konto usunięte

Temat: DADRL

Marcin Chruślak:
A to przypadkiem rower nie musi być oświetlony? Ja co dopiero zaczyna przygodę z rowerami i mam zestaw świateł..
W ciagu dnia nie. Rower jesli zauwazyles ma swiatla pozycyjne.
W jakim przypadku mam te 8 sekund?
Oba pojazdy jada 90kmph i zauwazasz go w doleglosci 400m. Jesli ktos z tej odleglosci nie widzi pojazdu nawet w niesprzyjajacych warunkach oswietleniowych to ma problem ze wzrokiem.
Tak jak wcześniej pisałem, ze swojego doświadczenia twierdzę że, tak jest bezpieczne.
Bezpiecznie bo widzisz ale nie wiesz jak daleko i z jaka predkoscia jedzie?
Każdy kierowca ma obowiązek kontroli swojego auta przed wyruszeniem.
A jak mu padnie w czasie jazdy, nie zdarzy zjechac/wymienic i sie nadziejesz? Poza tym nie oszukujmy sie. Kto wymienia zarowki chwile po tym jak sie spali? Kto wozi zapasowe? Na pewno mniejszosc.
A ile my tych dróg mamy, może tak procentowo podasz, przecież lubisz cyferki, tabelki?
A co to ma do tego? Pytam sie jaki jest sens palenia na dwujezdniowej a nie ile km mamy?
I jeszcze masz miasto.
Tylko seryjnie zamontowane przez producenta auta.
Ja mam niefabryczny bubel, zamontowany w garazu. Ale ten bubel jest lepszy niz niektore fabryczne. Nie generalizuj. Rownie dobrze mozna powiedziec, ze niefabryczne dywaniki to tez bubel.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: DADRL

Czarek M.:
Marcin Chruślak:
A to przypadkiem rower nie musi być oświetlony? Ja co dopiero zaczyna przygodę z rowerami i mam zestaw świateł..
W ciagu dnia nie. Rower jesli zauwazyles ma swiatla pozycyjne.
Ja dla pewności sobie zamontowałem , to też tak z doświadczenia.
W jakim przypadku mam te 8 sekund?
Oba pojazdy jada 90kmph i zauwazasz go w doleglosci 400m. Jesli ktos z tej odleglosci nie widzi pojazdu nawet w niesprzyjajacych warunkach oswietleniowych to ma problem ze wzrokiem.
Teoria teorią, jak to ma się w praktyce? Nijak, bo jakie jest prawdopodobieństwo że oba nadjeżdżające auta będą jechały równe 90km/h?
Tak jak wcześniej pisałem, ze swojego doświadczenia twierdzę że, tak jest bezpieczne.
Bezpiecznie bo widzisz ale nie wiesz jak daleko i z jaka predkoscia jedzie?
To że go widze pomaga mi podjąć decyzję czy wyprzedzać, czy poczekać, jak bym go nie widział to pewnie bym wyprzedzał.
Każdy kierowca ma obowiązek kontroli swojego auta przed wyruszeniem.
A jak mu padnie w czasie jazdy, nie zdarzy zjechac/wymienic i sie nadziejesz? Poza tym nie oszukujmy sie. Kto wymienia zarowki chwile po tym jak sie spali? Kto wozi zapasowe? Na pewno mniejszosc.
Wiesz takie usprawiedliwianie się na siłę, idąc tym tokiem myślenia, to kto sprawdza ciśnienie w oponach, kto sprawdza luzy w zawieszeniu, kto sprawdza hamulce.
A ile my tych dróg mamy, może tak procentowo podasz, przecież lubisz cyferki, tabelki?
A co to ma do tego? Pytam sie jaki jest sens palenia na dwujezdniowej a nie ile km mamy?
A no ma taki sens że jak ona się skończy to kierowca musiał by je wyłączać, potem znowu włączać jak na nią w jeżdżą, nastąpienie jak z niej zjeżdża do miasta wyłączać, a potem znowu może włączać.Wyobrażasz to sobie?
I jeszcze masz miasto.
Tylko seryjnie zamontowane przez producenta auta.
Ja mam niefabryczny bubel, zamontowany w garazu. Ale ten bubel jest lepszy niz niektore fabryczne. Nie generalizuj. Rownie dobrze mozna powiedziec, ze niefabryczne dywaniki to tez bubel.
Masz nie homologowane światła, niezgodne z przepisami.

