konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jolanta I.:
Generalnie to aut dostępnych od ręki, fizycznie w salonie jest tyle co kot napłakał i marka tu nie ma znaczenia-to tak z obserwacji ...
Racja ... jeszcze jak ktoś chce kupić najtańszego diesla, to coś tam w salonie można wybrać.
Natomiast jak chcesz kupić model z najmocniejszym silnikiem benzynowym i z maksymalnym wyposażeniem okazuje się, że znana marka ma w Polsce 1 szt. :D
Zamawianie "na miarę" to już nie te czasy, nie będę czekał pół roku na kupienie "kota w worku". Kupuję to co widzę ... szkoda tylko, że przejechać się nie mogę przed odebraniem swoich tablic rejestracyjnych. Wniosek - jeszcze za dobrze powodzi się dealerom.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.03.14 o godzinie 19:33
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jolanta I.:
Generalnie to aut dostępnych od ręki, fizycznie w salonie jest tyle co kot napłakał i marka tu nie ma znaczenia-to tak z obserwacji zakupu aut do firmy i nie całej floty x sztuk, bo najczęściej są kupowane pojedynczo, max 3 sztuki.

Nie twierdzę, że jest inaczej... zwłaszcza, że każde stojące auto to zamrożony kapitał. Owszem niezbędny, ale zawsze coś niemiłego dla dealera / producenta.

Tu ścierają się właśnie dwa podejścia do kupna samochodu - amerykańskie, gdzie zawsze wszystko musi być na placu (i dlatego tyle tam "full wypasów") oraz europejskie - pełne indywidualizmu. Który to oczywiście słono kosztuje. Mnie to rybka, bo chwilowo nie kupuję nowych aut, a poza tym jestem cierpliwy jak trzeba.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.03.14 o godzinie 22:33
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Niedawno pisali, ze prz. Skoda nieprodukuje niezamowionych samochodów,
zamawia albo dealer, albo juz jest dla klienta,pod konkretne zamowienie.
w Citroenie wybieralem Pciasso, wybralem w sierpniu a powiedzieli,ze otrzymam w grudniu,
to zrezygnowalem.

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

No właśnie, mało kto jest tak cierpliwy jak Marcin.
Jak mi się podoba dla przykładu kobieta, nie będę czekał do ślubu :P ... z samochodem jest bardzo podobnie :)

Po prostu producenci minimalizują ryzyko biznesowe kosztem klienta ... ale to do czasu.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.03.14 o godzinie 12:54
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jak szukaliśmy niedawno autka to np. w Dacii powiedziano nam tak: jeśli to co wybierzemy jest w Polsce u jakiegoś dealera, to góra 2 tygodnie, jeśli nie to 4 miesiące. Kiedyś w Toyocie było inaczej. Pani sprawdzała w kompie jakie konkretnie auta zamówione są do Polski i na jaki termin. W lipcu było wiadomo wszystko aż do końca roku.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Kupileś tą Dacie, czy jiny model?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Piotr K.:
No właśnie, mało kto jest tak cierpliwy jak Marcin.

Znaczna część Europejczyków jest.
Jak mi się podoba dla przykładu kobieta, nie będę czekał do ślubu :P ... z samochodem jest bardzo podobnie :)

Czy nie uważasz, że kobieta jeszcze musi być Tobą także zainteresowana.... czy może stosujesz metody z czasów malowideł ściennych? ;)
Po prostu producenci minimalizują ryzyko biznesowe kosztem klienta ... ale to do czasu.

Owszem. Ale co by miało to zmienić?

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Ladislav Z.:
Niedawno pisali, ze prz. Skoda nieprodukuje niezamowionych samochodów,
zamawia albo dealer, albo juz jest dla klienta,pod konkretne zamowienie.


