konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Przemysław Lisek:
Krzysztof S.:
wiem :) ale mam dzisiaj dzien marudy :D
Rączka boli?? :)
po takich dawkach ketonalu jakie dostaje...
to nawet sumienie mnie nie boli

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Marek Skiba:

te 3-4% to jest wartość podawana przez dealerów. Nikt tak naprawdę nie powie, że na aucie za 100tys zł ma 3tys zł narzutu/marży netto brutto? tak naprawdę to co to jest te 3-4 %?

5 tys. marży dealera na samochodzie za 100 to naprawdę dobry wynik, szczególnie w dzisiejszej koniunkturze. Brutto od brutto.
Żaden dealer nie przyzna się ile płaci w fabryce/importerowi za
auto. I jak wspomniałem - rabaty do uzyskania są NIEZALEŻNIE od
proponowanych na wejściu i potrafią być znacznie większe od 3-4%.

Potrafią być o ile importer wyraża na to zgodę, bo to importer refunduje ten rabat. Nie jest tak, że dealer zarobi mniej.
Wytłumacz jedno - skoro jest to 3-4% to dlaczego w pewnych markach kupując któreś z kolei auto otrzymuje się DODATKOWY rabat np 5% ? czyli co na minusie jedzie ?? nieee, zarabia poprostu o 5% mniej niż na tamtym aucie ale dalej zarabia.

Zgadza się na to importer, który uzyskuje zgodę na zakup taniej od producenta. Dealer zarabia tyle samo co na poprzednim.
Moze te 3-4% to jest poprostu czysty zysk po odliczeniu wszystkich kosztów (pracownicy, kredyty, inwestycje) i jeden salon będzie
miał 3-4 a inny 10 bo jest lepiej zarządzany, ma lepszą lokalizację itd ? I nie mozna mówić o tym, że ma 3% narzutu na
aucie.

Kompletnie nie trafiłeś.

Wszystkie ASO zarabiają głównie na serwisie. Jeśli powiem Ci, że dealer Forda średnio zarabia 2,5-3 tys. zł na Focusie to uwierzysz ?Daniel Piaskowski edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 20:26
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Krzysztof S.:
po takich dawkach ketonalu jakie dostaje...
to nawet sumienie mnie nie boli

Krzysiu, ja wiem ze to boli bo jak pewnie pamiętasz tez to przechodziłem niedawno...;-(((( ale na miłośc boska nie żryj tego ketanolu..... bo załatwisz se żoładek. Tez mi dali i wytrzymałem bez niego, koleżanka lekarka perzestrzegała mnie przed tym środkiem przeciwbólowym. Ketanol owszem jako maść jest super (w ograniczonych dawkach i miejscowo) ... ale jako piguły... rozwala flaki. Nawet jak bierzesz cos oslonowo... to tez odradzam!

Zasięgnij opinni kogoś mądrzejszego jak powiatpiewasz w moja radę!!!

Ps. Wracaj do zdrówka. Z doświadczenia powiem Ci że obojczyk raczej bezproblemowo sie zrasta (nawet jak jest krzywo nastawiony) to nie rzutuje na dalsze funkcjonowanie!

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Daniel Piaskowski:
że dealer Forda średnio zarabia 2,5-3 tys. zł na Focusie to uwierzysz ?Daniel Piaskowski edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 20:26


czyli jednak 5-6%. pytanie - czy focus za którego dealer zapłaci powiedzmy 50tys netto zostanie sprzedany za 53 tys netto klientowi, czy te 3 tys to jest to co zostanie po odjeciach kosztu sprzedaży - czyli utrzymanie salonu i sprzedawców - pytałem o ten istotny fakt na początku ale nikt nie odpowiedział ;)

Zresztą, zadaje głupie pytania bo nikt (mając na myśli wszystkich pracujących na swoim w różnych branżach) się nie przyzna ile tak naprawdę ma w kieszeni zarobku z czegoś tam, tak więc tematu nie ma sensu kontynuować :)

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Marek Skiba:
Daniel Piaskowski: że dealer Forda średnio zarabia 2,5-3 tys. zł na Focusie to uwierzysz ?
Zresztą, zadaje głupie pytania bo nikt (mając na myśli wszystkich pracujących na swoim w różnych branżach) się nie przyzna ile tak naprawdę ma w kieszeni zarobku z czegoś tam, ...
Swięta prawda ;)))
Natomiast osby postronne zawsze najlepiej wiedzą ile kto zarabia.
To taka nasza specjalność narodowa ;P

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Piotr K.:

Natomiast osby postronne zawsze najlepiej wiedzą ile kto zarabia.
To taka nasza specjalność narodowa ;P

Chciałeś powiedzieć "Kto ile kradnie". Bo jak się dorobił, to na pewno nieuczciwie ;D
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

W tvn24 leci co tydzień magazyn "Firma" - może ktoś skojarzy... - "analizują" rynek dla różnych firm, opowiadają jak założyć.. jak to działa itp.

Kiedyś - bodaj 2 lata temu.. był odcinek odnośnie dealerów samochodowych.. i zostało w nim powiedziane, że zależnie od marki marża dealerska waha się w granicach 20-30%

(także nawet jak wynegocjujemy 15%.. to dealer i tak swoje zarobi).

