,
oprócz paliwa na 100km dodatkowo 0,4 litra plynu do katalyzatora, ten ma zbiornik cca 12-15 l, tzn. zamiast kola zapasowego, zamarza przy -12, podgrzew z aku + dodatkowy system.
Benzina bedzie tańsza.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Michał W.:
Honda civic Coupe EM2 d17a9 125km 2002r.
Średnie spalanie miasto: 9 L (najniżej udało mi się zejśc do 7,5 L)
Trasy: 6,5 L ( przy jeździe nie przekraczającej 110 km/h 5,5 L)
Passat 2.0 tdi 140KM
Właśnie wlałem 64,72 L po 5,16 zł (333,96 zł) - dystans 955,1km, z czego 600 na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa, przejechanej w 6,5h (średnia prędkość do policzenia), ok 350km po miastach, na odcinkach nie dłuższych niż 10km
Średnie spalanie 6,77 "ropy"
Koszt 100km - 34,96 zł

Na samej trasie, nie przekraczając 130-140 średnie spalanie w granicach 6L/100km
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Vectra C kombi 1.9 cdti (ok 175 KM), średnie spalanie 6.5 l/100. Miasto do 8 l, na trasie można zejść do 5.5 l/100. Na autostradzie przy 140 km/h spalanie już na poziomie 7 l/100.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Tomek J.:
Temat zmarł 7 lat temu. Można byłoby założyć go od nowa. Dużo się zmieniło
Oj dużo zmieniło się, dużo ... teraz już głównie o kosztach dysputa ;)

Poza tym sporo ludzi wypisało się z GL, a z tych co zostali na jednym palcu ręki można policzyć do dzisiaj aktywnych ... czyżby GL umierało? :P
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Kosma S.:
Vectra C kombi 1.9 cdti (ok 175 KM), (...) Na autostradzie przy 140 km/h spalanie już na poziomie 7 l/100.
Miałem taką vectrę w wersji 148 (?) chyba KM w 2009.
Na tempomacie na 140km/h robiłem w Austrii 800km przy średniej 5,6 l/100 - mierzone nalanym paliwem a nie z komputera. Wspominam ten silnik z sentymentem...
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Ten silnik jest rzeczywiście oszczędny. Wygląda na to, że w trasie właśnie przy większych prędkościach. Jechaliśmy zimą w dwa samochody: ave 1,6 benzyna i vectra c diesel 1,9 140 (z hakiem), obydwa kombi. Pierwsza cześć trasy 70-90 km/h po zwykłych drogach powiatowych. Zużycie jednakowe - 6l/100km. Potem wyjechaliśmy na S3 i trzymaliśmy równo 120 km/h. W dieslu średnia spadła, w benzynie wzrosła. Aha, diesel w automacie, więc np. w mieście bez rewelacji.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Dariusz M.:
Kosma S.:
Vectra C kombi 1.9 cdti (ok 175 KM), (...) Na autostradzie przy 140 km/h spalanie już na poziomie 7 l/100.
Miałem taką vectrę w wersji 148 (?) chyba KM w 2009.
Na tempomacie na 140km/h robiłem w Austrii 800km przy średniej 5,6 l/100 - mierzone nalanym paliwem a nie z komputera. Wspominam ten silnik z sentymentem...

Oryginalnie silnik jest 150 KM. Ostatni rocznik to chyba 2008 ale mogę się mylić.
U mnie 5,6 l/100 przy tej prędkości (140 km/h) raczej mało realne, no chyba, że bez klimatyzacji i na jakiś superoszczędnych oponach, a może po prostu
nigdy nie jechałem 140 ;) Silnik raczej udany.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.05.14 o godzinie 00:59
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Kosma S.:
Oryginalnie silnik jest 150 KM. Ostatni rocznik to chyba 2008 ale mogę się mylić.
Wiki trochę się plącze czy 2008 czy 2009
ale to była ta:
1.9 CDTI 16V 150KM rocznik 2004-09
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Vectra#Opel_Vectra_C
Zużycia podają kosmiczne ;)
7,5 / 4,8 / 5,8
U mnie 5,6 l/100 przy tej prędkości (140 km/h) raczej mało realne, no chyba, że bez klimatyzacji i na jakiś superoszczędnych oponach, a może po prostu
nigdy nie jechałem 140 ;) Silnik raczej udany.
Bez klimy bo w zimie na narty ;) buda hatchback 5d, bez bagażnika, opony zimowe ;)
Z innej beczki - fascynujące jak się jedzie w sobotni poranek przez Austrię 140 na tempomacie i przez 10, 15 czy nawet 30 minut wciąż widzi się te same samochody przed i za sobą - bo... wszyscy jadą 140 na tempomacie :D
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Dariusz M.:

Bez klimy bo w zimie na narty ;) buda hatchback 5d, bez bagażnika, opony zimowe ;)

Z DPFem czy bez?
Z innej beczki - fascynujące jak się jedzie w sobotni poranek przez Austrię 140 na tempomacie i przez 10, 15 czy nawet 30 minut wciąż widzi się te same samochody przed i za sobą - bo... wszyscy jadą 140 na tempomacie :D

Polaków zabija nuda i brak rywalizacji ;)

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Do sporych przebiegów disel do mniejszych benzyna nie po to nie dlatego go wymyslano i tyle w temacie....:)
Jestem konserwatysta jesli o to chodzi
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Ladislav Z.:
Od września będzie EURO 6 norma,
następna komplikacja systemów oczyściania gazów, ma być drożej w zakupie o 10%,
oprócz paliwa na 100km dodatkowo 0,4 litra plynu do katalyzatora, ten ma zbiornik cca 12-15 l, tzn. zamiast kola zapasowego, zamarza przy -12, podgrzew z aku + dodatkowy system.
Benzina bedzie tańsza.