konto usunięte

Temat: DADRL

Marcin Chruślak:

Masz nie homologowane światła, niezgodne z przepisami.

jeśli samo światło DRL ma homologację, to można zgodnie z przepisami je zamontować.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: DADRL

Marek S.:
Marcin Chruślak:

Masz nie homologowane światła, niezgodne z przepisami.

jeśli samo światło DRL ma homologację, to można zgodnie z przepisami je zamontować.
Czarek coś pisał o niefabrycznym "bublu" więc wątpię by miało to homologacje. Philips wypuszcza takie ledowe lampy w cenie około 450 brutto.
Odnośnie przepisów, może Marku masz rację ale spodkałem się z taką o to sytuacją. Auto wyposażone w takie lampy Philipsa i policjant zabiera dowód, argumentując to tym że auto nie ma homologacji do jazdy z takimi lampami.Właściciel musiał je zdemontować by odebrać dowów.Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 20.12.10 o godzinie 15:50

konto usunięte

Temat: DADRL

Marcin Chruślak:
Odnośnie przepisów, może Marku masz rację ale spodkałem się z taką o to sytuacją. Auto wyposażone w takie lampy Philipsa i policjant zabiera dowód, argumentując to tym że auto nie ma homologacji do jazdy z takimi lampami.Właściciel musiał je zdemontować by odebrać dowów.

każdy może popełnić błąd. Także ten, który NIESŁUSZNIE zabiera dowód.
Sa jasne przepisy w tym względzie. Jeśli poprawnie zamontujesz światła DRL z homologacją nikt NIE MA PRAWA dowodu Ci zabrać.

a homologację mają także chińskie zestawy, nie tylko ten philips.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: DADRL

Marek S.:
Marcin Chruślak:
Odnośnie przepisów, może Marku masz rację ale spodkałem się z taką o to sytuacją. Auto wyposażone w takie lampy Philipsa i policjant zabiera dowód, argumentując to tym że auto nie ma homologacji do jazdy z takimi lampami.Właściciel musiał je zdemontować by odebrać dowów.

każdy może popełnić błąd. Także ten, który NIESŁUSZNIE zabiera dowód.
Sa jasne przepisy w tym względzie. Jeśli poprawnie zamontujesz światła DRL z homologacją nikt NIE MA PRAWA dowodu Ci zabrać.

a homologację mają także chińskie zestawy, nie tylko ten philips.

Masz może gdzieś ten przepis który o tym mówi?

konto usunięte

Temat: DADRL

Ta dyskusja może trwać w nieskończoność i zostawiam Was w niej, mam ciekawsze tematy:)
Moim zdaniem i tak światła powinny być w dzień włączone:)
W każdym razie, jak ktoś zobaczy światła jadące na niego z nie nadmierną prędkością to proszę nie przeszkadzać - to mogę być ja:) (zawsze mam włączone).

Pozdro wszystkich
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: DADRL

Pozdro.

A my tu obecni zaczniemy kampanię na rzecz obniżenia mocy żarówek w światłach krótkich i długich. Nie ma sensu dobrze oświetlać drogi po zmroku, bo to stępia naszą czujność. Się przyzwyczajamy do silnych świateł i potem są wypadki. :)

A na hamulcach ile można przyoszczędzić - tylko na jedną oś i mniejsze tarcze. Świadomość słabych hamulców niech wzmocni nasze poczucie odpowiedzialności na drodze. :)

Itd.Ryszard S. edytował(a) ten post dnia 20.12.10 o godzinie 19:53
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: DADRL

Ryszard S.:
Pozdro.

A my tu obecni zaczniemy kampanię na rzecz obniżenia mocy żarówek w światłach krótkich i długich. Nie ma sensu dobrze oświetlać drogi po zmroku, bo to stępia naszą czujność. Się przyzwyczajamy do silnych świateł i potem są wypadki. :)

A na hamulcach ile można przyoszczędzić - tylko na jedną oś i mniejsze tarcze. Świadomość słabych hamulców nie wzmocni nasze poczucie odpowiedzialności na drodze. :)

Itd.

