Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Często słyszy się zarzuty, że my w tych salonach kroimy żywcem naszych klientów z kasy i zarabiamy na tym krocia....
czy aby na pewno???..
a może jednak piszący tak nie mają bladego pojęcia co piszą??

Krótko i na temat tu:
http://www.moto.wp.pl/kat,15952,title,Kupujesz-nowy-sa...

:-)Damian T. edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 10:12

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

no tak. kiedys zarabialiscie na dobrych autach.
dzisiajn na serwisie.
i zadnego artykulu czytac nie musze.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:
Często słyszy się zarzuty, że my w tych salonach kroimy żywcem naszych klientów z kasy i zarabiamy na tym krocia....
czy aby na pewno???..
a może jednak piszący tak nie mają bladego pojęcia co piszą??

Krótko i na temat tu:
http://www.moto.wp.pl/kat,15952,title,Kupujesz-nowy-sa...

:-)Damian T. edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 10:12

ja mam jedną uwagę 3-4% prowizji to może mieć dealer fiata a nie mercedesa.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

3-4% marży dealera ??

to dlaczego dobrze negocjując uzyskuje się rabaty 5-15% od cen cennikowych zależnie od marki i sytuacji ?

z tego wynika, że cenniki są ustalane na wysokiej marży - umiesz negocjować, zejdziesz do tych 3%, nie umiesz to "skroimy frajera na 15%" ?
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Krzysztof S.:
no tak. kiedys zarabialiscie na dobrych autach.
dzisiajn na serwisie.
i zadnego artykulu czytac nie musze.

Cóż....
przytoczony artykuł nie ma nic wspólnego z serwisowaniem auta więc ja to widzę tak:
Krzysztofie, fajnie, że piszesz ale stosując zasadę "wiem wszystko bez czytania" zręcznie wypowiadasz się zupełnie nie w temacie :-)

Załóż temat dotyczący ASO - tam też chętnie podyskutuję :-)
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Michał B.:

ja mam jedną uwagę 3-4% prowizji to może mieć dealer fiata a nie mercedesa.

hehehe...
no chyba mylisz się bardzo...
skoro idąc do Fiata już w drzwiach dostajesz 20% rabatu na każdy model auta to ile marży mają w cenie cennikowej/katalogowej???

3-4%????
zastanów się chwilę.... :-)

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:

Załóż temat dotyczący ASO - tam też chętnie podyskutuję :-)

można np. podyskutować na temat: dlaczego Ford kroi dodatkowe kilkadziesiąt procent na oryginalnych częsciach Motorcraft, które można kupić poza aso sporo taniej, ale ASO nie jest zachwycone przywożeniem własnych częsci?
Albo dlaczego Nissan kroi na częsciach tyle, że bardziej opłaca się sprowadzać z USA (opłacając podatki i cła), z UK itd?

akurat z Mercedesem styczność mam zerową, wiec nei wiem jak podchodzi do sprawy, z marek premium jedynie BMW, które mimo że ceny częsći ma atrakcyjne, to kroi na robociźnie.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:
Michał B.:

ja mam jedną uwagę 3-4% prowizji to może mieć dealer fiata a nie mercedesa.

hehehe...
no chyba mylisz się bardzo...
skoro idąc do Fiata już w drzwiach dostajesz 20% rabatu na każdy model auta to ile marży mają w cenie cennikowej/katalogowej???

3-4%????
zastanów się chwilę.... :-)

nie mówię o cenie cennikowej.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:
Cóż....
przytoczony artykuł nie ma nic wspólnego z serwisowaniem auta więc ja to widzę tak:
Krzysztofie, fajnie, że piszesz ale stosując zasadę "wiem wszystko bez czytania" zręcznie wypowiadasz się zupełnie nie w temacie :-)
wiem :) ale mam dzisiaj dzien marudy :D
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Marek Skiba:
3-4% marży dealera ??

to dlaczego dobrze negocjując uzyskuje się rabaty 5-15% od cen cennikowych zależnie od marki i sytuacji ?

z tego wynika, że cenniki są ustalane na wysokiej marży - umiesz negocjować, zejdziesz do tych 3%, nie umiesz to "skroimy frajera na 15%" ?

Ależ to bardzo proste...
Czasami importer w porozumieniu z centralą (fabryką) promuje wybrane modele aut...
Promocje są różne... poprzez dodawanie extra wyposażenia gratis bądź oferowania ich w pakietach z obniżonymi cenami aż do stosowania wprost dodatkowego rabatu cenowego xxxPLN lub x%.

