Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

a ja jeżdziłem benzyna 2.0 + lpg a teraz jest 2.1TDI i tak: koszty samego paliwa na + dla TDI, drugi + za moment obrotowy przy niskich obrotach (nie myslić z elastycznością!!). Minusy to znacznie większe koszty eksploatacji takie jak: częstsza zmiana oleju, każda ewentualna usterka jest droższa w usunięciu niż w benzynie, silniki diesla źle znoszą długotrwałą jazdę na wysokich obrotach. I proszę nie porównujcie osiągów silników diesla z turbiną do osiągów wolnossących benzyniaków bo to zupełnie co innego.. Tak więc silniki diesla mają jeszcze długą drogę do osiągnięcia poziomu benzyniaków. Na razie biją je w kwestii spalania i to głównie na broszurkach reklamowych producentów w realu nie jest już tak różowo. A wracając do elastyczności to NIE jest elastycznym silnik który jest efektywny w zakresie 3tys obr jak to jest w przypadku turbo diesla natomiast JEST elastyczny silnik którego zakres roboczy to 5tys obr w silniku benzynowym. To że ma dużo momentu obrotowego przy niskich obrotach to co innego i tu silniki turbo benzynowe wcale nie ustępuja pola, a to z nimi należy porównywać turbo diesla.
A poza tym wszystkim to chciałem się przywitać :)

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Witam
Jeśli chodzi o olej jadalny to wiele osób jeździ na nim bez żadnej instalacji, starsze silniki sobie doskonale radzą, przynajmniej w lecie :).
Firmy specjalnej też nie trzeba szukać zbyt długo bo takie instalacje nawet na allegro można kupić.
Pozdrawiam
Tomasz Kowalski

Tomasz Kowalski Techrepublic.pl,
SDO, Emometr

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Co bym nie czytał, i tak kupię następnego ropniaka.:)
Andrzej Zawadka

Andrzej Zawadka
Projektant/Programis
ta

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Sebastian G.:
Firmy specjalnej też nie trzeba szukać zbyt długo bo takie instalacje nawet na allegro można kupić.
Pozdrawiam

Gdzieś czytałem że taka najprostsza instalacja to kawałek rurki miedzianej zawiniętej na rurze od chłodnicy (jako nagrzewnica) przez którą przepuszcza się olej aby był nagrzany a więc i rzadszy, do tego jest oczywiście jeszcze elektrozawór do przełączenia pomiędzy ON a olejem. Ktoś może potwierdzić że tak jest w istocie? Z taką budową tej instalacji wiązało by się to że nie można zbyt szybko przełączyć silnika na zasilanie olejem bo musi się najpierw wszystko zagrzać, ani nie można gwałtownie wyłączyć silnika tylko trzeba wpierw przełączyć z powrotem na ON i poczekać chwilke aż olej zostanie wydmuchany z wtryskiwaczy.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jako maniak rajdowy, streetracingowiec etc. mówię benzyna i tylko benzyna:-) Diesel moze i fajny ale jak mam machać tym lewarkiem jak szalony żęby osiągnąć oczekiwane przyspieszenia to dziękuję. Wolę swoje 2.0 i 150 Km....chociaż to ostatnie coraz bardziej mnie boli bo.....mocy przybywaj ;-). Powiem szczerze ,żę uważam że benzyniak daje większy komfort: po pierwsze jest cichszy, po drugie 100 km w benzynie ma lepsze osiągi niż 100 KM w dieslu, mimo elastyczności benzyną lepiej się przyspiesza i wyprzedza ze względu na szerszy zakres obrotów. Jako, żę interesuję się 4 kółkami od dziecka i jeździłem masą samochodów powiedziałbym iż: starsze konstrukcje silników diesla pozbawione bezpośredniego wtrysku (najlepiej na szynie CR) są tragiczne. Nowe silniki diesla są bardzo oszczędne ale również z racji "napakowania" elektroniką dość mocno awaryjne. Jeździłem dieslamiod 86KM-220KM (na mocnych programach) i żaden z nich nie przypadł mi do gustu.

ale tak na serio to decyzja każdego z WAS czyli...kto co lubi ;- )

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Mateusz B.:, drugi + za moment obrotowy przy niskich obrotach (nie myslić z elastycznością!!).


hmmm.......wydaje mi się(może się mylę) ale chyba nie do końca wiesz że moment obrotowy odpowiada właśnie za elastyczność silnika ;-) i to że masz moment obrotowy w silniku diesla dostępny w niskim zakresie obrotów powoduje właśnie ,że jest on elastyczny, a dlatego ,że jadąc np. na 4 z prędkością 80 km/h masz 2000 obr. i dostępny pełny moment obt(np. 160 Nm) przy czym w benzynie musiałbyś zredukować na 3 bieg ponieważ moment masz dostępny przy 3500 obr/min.

