konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Ten traktor wpadł mi w oko - dobry na dojazdy na polskie drogi :)

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Martyna K.:
Ten traktor wpadł mi w oko - dobry na dojazdy na polskie drogi :)
No i dizajnerski taki, ze o marce nie wspomnieć :-)
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Marek O.:
Martyna K.:
Ten traktor wpadł mi w oko - dobry na dojazdy na polskie drogi :)
No i dizajnerski taki, ze o marce nie wspomnieć :-)

Kiedyś był w amis test porównawczy takiego Lambo z takim "oryginalnym".
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Łukasz S.:
A kogo pytałeś? Producentów aut? Nawet oni tego nie wiedzą (nie każde auto się naprawia na oryginalnych częściach w ASO. Bo że na forum nie dostaniesz statystyki obejmującej miliony aur, to raczej oczywiste :) Dostaniesz indywidualne historie, jaką np. kiedyś dostałem od taksówkarza, któremu się Fiata Brava nigdy nie zepsuł, tylko eksploatacja, wiesz pan, paski, płyny, wahacze, skrzynia, sprzęgło :)
Tak, dokładnie o to mi chodziło. O indywidualne historie vs fakty.
Moje historie są takie że dwie poważne awarie jakie zaliczyłem to były raz w focusie 1.6 benzyna a raz w mondeo 2.0 tdi (tdci?) A że autek przejeździłem sporo, to nadal uważam że te dwie awarie nie są miarodajne żeby stawiać jakiekolwiek tezy... Moim diselkiem z przebiegiem 150k dokręciłem prawie 50k, ok 210k wymienię rozrząd i zamierzam nim jeździć jak do tej pory - czyli długo i szczęśliwie :)
A to że się trochę (nie ukrywam) przy okazji przekomarzam z Jolą to inna sprawa ;)

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Wiec tak, sprzedalem benzyne i kupilem diesela.
Prawie ta sama moc, podobna pojemnosc (zamieniłem 2.3 benzyna turbo na 2.4 diesel turbo) i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony.
Volvo S80 D5 z 2009. Pali 8l/100km, czasem nawet litr mniej ale nie wiecej jak 9l/100km. W ogóle nie słychać i nie czuć, że to kopciuch jest !
Mimo że waży prawie pół tony więcej niż moje wcześniejsze auto, jest bardzo dynamiczny i świetnie mi się nim jezdzi.
Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że wybór pomiędzy dieselem a benzyną to i tak kwestia indywidualna. Bardzo dobrze jezdziło mi się poprzednim benzyniakiem ale równie świetnie jezdzi mi się dieselem :). Ciężko więc komuś jednoznacznie doradzić: kup diesela, czy kup benzyne.Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.04.15 o godzinie 18:00
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Informatyk, Sebix
Company

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Od siebie polecam silniki diesla, szczególnie osobom, które robią długie trasy.
Do najważniejszych zalet można zaliczyć:
- niższe spalanie w porównaniu do benzynowego odpowiednika o podobnej pojemności
- wyższy moment obrotowy
- większa trwałość (w przypadku większości silników, szczególnie starych)

Niestety diesel posiada także kilka wad:
- pojazd z silnikiem diesla jest droższy od benzyniaka
- droższe naprawy
- konieczność przepalania DPFu (w nowszych)

Dodam jeszcze, że w przypadku pojazdów sprowadzanych najlepiej omijać kilku i kilkunastoletnie pojazdy z przebiegami 180-250 tysięcy. Nawet 2-3 letni pojazd może mieć grubo ponad 300 tysięcy kilometrów - diesle za granicą bardzo dużo jeżdżą.