Co więcej promocje te nigdy nie są ukrywane - wręcz przeciwnie, pełno jest reklam w mediach o samochodach w promocyjnych cenach nie wspominając już o reklamach bezpośrednio w salonie sprzedaży - trzeba być chyba ślepym, głuchym i niemym jednocześnie aby nie zauważyć.

Podsumowując ->>
Dealer jako sprzedawca nie ma tutaj nic do powiedzenia - dalej porusza się w zakresie tej samej niskiej marży oferując jednocześnie te promocje które narzuca mu importer.

Proste i jasne - i nie ma w tym żadnego oszukiwania klientów salonu a już tym bardziej traktowania klienta jako "frajera" - to było niepotrzebne i zbyt daleko idące przejaskrawienie.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Dokładnie jak napisał Damian powyżej, a nieświadomi wielokrotnie twierdzą, że salony mają po 20% marży na aucie i jeżdżą przez pół Polski albo zbierają oferty od wszystkich salonów jednej marki myśląc, że Bóg wie ile zaoszczędzą. Każdy dealer ma w zasadzie bardzo podobne pole manewru.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:
Marek Skiba:
3-4% marży dealera ??

to dlaczego dobrze negocjując uzyskuje się rabaty 5-15% od cen cennikowych zależnie od marki i sytuacji ?

z tego wynika, że cenniki są ustalane na wysokiej marży - umiesz negocjować, zejdziesz do tych 3%, nie umiesz to "skroimy frajera na 15%" ?

Ależ to bardzo proste...
Czasami importer w porozumieniu z centralą (fabryką) promuje wybrane modele aut...
Promocje są różne... poprzez dodawanie extra wyposażenia gratis bądź oferowania ich w pakietach z obniżonymi cenami aż do stosowania wprost dodatkowego rabatu cenowego xxxPLN lub x%.

Co więcej promocje te nigdy nie są ukrywane - wręcz przeciwnie, pełno jest reklam w mediach o samochodach w promocyjnych cenach nie wspominając już o reklamach bezpośrednio w salonie sprzedaży - trzeba być chyba ślepym, głuchym i niemym jednocześnie aby nie zauważyć.

Podsumowując ->>
Dealer jako sprzedawca nie ma tutaj nic do powiedzenia - dalej porusza się w zakresie tej samej niskiej marży oferując jednocześnie te promocje które narzuca mu importer.

Proste i jasne - i nie ma w tym żadnego oszukiwania klientów salonu a już tym bardziej traktowania klienta jako "frajera" - to było niepotrzebne i zbyt daleko idące przejaskrawienie.

nie mówię o oficjalnych promocjach. Mówię o sytuacji w której idę do salonu, chcę kupić auto, ale nie chce dać ceny katalogowej minus oficjalne promocje, tylko jeszcze mniej.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Daniel Piaskowski:
Dokładnie jak napisał Damian powyżej, a nieświadomi wielokrotnie twierdzą, że salony mają po 20% marży na aucie i jeżdżą przez pół Polski albo zbierają oferty od wszystkich salonów jednej marki myśląc, że Bóg wie ile zaoszczędzą. Każdy dealer ma w zasadzie bardzo podobne pole manewru.


Podobne to jednak nie takie same.Poza tym oprócz ceny istotna jest obsługa klienta, zwłaszcza ta PO sprzedaży.

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

a jeszcze należy określić czy te rzekome 3-4% to marża netto/brutto czy narzut bo to jet bardzo istotna kwestia.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Michał B.:
Damian T.:
Michał B.:

ja mam jedną uwagę 3-4% prowizji to może mieć dealer fiata a nie mercedesa.

hehehe...
no chyba mylisz się bardzo...
skoro idąc do Fiata już w drzwiach dostajesz 20% rabatu na każdy model auta to ile marży mają w cenie cennikowej/katalogowej???

3-4%????
zastanów się chwilę.... :-)

nie mówię o cenie cennikowej.

no dobrze, więc policz dokładnie...
taka sobie jakaś wybrana marka ma 30% marży oraz wybrana marka premium tylko 10%...
Chcesz kupić więc idziesz do obu salonów ->>

W pierwszym salonie już od drzwi atakuje cię sprzedawca oferując na wstępie 20% rabatu na każdy model który wybierzesz - zaczyna się pięknie, nieprawdaż??....
do rozmowach i negocjacjach kończysz na 25% - jest super - 1/4 ceny w dół do rewelacja...
wszystko było by dobrze tylko że....
no cóż, zawsze marzyłeś o jakiejś fajnej limuzynie lepszej marki :-/

więc aby podbudować swoje chęci posiadania idziesz do salonu marki premium....
wszystko cudnie i miło, gadasz długo i namiętnie ale dostajesz tylko 5% i dywaniki...
ta limuzyna wciąż podoba ci się bardziej niż auto z tego drugiego salonu ale ta cena....
noi ten sprzedawca... chyba robi cie w konia, prawda??
bo dlaczego w tym drugim salonie dostałeś 25% a tu tylko 5%...
???

