Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Arkadiusz Piotr Z.:
Piotr Rusoł:
Czy wspominałem, że wręcz uwielbiam ortoterrorystów i tych, co czepiają się nomenklatury do tego stopnia, że jak nie przyjdzie pan profesor i nie powie, że dane pojęcie w języku potocznym może być używane jako synonim to nie zasną spokojnie jak kogoś nie poprawią?
kto potocznie używa określenia etylina?? :) jeśli już, to benzyna. a uwaga dotyczy kosztów produkcji paliwa bezołowiowego.
a przy okazji, co to jest "ortoterroryzm"? jak mniemam coś związanego z ortografią, czy ktoś wytknął Ci błąd ortograficzny?:)
a na poważnie, to czy uważasz, że koszt produkcji paliwa bezołowiowego jest niższy od produkcji ON? jeśli tak, to mógłbyś to jakoś potwierdzić?

Ja używam i jest mi z tym dobrze tak samo jak wielu ludzi nie odróżnia frakcji w benzynach tylko mówią benzyny. Niech sobie zaleją benzyny ekstrakcyjnej do silnika ZI i zapalą. Przecież benzyna to benzyna ...

Co do kosztów produkcji to każdy kto miał chemię w szkole średniej i umie korzystać z google szybko znajdzie odpowiedź dlaczego produkcja ON jest droższa od produkcji benzyn i dlaczego benzyny są produktem odpadowym w produkcji olejów napędowych.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Piotr Rusoł:
Nie ale skoro ON jest produkowany z tej samej ropy, w tych samych fabrykach, w tym samym procesie technologicznym tylko troszkę dłuższym, jest sprzedawany przez tych samych pośredników i przechodzi przez te same punkty dystrybucji a do tego można łatwiej w nim namieszać bo składa się z dłuższych węglowodorów niż benzyny to jakość jego na pewno nie będzie lepsza.
a o czym jest ten wątek?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Piotr Rusoł:
Co do kosztów produkcji to każdy kto miał chemię w szkole średniej i umie korzystać z google szybko znajdzie odpowiedź dlaczego produkcja ON jest droższa od produkcji benzyn i dlaczego benzyny są produktem odpadowym w produkcji olejów napędowych.
jeśli na coś się powołujesz, to udowodnij to nie odsyłaj do google, bo to niegrzeczne i niepoważne. za uwagę nt. szkoły i umiejętności korzystania z google Cię nie upomnę, bo zakładam że masz odrobinę samokrytyki i już Ci wstyd.
btw. zakładamy, że Ty chemię miałeś, google masz opanowane, więc czekamy na potwierdzenie Twojej wypowiedzi.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Sebastian Pienio:
Biore kalkulator, mnoze, dziele, wychodzi wynik i tak kilkanascie razy. O jakiej sugestii w tym kontekscie piszesz?
nie mam zamiaru negować Twoich spostrzeżeń, jak to już zaznaczyłem poprzednio, ale moje nie pokrywają się z Twoimi. i co teraz? :)

konto usunięte

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Arkadiusz Piotr Z.:
Sebastian Pienio:
Biore kalkulator, mnoze, dziele, wychodzi wynik i tak kilkanascie razy. O jakiej sugestii w tym kontekscie piszesz?
nie mam zamiaru negować Twoich spostrzeżeń, jak to już zaznaczyłem poprzednio, ale moje nie pokrywają się z Twoimi. i co teraz? :)

nic? :)

Wymiana doswiadczen, do tego jest forum, jakby kazdy mial takie same to GL nie mialoby sensu ;>
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Piotr Rusoł:

Co do kosztów produkcji to każdy kto miał chemię w szkole średniej i umie korzystać z google szybko znajdzie odpowiedź dlaczego produkcja ON jest droższa od produkcji benzyn i dlaczego benzyny są produktem odpadowym w produkcji olejów napędowych.

A będziesz jednak tak uprzejmy i wyjaśnisz?

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Kosma S.:
Piotr Rusoł:

Co do kosztów produkcji to każdy kto miał chemię w szkole średniej i umie korzystać z google szybko znajdzie odpowiedź dlaczego produkcja ON jest droższa od produkcji benzyn i dlaczego benzyny są produktem odpadowym w produkcji olejów napędowych.

