Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: DADRL

Marek S.:
Tak samo jadąc na światłach kiedy wszyscy na nich jadą nie odróżnia od tłumu, czyli jesteśmy postrzegani jak każde auto.

No nie wiem...


Obrazek
;-)

konto usunięte

Temat: DADRL

Kuba Ł.:
11 % - tyle pojazdów w Polsce ma poprawnie ustawione reflektory
Skąd te dane?
Instytut Transportu Samochodowego :)
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: DADRL

Czarek M.:
Kuba Ł.:
11 % - tyle pojazdów w Polsce ma poprawnie ustawione reflektory
Skąd te dane?
Instytut Transportu Samochodowego :)

Taaa, też dostałem taką odpowiedź. To jest przykre, że jakikolwiek instytut podpisał się pod takim wnioskiem. Ciekawe czy wiedzą w ogóle co to jest wielkość próby, którą musieli by wziąć pod uwagę badając zjawisko dotyczące 15000000 aut.

konto usunięte

Temat: DADRL

A ciekawe czy ty wiesz ile potrzeba?
10tys wystarczy a 20tys to juz pelen luksus. Widzisz jakis problem?
A jesli chcesz wiedziec to praktycznie nie ma znaczenia czy populacja ma 100tys, 1mln czy 100mln. Wielkosc proby nie idzie liniowo z wielkoscia populacji.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: DADRL

Czarek M.:
A jesli chcesz wiedziec to praktycznie nie ma znaczenia czy populacja ma 100tys, 1mln czy 100mln. Wielkosc proby nie idzie liniowo z wielkoscia populacji.
A czy wziął ktoś pod uwagę, że inaczej sytuacja wygląda w każdym z województw? A to, że przy granicy z Rosją jest gorzej niż np. w Wielkopolsce? Przyjrzałem się ostatnio jadąc do Poznania ustawieniu świateł. Nie wiem skąd się wzięło te 11%. Wygląda na to, jakby było dokładnie na odwrót.

konto usunięte

Temat: DADRL

Jesli faktycznie byly robione takie badania to najprosciej jest sciagnac wyniki ze stacji diagnostycznych. Wtedy mozna latwo zebrac dane z kazdego miejsca w Polsce.
Pamietaj rowniez, ze zle ustawione swiatla nie oznaczaja , ze oslepiaja. A ty jako kierowca tylko na to zwracasz uwage bo katomierza w oczach nie masz.
Chcesz szczegolow to znajdz tresc raportu albo skontaktuj sie z ITS.

konto usunięte

Temat: DADRL

Czarek M.:
Jolanta I.:
A dlaczego akurat z kilometra?
Ci ktorzy oponowali za wlaczaniem, jednym z argumentow byla wlasnie widocznosc nawet z kilometra i dalszej odleglosci. W jaki sposob ma to wiec poprawic bezpieczenstwo? Moze powyzszy post ci w czyms pomoze.

Ja pomocy nie potrzebuję, ale ty....
z jakiej odległości powinien być widoczny samochód? Z uzasadnieniem poproszę.
Z takiej by wykonac manewr wymagajacy jazde po pasie dla przeciwnego kierunku w stopniu nie zagrazajacym bezpieczenstwu. Teraz zastanow sie ile potrzebujesz sekund na wykonanie takiego manewru i jaka odleglosc wystarczy. Dla mnie jest to 400-500m i z takiej odleglosci pojazd bez swiatel jest widoczny.

No właśnie, sam sobie odpowiedziałeś, dla każdego to może być inna odległość.
Wychodzę z założenia, że każdy z nas ma swoją, indywiualną zdolność/szybkość postrzegania.

Przypadki szczegolne? Owszem zdarzaja sie. I teraz proste pytanie. Czy jesli masz watpliwosci do tego czy tam w cieniu jest pojazd to wyprzedzasz? Ryzykujesz?
Czy swiatla w tym pomoga? Co jesli sie okaze, ze ktos zapomnial wlaczyc/ma spalone? Czy zaufasz wiec przepisowi nakazujacemu swiecenie?

Ja mam prosta odpowiedz. Nie widze, nie jestem pewien, nie wyprzedzam.

Istne odkrycie ameryki...
To oczywista oczywistość: "nie widzę - nie jadę".

Piotrek tez napisal. Zaufaj sobie a nie systemom, przepisom, ktore nie zaleza tylko od ciebie.

