Michał Murzyński

Michał Murzyński Student,
Politechnika Łódzka

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Volvo stworzyło projekt który ma na celu przyciągniecie właścicieli najpopularniejszych modelu czyli s40 i v40 do autoryzowanych salonów.Została do tego stworzona dosyć ciekawa stronka
http://www.waznevolvo.pl/
na której opisują zalety korzystania z serwisu oraz jest cennik który to na jakiś tam czas został obniżony.
Akcja wydaje mi się że jest godna uwagi ale co wy o niej myślicie? czy takie akcje czyli strona www oraz obniżki cen spowodują że ludzie chociaż w małej części zaczną oddawać samochody do naprawy do serisu?
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Mnie nie przekonuja do naprawy ceny o 2/3 wyzsze niz w jakiejkolwiek innej markowej stacji szybkiej obslugi...

Przyklad z zycia wziety:

S40 - Wymaina 1 zarowki xenonowej w ASO 150 zl(ponoc trzeba zdjac zderzak) cena zarowki 600 zl - oferowana zarowka firmowana przez Volvo producent nieznany serwisowi...

Po krotkich ogledzinach w garazu... demontaz zarowki w banalny sposob 5 minut... montaz 4 min bez jakiejkolwiek ingerencji w czesci karoserii... zarowka fabrycznie zamontowana w aucie Philips D2R, cena w Fota 250 zl(allegro 150 zl)...

Efekt:
ASO - wymiana 2 zarowek 1500 zl... dojazd do ASO z centrum 20-30 minut w 1 strone...
Wymiana w garazu 500 zl... czas wymiany gora 20 minut...

Bez komentarza...Grzegorz Świszcz edytował(a) ten post dnia 19.01.08 o godzinie 00:46
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: co myslicie o projekcie volvo

W każdym ASO takie stawki to normalka.. na każdą czynność jest określona ilość roboczogodzin i nie ważne czy mechas robi to 5 min czy 3 dni, stawka jest wg katalogu. Minimalne ceny części i usług określa importer.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: co myslicie o projekcie volvo

To nawet gdyby liczyć roboczo-godziny. W Szwecji biorą ok. 1000 koron/godzinę tj. 380 PLN. Założenie jest takie, że serwis jest wykwalifikowany i wydajny i nie naciąga, dlatego takie stawki. 10 minut pracy daje nam 60 parę złotych.

ASO w PL same kręcą sobie sznur, gdyby urealnili stawki w stosunku do polskich zarobków być może nawet właściciele "szrotów" wpadli by od czasu do czasu. A tak? Naciąganie, naciąganie i jeszcze brak profesjonalizmu, a przede wszystkim rzeźbienie na samochodach klientów.
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Spotkalem sie juz z kilkoma osobami, ktore korzystaly przy okazji odwiedzin rodzin z uslug skndynawskich ASO np Saaba... zakup oryginalnych czesci i ich montaz byl tam paradoksalnie tanszy niz w Polsce... :|
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Mam kumpla, który jest doradcą serwisowym w jednym z aso w poznaniu :) marki nie zdradzę ;), ale np. przegląd po 15tys polegający na wymianie oleju i popatrzeniu czy jest dobrze w aucie klasy kompakt kosztuje ok 500zł, przegląd po 115tys polegający dokładnie na tym samym kosztuje 1000zł. Taka polityka, a najśmieszniejsze jest to, że ludzie jeżdżą i cieszą się, że mają wszystko na cacy. Z tego co wiem u niego nie ma przycinek na częściach, wirtualnych wymian itp. A np. olej jedzie tylko od Castrola. Jest to jeden z najlepszych salonów w poznaniu tej firmy i jeżdżą do nich ludzie z bardzo daleka. Cóż.. ja tego nie rozumiem, kumpel też, ale on ma z tych ludzi pensje więc nie powie - panie jedz pan z tymi oponami do oponiarza to zmieni je za 50 a nie 150zl i to od ręki, a nie za 2 tyg. Czy kup se żarówkę w sklepie motoryzacyjnym za 30zł nie u nas za 60zł + wymiana.. A z takimi rzeczami też ludzie śmigają do aso :)
Michał Murzyński