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Marek Skiba:
czy focus za którego dealer zapłaci powiedzmy 50tys netto zostanie sprzedany za 53 tys netto
klientowi, czy te 3 tys to jest to co zostanie po odjeciach kosztu sprzedaży - czyli utrzymanie salonu i sprzedawców - pytałem o
ten istotny fakt na początku ale nikt nie odpowiedział ;)

Dealer zapłaci 50 importerowi i sprzeda za 53 - odpowiadając na Twoje pytanie.
Andrzej Banachowicz:
W tvn24 leci co tydzień magazyn "Firma" - może ktoś skojarzy... > "analizują" rynek dla różnych firm, opowiadają jak
założyć.. jak >to działa itp.
Kiedyś - bodaj 2 lata temu.. był odcinek odnośnie dealerów samochodowych.. i zostało w nim powiedziane, że zależnie od marki marża dealerska waha się w granicach 20-30%
(także nawet jak wynegocjujemy 15%.. to dealer i tak swoje zarobi).

Przykro mi, ale to bzdura.Daniel Piaskowski edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 22:37
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Marek Skiba:

(...)
Zresztą, zadaje głupie pytania bo nikt (mając na myśli wszystkich pracujących na swoim w różnych branżach) się nie przyzna ile tak naprawdę ma w kieszeni zarobku z czegoś tam, tak więc tematu nie ma sensu kontynuować :)

oj Marku, pytasz ale chyba nie czytasz odpowiedzi...

Po pierwsze:
przy stałej tej samej marży dla wszystkich dealerów mozna czasem kupić auto te twoje 5% taniej...
ale nie dlatego, że dealer sprzedaje ze stratą ale dlatego, że ma pozwolenie od importera.
Dzieje się tak np. w przypadku aut objętych dodatkową promocją (to co pisałem wcześniej), ale także w przypadku chociażby klientów flotowych.
Sprzedaż starego rocznika także nie odbywa się ze stratą - to importer (oczywiscie w porozumieniu z centralą) podejmuje decyzję jakiej wysokości bedzie ten dodatkowy rabat i dokonuje korekty ceny sprzedaży dla dealera.

Po drugie (napiszę wprost bo szukasz dziury w całym) - przykładowo:
- samochód w cenniku kosztuje 100.000zł netto i to jest podstawą do rozmów na wszystkich szczeblach i etapach sprzedaży
- dealer kupuje ten samochód od importera po cenie katalogowej pomniejszonej o 5% rabat dealerski (czyli 95.000zł)
- dealer ten sam samochód oferuje Tobie (klientowi) oczywiście w cenie katalogowej, ale że wszyscy sie targują i Ty pewnie też więc sprzedawca w uznaniu towjej techniki negocjacji daje ci rabat kwotowy 3% od ceny cennikowej czyli kupujesz to auto za 97.000zł netto
- jak nie trudno policzyć dealer uzyskał na tej sprzedaży tylko 2.000zł netto marży
- z tej kwoty dealer płaci sprzedawcy najczęściej x% prowizji od uzyskanej powyżej marży (oczywiście w różnych markach różnie wygląda mechanizm naliczania prowizji łącznie ze stałą wysokością prowizji przypisaną do konkretnego modelu auta ale niezależnie od wysokości uzyskanej marży) przy czym x% od marży netto to dla pracownika wynagrodzenie brutto!!!
- z marży tej dealer czasami (to oczywiście także różnie wygląda w różnych markach) wypłaca także inne prowizje osobom biorącym udział w procesie sprzedaży tego konkretnego egzemplarza
- z marży tej oczywiście dealer pokrywa też wszystkie inne koszty związane z prowadzeniem swojej działalności

... bardziej wprost napisać się nie da :-)

...
Nie oczekuj, że napiszę konkretnie w której marce jaki system obowiązuje i jakie dokładnie są wartości procentowe ale podstawowe mechanizmy są wszędzie podobne.

...
Szkoda tylko, że wszyscy mądrzy spoza branży za wszelką cenę próbują udowodnić jak to dealerzy w salonach "kołują" klientów.
A czemu nie można zrozumieć, że wszystkie mechanizmy są zdecydowanie prostsze bez całej tej oprawy krętactwa???
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Sprzedawców samochodów słusznie nazywa się dealerami, bo podobnie jak handlarze narkotyków na pierwszej działce zarabiaja niewiele lub wcale, zarabia się na serwisie dlatego w nowych samochodach tak często zapalają się różne kontrolki, a lobbyści przemysłu motoryzacyjnego tak bardzo dbają o utrzymanie nierynkowych zasad w handlu autami a także w pózniajszej ich obsłudze.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Andrzej Banachowicz:
W tvn24 leci co tydzień magazyn "Firma" - może ktoś skojarzy... - "analizują" rynek dla różnych firm, opowiadają jak założyć.. jak to działa itp.

