Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Nie jestem pewien, ale to chyba stary Escort z nową Fiestą? Wyniki były poniekąd do przewidzenia, ale nie sądziłem, że aż tak. Trochę daje do myślenia :-)

http://moto.onet.pl/8533448,0,4,filmy.html

Na jakiejś podstawie zdecydowano się na prędkość 56km/h dla każdego auta - to dość niewiele, ale może przed wypadkiem obydwaj kierowcy wciskają hamulec do dechy i przy takich prędkości dochodzi do zderzenia? Zawsze mnie to zastanawiało. To samo z ADAC - 64km/h w ścianę. A może po prostu przy wyższych prędkościach te systemy bezpieczeństwa w ogóle nie działają?

konto usunięte

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

To Ford Sierra.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Jakub Łochowicz:
Nie jestem pewien, ale to chyba stary Escort z nową Fiestą? Wyniki były poniekąd do przewidzenia, ale nie sądziłem, że aż tak. Trochę daje do myślenia :-)

Akurat sierra była wyjątkowo słaba. Mogli zrobić zderzenie z Audi 100
z systemem proconten lub nawet z MB 124 (prawie 30 letni).
Nowa fiesta by się odbiła, a pasażer zmarłby wskutek przeciążenia w
nietkniętej kabinie.
To samo z ADAC - 64km/h w ścianę. A może po prostu przy wyższych prędkościach te systemy bezpieczeństwa w ogóle nie działają?

Należy odróżnić systemy bezpieczeństwa aktywnego (poduszki, napinacze) od pasywnej z natury konstrukcji samochodu, który z grubsza składa się z przedniej strefy zgniotu, klatki bezpieczeństwa i tylnej strefy zgniotu. Odkąd NCAP zaczął robić testy, producenci zrobili duży postęp we wzmacnianiu klatki bezpieczeństwa. Nawet nie trzeba patrzeć na 20 letnia sierrę. Wystarczy popatrzeć na crash testy starych audi A4 oraz passaty B5 aby zobaczyć, że gną się równie dobrze jak dzisiejsze chińczyki ;)

https://www.youtube.com/watch?v=BZihM38d9b0
https://www.youtube.com/watch?v=ELl5tN9zexMKosma S. edytował(a) ten post dnia 10.10.12 o godzinie 15:34
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Całe szczęście, że się nad tym pracuje. Ciekawe kiedy wejdzie przepis, że będzie trzeba jeździć w klatce i w takich pasach jak na rajdach :D

A tutaj crashtest Forda przy 200km/h - od 2:20

https://www.youtube.com/watch?v=9k3K86hMiYc&feature=rel...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Kuba odkryłeś nagle "amerykę"? Czołówka w drzewo przy 50 km/h i przeważnie pozamiatane. Samochody wbrew pozorom "wątłe" są. Im mają być mocniejsze tym robią się cięższe i koło się zamyka.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Kosma S.:
Kuba odkryłeś nagle "amerykę"? Czołówka w drzewo przy 50 km/h i przeważnie pozamiatane. Samochody wbrew pozorom "wątłe" są. Im mają być mocniejsze tym robią się cięższe i koło się zamyka.

Nie, no wiem :-) Ten filmik przy 200. przecież z założenia był tylko ciekawostką - zarówno dla producentów jak i dla mnie.
Ciekaw jestem po prostu w jakim kierunku pójdzie technologia zapewniająca bezpieczeństwo - wypadek Kubicy (ten w bolidzie) daje do myślenia. Wyszedł prawie bez szwanku:

http://www.youtube.com/watch?v=RTQBVDV1E7s

Kubica wypadł z toru na prawe pobocze na zakończeniu długiego łuku pomiędzy zakrętem numer 10, a nawrotem Pit Hairpin numer 11 i roztrzaskał swój bolid o betonową barierę przy prędkości około 230 km/h. Po odbiciu koziołkując przeleciał na drugą stronę toru i po raz kolejny uderzył w bandę. Na zdjęciach z wypadku widać było wystającą stopę kierowcy. Według badań FIA w trakcie wypadku Kubica przeżył przeciążenie średnie równe 28g przy wartości szczytowej bliskiej 75g. Pierwsze doniesienia prasowe informowały, że po wstępnych badaniach stwierdzono, że Kubica ma złamaną nogę, ale jego życie nie jest zagrożone. Później jednak okazało się że Kubica wyszedł z wypadku bez żadnych poważniejszych obrażeń (Kubica miał jedynie lekkie wstrząśnienie mózgu i skręconą kostkę) i już w poniedziałek 11 czerwca został wypisany ze szpitala.

230km/h w betonową barierę i nic się nie stało :-)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Jakub Łochowicz:
230km/h w betonową barierę i nic się nie stało :-)

Otarł się pod małym kątem. Gdyby uderzył centralnie zostałaby z niego miazga. Od 1:30 widać wyraźnie, że tracił energię na dystansie dobrych kilkuset metrów.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 10.10.12 o godzinie 18:12
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Kosma S.:
Otarł się pod małym kątem. Gdyby uderzył centralnie zostałaby z niego miazga. Od 1:30 widać wyraźnie, że tracił energię na dystansie dobrych kilkuset metrów.