Michał Murzyński Student,
Politechnika Łódzka

Temat: co myslicie o projekcie volvo

no ok może z żarówką to akurat nie trzeba jechać do aso ani nawet do mechanika bo można spokojnie ją samemu wymienić.ale jeśli chodzi już o jakieś poważniejsze rzeczy to wydaje mi się że lepiej oddać do aso a to że ceny są inne niż u pana Edzia to cóż za wysokie standardy zawsze się płaci.Kumpel np niedawno kupił samochód i oddaje regularnie do przeglądu do serwisu (akurat w tym przypadku nie volvo) i bardzo sobie chwali.także może to zależy od konkretnego serwisu a może od samej marki? no bo czy taki producent samochodów jak Volvo narażałby na szwank swoją reputacje robiąc jakąś fuszerke w serwisie, nie wydaje mi się
Inną kwestia jest to że osoby posiadające volvo raczej są osobami zamożnymi więc dla nich pewnie decydującym czynnikiem nie jest cena a jakość usługi, komfort.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Hmm to nie volvo psuje sobie reputacje odwalając fuszerkę w serwisie, bo serwisy nie należą do volvo tylko są to prywatne firmy mające autoryzację..
Ludzie potrafią sobie chwalić wymianę oleju za 1500zł więc akurat to nie jest żaden wyznacznik ;)
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Michał Murzyński:no bo czy taki producent samochodów jak Volvo narażałby na szwank swoją reputacje robiąc jakąś fuszerke w serwisie, nie wydaje mi się
Inną kwestia jest to że osoby posiadające volvo raczej są osobami zamożnymi więc dla nich pewnie decydującym czynnikiem
nie jest cena a jakość usługi, komfort.

Narazal i to jeszcze jak... 2 na 3 naprawy konczyly sie rekalmacja... a co z tym sie wiaze paru tygodniowym postojem auta w serwisie... mysle ze wiele niautoryzowanych stacji wykonalby tamte naprawy na zdecydowanie wyszym poziomie... taka jest gorzka prawda o ASO... wiecej mozna poczytac w ponizszym watku...
http://www.goldenline.pl/forum/volvo2/162656

konto usunięte

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Witam,

o serwisie Volvo pisałem już w innych wątkach. Jeżdżę autem tej marki ponad rok i niestety w tym czasie zniechęciłem się do tej marki głównie przez jakość obsługi ASO. Myślę o zmianie auta w perspektywie pół roku.

Jedna ciekawostka z ostatnich tygodni.
Gwarancja na moje s40 wygasała z końcem listopada 2007. Przeglądy, jak każdy wie, zaprogramowane są w tych autach co 20 kkm. Jednak zindoktrynowany przez posiadaczy Volvo zmieniam olej w moim dieslu co 10kkm. Nie robię tego w ASO, lecz jeżdżę z zakupionym wcześniej olejem do serwisów typu NorAuto. Dlaczego? Choćby dlatego, że wymiana oleju to żadna filozofia, więc dlaczego mam płacić za jego wymianę o 200 zł więcej.
I gdy pojechałem pod koniec listopada na ostatni przegląd (przy 60kkm) do ASO zdziwiłem się, gdy kierownik serwisu poinformował mnie, że wymiana oleju poza ASO jest złamaniem warunków gwarancyjnych. Zaczęliśmy rozmowę... ;)

Udało się utrzymać gwarancję, a kluczowym argumentem, który wpłynął na przedstawiciela marki był fakt, że poprzedni przegląd (również bez wymiany oleju, gdyż chwilę wcześniej byłem w tej sprawie w NorAuto) został przeprowadzony bez problemu i nikt nie kwestionował fachowości pracowników NorAuto.

Lubię swoje auto i nadal podtrzymuję, że samochody tej marki są wyjątkowe. Jednak poziom obsługi klienta w serwisie, gdzie za każdym razem muszę udowodnić, że nie jestem wielbłądem (że ten fotel naprawdę przeskakuje na zakrętach; że ten atak gorącego powietrza z nawiewu naprawdę przeszkadza; etc.) skutecznie zniechęcił mnie do kontynuacji przygody z Volvo.

Dlatego już niebawem (6-7 miesięcy) planuję przesiąść się do innej marki.

PozdrawiamHubert Archiciński edytował(a) ten post dnia 20.01.08 o godzinie 08:40
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Widac koncern Volvo jest na tyle zamozny, ze nie przywiazuje wagi do utrzymania pozyskanego klienta... woli wydac ok. 5 razy wiecej na zdobycie nowego...

zreszta jak mnie pamiec nie myli, nawet nie bada satysfakcji klienta z ekploatacji swoich pojazdow i uslug posprzedazowych... czyzby lek przed negatywna weryfikacja przez klientow ostatniego ogniwa swojego lancuszka... a ponoc lepiej zapobiegac, niz pozniej wydawac krocie na leczenie... :|

