Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Nie odbierajcie tego jako spamowanie, pomimo że poruszyłem już podobny temat w innym wątku. Jednak chciałbym szersze forum, toteż zaczynam z nowym wątkiem
Pytanie brzmi co byście wybrali i dlaczego w dzisiejszej klasie średniej

> Passat
> Avensis
> C5,
> Laguna
> Insignia
> Peugeot 507.
> Mazda 6
> Volvo V60 trochę odbiega już cenowo
> I40
> Superb
> Mondeo (ale które na dziś)
> Może coś jeszcze?

(żadnych śmigłowców, ani dreamlinerów)

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Wahałabym się między Mondeo, Mazdą 6, I40 i Superbem, oczywiście tylko wersja kombi mnie interesuje:).Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.02.14 o godzinie 11:22
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jakie wymogi? Kombi / sedan? A może koniecznie automat i inteligentny tempomat? Wtedy można już zawęzić wybór? Na ile ważna jest cena?
Jeśli nie ważne to Isignia OPC lub Passat R z "full wypasem" ;) Powód? 300KM i napęd na cztery łapy.

Edit V60 T6 też te kryteria spełnia...Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.02.14 o godzinie 13:45

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Tomek J.:
Nie odbierajcie tego jako spamowanie, pomimo że poruszyłem już podobny temat w innym wątku. Jednak chciałbym szersze forum, toteż zaczynam z nowym wątkiem
Pytanie brzmi co byście wybrali i dlaczego w dzisiejszej klasie średniej
Passat
Avensis
C5,
Laguna
Insignia
Peugeot 507.
Mazda 6
Volvo V60 trochę odbiega już cenowo
I40
Superb
Mondeo (ale które na dziś)
Może coś jeszcze?

(żadnych śmigłowców, ani dreamlinerów)


Passat i Superb idzmy w sprawdzone konstrukcje.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Milośnicy luksusu francuzskiego moga zobaczyć
dokladne zdjecia Citroena C6.
Nie wiem, czy to klasa średnia, czy wyższa, trudno powiedzieć, niewidzialem go osoboście.
http://www.autoplace.cz/cz/nabidka-vozu/1781/citroen-c...[obrazky]/0/
Pieknie wyglada, jak nowy, cena przyzwoita (ztrata wartości olbrzymia) za 4 letni samochod
64.000zl.

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Robert D.:
Passat i Superb idzmy w sprawdzone konstrukcje.

Zwłaszcza, że nowe Passaty to mają taką opinię jak Laguny2 :P

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

również polecam
Mondeo lub Insignię (stosunek jakości do ceny jest moim zdaniem idealny) - volvo - nie nie nie !!! koszty utrzymania i serwis to totalny kanał.
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Budżet nie ma większego znaczenia. Śmiałe twierdzenie ale już uzasadniam.
Każde auto kosztuje tyle samo z takim samym wyposażeniem. Obraca się to w różnicach na poziomie około 5%. Przy tej różnicy cenę mogą zmienić np. felgi, lub kolor tapicerki. Jedynie laguna odbiega trochę w dół, a Honda accord pojechała ostro z ceną w górę.
Widać więc że jeśli wyposażymy tak samo auto na dostępnych konfiguratorach (strony producentów) to znaczenie ma rabat jaki udzieli konkretny dealer.

Z tych modeli zewnętrznie najbardziej podoba mi się Mazda 6. Jednak miałem Mazdę kilka lat temu. pierwsza 6. Szybko zaczęła się starzeć i z wyglądu i nabierać rdzawego koloru (6-cio latek). Niby nic do niej nie miałem, ale jednak czegoś brakowało. Nie było tego czegoś za co kochamy samochody :)

