Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
Arkadiusz Piotr Z.:
Filip Cegłowski:
Przemysław Lisek:
Filip Cegłowski:
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.
Ja mam 2,0 może stąd takie wrażenie ;)

2,0 to wciąż mały silnik. Jak porównasz do 2,0 benzynowego to benzynowy będzie przyjemniej brzmiał, będzie cichszy i będzie się ładniej wkręcał.
Ładnie brzmią silniki diesla od 6 cylidnrów w górę. Wtedy rzeczywiscie ta kultura pracy jest porównywalna z benzyną.
nieprawda, kolego, nieprawda... bo na ogół 2 litrowy diesel to turbo. lepiej jedzie diesel, a co do kultury pracy.. no cóż, benzyna.. tdi na szarym końcu, ale to zabytek. do silników hdi czy jtd trudno się przyczepiśc w kwestii kultury pracy.

Ja nigdzie nie napisałem, że benzynowy będzie szybszy. Napisałem od strony kultury pracy a ta będzi zdecydowanie wyższa w każdym benzynowym silniku.
Turbo, kolego, to jest w 95% wszystkich dieslów, nawet w tych malutkich. Pod względem elsatyczności oczywiście diesle są zdecydowanie z przodu, równac się mogą z nimi tylko paliwożerne turbobenzyny.
Pod względem kultury pracy wciąż diesle pozostają z tyłu, jednak rzeczywiście dystans się zmniejsza.
przecież ja napisałem to samo :) a co do elastyczności to trochę inaczej sprawa wyglądas, ale mniejsza z tym.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Diesel czy benzyna?

Paweł Z.:
Ważną kwestią jest różnica w cenie benzyny oraz diesla. Kupując nowe auto i nie robiąc dużych rocznych przebiegów nie ma sensu kupować diesla, bo najprawdopodobniej auto sprzedamy, nim zwróci nam się dodatkowy wydatek na jednostkę wysokoprężną.
Tutaj trzeba przyznać rację redaktorom Gazety.

Ale zupełnie inną sytuację mamy podczas zakupu używanego, gdzie często różnica w cenie jest zdecydowanie mniejsza bądź nie występuje.
Otóż to. Poza tym poza różnicą w cenie benzyny jeszcze trzeba uwzględnić różnicę w spalaniu. Mi wychodzi średnio o 2 litry mniej między poprzednio używanym 1,6 VVTi a 2,0 D-4D
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.

To fakt ale śmiem twierdzić, że pompowtryskiwacza były lepszym rozwiązaniem ze względu na efektywność. Niestety nie dało się ich zintegrować z filtrem cząstek stałych i "po zawodach".
Równolegle z pompowtryskiwaczami była stosowana pompa rotacyjna np. słynny bubel boscha typ VP44.
Jednak nawet common rail w silnikach 4-ro cylidrowych także klekocze, jednak ciszej niż VAG-i.

Klekocze bo to normalny objaw detonacyjnego spalania mieszanki. Już od 20 lat stosuje się wielofazowy wtrysk tak aby paliwo się łagodniej spalało. Najwyraźniej w systemie common rail jest to dobrze dopracowane.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

VAG robi już (:]) tdi cr, ale zuzycie oleju silnikowego takie samo jak w starym tdi (info wprost z serwisu z krańcowej w Poznaniu), zatem postęp niewielki, szykuj się na dolewki:))
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
Marcin T.:
Filip Cegłowski:
Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.
Jednak nawet common rail w silnikach 4-ro cylidrowych także klekocze, jednak ciszej niż VAG-i.

Masz coś stare dane...