A salon konkurencji czeka za rogiem...
Marek Kowal

Marek Kowal Student, Wyższa
Szkoła
Humanistyczno-Ekonom
iczna w Łodzi

Temat: co myslicie o projekcie volvo

zamożny jest napewno ale że nie przywiązuje wagi do dotychczasowego klienta tu akurat bym się nie zgodził. Dlaczego? ano choćby dlatego że co jakiś czas Volvo organizuje akcje podobne do tej w których można naprawić samochód w ASO o jakieś 30% taniej niż standardowo.Gdyby volvo nie dbało o klienta mogłoby po prostu olać serwisowanie i zająć się tylko sprzedażą mówiąc klientowi kup a o naprawe martw się sam ale tak nie jest.Poza tym z tego co wiem podczas gdy samochód mamy w naprawie to volvo może nam dać jakiś zastępczy
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Jasne... samochod zastepczy jest za oplata kilkuset zl dziennie... fajnie... :) czyz to nie jest wspaniale, ze do kazdej naprawy za pare tysiecy mam doplacac tysiac lub wiecej za auto zastepcze na kilka dni... :)

wlasnie tak jest jak Pan napisal... trzeba sie martwic samemu o swoje auto i poziom naprawy... no chyba ze ktos nie przywiazuje wogole wagi do tego jak wyglada po naprawie... taka prawda rysuje sie z 5 lat eksploatacji pojazdu tej marki... :)
Marek Kowal

Marek Kowal Student, Wyższa
Szkoła
Humanistyczno-Ekonom
iczna w Łodzi

Temat: co myslicie o projekcie volvo

no trudno żeby dawali samochód za darmo:) już widze cwaniaczków którzy chcieliby to wykorzystać i kombinowaliby co by tu zrobić żeby dostać zastępcze auto
Ja nie napisałem że trzeba się martwić o naprawe auta samemu :) bo jeśli daje się do ASO czy mechanika ale takiego z prawdziwego zdarzenia to niech sam kupi części wymieni a nas tylko podliczy.Pamiętajmy że mówimy o biznesmenach którzy jeżdzą Volvo i nie mają czasu na patyczkowanie się w stylu gdzie jest taniej, oni sami nie będą kupować/szukać części bo dla nich czas to pieniądz i dlatego wolą oddać auto do ASO niż mechanika
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

to jest ich obowiazek zaproponowac auto zastpecze w razie przedluzjacej sie naprawy z ich winy... tak robia nawet nieautoryzowane serwisy... zwlaszcza jak dokonuja drugi raz pod rzad nieskutecznej naprawy... place wiecej za marke w salonie, wiec wymagam rowniez wyzszego poziomu obslugi i troski o klienta...

a co mam w zamian... obsluge na poziomie conajmniej zenujacym...

w trakcie odbioru po 2 reklamacji przedstawiciel serwisu ukryl auto na zapleczu serwisu w ustronnym miejscu i zabronil komukolwiek go ogladac oprocz wlasciciela, czyli mnie... dopiero jak podpisalem odbior wyjechal autem, przed salon... gdzie mogly ocenic poziom naprawy osoby mi towarzyszace... czy to jest ten wysoki standard i sposob obslugi jaki oczekujemy od serwisow marki premium??????????

Na zachodzie nie do pomyslenia.... u nas wciaz standard... :|

Ale co tam... podczas jednej z napraw poprostu kupilem sobie Saaba... i narazie nie mam powodow do narzekan...

i wlasnie w taki sposob Volvo pozbylo sie klienta ktory mogl zakupic u nich kolejne auto... tylko wiecej takich chwytow marketingowych :)
Marek Kowal

Marek Kowal Student, Wyższa
Szkoła
Humanistyczno-Ekonom
iczna w Łodzi

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Ich obowiązkiem jest dać auto zastępcze w przypadku przedłużania się naprawy-to się zgadzam ale mi chodziło o auto zastępcze w sytuacji gdy naprawa sie nie przeciąga.
Co do poziomu obsługi i ijego porównania do zachodu to warto go poruszyć w szerszym aspekcie.Niestety tak jest że obsługa w polskich sklepach czy gdziekolwiek indziej jest gorsza od tej na zachodzie ale... to się zmienia co prawda bardzo małymi kroczkami ale na przestrzeni lat można zauważyć poprawe jakości obłsugi w naszym kraju.Tyczy się to oczywiście każdej branży nie tylko motoryzacyjnej.
Natomiast jeśli mogę coś powiedzieć o obsłudze w ASO Volvo to mi podoba się to że ludzie tam pracujący wyglądają jak profesjonalisci, nie są upaprani smarem, nie rzucaja mięsem na lewo i prawo.Sam zakład też jest czysty.Wiem że moze są to szczegóły ale jeśli mówimy już o obsłudze to są one ważne
Marcin K.