Ja bym jeszcze do rzucił zakaz używania zimówek w zimę, co by mniej aut w zimę jeździło, było by przejezdnie i przyjaźniej dla środowiska.

konto usunięte

Temat: DADRL

Czarek M.:
- Swiatla owszem zwiekszaja widocznosc ale rowniez w wielu sytuacjach dezorientuja co do odleglosci i predkosci. Czy to jest bezpieczne?

Masz oczywiscie na to jakis dowod, prawda? Czy po prostu tak ci sie wydaje?
- Palenie swiatel mijania zwieksza liczbe cyklopow jak i tych pojazdow z nieprawidlowo wymieniona zarowka. Czy to jest bezpieczne?

Gdybysmy zabronili uzywania hamulcow to rowniez na pewno zmniejszylaby sie ilosc kierowcow z nieprawidlowo zalozonymi klockami.
- Swiatla mijania sa na tyle mocne, ze nawet dobrze ustawione powoduja oslepianie.

Jesli dobrze ustawione swiatla mijania oslepiaja cie w ciagu dnia to znaczy ze albo jezdzic 30 cm nad ziemia w McLarenie F1 albo masz problem ze wzrokiem i zalecana jest wizyta u okulisty.

konto usunięte

Temat: DADRL

Marcin Chruślak:
Ja dla pewności sobie zamontowałem , to też tak z doświadczenia.
Nie wiem o czym mowisz. Kazdy rower ma obowiazek posiadania oswietlenia nawet w dzien ale nie ma obowiazku ich zapalania bo sa to pozycyjne a nie mijania.
To, ze ja jezdze w dzien z zapalona lampka wynika tylko z mojej wygody. Nie chce mi sie jej wylaczac. A ze mam pradnice w piascie to nic na tym nie trace.
Teoria teorią, jak to ma się w praktyce? Nijak, bo jakie jest prawdopodobieństwo że oba nadjeżdżające auta będą jechały równe 90km/h?
Tak. Moga rowniez jechac 200kmph. Jakos przepisy sie ustala do przepisowej predkosci a nie nadmiernej.
To że go widze pomaga mi podjąć decyzję czy wyprzedzać, czy poczekać, jak bym go nie widział to pewnie bym wyprzedzał.
Zauwazysz go w takim momencie, ze zdazysz wyprzedzic albo sie schowac.
Wiesz takie usprawiedliwianie się na siłę, idąc tym tokiem myślenia, to kto sprawdza ciśnienie w oponach, kto sprawdza luzy w zawieszeniu, kto sprawdza hamulce.
Jak hamulce nie dzialaja to raczej malo kto jezdzi. Jak zarowka sie przepali to prawie kazdy jezdzi. To jest wielka roznica.
A no ma taki sens że jak ona się skończy to kierowca musiał by je wyłączać, potem znowu włączać jak na nią w jeżdżą, nastąpienie jak z niej zjeżdża do miasta wyłączać, a potem znowu może włączać.Wyobrażasz to sobie?
Tak. Jedzie godzine taka droga wylacza. Jedzie 5 min nie wylacza. Tak samo w miescie. Jedzie caly czas w terenie zabudowanym to nie wlacza. Jak jest w trasie i przejezdza to nie wylacza.
Masz nie homologowane światła, niezgodne z przepisami.
Homologacje mam. Ale to juz ci wyjasnili.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: DADRL

Czarek, jak widzisz argumenty przeciwko jeździe na światłach mijania w dzień są dość łatwe do obalenia. Załóżmy jednak, że znajdziesz dwa sensowne argumenty za tym, żeby ów przepis znieść. Zajmie Ci to trochę czasu, a Twój rozmówca, który popiera przepis jeżdżenia na światłach znajdzie w ciągu kilku chwil z 10. argumentów na swoją korzyść.

