Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

W oparach absurdu

http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=...

Szkoda, że nie dowiem się jak to sie skończyło.
Daniel D.

Daniel D. SZUKAM PRACY!!!
Otwarty na wszelkie
propozycje...

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Ciekawa sprawa, totalny absurd, ale u nas w kraju takich nie mało, szkoda tylko tego Pana, tak swoją drogą chyba powinien dostać jakąś nagrodę w końcu wykonał rzecz niekykonalną - przekroczył prędkość nie poruszając się. Czy to nie zasługuje na uznanie????

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Jeszcze jeden filmik z sowieckim sprzętem- Kraz 6x6
Chłopaki cieszą się jak małe dzieci :)
*(niecenzuralne słowa)
http://www.youtube.com/watch?v=ivFlRZ0t6WI&feature=pla...!
Daniel D.

Daniel D. SZUKAM PRACY!!!
Otwarty na wszelkie
propozycje...

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Co tam jakiś Kraz, zobacz ile radochy daje jazda zwykłym Zaporożcem:)

http://www.sadistic.pl/zaporozec-zaz-968m-zawstydzil-w...

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Zaporożec, to był świetny i niedoceniony w Polsce samochód. W mroku dziejów zjeździłem 2 szt. takich autek :) Pierwszym 966 zrobiłem 160 kkm bez żadnych remontów - jedynym mankamentem były rdzewiejące szybko tylne wahacze.
Drugim 968M nie jeździłem długo, bo nasze zmiany ustrojowe otworzyły zupełnie nowe horyzonty :)))
Daniel D.

Daniel D. SZUKAM PRACY!!!
Otwarty na wszelkie
propozycje...

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Takich niedocenionych perełek z pewnością by się znalazło dużo więcej, na przykład Zastava może była trochę bardziej popularniejsza od Zaporożca ale moim zdaniem również niedoceniana.

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Witam serdecznie.
Daniel Duda:
Ciekawa sprawa, totalny absurd, ale u nas w kraju takich nie mało, szkoda tylko tego Pana, tak swoją drogą chyba powinien dostać jakąś nagrodę w końcu wykonał rzecz niekykonalną - przekroczył prędkość nie poruszając się. Czy to nie zasługuje na uznanie????
Skąd ja to znam? Według sądu dwóch instancji, w ub. roku kierowałem autem, które zgodnie z dowodami było zaparkowane i nie było nikogo wewnątrz! ;-)
W dodatku na podstawie przepisu, który wg. sądu ma zastosowanie do pojazdów znajdujących sie w ruchu drogowym...
Pozdrawiam.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

a oto jakie fajne autko można kupić (i to relatywnie tanio:)) w Polsce...

DMC-12

ciekawe o ile jest skręcony licznik:P
Daniel D.

Daniel D. SZUKAM PRACY!!!
Otwarty na wszelkie
propozycje...

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Bogusz K.:
a oto jakie fajne autko można kupić (i to relatywnie tanio:)) w Polsce...

DMC-12

ciekawe o ile jest skręcony licznik:P

Nie wiem czy przeglądałeś cała ofertę tego pana, ma również Batmobil, samochód Disneya, jakąs tam karetę, chyba auto z nieustraszonego, złomka z tej kreskówki i jeszcze wiele wiele innych, zajrzyj na allegro na pewno go znajdziesz, ma dużo nietuzinkowych aut, tylko te ceny :(

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Daniel Duda:
Co tam jakiś Kraz, zobacz ile radochy daje jazda zwykłym Zaporożcem:)
Filmik powinien dać konstruktorom terenówek do myślenia. W 1:05 widać nowoczesny suv/terenówkę- zapewne napęd na 2 osie, a zagrzebał się w błotku po kostki :)
Co ten zaporożec tam wyprawia. Ładne auto, zwłaszcza z okrągłymi tylnymi światłami.

Obrazek
Marcin S. edytował(a) ten post dnia 09.03.12 o godzinie 21:38
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Silnik z tyłu, napęd na tył, to pod górkę (i nie tylko) mu łatwiej. Ciekawe jaki tam był rozkład masy przód-tył.

Ja tym jeździłem tylko kilka razy. Osobiście miałem Tavrię we wdzięcznym kolorze o nazwie "zielonaja lipa". Miał 51 "łoszadziej" mocy.

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Jeździłem z kolegą parę lat temu zdrową Zastavą 1100. Jego rodzice wygrali ją parę dekad temu w jakiejś "komunistycznej"loterii. Dosyć dziwaczna ta stylistyka. Ciekawe brzmienie miał silnik- warczał konkretnie. Dzisiejsze auta nie mają takiego pomruku.

Z ostatnich klasycznych cacek widziałem Lancię Fulvię. Liczyłem na właściciela że się pojawi, lecz niestety, nie było go akurat, i nici z przejażdżki.

Obrazek

Teraz nawet doczekała się nowego wcielenia

Obrazek
Marcin S. edytował(a) ten post dnia 09.03.12 o godzinie 18:22

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Ryszard S.:
Silnik z tyłu, napęd na tył, to pod górkę (i nie tylko) mu łatwiej. Ciekawe jaki tam był rozkład masy przód-tył.