Marcin K. Zarządzanie ryzykiem
kredytowym

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Grzegorz Świszcz:
Widac koncern Volvo jest na tyle zamozny, ze nie przywiazuje wagi do utrzymania pozyskanego klienta...
zreszta jak mnie pamiec nie myli, nawet nie bada satysfakcji klienta z ekploatacji swoich pojazdow i uslug posprzedazowych...
Osobiście się z tym nie zgadzam.
Systematycznie dostaję z ASO Autogala Warszawa korespondencję z aktualnościami, ofertami dla samochodów > 5 lat (mój ma 11 lat), kontaktują się ze mną także telefonicznie - badania jakości po wizycie w salonie, a ostatnio w ogóle mnie super zaskoczyli bo przysłałi mi ankietę 3 strony A4 z prośbą o odesłanie mojej opinii do Szwecji (oczywiście opłacona koperta załączona).
Uważam, że w ostatnich latach ich jakość obsługi klienta poprawiła się.

Sam skorzystam z tańszej wymiany paska rozrządu *(850 zł) - w tym zakresie zamienników nie uznaję. Co dziwne, gdybym części kupował samodzielnie to by mi wyszło ok 800 zł, a gdzie jeszcze robocizna...
Grzegorz Ś.

Grzegorz Ś. Ekonomista

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Marcin K.:

Osobiście się z tym nie zgadzam.
Systematycznie dostaję z ASO Autogala Warszawa korespondencję z
aktualnościami, ofertami dla samochodów > 5 lat (mój ma 11
lat), kontaktują się ze mną także telefonicznie - badania jakości po wizycie w salonie, a ostatnio w ogóle mnie super zaskoczyli bo przysłałi mi ankietę 3 strony A4 z prośbą o odesłanie mojej opinii do Szwecji (oczywiście opłacona koperta
załączona).

U mnie jedyna ankieta bylo badanie satysfakcji zwiazanej z zakupem auta do ktorego to nie mialem zastrzezen... potem juz nic nie otrzymalem przez kolejne 5 lat oprocz kawartalnika Volvo...

pomimo, iz pozostawilem w ASO kilkanasice tys. zl...

byc moze badaniu poddawani sa jedynie "wygodni klienci" a nie Ci ktorych auta wracaly do ponownej naprawy kilkakrotnie z powodu bledow i zaniedban ASO... ;)

Temat: co myslicie o projekcie volvo

hmm co prawda dyskusja o aso volvo troche ucichla ale chyba warto dodac ze jest nowa promocja na przeglady http://volvowiosna.pl/wiosna2008/ nie wiem co o niej sadzicie ale wedlug mnie za 50zl warto dodac auto do przegladu tym bardziej do aso.a co wy sadzicie o tej promocji? bo mi wydaje sie udana z tego co sie dowiedzialem telefonicznie sporo ludzi sie na nia zapisalo

konto usunięte

Temat: co myslicie o projekcie volvo

Grzegorz Świszcz:
to jest ich obowiazek zaproponowac auto zastpecze w razie przedluzjacej sie naprawy z ich winy... tak robia nawet nieautoryzowane serwisy... zwlaszcza jak dokonuja drugi raz pod rzad nieskutecznej naprawy... place wiecej za marke w salonie, wiec wymagam rowniez wyzszego poziomu obslugi i troski o klienta...

a co mam w zamian... obsluge na poziomie conajmniej zenujacym...

w trakcie odbioru po 2 reklamacji przedstawiciel serwisu ukryl auto na zapleczu serwisu w ustronnym miejscu i zabronil komukolwiek go ogladac oprocz wlasciciela, czyli mnie... dopiero jak podpisalem odbior wyjechal autem, przed salon... gdzie mogly ocenic poziom naprawy osoby mi towarzyszace... czy to jest ten wysoki standard i sposob obslugi jaki oczekujemy od serwisow marki premium??????????

Na zachodzie nie do pomyslenia.... u nas wciaz standard... :|

Ale co tam... podczas jednej z napraw poprostu kupilem sobie Saaba... i narazie nie mam powodow do narzekan...

i wlasnie w taki sposob Volvo pozbylo sie klienta ktory mogl zakupic u nich kolejne auto... tylko wiecej takich chwytow marketingowych :)
Niestety ja też uważam, że servis Volvo nie prezentuje odpowiedniego stusunku jakości usług do ceny. W mojej ocenie srervis jak i dealerzy są przekonani, iż marka Volvo daje im prawo do ściągania pieniędzy z właścicieli aut. Osobiście jeżdżę z autkiem do jednego mechanika, który lubi robić takie auta. Przez to mogę z przyjemnością użytkować auto u dużym przebiegu bez znaczącej straty dla portfela ;)

Następna dyskusja:

Volvo v70




Wyślij zaproszenie do