Jak dobrze, że mnie oświeciłeś...wyobraź sobie, że takie elementarne zasady znam bez twoich wielkopomnych odkryć....
Dlatego nalezy wprowadzic obowiazek okresowej kontroli lekarskiej kierowcow a nie robic z czlowieka maszyne, ktora nie starzeje sie i wprowadzac przepisy, ktorych poprawa bezpieczenstwa jest watpliwa.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 11:56

Wyjątkowo się zgadzam i popieram, chociaż to kolejna oczywista oczywistość.

konto usunięte

Temat: DADRL

Czarek M.:
Jesli faktycznie byly robione takie badania to najprosciej jest sciagnac wyniki ze stacji diagnostycznych. Wtedy mozna latwo zebrac dane z kazdego miejsca w Polsce.
Ależ to byłaby wtedy reprezentatywna próba :PPP

konto usunięte

Temat: DADRL

Czarek M.:
Ja nie protestuje. Mam to gdzies bo nie swiece. Zalozylem ledy i problem z glowy.

LOL, kolejny z wiejskim tuningiem:D
Podsumowanie:
- swiatla w dzien (szczegolnie mijania) nie poprawiaja bezpieczenstwa

jakoś tego nie udowodniłeś...
- swiatla dezorientuja co do odleglosci i predkosci z uwagi na refleksy i zasloniecie bryly pojazdu (im pojazd dalej tym trudniej)

ciebie dezorientują.
- wieksza odleglosc, z ktorej mozna dostrzec pojazd nie wplywa na bezpieczenstwo, pojazd bez swiatel jest w widoczny z 400-500m co w zupelnosci wystarczy do oceny manewru wyprzedzania/omijania

kwestia mocno indywidualna.
- spadek bezpieczenstwa jednosladow

bzdura, jednoślady podobnie jak i piesi są niewidoczni...na swoje własne życzenie.Notorycznie widuję rowerzystów po zmroku BEZ OŚWIETLENIA i bez elementów odblaskowych!
- negatywny wplyw na myslenie kierowcy: swiece jestem bardziej widoczny wiec moge wiecej, nie widze swiatel wiec droga pusta itp.

Taaa, równie dobrze możesz napisać, że jak ktoś ma super hiper bezpieczne auto to z założenia jeździ na złamanie karku...
- negatywny wplyw na przyzwyczajenie kierowcow: utozsamianie pojazdu ze swiatlem a nie fizyczna bryla pojazduCzarek M. edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 13:34

Znowu wiesz lepiej co inni widzą i wiedzą.

konto usunięte

Temat: DADRL

Jolanta I.:
Ja pomocy nie potrzebuję, ale ty....
Wiec po co ci widocznosc z kilometra? Tyle czasu zajmuje ci wyprzedzanie?
No właśnie, sam sobie odpowiedziałeś, dla każdego to może być inna odległość.
Tak ale powinno sie wprowadzic jakis wyznacznik stwierdzajacy zdolnosc do prowadzenia pojazdu.
Wychodzę z założenia, że każdy z nas ma swoją, indywiualną zdolność/szybkość postrzegania.
I do tego nalezy dostosowac manewr wyprzedzania a nie wprowadzac przepis, ktory nie pomaga (skoro ktos ma mniejsza zdolnosc widzenia to ze swiatlami rowniez bedzie gorsza) a bardziej szkodzi.
Jak dobrze, że mnie oświeciłeś...wyobraź sobie, że takie elementarne zasady znam bez twoich wielkopomnych odkryć....
Wiec po co ci te swiatla?
LOL, kolejny z wiejskim tuningiem:D
Kiedys ci pokazalem co to jest wiejski tuning. Idac twoim tokiem rozumowania zwykle gumowe dywaniki z Tesco sa rowniez wiejskim tuningiem.
jakoś tego nie udowodniłeś...
Wykres z liczba wypadkow. Udowodnij, ze palenie swiatel zwiekszylo bezpieczenstwo.
Zdjecie porownawcze oddalonego zrodla swiatla. Wskaz wyznacznik, ktory jednoznacznie wskaze pojazd, ktory znajduje sie blizej.
ciebie dezorientują.
Jak wyzej. I jak na razie wszyscy odpowiadali wg schematu.
- spadek bezpieczenstwa jednosladow
bzdura, jednoślady podobnie jak i piesi są niewidoczni...na swoje własne życzenie.
Po pierwsze motocyklisci. Napisalem po co wprowadzili dla nich nakaz swiecenia. Teraz motocyklista znowu jest mniej bezpieczny na drodze.
Rowerzysci. Oni praktycznie nie maja szans by swiecic tak samo jak samochody.
Pieszy z latarka w dzien? Idiotyzm.
Notorycznie widuję rowerzystów po zmroku BEZ OŚWIETLENIA i bez elementów odblaskowych!
A co ma piernik do wiatraka? Rozmowa sie tyczy jazdy za dnia a nie po zmroku.
Taaa, równie dobrze możesz napisać, że jak ktoś ma super hiper bezpieczne auto to z założenia jeździ na złamanie karku...
WIele osob sie znajdzie, ktorzy dzieki systemom antycostam jezdza szybciej.
Znowu wiesz lepiej co inni widzą i wiedzą.
Wystarczy logicznie pomyslec i przeczytac badania. Wiedzialas o tym, ze podobno dziecko swiatla utozsamia z oczami? Udowodnili to. O efektach chyba nie musze pisac.