Właśnie do tego zmierzałem. Diesel staje się coraz bardziej kosztowny.
Piszecie o samych kosztach przejazdu, a gdzie koszty ewentualnych napraw. Głupie sprzęgło do dzisiejszego cudeńka z dwumasą, to koszt ponad 2,5 tys. Turbina, elektronika, nie mówiąc już o tym by zajrzeć do silnika głębiej, niż tylko do rozrządu. A wszystko wcale nie starcza na większe przebiegi. 200 tys. i podzespoły lecą. Jak nie wymienisz jednego w odpowiednim czasie, rozwali dwa następne. Chcieliśmy 200KM z 1,6 litra, to mamy, ale kosztem trwałości.
Cóż trzeba produkować następne i następne.
Ekologia następna bzdura. Filtr cząstek stałych i jak ktoś jeździ po mieście, to dzisiejszy diesel całkowicie odpada. Stary produkował za dużo substancji smolistych. A to trujące. Nie będzie więc wolno nawet wędzić kiełbasy, ani boczku i ryb. Teraz unia wymyśliła chemię która uwędzi kabanosa. Ciekawe czy chemiczne odczynniki są mniej szkodliwe od naturalnego dymu??? Do samochodu też wlejemy ADblue :) który w 90% składa się z mocznika. Jak komuś braknie, staje sika i jedzie dalej :). Żart, ale żartem nie jest że będziemy bulić ponad 10 zł za litr mocznika.
Sam jeżdżę dieselem i zaczyna mnie to przerażać. Drugi samochód mamy w domu benzynkę. Miałem wymienić na diesel, ale porzuciłem tą myśl. Koszt paliwa powiedzmy 10% większy, ale nie ma tylu awaryjnych podzespołów. W dieselu, jedna naprawa i wszystkie oszczędności z paliwa z dwóch lat idą w diabły.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jak dlugie trasy, nowy samochód, przebieg ponad 25.000km/rok, to diesel,
po 4 latach sprzedaż a nowy.
Benzyna tez zmniejsza pojemność, z 1,4 l - 150 HP, turbo, wtrysk oraz jine wynalazki
komplikuja konstrukcje i silników benzynowych.
Koncerny zmierzaja w kierunku samochodow wytrzymujacych 200.000km,
tanich, jednorazowych.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jeśli ktoś chce tanio to kupuje starą, poczciwą beznynę bez turbo i montuje LPG. Spadku wartości praktycznie nie ma, naprawy tanie i paliwo też. Obecnie moje całkowite (amortyzacja, wszelkie naprawy, usprawnienia, paliwo, oleje, opłaty za autostrady) koszty kilometra to ok. 0,80-0,85 PLN w samochodzie klasy wyższej średniej przy prędkościach autostradowcyh 150-160km/h - o odpowiednim komforcie podróży (oczywiście Tico czy inne Seicento byłyby jeszcze tańsze).
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Problemem jest,
ze te samochody w dobrym stanie są prawie nieosiągalne, bo maja okolo 15 lata albo i więcej.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Ladislav Z.:
Problemem jest,
ze te samochody w dobrym stanie są prawie nieosiągalne, bo maja okolo 15 lata albo i więcej.

Wiem, że wiek jest ograniczeniem i wpływa na zużycie samochodu, ale można jeszcze coś znaleźć.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Szukalem VAN typu Sharan z sil. 1,8 turbo, jako miejski do jazdy okolo komina,
nic ponizej 200.000km nieznalazlem, a i te wygladaly ze sa mocno zuzyte.
LPG chcialem zalozyć i na krotkie trasy. Od roku 2005 juz klasyczny silnik większej mocy trudno zobaczyć.
Marcin S.

Marcin S. Technik transportu

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

od czasu gdy diesel kosztuje tyle co benzyna, w ogóle jest większy sens kupna diesla ? droższe silniki, w zimie gorzej wystartować, klekoczą . no nie wiem .

chociaż czasy wyraźnej przewagi benzyny skończyły się niby z erą td.Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.06.14 o godzinie 22:28
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Marcin S.:
od czasu gdy diesel kosztuje tyle co benzyna, w ogóle jest większy sens kupna diesla ?
Moim zdaniem jest
droższe silniki,
Przy używce ma to mniejsze znaczenie - mam na myśli samochody 2-3 letnie, które już z 40-50% wartości straciły
w zimie gorzej wystartować,
Nie zauważyłem ;)
klekoczą .
2-3 latki??? Na pewno nie w środku - i mam na myśli zarówno półkę "peugeot 307" jak i passat
chociaż czasy wyraźnej przewagi benzyny skończyły się niby z erą td.
Diesle mają swoje wady (często wspominane - turbina, dwumasa, itp.) - ale myślę że dużo zależy od stylu jazdy i pewnej "zapobiegliwości".

Następna dyskusja:

Fiat Stilo czy Ford Focus ?...




Wyślij zaproszenie do