To mnie uświadom :)

Od 2008 silniki 2,0 TDI są z CR, nowe 1,6 TDI to tylko i wyłącznie TDI. Nie mówiąc oczywiście o 2,7 TDI i 3,0 TDI, które są na CR od 2004.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

To rzeczywiście nie wiedziałem. Zwracam honor :)
Dziwne, że 3.0 TDI jest od 2004 na CR. Są sporo głośniejsze niże 3.0d z BMW na przykład.
A z pompowtryskiwaczami chodziło właśnie głównie o kulturę pracy, bo technika pompowtryskiwaczy była wydajniejsza od CR.Filip Cegłowski edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 10:01
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Kosma S.:
Filip Cegłowski:
Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.

To fakt ale śmiem twierdzić, że pompowtryskiwacza były lepszym rozwiązaniem ze względu na efektywność. Niestety nie dało się ich zintegrować z filtrem cząstek stałych i "po zawodach".

Jak to się nie da pogodzić? Przecież są PD z DPF...
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

Marcin T.:

Od 2008 silniki 2,0 TDI są z CR, nowe 1,6 TDI to tylko i wyłącznie TDI. Nie mówiąc oczywiście o 2,7 TDI i 3,0 TDI, które są na CR od 2004.


nie wszystkie, tylko do niektórych modeli VW i audi. do skody i innych, w tym także do golfa i passata montowane są stare tdi. cr jest zarezerwowany dla droższych modeli. w skodzie np. tylko do superb na życzenie.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
To rzeczywiście nie wiedziałem. Zwracam honor :)
Dziwne, że 3.0 TDI jest od 2004 na CR. Są sporo głośniejsze niże 3.0d z BMW na przykład.
A z pompowtryskiwaczami chodziło właśnie głównie o kulturę pracy, bo technika pompowtryskiwaczy była wydajniejsza od CR.Filip Cegłowski edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 10:01
bo cr vag'a jest mocno niedopracowane w stosunku do konkurencji i bazuje na tdi, stąd nazwa tych silników tdi cr.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

Od 2008 silniki 2,0 TDI są z CR, nowe 1,6 TDI to tylko i wyłącznie TDI. Nie mówiąc oczywiście o 2,7 TDI i 3,0 TDI, które są na CR od 2004.


nie wszystkie, tylko do niektórych modeli VW i audi. do skody i innych, w tym także do golfa i passata montowane są stare tdi. cr jest zarezerwowany dla droższych modeli. w skodzie np. tylko do superb na życzenie.

Skąd te dane? Obecnie z PD został tylko w silnikach 1,9TDI. GolfVI jest na dzień dzisiejszy tylko z silnikami CR.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

Marcin T.:

Skąd te dane? Obecnie z PD został tylko w silnikach 1,9TDI. GolfVI jest na dzień dzisiejszy tylko z silnikami CR.
z salonu VW Premium przy krańcowej w Poznaniu, to ten wzorcowy
http://www.autopremium.pl/
od sprzedawcy, ale mógł się nie znać, bo to w salonach VW bardzo częste. (bez złośliwości) bo tam też kiedyś dowidziałem się, że skoda ma amortyzatory olejowe a golf gazowe, co w rozumieniu tego pana oznaczało, ze w gazowych nie ma grama oleju. słowo daję, tak było!
z tego salonu pochodzi też informacja (serwis), że muszę w przypadku tdi cr mieć w bagażniku zawsze olej na dolewki tak samo jak w starym tdi. podobno w instrukcji też jest tak napisane.Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 10:19
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

Skąd te dane? Obecnie z PD został tylko w silnikach 1,9TDI. GolfVI jest na dzień dzisiejszy tylko z silnikami CR.
z salonu VW Premium przy krańcowej w Poznaniu, to ten wzorcowy
http://www.autopremium.pl/
od sprzedawcy, ale mógł się nie znać, bo to w salonach VW bardzo częste. (bez złośliwości)
z tego salonu pochodzi też informacja (serwis), że muszę w przypadku tdi cr mieć w bagażniku zawsze olej na dolewki tak samo jak w starym tdi. podobno w instrukcji też jest tak napisane.Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 10:17

To się zdecydowanie nie zna. Zmień żródło.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

Marcin T.:

To się zdecydowanie nie zna. Zmień żródło.

sprawdzę, co nie zmienia postaci rzeczy, ze biorą olej tak samo jak stare tdi.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna?