Teraz jeżdżę Laguną. 100 drobiazgów które nie dają żyć. Silnikowi brakuje kilka koników - jest 130 przydałoby się jeszcze co najmniej z 10 więcej. Skrzynia biegów dość krótka, co przy moim stylu powoduje spore spalanie - niestety około 8,3 gdzie 80% robię poza miastem. Da się to zmierzyć jedynie na 10tys. km, bo po tym licznik sam się kasuje :)
Trakcja samochodu jest taka sobie, przy takim sobie komforcie. oceniam to słabo przy tej klasie. Wyciszenie - dla mnie najważniejszy parametr obok trakcji słabe. Przy 170 trzeba krzyczeć, w miarę jest do 140 (ale tak w miarę było w astrze III). Też słabo jak na tą klasę.
Nie do przyzwyczajenia się jest patent, który wyłącza radio po otwarciu drzwi. Co za żabojad to wymyślił..... i jeszcze po wyłączeniu silnika radio wyłącza się po 3 min. (o ile wcześniej nie otworzyłeś drzwi). Tym samym jeśli rozmawiasz przez telefon na zestawie i podjechałeś na parking to nie wyłączaj silnika, a jak podchodzi do auta teściowa, lub ktoś inny, to wciskaj szybko centralny zamek. Poza tym mój bluetooth jest ponoć rewelacyjny bo działa w około 50% prób zadzwonienia. U innych znajomych z Laguną nie działa im wcale, albo raz na 10 prób.
Ma też jedną zaletę. Klimatyzacja trzyma zadaną temperaturę, niezależnie czy na zewnątrz robi się zimniej czy cieplej.
Cecha bardzo rzadko spotykana nawet w nowym BMW 5. Ustawiam 20st. i jeśli na dworze jest -10 ja mam swoje. Jak na dworze jest +15 ja nie muszę zmieniać mojego 20. Niestety we wszystkich samochodach jakie miałem jak się robiło na zewnątrz zimniej, trzeba było podnieść, jak cieplej to obniżyć. W lagunie jest prawdziwy automat.
Poza tym bardzo podoba mi się kolorystyka deski rozdzielczej: biało / czerwona. Wiem to rzecz gustu
W tym roku nie mają zamiaru wymienić tego nieudanego modelu. Ciekawe ile chcą go jeszcze klepać - już ma 7 lat.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Tomek J.:
Peugeot 507.
nie znam tego modelu...
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Przed Laguną jeździłem Insignią.
Jestem pod dużym wrażeniem tego samochodu. Moja wersja to 5 drzwi. Samochód trzymał się drogi jak przyklejony. Trakcja była bardzo dużą zaletą tego auta. Samochód bardzo obszerny wewnątrz. Prawdziwy kolos łącznie z ogromnym bagażnikiem - dużo praktyczniejszym niż w kombi. Do tego bardzo dobrze wyciszony. Przy 170 można normalnie porozmawiać, nawet przez bluetootha. Na prawdę nie miałem nigdy lepszego zestawu niż był w Insigni.
Silnik trochę za słaby. Też przydałoby się co najmniej 140KM, zwłaszcza że skrzynia ma długie przełożenia: poniżej 110km/h na 6 biegu ciężko jest jechać. Przy moim stylu jazdy o dziwo to auto zużywało 8,0l/100km co jest mniej niż Laguna. A muszę przyznać że jeździłem trochę szybciej Insignią niż Laguną
Wnętrze kosmiczne, ale ładne. Jedyne drażniło mnie oświetlenie - ostro czerwone. Trochę inny odcień niż w audi - za to mocno drażniący.
Jeśli ktoś wybiera Insignie, to proponuję doinwestować w opcję z lepszym radiem i nagłośnieniem. To na prawdę słaby element tego auta.
Drugą wadą jest widoczność w hathbacku, zwłaszcza do tyłu. Jednak czujniki to jakoś nadrabiają.
Niestety awaryjność tego auta jest duża. Mój samochód ciągle coś gubił :( np. 6 razy (w ciągu dwóch lat) spryskiwacz lamp ksenonowych. Przy lakierowanym zderzaku to dość uciążliwa przypadłość - na szczęście naprawiali w ramach gwarancji. W końcu przykleili je na stałe jako zaślepki (nie działały).
Ogólnie polecam, mimo drobnych wad.
Tomek Jurczyński

Tomek Jurczyński KAM OEM Automotive /
Aftermarket
Automotive

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Arkadiusz Piotr Z.:
Tomek J.:
Peugeot 507.
nie znam tego modelu...