Co do świateł mijania na drodze dwujezdniowej, to moim zdaniem są one tam jeszcze bardziej potrzebne niż normalnie :-) Przecież ten sam samochód musisz dojrzeć w lusterku, małym, a niekiedy lekko drgającym. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu nie miał świateł.

konto usunięte

Temat: DADRL

Tak sobie przeczytałem cały ten wątek i powiem tak: i śmieszno i straszno.

Jak czytam argumenty, że jazda na światłach nie poprawia bezpieczeństwa to mi się przypomina idiota, który mnie parę miesięcy temu wyprzedzał późnym wieczorem jadąc BEZ ŚWIATEŁ!

Światłą mijania powinny być obowiązkowe CAŁĄ DOBĘ, a ich niewłączenie karane WYSOKIMI MANDATAMI! Po to chociażby, żeby wymusić ich ciągłe używanie na idiotach, którzy ich nie włączają nawet wieczorami!

konto usunięte

Temat: DADRL

Kuba Ł.:
Czyli Drivers Against Daytime Running Lights - kierowcy przeciwni

Kuba, litości, takie bzdety zapodajesz ze strony gdzie moderacji nie ma?Gdzie ludzie się podszywają za nicki z innych forów? Nie szkoda Ci czasu?
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: DADRL

Czarek M.:
Marcin Chruślak:
Ja dla pewności sobie zamontowałem , to też tak z doświadczenia.
Nie wiem o czym mowisz. Kazdy rower ma obowiazek posiadania oswietlenia nawet w dzien ale nie ma obowiazku ich zapalania bo sa to pozycyjne a nie mijania.
To, ze ja jezdze w dzien z zapalona lampka wynika tylko z mojej wygody. Nie chce mi sie jej wylaczac. A ze mam pradnice w piascie to nic na tym nie trace.
Światło to światło, pozycyjne czy inne ma świeci.
Teoria teorią, jak to ma się w praktyce? Nijak, bo jakie jest prawdopodobieństwo że oba nadjeżdżające auta będą jechały równe 90km/h?
Tak. Moga rowniez jechac 200kmph. Jakos przepisy sie ustala do przepisowej predkosci a nie nadmiernej.
Wystarczy 1 km/h i ta teoria przepada...
To że go widze pomaga mi podjąć decyzję czy wyprzedzać, czy poczekać, jak bym go nie widział to pewnie bym wyprzedzał.
Zauwazysz go w takim momencie, ze zdazysz wyprzedzic albo sie schowac.
Jeśli ma światła to tak, cała w tym rzecz, żebym go zauważył na tyle wcześniej by zakończyć manewr lub z niego zrezygnować.
Wiesz takie usprawiedliwianie się na siłę, idąc tym tokiem myślenia, to kto sprawdza ciśnienie w oponach, kto sprawdza luzy w zawieszeniu, kto sprawdza hamulce.
Jak hamulce nie dzialaja to raczej malo kto jezdzi. Jak zarowka sie przepali to prawie kazdy jezdzi. To jest wielka roznica.
Oj zdziwił byś sie jakimi to ludzie autami jeżdżą.W teori jesteś mocny w praktyce nie masz bladego pojecia.
A no ma taki sens że jak ona się skończy to kierowca musiał by je wyłączać, potem znowu włączać jak na nią w jeżdżą, nastąpienie jak z niej zjeżdża do miasta wyłączać, a potem znowu może włączać.Wyobrażasz to sobie?
Tak. Jedzie godzine taka droga wylacza. Jedzie 5 min nie wylacza. Tak samo w miescie. Jedzie caly czas w terenie zabudowanym to nie wlacza. Jak jest w trasie i przejezdza to nie wylacza.
Super, powinieneś zostać takim królikiem doświadczalnym, chciał bym to zobaczyć po jakim czasie się zapomnisz.
Masz nie homologowane światła, niezgodne z przepisami.
Homologacje mam. Ale to juz ci wyjasnili.
OK, ale oszpeciłeś auto ;]

konto usunięte

Temat: DADRL

Wybaczcie ale nie chce mi się czytać 5 stron dywagacji, IMHO: jeśli komuś szkoda kasy na żarówki by mieć włączone światła całą dobę to niech się może zastanowi nad tym czy stać go na auto.Równie dobrze można by nakazać aby klimatyzacji używać tylko w tem.pow.+25C bo to przecież zbędna fanaberia, prawda a ile paliwa przy tym zużywa!