Ja tym jeździłem tylko kilka razy. Osobiście miałem Tavrię we wdzięcznym kolorze o nazwie "zielonaja lipa". Miał 51 "łoszadziej" mocy.
A właśnie, dlaczego Tavria jest tak podobna do Lada Samara ? To zbieg okoliczności, czy mają coś wspólnego ze sobą ?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Marcin S.:
A właśnie, dlaczego Tavria jest tak podobna do Lada Samara ? To zbieg okoliczności, czy mają coś wspólnego ze sobą ?

Chyba tylko pochodzenie zza wschodniej granicy, bo stylistycznie to różne auta.

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Ryszard S.:
Na 1 rzut oka podstawowy kształt i stylistyka wydaje się podobna ( mam na myśli taką Tavrię i Ładę jak niżej na zdjęciach)

A które auto uchodziło ogólnie za bardziej udane ?

Obrazek


Obrazek


Obrazek
Marcin S. edytował(a) ten post dnia 09.03.12 o godzinie 21:54

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Samara była "nowocześniejsza" (o ile sowiecką myśl motoryzacyjną dało się w ten sposób nazwać), niż Tawria. Bo Samara chyba miała być przeznaczona na rynki "zachodu", tj. zaprzyjaźnionych krajów postkomunistycznych :-))) Poza tym, o ile mnie pamięć nie myli, to chyba silniki były tam zaprojektowane z Bożą pomocą samego Porsche :-)))

A propos Porsche, ale nie dotykając samej marki - podobno przy projektowaniu karoserii Škody Favorit pracowało nie inne biuro, jak samo Bertone :D

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Skoda Favorit- kolejny "bliźniaczo" podobny model- aż dodam zdjęcie do kolekcji :)
Samara- tak, szła na eksport. Pamiętam jak we wczesnych latach 90 znajomi się chwalili że kupią nową.Marcin S. edytował(a) ten post dnia 09.03.12 o godzinie 21:57

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Ryszard S.:
Silnik z tyłu, napęd na tył, to pod górkę (i nie tylko) mu łatwiej. Ciekawe jaki tam był rozkład masy przód-tył.
Wbrew pozorom rozkład masy musiał nie być najgorszy, bo "uszatek" prowadził się bardzo przyzwoicie. (o niebo lepiej niż np. Skoda 105/120) Silnik był za tylną osią a karoseria dość ciężka. Do tego monstrualne przednie zawieszenie z "rury kanalizacyjnej" na wahaczach z drążkami skrętnymi w tej rurze. Te drążki skrętne, to nic innego jak spiętych kilka stalowych płaskowników - ciężkie to wszystko jak cholera :) Sam silnik również niezniszczalny, widlak z rozrządem na litych kołach zębatych. W efekcie moc może nie porażająca, ale doskonały moment z dołu ... i po mieście dawał sobie doskonale radę z zachodnimi furami :P
Uszy (wloty powietrza do silnika) też miały swój urok, wszystko co wyrzuciło się przez okno w czasie jazdy wracało do silnika :))) Świetny system ogrzewania na benzynę z baku z opcją włącz/wyłącz. W największe mrozy jeździło się z krótkim rękawkiem ... jedynie pasażer obok kierowcy musiał uważać, aby nie oparzyć się o rozgrzaną do czerwoności podłogę bagażnika. Silnik odpalał bez najmniejszego problemu w największe mrozy - zimą taksówkarze zawsze czekali rano na mnie pod blokiem, aby pozaciągać ich Mercedesy. Najpierw włączałem ogrzewanie, potem dwa razy obrót silnika korbą ... i na dotyk odpalał przy -20 i więcej stopni.

Bardzo miło do tej pory wspominam lata 80-te i Zaporocha :)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Silnik chłodzony powietrzem, pamiętam, że jak sprawdzaliśmy w w kilku przechodzonych egzemplarzach to różnica w ciśnieniu sprężania między skrajnymi cylindrami była dość wysoka.

Tavria - silnik 51 koni, ale na 5-tym biegu można było praktycznie tylko podtrzymać prędkość, o przyspieszaniu zapomnieć, chociaż samochód lekki, niewiele ponad 700kg. Zasilanie gaźnikowe - na ssaniu obroty wysokie, ale zimnym bez ssania nie ruszyłeś, więc początkowe kilometry w mieście były przykre.

Skodą 105 nie jeździłem, ale wcześniejszą 100S owszem sporo - silnie nadsterowna, mocno reagowała na boczny wiatr, ale na błoto lub śnieg była nienajgorsza. Doskonale sprawdzała się w taranowaniu świeżych niewielkich zasp. Tylne zawieszenie - wahacze podłużne wleczone - ogólnie tragedia. W układzie kierowniczym regulowane sworznie kuliste, ale żaden mechanik nie dał temu rady. Przekładnia kierownicza - połówka nakrętki z gwintem trapezowym. Można było wyregulować luz w położeniu środkowym poprzez zbliżenie nakrętki do śruby, ale trzeba było uważać bo w skrajnych położeniach wtedy luzu nie było i kierownicą już nie dało się ruszyć. :)Ryszard S. edytował(a) ten post dnia 10.03.12 o godzinie 13:15

konto usunięte

Temat: ciekawostki motoryzacyjne

Gdyby ktoś nie docenił urody zaporożca, to mam ciekawy i śmieszny ranking. Końcówka jest najlepsza- muzyka trzyma w napięciu :)
http://www.youtube.com/watch?v=mpe1I6LewngMarcin S. edytował(a) ten post dnia 10.03.12 o godzinie 16:41

Następna dyskusja:

gloszenia motoryzacyjne




Wyślij zaproszenie do