A będziesz jednak tak uprzejmy i wyjaśnisz?

Z grubsza proces rafinacji ropy dzieli się na dwa etapy. Pierwszy to odparowywanie. Na tym etapie otrzymuje się najlżejsze frakcje węglowodorów, które nie nadają się do wykorzystania. To co pozostało (same długie łańcuchy) należy rozbić na krótsze. Jest to kilka procesów technologicznych ukrytych pod jednym pojęciem "Kraking" lub bardziej z angielska "Cracking". W efekcie tego procesu powstają całe grupy łańcuchów o różnej długości ogólnie podzielonych na dwie grupy: benzyny i oleje. Z grupy benzyn tylko nieliczne łańcuchy mogą być wykorzystane jako opał po przejściu kolejnych procesów sprowadzających się do mieszania ich ze związkami eteru lub etanolem. Pozostałe posiadają zbyt wysoką (benzyna lakowa) lub zbyt niską (benzyna ekstrakcyjna) temperaturę wrzenia. Nie liczę tu nafty, która po domieszkowaniu sprzedawana jest jako kerozyna. Relatywnie powstałych olei, które można wykorzystać jako opał powstaje dużo więcej. Są one jednak zanieczyszczone i wymagają dalszej kosztownej obróbki fizyko-chemicznej. Chodzi tu o usunięcie siarki, mazutu, asfaltu i całej masy innych brzydkich substancji z perspektywy silników ZS.

Z ogólnie nakreślonego procesu technologicznego oraz ilość uzyskiwanych benzyn opałowych wynika, że są one odpadem produkcyjnym.

Pytanie brzmi dlaczego oleje napędowe do tej pory były tańsze od benzyn?

Odpowiedź kryje się pod pojęciami popytu, podaży i poziomu zaawansowania silników ZS. Jeśli sięgnąć do historii, silniki ZS jeszcze do niedawna były wykorzystywane tylko w transporcie masowym. Do tej pory można było lać, co się chce (silniki ZS wolnossące) a nawet mazut dawało się do silników okrętowych i chodziły. Jednocześnie znakomita większość transportu prywatnego (a ten jest głównym odbiorcą paliw) korzystała z silników ZI napędzanych benzyną. Zatem olei napędowych było na rynku więcej (patrz proces technologiczny) niż odbiorców. Producenci jednocześnie wyrównywali sobie straty na olejach przez wyższą cenę benzyny. Sytuacja się odmieniła z chwilą popularyzacji silników ZS w transporcie prywatnym. Skoczyło zapotrzebowanie na oleje napędowe. Popyt ten pogłębił się z chwilą opracowania szyny CR i wtryskiwaczy wysokiej precyzji wymagających jeszcze czystszych olei napędowych. Do tego należy dołożyć ograniczenia dotyczące czystości spalin.

Efekt końcowy - zrównanie się cen benzyn i olejów napędowych a ostatnio nawet przekroczenie punktu równowagi na rzecz olejów napędowych.

To tak w wielkim skrócie - mówiłem, że lepiej zapytać google i ruszyć głową a tak wyszedł nudny elaborat.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Rafał N.:
najlepiej tylko narzekać i narzekać... zamiast się wziąć do pracy i zarobić na podwyżkę;)

W zimę, z tego co kojarzę, przeważnie Diesel drożeje, bo olej napędowy jest robiony z tego samego, co opałowy... A zaczął się sezon grzewczy ( popyt )...
PB nie...
Olej opałowy to to samo co olej napedowy, juz podobno zaczynaja barwic olej napedowy na opal u regionalnych dystrybutorow paliwa.Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 02.11.11 o godzinie 00:44

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Arkadiusz Piotr Z.:
Piotr Rusoł:
Co do kosztów produkcji to każdy kto miał chemię w szkole średniej i umie korzystać z google szybko znajdzie odpowiedź dlaczego produkcja ON jest droższa od produkcji benzyn i dlaczego benzyny są produktem odpadowym w produkcji olejów napędowych.
jeśli na coś się powołujesz, to udowodnij to nie odsyłaj do google, bo to niegrzeczne i niepoważne. za uwagę nt. szkoły i umiejętności korzystania z google Cię nie upomnę, bo zakładam że masz odrobinę samokrytyki i już Ci wstyd.
btw. zakładamy, że Ty chemię miałeś, google masz opanowane, więc czekamy na potwierdzenie Twojej wypowiedzi.

