Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Kosma S.:
OT. Kuba nie męcz się bo ja chyba od roku nie widzę twoich postów ;)

O co chodzi, bo trochę nie kumam :-) Tak sobie odwiedziłem to forum no i czytam robiąc coraz większe oczy.

Krzysztof - oczywiście, że o 10gr maksymalnie, może mniej. Dla mas stacje i tak będą be, bo drogo! bo to wina Tuska :-D Inni będą doszukiwać się winy Illuminatów.

Jedźcie blokować drogi tam, gdzie ktoś dyktuje cenę za baryłkę, a nie w Polsce, która nie ma nic do gadania. Stacje podnoszą się po niegodnych marżach. Dajcie ludziom zarobić, bo zaraz będziemy protestować o wszystko. Zawsze możemy powiedzieć, że wymiana opon jest warta 10zł, a nie 100! A wszyscy opony zmieniają i płacą w większych miastach tę stówę.

Protestujący uprzykrzają ludziom życie i tyle. Trochę mnie to wkurza, nie ukrywam. Gdyby to jeszcze miało coś dać, ale trąbi się wszędzie, że nie, więc o co chodzi? Rząd nic nie zrobi, bo będzie działał niegospodarnie, na niekorzyść państwa. A próba wymuszenia niższej marży na stacjach jest śmieszna.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Jakub Łochowicz:
Krzysztof - oczywiście, że o 10gr maksymalnie, może mniej. Dla mas stacje i tak będą be, bo drogo! bo to wina Tuska :-D Inni będą doszukiwać się winy Illuminatów.
a ja uważam, że to wina Orlenu i jego marż hurtowych...
Jedźcie blokować drogi tam, gdzie ktoś dyktuje cenę za baryłkę, a nie w Polsce, która nie ma nic do gadania. Stacje podnoszą się po niegodnych marżach.
To znaczy jakich? Naprawdę wierzysz, że miały po 1gr marży na litrze?! Litości, przy takiej marży z czego by się utrzymywały? Nie mówiąc o tym, że nie przyniosłyby żadnego zysku. A jakoś nie słyszałem o upadających stacjach paliw (nie licząc tych co chrzciły paliwa i nie podniosły się po sporych karach).
Więc 1gr marży z litra możemy schować między bajki, obok sztucznej mgły i hitlerowców strzelających do polskich oficerów w Katyniu...

Edit: żeby było jasne - marżę powinien obniżyć monopolista, czyli Orlen na cenach hurtowych...Bogusz Kasowski edytował(a) ten post dnia 28.06.12 o godzinie 21:09
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Bogusz Kasowski:
a ja uważam, że to wina Orlenu i jego marż hurtowych...
2,8pln to podatki. orlen nie ma tu nic do tego. 20-30gr to marża stacji. Pozostaje 2,5pln z czego 1,5 to koszt zakupu surowca. W 1pln masz koszt przetworzenia plus marża. Ile mieliby z tego obniżyć?

Podatki to jedyna część na której można coś sensownego obniżyć. A to ustala UE.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Krzysztof B.:
2,8pln to podatki. orlen nie ma tu nic do tego. 20-30gr to marża stacji. Pozostaje 2,5pln z czego 1,5 to koszt zakupu surowca. W 1pln masz koszt przetworzenia plus marża. Ile mieliby z tego obniżyć?

Podatki to jedyna część na której można coś sensownego obniżyć. A to ustala UE.

Tak jak "amelinium nie pomalujesz" tak zawsze taki wpis spotka się z lawiną kontry. Ludzie chcą jeździć za mniej, a stacje nie muszą zarabiać. Ktoś zrzuci winę na rząd, ktoś inny na Orlen, jeszcze inny na Unię. Unia też nie jest zainteresowana obniżeniem podatków. Sprawa jest skomplikowana, bo paliwo przechodzi przez wiele rąk i masę zawiłości prawnych, o których, nie ukrywam - nie mam pojęcia. Ktoś z Was ma? Wiem jedno - Polska nie ma tu nic do gadania. Każda decyzja o zmniejszeniu wpływów zarówno do państwa jak i do kieszeni właścicieli stacji byłaby niegospodarna i bez sensu. Nikt nie chce tracić i dokładać do interesu.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Wiecie, mi chodzi o to, że np przed podwyżką akcyzy w styczniu, zarówno cena hurtowa jak i na stacjach zaczęła skakać w górę. "Żeby nie było szoku w styczniu". Innymi słowy - żeby Orlen mógł więcej zarobić pod koniec roku.
O ile mogę zrozumieć trend podnoszenia cen w szczycie każdego tygodnia (czyli w piątek) i obniżki cen w dni słabsze (np środek długiego weekendu w dużym mieście) o tyle nie rozumiem ani trochę dlaczego Orlen wyciera sobie gębę cenami na świecie - które nas nie dotyczą, ale przy podwyżce których momentalnie podnosi cenę surowca, z czego przy ich spadku ceny Orlenu ani drgną... Wiem, to biznes, z czego jest to biznes nie tylko niezbędny dla naszego państwa ale również pod częściową kontrolą państwa!
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Bogusz Kasowski:
Wiem, to biznes, z czego jest to biznes nie tylko niezbędny dla naszego państwa ale również pod częściową kontrolą państwa!