To tak kwoli wyjaśnienia

Moc w KM decyduje o prędkości max.
Moment w Nm decyduje o elastyczności silnika
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Wiem co to jest moment (siła x ramie) :P ;) (a moc maksymalną się wylicza.. ) i nie da się nie zgodzić z faktem że jego wielkość maksymalna odpowiada za elastyczność silnika, ale nie o tym mówiłem/pisałem. Chodzi o to, że ludzie mylą pojęcie elastyczności z maksymalnym momentem przy pewnych obrotach.. Silnik turbo diesla generuje potężny moment obrotowy ale w wąskim zakresie obrotów użytecznych. Z tego samego powodu nie są elastyczne silniki motocyklowe w sportach itp.. Wolnossące silniki benzynowe (o porównywalnej mocy maksymalnej) mają niższą wartość maksymalna momentu (i przy wyższych obrotach), ale są bardzo elastyczne to znaczy że płynnie przyśpieszają od dosyć niskich obrotów aż po rejestry nieosiągalne dla diesla.. i to jest elastyczność właśnie. Po prostu nie jest elastycznym silnik którym sprawnie się jeździ w zakresie od 1800 do 4500, a jest sprawnym taki który śmiało przyśpiesza od 2500 do 7000. Wartości i przebieg to druga sprawa bo mogą być lepsze i gorsze to już zależy od konkretnych rozwiązań zastosowanych w danej jednostce napędowej. Poza tym turbo diesle nadrabiają krótkimi przełożeniami skrzyni biegów. Poprzednie auto którym jeździłem miało silnik 2.0 i na 2 biegu osiągało lekko ponad 100km/h obecny TD z mocą maksymalna praktycznie identyczną na 2 biegu osiągnie jakieś 70km/h tak więc przełożenia są podobne ale brakuje obrotów i żeby jeździć równie dynamicznie trzeba częściej wachlować lewarkiem. To jest też powód wprowadzenia skrzyń 6 biegowych do tanich aut.. Biegami trzeba nadrabiać brakujące obroty.


Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 26.12.06 o godzinie 04:08

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Mateusz B.:Wiem co to jest moment (siła x ramie) :P ;) (a moc maksymalną się wylicza.. ) i nie da się nie zgodzić z faktem że jego wielkość maksymalna odpowiada za elastyczność silnika, ale nie o tym mówiłem/pisałem. Chodzi o to, że ludzie mylą pojęcie elastyczności z maksymalnym momentem przy pewnych obrotach.. Silnik turbo diesla generuje potężny moment obrotowy ale w wąskim zakresie obrotów użytecznych. Z tego samego powodu nie są elastyczne silniki motocyklowe w sportach itp.. Wolnossące silniki benzynowe (o porównywalnej mocy maksymalnej) mają niższą wartość maksymalna momentu (i przy wyższych obrotach), ale są bardzo elastyczne to znaczy że płynnie przyśpieszają od dosyć niskich obrotów aż po rejestry nieosiągalne dla diesla.. i to jest elastyczność właśnie. Po prostu nie jest elastycznym silnik którym sprawnie się jeździ w zakresie od 1800 do 4500, a jest sprawnym taki który śmiało przyśpiesza od 2500 do 7000. Wartości i przebieg to druga sprawa bo mogą być lepsze i gorsze to już zależy od konkretnych rozwiązań zastosowanych w danej jednostce napędowej. Poza tym turbo diesle nadrabiają krótkimi przełożeniami skrzyni biegów. Poprzednie auto którym jeździłem miało silnik 2.0 i na 2 biegu osiągało lekko ponad 100km/h obecny TD z mocą maksymalna praktycznie identyczną na 2 biegu osiągnie jakieś 70km/h tak więc przełożenia są podobne ale brakuje obrotów i żeby jeździć równie dynamicznie trzeba częściej wachlować lewarkiem. To jest też powód wprowadzenia skrzyń 6 biegowych do tanich aut.. Biegami trzeba nadrabiać brakujące obroty. Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 26.12.06 o godzinie 04:08