Marcin T.:
Kosma S.:
Filip Cegłowski:
Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.

To fakt ale śmiem twierdzić, że pompowtryskiwacza były lepszym rozwiązaniem ze względu na efektywność. Niestety nie dało się ich zintegrować z filtrem cząstek stałych i "po zawodach".

Jak to się nie da pogodzić? Przecież są PD z DPF...

Nie wiedziałem ;) To może chodziło o to, że jest to zbyt drogie rozwiązanie. Np. 10 lat temu volvo opracował swojego pierwszego diesla D5 właśnie po to aby montować filtr cząstek stałych bo wcześniej używane silniki z audi były trudne do modyfikacji pod "ekologię".
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna?

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

To się zdecydowanie nie zna. Zmień żródło.

sprawdzę, co nie zmienia postaci rzeczy, ze biorą olej tak samo jak stare tdi.

Zacznijmy od tego, że każdy silnik spala olej w mniejszym lub większym stopniu. Stare tdi nie brały znacznych ilości oleju nawet przy realnych przebiegach rzędu 400 tys.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Olej to samochód bierze nie ze względu na konstrukcję, lecz ze względu na użytkowanie. Albo mu wstawiasz na zimnym, albo nie odczekasz chwili po mocnej jeździe i go gasisz.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

To się zdecydowanie nie zna. Zmień żródło.

sprawdzę, co nie zmienia postaci rzeczy, ze biorą olej tak samo jak stare tdi.

Jeździłem TDI i nigdy nie musiałem dolewać oleju. Ale to były nowe silniki i dużo km jednym nie robiłem (Niech żyje wypożyczalnia :) )
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: Diesel czy benzyna?

Marcin T.:
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

To się zdecydowanie nie zna. Zmień żródło.

sprawdzę, co nie zmienia postaci rzeczy, ze biorą olej tak samo jak stare tdi.

Jeździłem TDI i nigdy nie musiałem dolewać oleju. Ale to były nowe silniki i dużo km jednym nie robiłem (Niech żyje wypożyczalnia :) )

hmm, no to nie wiem - wziąłem na delegacje nową Oktawię z silnikiem 1,9 tdi z przebiegiem ok 12 kkm i po przejechaniu 500 km zapaliła mi się kontrolka oleju - jak się później dowiedziałem - wcześniej też dolewali :D
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna?

Robert Kasprzak:
hmm, no to nie wiem - wziąłem na delegacje nową Oktawię z silnikiem 1,9 tdi z przebiegiem ok 12 kkm i po przejechaniu 500 km zapaliła mi się kontrolka oleju - jak się później dowiedziałem - wcześniej też dolewali :D

Silnik najnormalniej zarżnięty lub uszkodzony ;) Wystarczy, że turbina popuszcza i olej znika.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Robert Kasprzak:
Marcin T.:
Arkadiusz Piotr Z.:
Marcin T.:

To się zdecydowanie nie zna. Zmień żródło.

sprawdzę, co nie zmienia postaci rzeczy, ze biorą olej tak samo jak stare tdi.

Jeździłem TDI i nigdy nie musiałem dolewać oleju. Ale to były nowe silniki i dużo km jednym nie robiłem (Niech żyje wypożyczalnia :) )

hmm, no to nie wiem - wziąłem na delegacje nową Oktawię z silnikiem 1,9 tdi z przebiegiem ok 12 kkm i po przejechaniu 500 km zapaliła mi się kontrolka oleju - jak się później dowiedziałem - wcześniej też dolewali :D

Octavia i 1,9TDI to jakoś nienajlepsza kombinacja pod względem awaryjności. Zapytaj się Arka...

Następna dyskusja:

Diesel czy benzyna? Oto jes...




Wyślij zaproszenie do