Z całym szacunkiem ale takie zagrywki na mnie nie działają to po pierwsze. Po drugie moim celem nie było nikogo obrazić. A po trzecie nie mam się czego wstydzić oprócz tego, że jako nieliczna jednostka (jak zauważyłem w tym serwisie) zadaję jeszcze pytanie dlaczego a nie jak i nie oczekuję odpowiedzi instant.

Oczywiście zawsze łatwiej posłużyć się kimś innym, który za nas zbada temat, przeczyta kilkanaście publikacji z różnych źródeł i na różny temat, oceni ich autentyczność a na końcu dokona ekstrakcji i jeszcze poda nam to w zjadliwej formie.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Patryk Buczek:
Rafał N.:
najlepiej tylko narzekać i narzekać... zamiast się wziąć do pracy i zarobić na podwyżkę;)

W zimę, z tego co kojarzę, przeważnie Diesel drożeje, bo olej napędowy jest robiony z tego samego, co opałowy... A zaczął się sezon grzewczy ( popyt )...
PB nie...
Olej opałowy to to samo co olej napedowy, juz podobno zaczynaja barwic olej napedowy na opal u regionalnych dystrybutorow paliwa.

Oleje opałowe i napędowe to dwie różne mieszaniny węglowodorów. Kluczowa różnica polega na tym, że olej opałowy zawiera więcej związków siarki i parafiny. Jeżeli faktycznie jest prawdą, co napisałeś to najbardziej prawdopodobnym z powodów takiego działania jest rachunek ekonomiczny związany z kosztami przechowywania opału. IMHO
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Arkadiusz Piotr Z.:
a nie jest trochę w tym sugestii? nie neguję Twoich obserwacji, ale jeżdżę dużo po Polsce i Europie, tankuję w Czechach, Niemczech, Ukrainie i specjalnej różnicy nie widzę. poza ceną oczywiście:)
Arek, z czasów mojego regularnego jeżdżenia autem po Europie, to zauważyłem, że w UK czy Niemczech V-Power naprawdę poprawiał właściwości jezdne (przy pustym baku odczuwalne od jakiś 70-100km na tym paliwie), czego o polskim V-Power czy jakimkolwiek innym Ultimate, Verva etc powiedzieć nie mogę.
Podobnie jak samą kwestię jazdy po mieście - w Londynie jednak więcej km na pełnym baku robiłem niż w Warszawie...

Trasy nie liczę - bo drogi jednak inne i na zachodzie mi pali dużo więcej;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Piotr Rusoł:

Z ogólnie nakreślonego procesu technologicznego oraz ilość uzyskiwanych benzyn opałowych wynika, że są one odpadem produkcyjnym.

Ok. Ile benzyny wytwarza się z 1000 litrów surowej ropy (crude oil), a ile diesla?

Pomyliłeś naftę z parafiną? Kerozyna to zwyczajowo parafina.
Mylenie nafty z kerozyną bierze się stąd, że paliwa lotnicze są oparte albo o kerozynę (JET A, łańcuchy 12-15) albo o naftę (JET B, łańcuchy 5-7)).
Kerozyna to inaczej olej parafinowy lub "parafina". Technicznie parafina lub wosk parafinowy zaczyna się jednak od łańcuchów dłuższych niż 20.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 02.11.11 o godzinie 07:40
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Piotr Rusoł:
Z całym szacunkiem ale takie zagrywki na mnie nie działają to po pierwsze.
zagrywki?
Po drugie moim celem nie było nikogo obrazić. A po trzecie nie mam się czego wstydzić oprócz tego, że jako nieliczna jednostka (jak zauważyłem w tym serwisie) zadaję jeszcze pytanie dlaczego a nie jak i nie oczekuję odpowiedzi instant.
???

Oczywiście zawsze łatwiej posłużyć się kimś innym, który za nas zbada temat, przeczyta kilkanaście publikacji z różnych źródeł i na różny temat, oceni ich autentyczność a na końcu dokona ekstrakcji i jeszcze poda nam to w zjadliwej formie.
???