Jasne, masz rację. Chodzi mi jednak o tę prędkość, samo uderzenie, kilkukrotne dachowanie i NIC. Wątpię, żeby przy osobówce tak to wyglądało. Mam nadzieję, że F1 jak i skok z 36 tys. metrów mają za zadanie coś jeszcze niż tylko bicie rekordów.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Pilot F1 siedzi w siedzeniu dokladnie wyprofilowanym wedlug jego ciala i jest tam unieruchomiony,
moze ruszac rekoma i nogama w ograniczonym zakresie, glowa jest takze usztywniona, aby zniosla przeciazenia.
Kompozyt weglowy i aramidowy z ktorego jest upieczony kadlub samochodu jest kilkarazy mocniejszy od stali, ma strefy zgniotu, ale jak by uderzyl na wprost szanse byly by znikome, przeciazenia i kompozyt sie rozlatuje w drzazgi.
To nie ma nic wspolnego z samochodem.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Jakub Łochowicz:
>
Jasne, masz rację. Chodzi mi jednak o tę prędkość, samo uderzenie, kilkukrotne dachowanie i NIC. Wątpię, żeby przy osobówce tak to wyglądało. Mam nadzieję, że F1 jak i skok z 36 tys. metrów mają za zadanie coś jeszcze niż tylko bicie rekordów.

Praw fizyki nie przeskoczysz. Kubica miał dużo szczęścia. W samochodach F1 tylko nos wykonany z kompozytów węglowych ma własności strefy zgniotu. Cała reszta ma za zadanie odpaść podczas wypadku, co zmniejsza siły działające na kierowcę. Niewiele z tego da się przenieść do świata samochodów osobowych. Jeśli już coś można przenieść z F1 to bariery energochłonne. Jestem ciekawy jak wyglądałyby wyścigi gdyby zasadzono drzewa.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

F1 jest takim dziwnym tworem, który mało kto "ogarnia". To jakaś bliżej nieokreślona struktura korporacyjna, która ma na celu wyciąganie pieniędzy od reklamodawców. Jest też tak, że wyniki w dużej mierze zależą od wysiłku poświęconego na rozwój technologii co czyni samochody F1 najbardziej zaawansowanymi technologicznie czterokołowcami. Chwała im za to ale g.no mnie to obchodzi ;) Nie będę udawał, że F1 jest super. Jeśli już są jakieś innowacje to raczej trafiają do urzędów patentowych i "kowalski" nic z tego nie ma.

Formuła wyścigów nascar jest bardziej widowiskowa ;)

https://www.youtube.com/watch?v=4liHfXpsQs4
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Też F1 jakoś specjalnie mnie nie kręci. Wolę brać udział w jakimś sporcie niż na niego patrzeć :-)
Kosma S.:
Formuła wyścigów nascar jest bardziej widowiskowa ;)

Zdecydowanie :-) Wierząc jednak podpisowi pod filmikiem, że w prezentowanych wypadkach nikt nie zginął, wydaje się to nieco nieprawdopodobne. Też chyba mają jakieś super-klatki czy jeszcze coś...
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Jakub Łochowicz:
nieprawdopodobne. Też chyba mają jakieś super-klatki czy jeszcze coś...

Brak drzew?
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Kosma S.:
Brak drzew?

I ruch jednokierunkowy :-) Gdybyśmy mieli takie betonowe bloki po bokach, a ktoś z naprzeciwka jechałby na nas na czołowe, to byłoby kiepsko...
Wąskie drogi, bez poboczy i drzewa przy drodze to coś, czego się boję na naszych drogach... Ciężarówka chybocząca się po całej szerokości pasa, z prawej na lewą stronę i z powrotem, głupie 90-100km/h i rząd drzewek kilkadziesiąt cm od pasa :-]]]]
Na drogach szerokich, z poboczami nie wariuję - po prostu jedzie mi się przyjemniej no i mogę uciec w razie gdyby komuś mądremu przyszło do głowy wyprzedzanie na trzeciego.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Jakub Łochowicz:
Kosma S.:
Brak drzew?

I ruch jednokierunkowy :-) Gdybyśmy mieli takie betonowe bloki po bokach, a ktoś z naprzeciwka jechałby na nas na czołowe, to byłoby kiepsko...

Już kiedyś pisałem, że w POLSCE na tych uciążliwych drogach powinny być na całej długości drogi bariery, a jezdnia powinna być w systemie 2+1 tj. naprzemiennie dwa pasy w jedną stronę (do wyprzedzania co 2 km). To świetne rozwiązanie i potrzebuje dokładnie tyle miejsca ile krajowa 11, którą jeździsz.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 11.10.12 o godzinie 07:37
Alojzy T.

Alojzy T. Życie jest zmianą.
Jeśli przes­ta­niesz
się zmieniać, prz...

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Jakub Łochowicz:
Nie jestem pewien, ale to chyba stary Escort z nową Fiestą?

Sierra z nie nową już Fiestą - model od kilku lat nie produkowany.

Sierra - auto z roku 1982 - czyli 30 lat do tyłu, Fiesta to model produkowany od 2002 do 2008 roku - czyli auto projektowane 20 lat później niż Sierra. To cała epoka. Ciekawe jak nowa Fiesta by wypadła w tym zestawieniu....
Jarosław Michalski

Jarosław Michalski Specjalista z
zakresu pomocy
wszelakiej

Temat: Crashtest nowego auta z dwudziestoletnim.

Wolę chyba nie wiedzieć, jak moja niemłoda już Madzia wypadłaby w takim porównaniu... ;-)

A co do tej Fiesty - bardzo przyzwoite autko, przyjemne w prowadzeniu, poza tym moja matka jeździła taką od nowości przez 7 lat, zero problemów.

Następna dyskusja:

Kupno nowego auta z UE popr...




Wyślij zaproszenie do