Apropo problemów polecam jeszcze ten artykuł dotyczący typowych problemów.
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Krzysztof J.:
Od siebie polecam silniki diesla, szczególnie osobom, które robią długie trasy.
Do najważniejszych zalet można zaliczyć:
- niższe spalanie w porównaniu do benzynowego odpowiednika o podobnej pojemności
W pełni się z Tobą zgodzę.
W marcu kupiłem Nissana Patrola 3,0 DT z roku 2000. Dałem mu opony AT 33 cale (takie terenowe, ale nie na maxa). W terenie pali około 20 l.; krótkie trasy typu dom, szkoła, sklep ok 16-17l. Teraz jadę do Rumunii przez Zakopane i Hajduszoboszlo i...bałem się, że zbankrutuję; ale UWAGA..... spalił 10l na trasie przy spokojnej jeździe ok 80 km/h.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Piotr M.:
W marcu kupiłem Nissana Patrola 3,0 DT z roku 2000. Dałem mu opony AT 33 cale (takie terenowe, ale nie na maxa). W terenie pali około 20 l.; krótkie trasy typu dom, szkoła, sklep ok 16-17l. Teraz jadę do Rumunii przez Zakopane i Hajduszoboszlo i...bałem się, że zbankrutuję; ale UWAGA..... spalił 10l na trasie przy spokojnej jeździe ok 80 km/h.

To chyba mało jeździsz rocznie że Cię nie boli takie spalanie...
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

w Patrolu nie jest problem spalanie,ale silnik 3,0DT, który może niespodziewanie odmówić wspólprace, samochod b.dobry, silnik do bani.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Piszą tu i ówdzie o wadzie technologii produkcji egzemplarzy z lat 1999-2002. Z drugiej strony w 16-letnim samochodzie który był w produkcji przez wiele lat znalezienie na rynku używanego silnika na wymianę w razie poważnej awarii nie powinno być wielkim problemem.
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Tak sobie myślę, że skoro silnik jest awaryjny, to i te wyjęte z "rozbitków" mogą być ryzykowne.
Dwa, że tak nie ufam handlarzom, że bałbym się kupić auto z założeniem, że być może będę musiał kupować "nowy" silnik, którego stanu nie poznam przed zamontowaniem go do auta.Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.07.16 o godzinie 17:31
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

A producentom ufasz bezgranicznie zwłaszcza w kwestii spalania i emisji ;-)

Da się sprawdzić czy silnik już z poprawionych serii. 160 KM to niedużo jak na 3 litry ogólnie nie powinien sprawiać problemów.

Ja tylko nie rozumiem po co kupować 3-litrowca po to aby nim potem dla oszczędności jechać 80 km/h?
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Zbigniew B.:
jechać 80 km/h?
bo na ATkach 33 cale i podniesionym zawieszeniu troszkę niestabilnie czuję się na szosowych zakrętach.
Poza tym układ napędowy (silnik, skrzynia, przełożenia) jest bardziej przystosowany do jazdy terenowej, w tym trudnej, a nie szosowej.
Wróciłem teraz z off roadowej włóczęgi po Rumunii, warto było, i samochód, i trasa, i opony, i zabawa...Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.07.16 o godzinie 21:53
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Zbyszku, redukujesz do absurdu.

Ad rem:
czy hałas przy 180kmh w dieselu jest mniej, czy bardziej uciążliwy niż w benzynie? Jest jakaś reguła, czy każde auto ma swój aromat?
Niby diesel przy tych samych obrotach co benzyna będzie głośniejszy, ale przecież przy 180 kmh diesel będzie się kręcił kole 3500-4500, a benzyniak 5500-6500.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Łukasz S.:
Zbyszku, redukujesz do absurdu.
Nie. Też wolę nowe ale to nie jest kwestia zaufania.
Ad rem:
czy hałas przy 180kmh w dieselu jest mniej, czy bardziej uciążliwy niż w benzynie? Jest jakaś reguła, czy każde auto ma swój aromat?
Niby diesel przy tych samych obrotach co benzyna będzie głośniejszy, ale przecież przy 180 kmh diesel będzie się kręcił kole 3500-4500, a benzyniak 5500-6500.

Hałas przy dużych prędkościach to bardziej zależy od skuteczności wyciszenia, szumów opływu i jakości opon.

Żeby trwale jechać 180 to potrzebna jest niemiecka autostrada w dobrym stanie i auto klasy wyższej, poniżej komfort prowadzenia będzie słaby.
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

U mnie najwięcej hałasu pochodzi wciąż z silnika. mam 4.5 tys RMP przy 180kmh i jest to już uciążliwe.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Łukasz S.:
U mnie najwięcej hałasu pochodzi wciąż z silnika. mam 4.5 tys RMP przy 180kmh i jest to już uciążliwe.