Kiedyś - bodaj 2 lata temu.. był odcinek odnośnie dealerów samochodowych.. i zostało w nim powiedziane, że zależnie od marki marża dealerska waha się w granicach 20-30%

(także nawet jak wynegocjujemy 15%.. to dealer i tak swoje zarobi).

tak jak napisał Daniel...
BUJDA NA RESORACH.

Osobiście pracowałem w kilku salonach mając do czynienia z różnymi markami (niektóre salony sprzedają auta kilku marek) i w żadnej z nich marża dealerska nie była na poziomie 20-30% - to BZDURA WYSSANA Z PALCA.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Krzysztof Pogorzelec:
Sprzedawców samochodów słusznie nazywa się dealerami, bo podobnie jak handlarze narkotyków na pierwszej działce zarabiaja niewiele lub wcale, zarabia się na serwisie dlatego w nowych samochodach tak często zapalają się różne kontrolki, a lobbyści przemysłu motoryzacyjnego tak bardzo dbają o utrzymanie nierynkowych zasad w handlu autami a także w pózniajszej ich obsłudze.

Pomijam porównanie do dealerow narkotykowych bo w całej tej zjadliwości pewnie niechcący ale przyznałeś rację nam oraz autorom załączonego w pierwszym poście artykułu - dealer na sprzedaży samochodu zarabia niestety marne grosze a marże w wysokości 20-30% na każdym nowym samochodzie to bzdura wymyślona przez laikow nie mających pojęcia o branży automotive.
:-)))Damian T. edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 23:16
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Czyli tvn24 się nie postarał za mocno.
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Andrzej Banachowicz:
Czyli tvn24 się nie postarał za mocno.

A pamiętasz co prawił Bogus Smoleń:

"... nie ogladaj telewizji, bo będziesz miał w głowie glizdy..."

;-)))))
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Andrzej Banachowicz:
Czyli tvn24 się nie postarał za mocno.

Bez komentarza...
nie widziałem ani nie słuchałem tego konkretnego programu...

Natomiast pracuję w sprzedaży samochodów od kilku lat i z racji zajmowanych stanowisk proces powstawania ceny końcowej samochodu znam od podszewki - bądź co bądź to jeden z moich podstawowych obowiązków...
bez wiedzy nt. ceny zakupu, wysokości marży i możliwości udzielania rabatu raczej nie można profesjonalnie sprzedawać....
salon samochodowy to nie sklep spożywczy a doradca handlowy w salonie to nie sprzedawca w spożywczaku (bez urazy i przy całym szacunku dla wszystkich zatrudnionych w branży spożywczej).

:-))
Michał G.

Michał G. driving instructor

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:
Michał B.:
Damian T.:
Michał B.:

ja mam jedną uwagę 3-4% prowizji to może mieć dealer fiata a nie mercedesa.


tak a najlepszym przykledem jest Porshe. - czytaj, najlepiej zarabiajajaca marka naswiecie. Oni to dopiero kroja. :PMichał G. edytował(a) ten post dnia 06.06.09 o godzinie 22:36
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Michał G.:

Nie hodujemy lasów - tnij drzewka;)
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Czyli podsumowując, samochody są takie drogie bo w handlu samochodami nie ma wolnego rynku. Na sprzedaży aut zarabiają przedstawicielstwa i importerzy mający monopol na danym rynku.
Dealerzy zarabiają na serwisie i na sprzedaży części, dlatego tak bardzo się irytują gdy naprawy wykonuja serwisy niezależne.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Krzysztof Pogorzelec:
Czyli podsumowując, samochody są takie drogie bo w handlu samochodami nie ma wolnego rynku.
Chyba jest w tym wiele prawdy. Nie interesuję się tym kto ile na czym zarabia (dopóki nie jestem dealerem:), ale faktem jest, że sprzedawcy nowych samochodów niewiele mają do powiedzenia w tym całym interesie.
Rok temu podjąłem się pomóc w negocjacjach ceny swojemu pracownikowi (ze względu na bliską znajomość z dealerem) przy zakupie Renault Clio. Przydzielono nam do "pertraktacji" doświadczonego handlowca i wyglądało to tak:
Wszedł facet w "ichniejszy" system i po kolei sprawdzał każdą niemal sztukę za ile może sprzedać. Istotna była wersja, kolor, wyposażenie, firma ubezpieczająca w pakiecie, ... itp. W efekccie największy rabat udało uzyskać się przy Clio 1,2 Turbo w dość wypasionej wersji z poprzedniego roku produkcji (2007) z narzuconym kolorem, ubezpieczycielem Allianz i kredytem 50/50.
Trwało to dość długo (0,75l JW ;) - tak to wygląda w praktyce.Piotr K. edytował(a) ten post dnia 03.06.09 o godzinie 08:13
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

A czy ktoś mi potrafi odpowiedzieć do czego są potrzebni dealerzy? Dlaczego samochody nie stoją w takich "samochodowych marketach" gdzie można porównać między sobą kilka marek (koncernów)?
W jakim celu zostało powołane do życia coś takiego jak "autoryzacja dealera"? Dlaczego klienci muszą płacić za wypasione "w marmurach" budynki salonów? Samochody nie są od tego lepsze, ale droższe na pewno.



Wyślij zaproszenie do