Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna?

Co chwila pojawia się taki durny artykuł:

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,7065608,Diesel_...

Jak to jest, że ci "doświadczeni" redaktorzy piszą takie brednie porównując katalogowe spalanie ?

Mój 2.5 litrowy diesel jest o jakieś 20% ekonomiczniejszy od golfa IV z silnikiem 1.4. Za 100 km płacę średnio 27 zł ;)Kosma S. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 08:40
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Diesel czy benzyna?

No właśnie. A co, jak ktoś kupił diesla w cenie benzyny?
Poza tym ropa jest nadal prawie o złotówkę tańsza od benzyny. Oczywiście - muszę uwzględnić dolewki oleju, czego przy benzynie nie miałem.
Za to kultura jazdy - nie do podrobienia. I o tym autor artykułu jakoś zapomniał.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Diesel czy benzyna?

Przemysław Lisek:
No właśnie. A co, jak ktoś kupił diesla w cenie benzyny?

No?
Poza tym ropa jest nadal prawie o złotówkę tańsza od benzyny.

Jakieś 60 gr ale to nie uprawnia raczej autora do określeń w stylu "dziś ta różnica jest dużo mniejsza". 3-4 litry różnicy w spalaniu na 100 km dają oszczędność 11-14 zł, co przy moich 2 tys miesięcznie daje mi średnio 250 zł oszczędności, a rocznie to już prawie 3 tysiące na plus. Używany diesel przynosi oszczędności praktycznie od momentu zakupu o ile go potem sprzedamy.
Oczywiście - muszę uwzględnić dolewki oleju, czego przy benzynie nie miałem.

Nie każdy diesel bierze olej w takich ilościach aby trzeba było go dolewać. Mój potocznie mówiąc, oleju nie bierze.
Za to kultura jazdy - nie do podrobienia. I o tym autor artykułu jakoś zapomniał.

Ja lubię dźwięk mojego klekota ;)

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Trzeba jeszcze zwrócic uwagę na aspekt odsprzedaży. Diesel ma znacznie wyższą wartosc na rynku wtórnym.
Dolewki oleju to indywidualny problem. Diesel tak jak każdy samochód ze zdrowym silnikiem oleju brac nie powinien.
Jeżeli ktoś rzeczywiście mało jeździ wyraźnej różnicy finansowej realnie nie odczuje.
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.Filip Cegłowski edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 09:24
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Diesel czy benzyna?

Kosma S.:
Przemysław Lisek:
No właśnie. A co, jak ktoś kupił diesla w cenie benzyny?

No?
O silniku pisałem a nie o paliwie ;)
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.
Ja mam 2,0 może stąd takie wrażenie ;)
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: Diesel czy benzyna?

nie licząc klekotu, który jest strasznie uciążliwy, to wszystko przemawia za dizlem...

ale jeżeli ktoś jeździ głównie po mieście - to benzyna - bo od tego klekotu na swiatłach mozna oszaleć :DRobert Kasprzak edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 09:32

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Przemysław Lisek:
Filip Cegłowski:
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.
Ja mam 2,0 może stąd takie wrażenie ;)

2,0 to wciąż mały silnik. Jak porównasz do 2,0 benzynowego to benzynowy będzie przyjemniej brzmiał, będzie cichszy i będzie się ładniej wkręcał.
Ładnie brzmią silniki diesla od 6 cylidnrów w górę. Wtedy rzeczywiscie ta kultura pracy jest porównywalna z benzyną.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Diesel czy benzyna?

Robert Kasprzak:
nie licząc klekotu, który jest strasznie uciążliwy,
JA nie wiem o czym piszecie. Jaki klekot?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

mam 1,8 tdci (służbowe) koszt 100km to ok. 18-20zł, na chwilę miałem benzynowy.. i ten benzynowy nie dość, ze palił ok. 3-4 litrów więcej w mieście droższego paliwa, to jeszcze nie jechał..
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
Przemysław Lisek:
Filip Cegłowski:
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.
Ja mam 2,0 może stąd takie wrażenie ;)

2,0 to wciąż mały silnik. Jak porównasz do 2,0 benzynowego to benzynowy będzie przyjemniej brzmiał, będzie cichszy i będzie się ładniej wkręcał.
Ładnie brzmią silniki diesla od 6 cylidnrów w górę. Wtedy rzeczywiscie ta kultura pracy jest porównywalna z benzyną.
nieprawda, kolego, nieprawda... bo na ogół 2 litrowy diesel to turbo. lepiej jedzie diesel, a co do kultury pracy.. no cóż, benzyna.. tdi na szarym końcu, ale to zabytek. do silników hdi czy jtd trudno się przyczepiśc w kwestii kultury pracy.
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: Diesel czy benzyna?