Może właśnie dlatego, że te samochody są tyle warte???
Przecież w obu salonach dee facto marża końcowa pozostała na poziomie 5% więc może właśnie odwróciłeś zupełnie sytuację z tymi marżami??
A może to nie marka premium zarabia krocia na swoich samochodach tylko właśnie te tańsze marki próbują "kroić" klientów i jeśli się uda sprzedawać na marży 20-30%???
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:

trudno mi się spierać nie znając dokładnych danych ale..

Produkty premium w różnych branżach i na różnych szczeblach dystrybucji cechują się zazwyczaj najwyższymi marżami. Nie widzę specjalnego powodu by w motoryzacji było inaczej.
Koszty promocji, płaconej z marży w przypadku produktów premium przynajmniej teoretycznie są wyższe.
Mniejsza ilościowo sprzedaż (nawet pomimo różnicy w cenie) wymusza większe marże by się utrzymać i zarobić.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Drogie to pojęcie względne. Polacy są niewiele bogatsi od Rumunów więc nie ma co się dziwić, że drogie ;)
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Marek Skiba:
a jeszcze należy określić czy te rzekome 3-4% to marża netto/brutto czy narzut bo to jet bardzo istotna kwestia.

Dokładniej rzecz biorąc to chyba wszyscy operują zawsze cenami katalogowymi - czyli dokładnie tymi które klient widzi w cenniku.

A reszta jest tak jak w większości branż:
- importer czyli hurtownik kupuje za cenę katalogową minus x% rabatu....
- dealer identycznie - kupuje samochody od importera w cenie katalogowej pomniejszonej o x% rabatu.
- klient końcowy kupuje od dealera w cenie katalogowej pomniejszonej o x% rabatu...

Proste, jasne i powszechnie stosowane - żadna tajemnica...
a resztę opisuje przytoczony artykuł.Damian T. edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 11:34

konto usunięte

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Damian T.:
Marek Skiba:
a jeszcze należy określić czy te rzekome 3-4% to marża netto/brutto czy narzut bo to jet bardzo istotna kwestia.

Dokładniej rzecz biorąc to chyba wszyscy operują zawsze cenami katalogowymi - czyli dokładnie tymi które klient widzi w cenniku.

A reszta jest tak jak w większości branż:
- importer czyli hurtownik kupuje za cenę katalogową minus x% rabatu....
- dealer identycznie - kupuje samochody od importera w cenie katalogowej pomniejszonej o x% rabatu.
- klient końcowy kupuje od dealera w cenie katalogowej pomniejszonej o x% rabatu...

Proste, jasne i powszechnie stosowane - żadna tajemnica...
a resztę opisuje przytoczony artykuł.Damian T. edytował(a) ten post dnia 02.06.09 o godzinie 11:34

chyba nie zrozumiałeś pytania.

te 3-4% to jest wartość podawana przez dealerów. Nikt tak naprawdę nie powie, że na aucie za 100tys zł ma 3tys zł narzutu/marży netto brutto? tak naprawdę to co to jest te 3-4 %?

Żaden dealer nie przyzna się ile płaci w fabryce/importerowi za auto. I jak wspomniałem - rabaty do uzyskania są NIEZALEŻNIE od proponowanych na wejściu i potrafią być znacznie większe od 3-4%.

Wytłumacz jedno - skoro jest to 3-4% to dlaczego w pewnych markach kupując któreś z kolei auto otrzymuje się DODATKOWY rabat np 5% ? czyli co na minusie jedzie ?? nieee, zarabia poprostu o 5% mniej niż na tamtym aucie ale dalej zarabia.

Moze te 3-4% to jest poprostu czysty zysk po odliczeniu wszystkich kosztów (pracownicy, kredyty, inwestycje) i jeden salon będzie miał 3-4 a inny 10 bo jest lepiej zarządzany, ma lepszą lokalizację itd ? I nie mozna mówić o tym, że ma 3% narzutu na aucie.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Czemu nowe samochody są takie drogie i kto na tym zarabia...

Krzysztof S.:
wiem :) ale mam dzisiaj dzien marudy :D
Rączka boli?? :)



Wyślij zaproszenie do