Jakiś hot hatch?
Łukasz Sokołowski

Łukasz Sokołowski Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Nie. Coupe :) Z wyglądu i komfortu (wyciszenie, amortyzacja) sportowe :)
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Łukasz S.:
Zbyszku, redukujesz do absurdu.

Ad rem:
czy hałas przy 180kmh w dieselu jest mniej, czy bardziej uciążliwy niż w benzynie? Jest jakaś reguła, czy każde auto ma swój aromat?
Niby diesel przy tych samych obrotach co benzyna będzie głośniejszy, ale przecież przy 180 kmh diesel będzie się kręcił kole 3500-4500, a benzyniak 5500-6500.

Dlatego uwielbiam V8. Przełożenia V biegu zapewniają ciszę i idealny komfort jazdy, a moc rzędu 300 koni daje całkiem niezłe osiągi.
(270km/h przy niecałych 5000 obrotów)
https://www.youtube.com/watch?v=cn5e4b63OJU

Dużym minusem jest apetyt na paliwo w jeździe typowo miejskiej (audi A8 D2 4.2 pali ok 14-15 l/100km). Jednak jazda typowo autostradowa pozwala znacznie ograniczyć spalanie, a przy prędkościach rzędu 200km/h potrafi ono być mniejsze, niż samochodów z połowę mniejszym silnikiem.

Dlatego trudno określić czy hałas diesla jest mniej czy bardziej uciążliwy niż benzyniaka. Większe znaczenie mają parametry silnika. Odpowiednia moc i moment obrotowy pozwalają tak zaprojektować napęd, aby zachować osiągi i odpowiedni komfort. Przy małych silnikach najczęściej jedno uzyskujemy kosztem drugiego.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

DO kilku lat jestem posiadaczem A8 D3 4.2. Auto jeździ rewelacyjnie. Silnik V8 nie przysparza żadnych problemów choć ma przejechane sporo. Jazda z prędkościami autostradowymi rzędu 200km/h nie sprawia mu żadnego kłopotu. Można powiedzieć że np 4.2 diesel ma podobną moc większy moment itp. Jest jedno ale trwałość i koszty. Pominę koszty wymiany oleju w automacie bo są takie same. Olej w silniku również podobne wchodzi (8 litrów). Ale obsługa układu paliwowego to już inna sprawa. Przebieg rzędu 400 tyś jest już bardzo bolesny dla kieszeni. Niestety większość aut siedmio- dziesięcio letnich w dieslu ma już go za sobą. W przypadku aut benzynowych przebiegi te są mniejsze a obsługa dużo tańsza. W dieslu regeneracja wtrysków i dwóch turbin spokojnie pochłonie 15 tyś zł. Trzeba dodać że jest osiem wtryskiwaczy i dwie turbiny. Robiłem taki motor koledze i normalnie masakra. Pieniądze uciekają jak woda. Do tego dochodzi mało trwały łańcuch rozrządu. Podobnie jest w dieslach R4, R6, V6 które na zachodzi kupuje się po to aby zarobiły. Szczególnie w Niemczech gdzie podatek jest większy za diesla.
Koszty naprawy budżetowych diesli R4 po przebiegu rządu 200 tysięcy spokojnie pochłoną różnice w zużyciu paliwa.
Niestety nowoczesne silniki benzynowe mają coraz to mniszą pojemność kilka turbin i bezpośredni wtrysk paliwa a ich trwałość spada z roku na rok. Generuje również spore koszty i dlatego ludzie szukają starszych benzyniaków R6, V6, V8. Nie wysilonych wolnossących które spokojnie dojadą do 500tyś km.
Niestety trzeba to powiedzieć w roku 2016 nie produkuje się już dobrych silników ani benzynowych ani diesla. Żaden silnik nie przejedzie 500tyś bez kosztownej naprawy. O ile układ korowo tłokowy może wytrzyma taki przebieg ale bardzo kosztowny osprzęt podda się na pewno. Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.09.16 o godzinie 09:00

Następna dyskusja:

Fiat Stilo czy Ford Focus ?...




Wyślij zaproszenie do