A teraz przanalizuj dodatkowe argumenty:
- dlaczego w Austrii wycofano ten przepis?
- dlaczego w Grecji jest zakaz?
- dlaczego UE wycofala sie z rekomendacji tego przepisu?
- dlaczego zwolennicy tego przepisu jako przyklad biora Szwecje, chociaz u nich ten przepis wprowadzono z innego wzgledu?
- dlaczego w wielu krajach nie wprowadza sie tego przepisu i nawet nie ma takiego zamiaru? Chociazby we Francji, kraju, ktory ma fiola na punkcie bezpieczenstwa i ekologii? Kolejny kraj to Niemcy.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 21:51
Jacek M.

Jacek M. przedsiębiorca

Temat: DADRL

Czarek M.:

A teraz przanalizuj dodatkowe argumenty:
- dlaczego w Austrii wycofano ten przepis?
- dlaczego w Grecji jest zakaz?
- dlaczego UE wycofala sie z rekomendacji tego przepisu?
- dlaczego zwolennicy tego przepisu jako przyklad biora Szwecje, chociaz u nich ten przepis wprowadzono z innego wzgledu?
- dlaczego w wielu krajach nie wprowadza sie tego przepisu i nawet nie ma takiego zamiaru? Chociazby we Francji, kraju, ktory ma fiola na punkcie bezpieczenstwa i ekologii? Kolejny kraj to Niemcy.
-------------------
Myślę Czarek , że na niektóre osoby działa w tym przepisie siła sugestii , dlatego zadna argumentacja tu nic nie zmieni . Co prawda jest ona porządana przy leczeniu chorego pacjenta , ale widać też , że powoduje , w innych sytuacjach , że nawet najbardziej rzeczowa argumentacja nie trafi , a logika w ogóle jest przez mózg odrzucana , szkoda na to czasu.....
pozjacek mazur edytował(a) ten post dnia 24.12.10 o godzinie 14:54

konto usunięte

Temat: DADRL

jacek mazur:
Myślę Czarek , że na niektóre osoby działa w tym przepisie siła sugestii , dlatego zadna argumentacja tu nic nie zmieni.Polski narod dzieli sie na dwie czesci. Ci, ktorym nie szkoda im kasy na swiecenie, wiec wmawiaja sobie, ze jest bezpieczniej. Ci, ktorym szkoda kasy i najwazniejszym argumentem jest strata kasy.
Do drugiej kategorii zalicza sie rowniez nasz rzad, ktory raczej nie zrezygnuje z przepisu bo maja z tego kase. Moze i mala ale zawsze jakas kasa.
A jesli juz ktos mowi o ekologii to ona jest dobra tylko jak przynosi korzysci finansowe.

Szkoda, ze mamy tak zacofane spoleczenstwo (nie tylko w tych kwestiach). Najbardziej boli jednak fakt, ze przez ludzka glupote na drodze jest mniej bezpiecznie.

konto usunięte

Temat: DADRL

Okazuje sie jednak, ze te statystyki na, ktorych oni sie opieraja sa bezpodstawne.
Te odchylki od tendencji sa glownie spowodowane:
- pogoda - ciepla zima 2007/08 oraz 2008/09 (wzrost liczby wypadkow)
- znaczny wzrost liczby pojazdow w Polsce - w 2007 o 15% w porownaniu do 5% lub mniej w latach poprzedzajacych

Wzrost liczby wypadkow jest wiec uzasadniony jak i rowniez zmniejszenie spadku liczby wypadkow uzaleznionych liczby samochodow. W 2009 roku wyraznie widac, ze wykresy wracajaca do prawidlowej tendencji.

Szukanie wiec dowodow wplywu przepisu w statystykach mija sie z celem gdyz jego ewentualny wplyw jest niezauwazalny. Na logike rowniez wynika, ze moze byc co najwyzej znikomy.

Badania austriackie, ktore spowodowaly zniesienie przepisu opieraja sie na badaniach wzroku ludzkiego oraz zachowania czlowieka. Nikt nie probowal udowodnic, ze przepis zwiekszyl liczbe wypadkow. Jako podsumowanie stwierdzili, ze przepis nie moze wplywac na poprawe bezpieczenstwa a jest mozliwe, ze moze wplywac negatywnie. A pogorszenie bezpieczenstwa nie jest jednoznaczna z wplywem na statystyki wypadkow.

