Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...
Michał B.:
Damian T.:
Michał B.:
ja mam jedną uwagę 3-4% prowizji to może mieć dealer fiata a nie mercedesa.
hehehe...
no chyba mylisz się bardzo...
skoro idąc do Fiata już w drzwiach dostajesz 20% rabatu na każdy model auta to ile marży mają w cenie cennikowej/katalogowej???
3-4%????
zastanów się chwilę.... :-)
nie mówię o cenie cennikowej.
no dobrze, więc policz dokładnie...
taka sobie jakaś wybrana marka ma 30% marży oraz wybrana marka premium tylko 10%...
Chcesz kupić więc idziesz do obu salonów ->>
W pierwszym salonie już od drzwi atakuje cię sprzedawca oferując na wstępie 20% rabatu na każdy model który wybierzesz - zaczyna się pięknie, nieprawdaż??....
do rozmowach i negocjacjach kończysz na 25% - jest super - 1/4 ceny w dół do rewelacja...
wszystko było by dobrze tylko że....
no cóż, zawsze marzyłeś o jakiejś fajnej limuzynie lepszej marki :-/
więc aby podbudować swoje chęci posiadania idziesz do salonu marki premium....
wszystko cudnie i miło, gadasz długo i namiętnie ale dostajesz tylko 5% i dywaniki...
ta limuzyna wciąż podoba ci się bardziej niż auto z tego drugiego salonu ale ta cena....
noi ten sprzedawca... chyba robi cie w konia, prawda??
bo dlaczego w tym drugim salonie dostałeś 25% a tu tylko 5%...
???
Może właśnie dlatego, że te samochody są tyle warte???
Przecież w obu salonach dee facto marża końcowa pozostała na poziomie 5% więc może właśnie odwróciłeś zupełnie sytuację z tymi marżami??
A może to nie marka premium zarabia krocia na swoich samochodach tylko właśnie te tańsze marki próbują "kroić" klientów i jeśli się uda sprzedawać na marży 20-30%???