Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: Diesel czy benzyna?
Filip Cegłowski:przecież ja napisałem to samo :) a co do elastyczności to trochę inaczej sprawa wyglądas, ale mniejsza z tym.
Arkadiusz Piotr Z.:
Filip Cegłowski:nieprawda, kolego, nieprawda... bo na ogół 2 litrowy diesel to turbo. lepiej jedzie diesel, a co do kultury pracy.. no cóż, benzyna.. tdi na szarym końcu, ale to zabytek. do silników hdi czy jtd trudno się przyczepiśc w kwestii kultury pracy.
Przemysław Lisek:
Filip Cegłowski:Ja mam 2,0 może stąd takie wrażenie ;)
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.
2,0 to wciąż mały silnik. Jak porównasz do 2,0 benzynowego to benzynowy będzie przyjemniej brzmiał, będzie cichszy i będzie się ładniej wkręcał.
Ładnie brzmią silniki diesla od 6 cylidnrów w górę. Wtedy rzeczywiscie ta kultura pracy jest porównywalna z benzyną.
Ja nigdzie nie napisałem, że benzynowy będzie szybszy. Napisałem od strony kultury pracy a ta będzi zdecydowanie wyższa w każdym benzynowym silniku.
Turbo, kolego, to jest w 95% wszystkich dieslów, nawet w tych malutkich. Pod względem elsatyczności oczywiście diesle są zdecydowanie z przodu, równac się mogą z nimi tylko paliwożerne turbobenzyny.
Pod względem kultury pracy wciąż diesle pozostają z tyłu, jednak rzeczywiście dystans się zmniejsza.