Polskie stowarzyszenie chce dobrze ale probuje przekonac nieprawdziwymi dowodami.

Na dokladke to co mozna wyczytac z ich strony:

Nakaz jazdy z włączonymi światłami w dzień to:
- Więcej wypadków drogowych
- Więcej zabitych i rannych

- Większe zużycie paliwa
- Większe koszty eksploatacji samochodu
- Więcej niesprawnych świateł w nocy
- Większa emisja dwutlenku węgla
- Więcej substancji toksycznych w powietrzu


Pogrubione to istne klamstwo bo nikt tego nie udowodnil. Nawet w krajach, w ktorych zniesiono ten przepis.

Aby zapobiec w przyszłości takim pomysłom jak nakaz jazdy z włączonymi światlami mijania przez całą dobę, jako międzynarodowe stowarzyszenie przedstawiliśmy Komisji Europejskiej następujące propozycje:
- Całkowity zakaz montażu w reflektorach samochodowych żarówek o mocy większej niż 55 W
- Wyposażanie nowych pojazdów w automatyczny włącznik świateł mijania, gdy natężenie światła słonecznego spada poniżej 75 luksów
- Okresowe badania wzroku kierowców
- Poprawienie jakości szkolenia kierowców


Tu sie zgadzam poza tym automatycznym wlacznikiem. Jak sie zepsuje elektronika to wskazany jest wlacznik reczny. Dodatkowo idiotyzmem jest wlaczanie swiatel jak np. przestawiam auto na swoim podworku.

Natomiast od polskich władz domagamy się:
- Zniesienia nakazu jazdy z włączonymi światłami mijania przez całą dobę, również w okresie jesienno-zimowym
- Egzekwowania zakazu używania świateł przeciwmgłowych i drogowych poza określonymi w przepisach warunkami
- Egzekwowania zakazu montowania w samochodach świateł ksenonowych bez homologacji oraz niedopuszczania do ruchu pojazdów w nie wyposażonych
- Całkowitego zakazu aktywowania w samochodach sprzedawanych w Polsce funkcji automatycznego włączania świateł mijania po uruchomieniu silnika
- Ustalenia i pociągnięcia do odpowiedzialności karnej winnych wprowadzenia nakazu używania w dzień świateł mijania, który przyczynił się do śmierci setek osób


Tu tez sie zgadzam poza czystym idiotyzmem w ostatnim punkcie. Dla nich najchetnie jakby do odpowiedzialnosci pociagneli cale PO.

Aha. Nie wspominam juz o tym, ze wg nich nie powinno sie karac za jazde po alkoholu.Czarek C. edytował(a) ten post dnia 11.01.11 o godzinie 13:28
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: DADRL

Czarek C.:
Dodatkowo idiotyzmem jest wlaczanie swiatel jak np. przestawiam auto na swoim podworku.

A niby dlaczego miałbyś nie włączać? Uważam, że nawet pasy powinieneś zapiąć.

konto usunięte

Temat: DADRL

I oczywiscie sprawdzic czy rejestracja jest niezabrudzona :)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: DADRL

Szyby czyste, śniegu na aucie nie ma, światła i opony w prządku itd. Dopóki na podwórku nie wyrobisz sobie właściwych nawyków - nie wyjeżdżaj za bramę.

konto usunięte

Temat: DADRL

Po prostu rece opadaja jak sie czyta wypowiedzi takich idiotow:
http://motoryzacja.interia.pl/na_luzie/ankiety/czy-prz...

Jadąc dziś do pracy zwróciłem uwagę na astrę w kolorze grafitowym, która w środku pochmurnego dnia była całkowicie niewidoczna z tyłu (dodatkowo efekt zwiększał brud, który zresztą szczelnie okrywał wszystkie auta). Gdy ją wyprzedziłem, okazało się, że z przodu jest znacznie lepiej bo włączone są LED-y do jazdy dziennej.

Niestety nie liczę na to, że zmienią się nawyki kierowców, więc jedyne co można zrobić, to naprawić głupi przepis, tak aby świtała dzienne włączały się razem z tylnymi.

konto usunięte

Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: DADRL

Boże i to mówią Niemcy, którzy naprawdę mają joba na punkcie bezpieczeństwa... Że pieszych nie widać na pasach przez to, że kierowcy jeżdżą w dzień na światłach??
Dyskusje na ten temat przypominają mi te o konieczności zapinania pasów - "A JA ZNAM KOGOŚ, KTO PRZY ZAPIĘTYCH PASACH JUŻ BY DANO NIE ŻYŁ!". No...



Wyślij zaproszenie do