Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...
Jolanta I.:
Mnie tam urban legends nie są potrzebne, ja mam na biurku real:).
W takim razie rodzi się pytanie - skoro na końcu są pieniądze - to dlaczego właściwie szefowie flot kupują te feralne, coraz gorszej jakości diesle? ;)
Dostają łapówki od firm leasingowych?
Ale w takim razie czemu firmy leasingowe im oferują takie fury skarbonki + łapówka?
Dostają łapówki od producentów i serwisów?
I zaczynamy szykować kolejną "miejską legendę" ;)
No i do tego oprócz kosztów nie wspomnieliśmy jeszcze o takim parametrze jak kwestia komfortu/prestiżu: o ile pod względem spalania kompakta w benzynie pewnie można próbować porównać do limuzyny klasy średniej w dieslu (choć te porównania kosztów eksploatacji nie za dobrze dla benzyny wypadają) to limuzyna klasy średniej będzie w wersji benzynowej paliła znacznie więcej niż ten sam samochód w dieslu... Co przy przebiegach flotowych w okresie gwarancji ma znaczenie podstawowe
Żeby daleko nie szukać:
-----
http://www.motospace.pl/prezentacje/nowy_volkswagen_pa...
Volkswagen Passat B8 1.4 TSI - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 7,0/4,6/5,5 l/100 km.
Ta jednostka napędowa preferuje średnie obroty, ale zapewnia przyzwoite osiągi w całym polu obrotomierza.
Ponieważ jednak rezerwa mocy jest niewielka, to dynamiczna jazda po mieście i podróżowanie po autostradach odczuwalnie podnoszą spalanie.
Volkswagen Passat B8 1.6 TDI - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 4,9/3,8/4,2 l/100 km.
Mimo niezłego przyspieszenia i imponującej prędkości maksymalnej, najmniejszy diesel w ofercie Passata to raczej typ do spokojnej jazdy.
Nie ma wystarczająco dużo siły, żeby umożliwić dynamiczną jazdę Passatem na niskich obrotach. Jak na podstawowego diesla jest on ponadto zdecydowanie za drogi
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 4,8/3,7/4,1 l/100 km.
Dwulitrowy, 150-konny diesel to idealny silnik do nowego Passata.
Cichy, elastyczny, płynnie pracujący, dynamiczny i oszczędny. Jeżeli Was na to stać, wybierzcie nowego Passata właśnie z tym motorem. To strzał w dziesiątkę.
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG 190 KM - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 5,4/4,1/4,6 l/100 km.
190 KM z czterocylindrowego diesla z jedną tylko turbiną to wynik, który podpowiada, że charakterystyka tego silnika będzie dość agresywna. Ale opisaliśmy dane techniczne i spalanie wersji ze skrzynią automatyczną DSG właśnie dlatego, że dzięki niej jazda jest płynna mimo tego, że turbo dość gwałtownie wkracza do akcji.
Osiągi Passata 2.0 TDI o mocy 190 KM są imponujące, ale jeżeli komuś nie potrzebne aż tak spektakularne przyspieszenia, niech zostanie przy silniku 2.0 TDI 150 KM. Zaoszczędzi dużo pieniędzy.
-----
Stawiam otwartą tezę: szefowie flot doskonale wiedzą, że per saldo silniki diesla są dla ich firm po prostu tańsze - szczególnie przy założeniu że auto będzie jeździło max 3-4 lata i max 200kkm (typowy leasing).
Prywatnie mam jeszcze peugeota 306 1.6 HDI skrzynia niestety 5-biegowa - prawie 8 lat, przebieg ok 110kkm - samochód nie do zdarcia, koszty jak na razie tylko eksploatacji, na trasie przy prędkościach spacerowych 110-120 schodzi do 4,1/100, testowany z dwoma rowerami na dachu 4,8 ;)