No właśnie. Owszem, czasem grają nieczysto, ale chodzi mi o zachowanie zdrowego rozsądku. Jak "znana sieć supermarketów" sztucznie podwyższa ceny, żeby przy promocji je obniżyć, co skutkuje rzeczywistym spadkiem cen nie o 20%, a o 5%, to już nikt nie krzyczy.
Też mi się nie uśmiecha to, że mamy drogie paliwa, ale akcje typu blokada miast czy "nie tankuję na BP" po prostu mnie denerwują, bo:
a) nic nie dadzą
b) każdy ma prawo do zarabiania kasy
c) jeśli ktoś sądzi, że stacja benzynowa to taki złoty biznes, na którym można zbić kokosy, to niech ją otworzy i sam stanie się milionerem.
Marek Krymuza

Marek Krymuza Doradca serwisowy
Uni-Truck IVECO

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Polska Izba Paliw Płynnych ogłasza

Przez ostatni tydzień średnie ceny detaliczne ON i Pb95 spadły o 11 gr/l, a LPG o 2 gr/l.

:D miłego dnia

ps. Pamiętajcie że rynek paliw jest koncesjonowany, kontrolowany przez państwo i zmonopolizowany przez co kieruje się innymi prawami handlu niż te "wolnorynkowe".Marek Krymuza edytował(a) ten post dnia 04.07.12 o godzinie 11:00
Radoslaw R.

Radoslaw R. Senior Mechanical
Design Engineer ☞
Project Manager ☞
Oi...

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

W weekend w Warszawie diesel na Orlenie za 5,57 kupowałem.
Marek Krymuza

Marek Krymuza Doradca serwisowy
Uni-Truck IVECO

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Niedawno byłem u jednego przewoźnika co zanabył system monitoringu GPS do swoich ciężarówek. Akurat na dywaniku był jeden z kierowców.

Rozmowa przebiegła mniej więcej tak:
"Panie X na trasie z miasta X do Y nacisnął pan hamulec 45 razy rozłączając tempomat. Pod górkę Z która ma 15km długości jechał Pan z gazem w podłodze. Średnie spalanie na tym odcinku przekroczyło 60l/100km. Podczas odpoczynku dobowego silnik pracował na postoju przez 4,5godziny. Koszty dodatkowe związane ze sposobem Pana jazdy w tym tygodniu wyniosły ponad 1000zł. Proszę pójść do kadrowej i zabrać swoje dokumenty nie stać nas na takiego pracownika" .

Na chwilę obecną systemy GPS monitorują dosyć dogłębnie pracę kierowcy. Takie parametry jak czas jazdy, prędkość pomijam ale zpisują również ilość ingerencji układu EBS. Większość producentów w nowych autach ustawia tempomaty na 85km/h, koła bliźniacze zastąpione są jednym szerokim (mniejsze opory toczenia) itd...

To wszystko ze względu na coraz większy udział kosztów paliwa w kosztach przewoźnika... Często przewoźnicy decydują się na montaż instalacji LPG.

Podsumowując
Jest dramat

konto usunięte

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

LPG w ciężarówce? Chyba CNG...
Marek Krymuza

Marek Krymuza Doradca serwisowy
Uni-Truck IVECO

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Damian P.:
LPG w ciężarówce? Chyba CNG...


LPG

CNG jest z różnych względów zbyt uciążliwe

Z tym że w tym przypadku auto jeździ na dwóch paliwach jednocześnie gdzie zużycie LPG w sosunku do diesla w zakresie optymalnych obrotów wynosi 20-30%. Reszta paliwa to w dalszym ciągu ON.

Przy tego typu paliwie znacząco spada również zużycie AdBlueMarek Krymuza edytował(a) ten post dnia 04.07.12 o godzinie 11:45

konto usunięte

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Nie widziałem jeszcze ani jednej ciężarówki z LPG. Napędzane CNG - tak. Wymień te względy i dlaczego wielu operatorów komunikacji miejskiej jednak z tego korzysta?
Marek Krymuza

Marek Krymuza Doradca serwisowy
Uni-Truck IVECO

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Miejska i dystrybucja lokalna owszem korzysta. Co do transportu międzynarodowego powody są oczywiste

- "jednopaliwowość" (w przypadku CNG na ON już nie pojedziemy a CNG w kanister nie wlejemy :))
- koszmarnie długi czas tankowania
- znaczne dociążenie pojazdu instalacją
- nikła sieć stacji tankujących CNG
- wysoki koszt instalacji

Po wpisaniu w google LPG w ciężarówce wyjdzie Ci masa wyników. Nie mówię, że jest to rozwiązanie popularne i faktycznie obecnie jest to rzadkość, natomiast to rozwiązanie jest coraz częściej rozpatrywane przez przewoźników ze względu na niski koszt instalacji oraz krótki okres amortyzacji. Jak będzie rozwijał się ten rynek... sam jestem ciekaw.