;-) student Polibudy ;-) i wszystko jasne. Dokładnie masz rację.

pozdrawiam

Marcin
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

student nie student takich rzeczy nie uczą ;) ale samochody i cała technika jest moją pasą od kiedy pamiętam także wypada się w podstawach orientować :)

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

mam deisla i benzyne. obydwa ekstremalnie rozne. jak chce sie pobawic to biore benzyne, chociaz diesel tez potrafi ugryzc i nie przeszkadza mu specjalnie, ze jest sprzegniety z automatem. zawsze chorowalem na klekota i chyba zjezdzilem juz wszystkie. na poczatku myslalem, zeby zostac w grupie vag, ale bmw mnie powalilo. przede wszystkim silnik jest dogrzewany z vebasto jesli temp jest ponizej 6 st. C., rzedowa szostka (:D), i przeglady co 26 kkm. jest pieknie. spalanie w okolicach do 8.5l/100km. po miesie nie przekraczam nigdy 2000 obr/min. dla porownania benzyna w warszawskich korkach spokojnie wchlonie 13-14l, nie wspominajac o jakis rajdach bo wtedy juz praktycznie nie ma co porownywac. a wiec jesli ktos potrzebuje samochodu do jazdy, nie musi zadawalac sie orgia obrotow to stanowczo polecam diesla.
Piotr Zabagło

Piotr Zabagło Kaizen Development
Manager

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Witam,
w "Auto technice motoryzacyjnej" ze stycznia 2007 jest ciekawa rozprawka na ten temat: diesel, czy benzyna. Dopuki tego nie przeczytałem byłem kategorycznie np. za jakimś TDI. Teraz miałbym wątpliwości, bo czasami żeby różnica w cenie zakupu auta z dieslem się zwróciła trzeba przejechać ze 100 tys. km.

Pozdrawiam.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Tak, na pierwszej stronie. Miałem ją zacytować, ale mi sie nie chciało. Widzę, że są tu czytelnicy jedynego niepapkowatego pisma motoryzacyjnego :)
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

A ja tam jestem zwolennikiem benzyny. Moze i wiecej pali ale za to do jakich obrotow mozna pokrecic silnik ;) A poza tym niby diesel jest tanszy ale jakos nie usmiecha mi sie np wydac pare tys jesli padnie turbinka a skonczyla sie nam wlasnie gwarancja ;) A z dobrych zrodel wiem ze turbiny bardzo czesto padaja w nowych autach
P.S Jestem wielbicielem HONDY ;)

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Ja też wolę benzyniaka, zdecydowanie. Dieslem mimo wysokiego momentu nei jeździ mi sie dobrze. Wolę ciągnąć autko po obrotach
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

no turbo dieslem się jeździ dosyć specyficznie.. mi to na codzień odpowiada, ale czasami tęsknie za dźwiękiem 2.0 na 6tys, osobiście jakoś nie mam okazji ciągle przejechać się turbo benzynką.. ale musze przyznać że V8 powozi się nader dobrze tyle że zaaaaa szybkoooo.. trójka lewe lusterko lewy kierunek i gaz a tu się kontrolka kontrola trakcji świeci ;] bez sensu :) a tylko 218KM w dużej limuzynie..
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

A tak na marginesie to diesel nie jest elastyczny ;) Wg mnie i opini fachowcow elastycznosc okresla wysoki zakres obrotow silnika. Niestety diesel szerokiego zakresu obrotow silnika nie posiada tak jak benzyniak ;)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

no to jesteśmy w jednym klubie :)
Wojciech Kwiecień

Wojciech Kwiecień Simulation engineer

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Mateusz B.:no to jesteśmy w jednym klubie :)



hehe. Myslalem ze blysne ale teraz dopiero przeczytalem wczesniejsze wypowiedzi o elastycznosci ;)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

;))

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jak to mówią znawcy "życie zaczyna sie po 5,5 tyś obr" :))))*


*przy 5,5 tyś obr włączają sie w Hondzie zmienne fazy rozrządu

Następna dyskusja:

Fiat Stilo czy Ford Focus ?...




Wyślij zaproszenie do