Przemysław Lisek:
Robert Kasprzak:
nie licząc klekotu, który jest strasznie uciążliwy,
JA nie wiem o czym piszecie. Jaki klekot?

np. Oktavia 1,9 tdi :D

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Nowoczesne wysokoprężne, to bardzo "kulturalne" silniki, a będzie jeszcze lepiej, głównie na skutek prac nad samym wtryskiem choćby.
A w rzeczywistości tu i teraz - zdecydowanie diesel :))Włodek Z. edytował(a) ten post dnia 23.09.09 o godzinie 09:55

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.
Jednak nawet common rail w silnikach 4-ro cylidrowych także klekocze, jednak ciszej niż VAG-i.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

elektryczny silnik nie klekocze ;D
Paweł Z.

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Diesel czy benzyna?

Ważną kwestią jest różnica w cenie benzyny oraz diesla. Kupując nowe auto i nie robiąc dużych rocznych przebiegów nie ma sensu kupować diesla, bo najprawdopodobniej auto sprzedamy, nim zwróci nam się dodatkowy wydatek na jednostkę wysokoprężną.
Tutaj trzeba przyznać rację redaktorom Gazety.

Ale zupełnie inną sytuację mamy podczas zakupu używanego, gdzie często różnica w cenie jest zdecydowanie mniejsza bądź nie występuje.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Arkadiusz Piotr Z.:
Filip Cegłowski:
Przemysław Lisek:
Filip Cegłowski:
Kultura jazdy? Chyba w sensie przyspieszeń z dolnych obrotów? Bo praca diesla pomimo common rail, to w małych silnikach wciaż nie powala.
Ja mam 2,0 może stąd takie wrażenie ;)

2,0 to wciąż mały silnik. Jak porównasz do 2,0 benzynowego to benzynowy będzie przyjemniej brzmiał, będzie cichszy i będzie się ładniej wkręcał.
Ładnie brzmią silniki diesla od 6 cylidnrów w górę. Wtedy rzeczywiscie ta kultura pracy jest porównywalna z benzyną.
nieprawda, kolego, nieprawda... bo na ogół 2 litrowy diesel to turbo. lepiej jedzie diesel, a co do kultury pracy.. no cóż, benzyna.. tdi na szarym końcu, ale to zabytek. do silników hdi czy jtd trudno się przyczepiśc w kwestii kultury pracy.

Ja nigdzie nie napisałem, że benzynowy będzie szybszy. Napisałem od strony kultury pracy a ta będzi zdecydowanie wyższa w każdym benzynowym silniku.
Turbo, kolego, to jest w 95% wszystkich dieslów, nawet w tych malutkich. Pod względem elsatyczności oczywiście diesle są zdecydowanie z przodu, równac się mogą z nimi tylko paliwożerne turbobenzyny.
Pod względem kultury pracy wciąż diesle pozostają z tyłu, jednak rzeczywiście dystans się zmniejsza.
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: Diesel czy benzyna?

Paweł Z.:
Ale zupełnie inną sytuację mamy podczas zakupu używanego, gdzie często różnica w cenie jest zdecydowanie mniejsza bądź nie występuje.

występuje natomiast kolosalna różnica w samym zużyciu tych aut
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Diesel czy benzyna?

Filip Cegłowski:
Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.
Jednak nawet common rail w silnikach 4-ro cylidrowych także klekocze, jednak ciszej niż VAG-i.

Masz coś stare dane...

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna?

Marcin T.:
Filip Cegłowski:
Wszystkie auta z grupy VAG są zdecydowanie większymi klekotami, gdyż używają pompowtryskiwaczy, które mają znacznie niższą kulturę pracy niż system common rail.
Jednak nawet common rail w silnikach 4-ro cylidrowych także klekocze, jednak ciszej niż VAG-i.

Masz coś stare dane...

To mnie uświadom :)

Następna dyskusja:

Diesel czy benzyna? Oto jes...




Wyślij zaproszenie do