Sęk w tym, że Skoda nie dotrzymuje terminów.
O ile rozumiem, że z jakiś magicznych powodów zamówione auto będzie dostępne 2 tyg.później o tyle nie pojmuję jak można klientowi powiedzieć, że w ustalonym terminie auta nie będzie i....nie potrafią określić ostatecznego terminu realizacji!

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jolanta I.:
Ladislav Z.:
Niedawno pisali, ze prz. Skoda nieprodukuje niezamowionych samochodów,
zamawia albo dealer, albo juz jest dla klienta,pod konkretne zamowienie.


Sęk w tym, że Skoda nie dotrzymuje terminów.
O ile rozumiem, że z jakiś magicznych powodów zamówione auto będzie dostępne 2 tyg.później o tyle nie pojmuję jak można klientowi powiedzieć, że w ustalonym terminie auta nie będzie i....nie potrafią określić ostatecznego terminu realizacji!
Nieprawda. Dotrzymuje. miałem 10 tygodni na realizację i dostałem kilka dni wcześniej jak pamietam.

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Marek O.:
Jolanta I.:
Ladislav Z.:
Niedawno pisali, ze prz. Skoda nieprodukuje niezamowionych samochodów,
zamawia albo dealer, albo juz jest dla klienta,pod konkretne zamowienie.


Sęk w tym, że Skoda nie dotrzymuje terminów.
O ile rozumiem, że z jakiś magicznych powodów zamówione auto będzie dostępne 2 tyg.później o tyle nie pojmuję jak można klientowi powiedzieć, że w ustalonym terminie auta nie będzie i....nie potrafią określić ostatecznego terminu realizacji!
Nieprawda. Dotrzymuje. miałem 10 tygodni na realizację i dostałem kilka dni wcześniej jak pamietam.

Nieprawda, bo Pan kupił auto w terminie, tak?
To tylko się cieszyć ale jak pokazują moje doświadczenia (a pewnie mój przypadek nie jest odosobniony) nie zawsze jest tak różowo jak w Pana przypadku.

Nasze dwa zakupy: Octavia i Superb nie doszły do skutku z powodu....niedotrzymania terminu i.....braku określenia ostatecznego terminu realizacji, zatem podtrzymuję: SKODA POLSKA nie dotrzymuje warunków umowy.
To, że każde z nas ma inne doświadczenia chyba nie oznacza, że któreś z nas kłamie, prawda?

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jolanta I.:
Marek O.:
Jolanta I.:
Ladislav Z.:
Niedawno pisali, ze prz. Skoda nieprodukuje niezamowionych samochodów,
zamawia albo dealer, albo juz jest dla klienta,pod konkretne zamowienie.


Sęk w tym, że Skoda nie dotrzymuje terminów.
O ile rozumiem, że z jakiś magicznych powodów zamówione auto będzie dostępne 2 tyg.później o tyle nie pojmuję jak można klientowi powiedzieć, że w ustalonym terminie auta nie będzie i....nie potrafią określić ostatecznego terminu realizacji!
Nieprawda. Dotrzymuje. miałem 10 tygodni na realizację i dostałem kilka dni wcześniej jak pamietam.

Nieprawda, bo Pan kupił auto w terminie, tak?
Tak
To tylko się cieszyć ale jak pokazują moje doświadczenia (a pewnie mój przypadek nie jest odosobniony) nie zawsze jest tak różowo jak w Pana przypadku.
Być może.
Nasze dwa zakupy: Octavia i Superb nie doszły do skutku z powodu....niedotrzymania terminu i.....braku określenia ostatecznego terminu realizacji, zatem podtrzymuję: SKODA POLSKA nie dotrzymuje warunków umowy.
To, że każde z nas ma inne doświadczenia chyba nie oznacza, że któreś z nas kłamie, prawda?
Prawda.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Skoda Polska, czy lokalny dealer?
Jest to ciekawe, czasy sa podobno ciężke, a sprzedawca olewa sprzedaz za ponad 150.000zl.
Zaliczka zostala wplacona a bez klopotow zwrócona?