To może 508? Nie znam się na peugotach
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Arkadiusz Piotr Z.:
Tomek J.:
Peugeot 507.
nie znam tego modelu...

Czapiasz się... to 206 + 301 ;)

Adam Kleczewski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Uzytkuje ktoś Fiata Freemont 4x4 z sil. benz. 3,6 l, chwalą ze dobre auto w dobrej cenie.

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Ladislav Z.:
Uzytkuje ktoś Fiata Freemont 4x4 z sil. benz. 3,6 l, chwalą ze dobre auto w dobrej cenie.

Tylko mało tych aut na naszych drogach i też się zastanawiam dlaczego?
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Niedawno sie na nie czekalo do 5 miesiecy,
teraz juz sa i diesel Multijet 2,0l -140/170 HP, albo 3,6 benzyna, podobno bardzo udany
silnik Chryslera. Cena za 4x4, automat po rabatach cca 114.000zl., za auto dlugosci 4,8m,
takowe podwyższone kombi.
http://www.stock.fiat.pl/fiat/freemont/loungeTen post został edytowany przez Autora dnia 01.03.14 o godzinie 19:03

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Ladislav Z.:
Niedawno sie na nie czekalo do 5 miesiecy,


Mam wrażenie, że na większość nowych aut czeka się po kilka miesięcy-nie ma znaczenia, czy to osobówka czy bus i wcale nie z powodu wymyślnej wersji wyposażenia.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Jolanta I.:
Ladislav Z.:
Niedawno sie na nie czekalo do 5 miesiecy,


Mam wrażenie, że na większość nowych aut czeka się po kilka miesięcy-nie ma znaczenia, czy to osobówka czy bus i wcale nie z powodu wymyślnej wersji wyposażenia.

Generalnie należy rozróżnić dwie możliwości:
- kupna już wyprodukowane auta (tutaj nie powinno być długiego oczekiwania)
- kupna samochodu szytego na miarę - i tu nie ma w zasadzie znaczenia czy jest wymyślne wyposażenie czy nie, tylko jak bardzo wykorzystane są moce produkcyjne dla danego modelu

Edit: w drugim przypadku w przypadku samochodów produkowanych "daleko stąd" dochodzi jeszcze czas transportu.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.03.14 o godzinie 13:35

konto usunięte

Temat: Co najlepsze w klasie średniej

Marcin T.:
Jolanta I.:
Mam wrażenie, że na większość nowych aut czeka się po kilka miesięcy-nie ma znaczenia, czy to osobówka czy bus i wcale nie z powodu wymyślnej wersji wyposażenia.

Generalnie należy rozróżnić dwie możliwości:
- kupna już wyprodukowane auta (tutaj nie powinno być długiego oczekiwania)
- kupna samochodu szytego na miarę - i tu nie ma w zasadzie znaczenia czy jest wymyślne wyposażenie czy nie, tylko jak bardzo wykorzystane są moce produkcyjne dla danego modelu

Edit: w drugim przypadku w przypadku samochodów produkowanych "daleko stąd" dochodzi jeszcze czas transportu.

Generalnie to aut dostępnych od ręki, fizycznie w salonie jest tyle co kot napłakał i marka tu nie ma znaczenia-to tak z obserwacji zakupu aut do firmy i nie całej floty x sztuk, bo najczęściej są kupowane pojedynczo, max 3 sztuki.

Następna dyskusja:

Megane Coupe , astra II , f...




Wyślij zaproszenie do