konto usunięte

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Koszmarnie długi czas tankowania? Hm... gaz z Rosji ciągną czy co (albo ktoś podłączył się pod miejską sieć i bez kompresora próbuje zatankować)? W Ostrawie są dwie stacje CNG, wspierane przez Vítkovice. Tankowanie trwa niewiele dłużej niż normalnie... Przeróbka diesla na to, by spalał LPG też nie jest opłacalna. Dociążenie pojazdu - no, o ile - 5% masy? Jedno-paliwowy - to akurat nie jest ograniczenie. Grunt to wiedzieć, gdzie są stacje CNG.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

http://biznes.onet.pl/nawet-tysiac-stacji-zniknie-z-po...

Jeden z wielu powodów dla których marża na stacji musi rosnąć.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Krzysztof B.:
http://biznes.onet.pl/nawet-tysiac-stacji-zniknie-z-po...

Jeden z wielu powodów dla których marża na stacji musi rosnąć.

Albo zniknąć muszą stacje. Ja nie widzę w tym problemu aby został tylko Orlen, "wolny rynek" i tak nie działa. Mniejsze stacje utrzymują się z czegoś innego. Mechanizm jest prosty. Lemingi tankują na paragony, które potem są zamieniane na lewe faktury. To samo paliwo można sprzedać dwa razy.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,126765,665793...

Proceder nie do wykrycia.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 05.07.12 o godzinie 09:47
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Gdyby został sam Orlen to wtedy byłaby wolna amerykanka. A obecnie jeszcze Orlen nie może sobie pozwolić na swobodne dyktowanie cen. Problem leży w skorumpowanych UE czy rządzie, które robią wszystko by słaba/tańsza konkurencja została wyeliminowana a niby zabiegi te są dla ochrony konsumenta. Przepraszam ale ja mam w dupie jakieś wycieki. To problem właściciela stacji a nie klienta to dlaczego klient ma za to płacić? A później lemingi jadą na stację, zbierają punkty i odbierają dwa hotdogi za punkty, które zdobyli tankując setki litrów paliwa.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Damian P.:
Nie widziałem jeszcze ani jednej ciężarówki z LPG. Napędzane CNG - tak. Wymień te względy i dlaczego wielu operatorów komunikacji miejskiej jednak z tego korzysta?
nie wiem jak ciężarówki, ale znam busy, które mają LPG. I wg bardzo ogólnych wyliczeń instalacje LPG zwracają się po 3-4 miesiącach jazdy w Europie! Co daje spory plus później:)
Niestety, w przypadku każdego pojazdu i LPG jest jeden podstawowy minus - spada ładowność, tak pod względem miejsca jak i masy. W dodatku taki pojazd nie może korzystać np z Eurotunelu czy Mont Blanc Tunnel. A to już jest inna bajeczka:)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Krzysztof B.:
Gdyby został sam Orlen to wtedy byłaby wolna amerykanka.

A teraz to niby co jest? Czy orlen lub lotos krępują się w podbijaniu cen? Rząd może im "skoczyć". Natomiast stacje bardzo szybko podnoszą ceny na zasadzie efektu domina.
Krzysztof B.

Krzysztof B. instruktor

Temat: Ceny diesla - kto się nami wyciera?

Rynek hurtowy to nie wszystko. Rynek detaliczny ma również duży wpływ na cenę paliwa. Gdyby nie stacje benzynowe bez programów dla lemingów czy bez hot-dogów to wtedy by sobie ustalili marżę na kosmicznym poziomie i dyktowali ceny. A tak jakieś przymarketowe stacje wymuszają konkurencyjność stacji gdzie paliwo to już jest chyba tylko dodatkiem.

Przykładowo cena paliwa w mieście może się różnić nawet o 20gr z uwagi na tańszą stację. I z reguły jest to zjawisko lawinowe bo ceny obniżają wzdłuż konkretnych tras.

Tak przy okazji. Ostatnio patrzyłem co się sprzedaje na stacji. Czterech kierowców kupiło hot-dogi wraz z paliwem. Ten, który tylko zatankował stał jak trąba bo kasjerka musiała przekręcać te parówki z "mom'a". Druga gdzieś się zawieruszyła.
A szczytem bezczelności i głupoty jest propozycja sprzedaży płynu do spryskiwaczy (oczywiście w cenie promocyjnej czyli dwa razy droższej) osobie, która przyszła np. po fajki, na piechotę a przy dystrybutorze nie ma żadnego pojazdu. Na odpowiedź czy mam to wypić do papierosa, pani się oburzyła i zapytała dlaczego jestem niekulturalny. Już nie chciałem jej denerwować i zalecić jej korzystanie z mózgu zamiast pracować jak automat (hot-dog, płyn do spryskiwaczy, karta na punkty,...) tylko powiedziałem by się skupiła na papierosach.



Wyślij zaproszenie do