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Ladislav Z.:
Skoda Polska, czy lokalny dealer?

Lokalny dealer działa w imieniu Skoda Polska.
Jest to ciekawe, czasy sa podobno ciężke, a sprzedawca olewa sprzedaz za ponad 150.000zl.
Zaliczka zostala wplacona a bez klopotow zwrócona?

Tak-bez kłopotów, nie mieli wyjścia.

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jolanta I.:
Ladislav Z.:
Skoda Polska, czy lokalny dealer?

Lokalny dealer działa w imieniu Skoda Polska.
Jest to ciekawe, czasy sa podobno ciężke, a sprzedawca olewa sprzedaz za ponad 150.000zl.
Zaliczka zostala wplacona a bez klopotow zwrócona?

Tak-bez kłopotów, nie mieli wyjścia.
Ja już wcześniej o tej Skodzie pisałem ze Skodą Autopoland, kiedy samochód o takiej konfiguracji ukaże sie w produkcji ( chodziło o 4x4, automat) bo wyrażałem chęć kupna i od nich dostałem gratis pakiet serwisowy 4 lata/120000.
Dealer firma lokalna (nie sieć ogólnopolska co ma kilkanaćcie salonów) ubktrego złozyłem zamówienie dokładnie upewnił się o terminie produkcji z moją konfiguracja ekstrasów (który tydzień roku), ponieważ mu zależało na mojej Skodzie bo miał pilne zobowiazania a dot. to automatycznej skrzyni biegów ( miała nim jeździć Amerykanka) zapłacił, mi wiecej niz bym dostał na rynku, a na czas oczekiwania dostałem samochód z salonu do eksploatacji.
Ale ja jestem ogólnie szanowanym starszym Panem z bogatą przeszłością i jeszcze póki co swietlana przyszłością :-))))
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Marek O.:
Ale ja jestem ogólnie szanowanym starszym Panem z bogatą przeszłością i jeszcze póki co swietlana przyszłością :-))))

Don Marco :)

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Ryszard S.:
Marek O.:
Ale ja jestem ogólnie szanowanym starszym Panem z bogatą przeszłością i jeszcze póki co swietlana przyszłością :-))))

Don Marco :)
Uomo di Rispetto :-))))
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Z terminami jest przeróżnie.
VW około 8 tyg.
Skoda 5 miesięcy (pytałem w tym tygodniu o SuperB, jeszcze bez opcji)
Ford Mondeo (nowy nie wiadomo kiedy) stary zależy od wersji 1 miesiąc do dwóch
Mazda 6 ...i tu mi się spodobało :) "oczywiście tylko 6 miesięcy" jak zacząłem kręcić nosem, że najdalej na wrzesień to usłyszałem "proszę pana, to przecież Mazda" Musiałem się powstrzymać od wybuchu śmiechu, zwłaszcza po rozmowie, że oni byle komu to nie sprzedają. Byle kto to firmy, które kupują w Polsce i UE około 57% nowych aut. I nie przewidują żadnych upustów dla flot, nawet dużych. To przecież Mazda.
W Toyocie jak kolega napisał, wszystko jasne. W ciągu dwóch tygodni będzie jaką chcemy, tzn. na jaką przyjmą zamówienie. Jeśli chcemy coś czego nie mają pod ręką, nie przyjmują zamówienia.
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Tomek J.:
Nie odbierajcie tego jako spamowanie, pomimo że poruszyłem już podobny temat w innym wątku. Jednak chciałbym szersze forum, toteż zaczynam z nowym wątkiem
Pytanie brzmi co byście wybrali i dlaczego w dzisiejszej klasie średniej
Passat
Avensis
C5,
Laguna
Insignia
Peugeot 507.
Mazda 6
Volvo V60 trochę odbiega już cenowo
I40
Superb
Mondeo (ale które na dziś)
Może coś jeszcze?