I żeby nie było: nie lubię wyrzucać kasy w błoto ale jakoś wymaiana żarówki raz w roku nie nadwyręża mojego budżetu.

Tak swoją drogą: czy ci przeciwnicy nakazu w włączonymi światłami mijania kiedykolwiek policzyli ile ich kosztuje roczna eksploatacja samochodu?
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: DADRL

Jolanta I.:
Kuba, litości, takie bzdety zapodajesz ze strony gdzie moderacji nie ma?Gdzie ludzie się podszywają za nicki z innych forów? Nie szkoda Ci czasu?
Nie, no aż tak źle to nie jest. W końcu mamy do czynienia ze stowarzyszeniem, a ja napisałem mail do kogoś konkretnego. Masz jednak rację - szkoda gadać :-)
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: DADRL

krótko i tresciwie, co do pierwszego postu policzmy ile kosztuje nas, keirowcow wiecej hamowanie przed dziurami ze wzgledu na zly stan drogi. Ile szybciej sie zuzywa zawieszenie w aucie przez w/w dziury? Ile czasu i paliwa marnujemy stojac w korku, bo swiatla sa blednie ustawione - zielona fale to mozna osiagnac jedynie jadac ~100-120km/h.
I tak mozna by wyliczac godzinami. I to oczywiscie wina wszystkich innych.
A co z kierowcami blokujacymi skrzyzowania, bo przeciez oni maja zielone i wjezdzaja na srodek, mimo ze widza, ze z niego nie zjada? A co z autami wymuszajacymi, robiacymi manewry bez sygnalizacji etc?
Wiec pokrotce dyskusja cokolwiek akademicka z tymi argumentami, bo zeby realnie wplynac na srodowisko czy bezpieczenstwo trzeba by zmienic szereg regulacji, przepisow, mentalnosci i zachowan.

Co do samej kwestii swiatel za dnia - to sie juz wypowiadalem i powtorze: jezdzilem na swiatlach zanim wprowadzono ten przepis i nawet jak go zniosa to dalej bede jezdzil na swiatlach mijania w ciagu dnia. To czy auto na 100km mi spali 12 czy 12,12 litra paliwa to mnie nie robi roznicy.
Marcin G.

Marcin G. Sprytna Bestia ;-P

Temat: DADRL

Marek S.:
przecież jak włączysz światła mijania to masz 2x55+2x5W na przodzie + 2x5W(czasem 4W) pozycyjne tył + 2x5W oświetlenie rejestracji. Czasem auta mają 4 żarówki postojowe z tyłu czyli 2x55+8x5W. To daje od 138 do 150W. Z genialnych badań zleconych przez komisję, za które komisja zapłaciła pewnie więcej niż roczne dodatkowe zużycie paliwa wszystkich aut jadacych na mijania w dzień, wynika iż auta mają 6 żarówek świateł pozycyjnych z tyłu. Niech mi ktoś wskaże choć jedno takie auto. Tym bardziej, że mówiąc "około" pewnie zakładają średnią - jako że większosć aut ma te 140W, to gdzie są te auta co mają 180W czyli 10 (słownie: DZIESIĘĆ) żarówek pozycyjnych z tyłu ?

Marku! A oświetlenie wnętrza pojazdu policzyłeś? Jakieś podświetlenie deski rozdzielczej i wskaźników?
Marcin G.

Marcin G. Sprytna Bestia ;-P

Temat: DADRL

Kuba Ł.:
Czyli Drivers Against Daytime Running Lights - kierowcy przeciwni używania świateł mijania do jazdy w dzień.
Nie znalazłem tego tematu tutaj, a sprawa jest dość ciekawa. To są te chwile, kiedy żałuję, że nie ma cenzora ;-)

Bzdury podawane przez autorów strony:

110 W - taką moc mają typowe światła mijania
A to ciekawe.

Kolega to chyba wychowanie obywatelskie studiuje... Albo religioznawstwo... Mnie się zgadza... ;-P



Wyślij zaproszenie do