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Patryk Buczek:
Olej opałowy to to samo co olej napedowy, juz podobno zaczynaja barwic olej napedowy na opal u regionalnych dystrybutorow paliwa.
Napedowy na opałowy? Jak to się opłaca? Zawsze barwili odwrotnie - opałowy na napędowy.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Magdalena B.:

Napedowy na opałowy? Jak to się opłaca? Zawsze barwili odwrotnie - opałowy na napędowy.

Już tłumaczę. Jak się można domyślać, straci na tym tylko państwo. Wziąwszy pod uwagę obecne ceny, znacząco spadnie popyt na olej napędowy, a wzrośnie popyt na olej opałowy.
Co zrobić aby jeździć legalnie na opale? Trzeba raz w miesiącu zapłacić podatek akcyzowy od dajmy na to 5 litrów oleju. Dowód wpłaty trzeba wozić ze sobą w samochodzie.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Kosma S.:
Magdalena B.:

Napedowy na opałowy? Jak to się opłaca? Zawsze barwili odwrotnie - opałowy na napędowy.

Już tłumaczę. Jak się można domyślać, straci na tym tylko państwo. Wziąwszy pod uwagę obecne ceny, znacząco spadnie popyt na olej napędowy, a wzrośnie popyt na olej opałowy.
Co zrobić aby jeździć legalnie na opale? Trzeba raz w miesiącu zapłacić podatek akcyzowy od dajmy na to 5 litrów oleju. Dowód wpłaty trzeba wozić ze sobą w samochodzie.

No dobrz, ale albo ja jestem jeszcze z rana nieprzytomna albo mówisz o zabarwianiu opałowego na napędowy..?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Magdalena B.:

No dobrz, ale albo ja jestem jeszcze z rana nieprzytomna albo mówisz o zabarwianiu opałowego na napędowy..?

Dla rafinerii koszty produkcji są w zasadzie podobne, jeśli spadnie popyt na ON (wysokie ceny), to wzrośnie na OO.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Kosma S.:
Magdalena B.:

No dobrz, ale albo ja jestem jeszcze z rana nieprzytomna albo mówisz o zabarwianiu opałowego na napędowy..?

Dla rafinerii koszty produkcji są w zasadzie podobne, jeśli spadnie popyt na ON (wysokie ceny), to wzrośnie na OO.

Ok, ale ja się pytam czy mówimy o barwieniu
Olej Opałowy ----> Olej napędowy
czy
Olej Napędowy ----> Olej opałowy
bo to różnica..
Pierwsze jest logiczne i ma miejsce od lat i pasuje do Twojego uzasadnienia, a drugie jest dla mnie niezrozumiałe :)Magdalena B. edytował(a) ten post dnia 02.11.11 o godzinie 11:15

konto usunięte

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

ale wy kręcicie z tym barwieniem ;)

opał to zabarwiony napędowy po to aby stwierdzić czy w baku jest opał bez akcyzy czy napędowy z akcyzą.

nie ma czegoś takiego jak barwienie opału na napędowy, można co najwyżej odbarwić opał aby wyglądał jak napęd (chyba teoretycznie jest to możliwe, nie znam się aż tak ;) )
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Patryk Buczek:
Olej opałowy to to samo co olej napedowy, juz podobno zaczynaja barwic olej napedowy na opal u regionalnych dystrybutorow paliwa.

Kosma S.:
Już tłumaczę. Jak się można domyślać, straci na tym tylko państwo. Wziąwszy pod uwagę obecne ceny, znacząco spadnie popyt na olej napędowy, a wzrośnie popyt na olej opałowy.
Co zrobić aby jeździć legalnie na opale? Trzeba raz w miesiącu zapłacić podatek akcyzowy od dajmy na to 5 litrów oleju. Dowód wpłaty trzeba wozić ze sobą w samochodzie.
kupię napędowy z akcyzą, zabarwię na opałowy bez... i jak na tym straci państwo?:)))

http://www.youtube.com/watch?v=H2-l4Z5dLVIArkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 02.11.11 o godzinie 12:40



Wyślij zaproszenie do