(żadnych śmigłowców, ani dreamlinerów)


Dziękuję za opinie. Musiałem jeszcze liczyć się z budżetem, a wynosił on około 120 tys.
Wybrałem Passata. Czekam na realizacje.
Oto proces eliminacji:

C5 kombi nie ma bagażnika i już trochę przeżytek.

Laguna też przeżytek i nie mają zamiaru nic zmieniać. Ciekawe na co czekają. Lagunę mam, nie polecam

Avensis ma mój sąsiad i nie mogę mieć tego samego :). Tak poważnie dużym minusem Toyoty jest spalanie, katalogowo prawie jeszcze raz takie jak ma passat. Wiem, że w rzeczywistości Toyota jest bliższa prawdy, jednak muszę to uwzględnić w kalkulacji.

Mondeo - I powód jak avensis, drugi że lada chwila będzie nowy. Będę miał kaca wewnętrznego widząc nowe i mój stary przez 4 lata. A pewnie sąsiad zmieni.... Żadna merytoryka mną nie kierowała.

SuperB Rozsądek nakazywałby wziąć - starczyłoby na 177KM i DSG, Mistrzostwo Świata jeśli chodzi o praktyczność, wielkość, ale nie podoba mi się. Poza tym termin realizacji skreślił Skodę z mojej listy.

508 również mi się nie podoba.

I40 Hyunday w wersji podstawowej cenowo rewelacyjny. Jak pozbierałem dodatki, wyszło 140 tys. (z tym samym co Passat za 120) Przeraziło mnie i dałem spokój. Myślałem że będzie 100tys. Toż to Hyunday nie Mercedes. Na jeździe testowej (jechałem przed wyceną) był bardziej bliski Lagunie niż Mazdzie czy Passatowi. Piękny wyszedł nowy Santa Fe, ale cenowo kosmos, można mieć volvo, lub audi.

Volvo V60 niestety kompletnie poza zasięgiem 180 tys. (sama dopłata za lakier to 7,5 tys.)

DS5 zarąbista, najpiękniejsza wewnątrz. Ale wielkością przyrównałbym ją bardziej z Focusem niż z Mondeo, choć rozstaw osi ma większy od passata. Nazwa "5" bardzo mnie zmyliła. Subiektywnie za mała, odpadła.

Insigia - już miałem insigie, a nowy model wg. mnie jest brzydszy. Poza tym chciałem kombi, a insignia kombi jest okropna i kompletnie niepraktyczna.

Honda Acord -Patrzyłem na nią, ale to już staruszek który czaka na nowy model (pod koniec roku). Jednak cenę nowych modeli trzyma twardo. Za to Dealer polecał mi nowego Civic Tourer. Bagażnik to jaskinia w tym aucie. Mimo to nie mój target.

Na polu boju pozostała Mazda 6 oraz Passat.
Komfort jazdy podobny. Osiągi i zachowanie na drodze również. Oczywiście podczas 40 min. jazdy nie poznamy wszystkich wad i zalet. Wewnątrz passat trochę większy. Bagażnik również, pomimo pełnego koła. W Mazdzie zamiast koła jest Mazda assistance :) (info od dealera)
Zewnętrznie Mazda większa i chyba ładniejsza. Nie chyba.. na pewno.
Niestety Mazda przy tej samej konfiguracji, 150KM 320Nm automat, ksenony, jednak bez skóry wyszła 142 tys. Dzwoniąc do centrali Mazdy wyrwałem 6% upustu, co dało prawie 135. Sporo więcej niż Passat ze skórą.
Czasem oczekiwania mnie zabili w Mazdzie

Pozostał Passat jako opcja pośrednia ze wszystkich 140KM z DSG.

Może te doświadczenia z dealerami się komuś przydadzą. Nie ma potrzeby komentować, bo większość to subiektywne odczucia. Każdy może mieć inne

Następna dyskusja:

Megane Coupe , astra II , f...




Wyślij zaproszenie do