konto usunięte
Temat: Buraki na przeciwmgłowych
Czarek M.:
Paweł Chojny:Lepiej nie byc debilem. Wystarczy uzywac kierunkowskazu.
Wali wiochą ale działa ;)
do jazdy na wprost swoim pasem?
nie rozumiem koncepcji
konto usunięte
Czarek M.:
Paweł Chojny:Lepiej nie byc debilem. Wystarczy uzywac kierunkowskazu.
Wali wiochą ale działa ;)
konto usunięte
konto usunięte
Czarek M.:
Sygnalizowanie szybka jazde lewym pasem kierunkowskazem jak w Niemczech a nie przeciwmglowymi jak burak.
konto usunięte
konto usunięte
Czarek M.:
A faktycznie moj blad. Zrozumialem, ze chodzi o jazde na lewym na dwupasmowce.
Jesli chodzi o jednopasmowke by ktos nie wyprzedzal.... buractwo czy wiocha jak to nazwales.
konto usunięte
konto usunięte
Czarek M.:
Utrudniaja. Swiatla mijania czesto oslepiaja wlasnie w ciagu dnia (mijania a nie drogowe).
Jesli dodatkowo zapalisz przeciwmglowe to dodatkowy strumien swiatla emitujesz.
Jesli juz uzywasz to albo mijania albo przeciwmglowe. A nie JEDNOCZESNIE!!!.
Przemysław
Lisek
Trener i konsultant
zarządzania
projektami
Czarek M.:A to interesujące. Możesz podać źródło tego przepisu? Czyli, jak jadę w mgle to mam wyłączyć mijania i przejść na przeciwmgłowe? ;)Przemysław Lisek edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 14:36
Jesli juz uzywasz to albo mijania albo przeciwmglowe. A nie JEDNOCZESNIE!!!.
konto usunięte
Paweł Chojny:Dobrze ustawione. I nie chodzi tu o jazde na drogowych.
Chyba źle ustawione ;]
Nie piszemy o reflektorach dalekosiężnych a o przeciwmgłowych, które oświetlają max parę metrów przed pojazdem.Domyslam sie. Dlatego tez uwazam, ze w dzien lepiej jest jezdzic na przeciwmglowych niz mijania bo mniej swiatla idzie w oczy. Nie zmienia to faktu, ze razem z mijania poteguja oslepianie.
I jeżeli one oślepiają w dzień to... napisz w jakim samochodzie chętnie to sprawdzę ;)Samochody poruszajace sie po drodze. Jesli nie wierzysz, ze to nie jest wina ustawienia reflektorow to stan przy ulicy. Jesli ktos bedzie oslepial to nastepnie sie pochyl by wejsc w bezposrednia wiazke. Jak dostaniesz mocno po oczach to ma dobrze ustawione.
Znasz prawo o ruchu drogowym?Ja znam i nie jezdze na przecimglowych gdy nie jest to potrzebne.
Przemysław Lisek:Jak na razie mowimy o jezdzie dziennej w warunkach normalnej przejrzystosci powietrza.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 14:41
Małgorzata
Witczak
Burzyna z szklanki
wody
konto usunięte
Czarek M.:
Paweł Chojny:Dobrze ustawione. I nie chodzi tu o jazde na drogowych.
Chyba źle ustawione ;]
http://dadrl.pl/mity
To nieprawda, że włączone światła mijania w dzień oślepiają. A nawet jeśli, to w nocy bardziej oślepiają.
Zgadza się. W nocy bardziej oślepiają, co nie oznacza, że nie oślepiają w dzień. Ale w nocy mając alternatywę pomiędzy jazdą bez świateł nieoświetloną drogą a jazdą z włączonymi światłami wybór jest oczywisty. Natomiast w wielu krajach na oświetlonych drogach w zupełności wystarczają w nocy światła pozycyjne, ponieważ światła mijania służą do oświetlania drogi przed pojazdem.
Nie piszemy o reflektorach dalekosiężnych a o przeciwmgłowych, które oświetlają max parę metrów przed pojazdem.Domyslam sie. Dlatego tez uwazam, ze w dzien lepiej jest jezdzic na przeciwmglowych niz mijania bo mniej swiatla idzie w oczy. Nie zmienia to faktu, ze razem z mijania poteguja oslepianie.
I jeżeli one oślepiają w dzień to... napisz w jakim samochodzie chętnie to sprawdzę ;)Samochody poruszajace sie po drodze. Jesli nie wierzysz, ze to nie jest wina ustawienia reflektorow to stan przy ulicy. Jesli ktos bedzie oslepial to nastepnie sie pochyl by wejsc w bezposrednia wiazke. Jak dostaniesz mocno po oczach to ma dobrze ustawione.
Znasz prawo o ruchu drogowym?Ja znam i nie jezdze na przecimglowych gdy nie jest to potrzebne.
Przemysław Lisek:Jak na razie mowimy o jezdzie dziennej w warunkach normalnej przejrzystosci powietrza.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 14:41
konto usunięte
Małgorzata Witczak:
A z ciekawości poszłam na parking - w warunkach takich jak teraz chmury, śnieg (potęgujący przecież odbicia) i jako że miałam przestawić jedno auto wsiadłam doń i odpaliwszy je, uruchomiłam światła mijania. Następnie wysiadłam i ukucnęłam tak by twarz znalazła się w jednej linii z reflektorem.
Małgorzata
Witczak
Burzyna z szklanki
wody
Paweł Chojny:
Buhehehe
Piszesz poważnie? Sprawdzałaś czy światło razi?
Mam samochód z bixenonami i powiem, że głupota straszną jest patrzeć w te soczewki z pozycji jaką opisujesz... w sumie z jakiejkolwiek pozycji bo źródło światła jest bardzo intensywne. Ale kto co lubi ;)
konto usunięte
Paweł Chojny:Moze za bardzo bierzesz do siebie oslepianie. Ok. Sprecyzuje. Razenie. Moze byc?
Po co to zacytowałeś? Aby potwierdzić to że światła mijania w dzień nie oślepiają zupełnie? W nocy właściwie ustawione również nie.
Jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami.Wiem, ze jest niezgodne. Ale dla mnie jest to bzdura bo jest wiecej korzysci przy jezdzie na przeciwmglowych niz mijania w dzien:
Ale jednak namawiasz aby wyłączyć światła mijania i jeździć na postojowych plus przeciwmgłowych.Nie namawiam. Wskazuje lepsza opcje, ktora powinni sie zajac ustawodawcy. Sam z uwagi na to zalozylem dzienne.
Może pomyliłeś przeciwmgłowe z ostatnio dość popularnymi światłami do jazdy w dzień.Nie.
Małgorzata Witczak:To teraz zrob to samo prowadzac samochod i bedac w ruchu i postaraj sie nie stracic widocznosci ani na sekunde.
Poszłam i sprawdziłam. Po prostu mam dość mocno przemądrzałych panów i ich tez, które jak się okazuje nie są poparte faktami. Pomimo szoku dla oka, normalnie widziałam i mogłabym spokojnie kontynuować jazdę - nie nastąpił nawet efekt mrużenia oka ;)
konto usunięte
Czarek M.:
Paweł Chojny:Moze za bardzo bierzesz do siebie oslepianie. Ok. Sprecyzuje. Razenie. Moze byc?
Po co to zacytowałeś? Aby potwierdzić to że światła mijania w dzień nie oślepiają zupełnie? W nocy właściwie ustawione również nie.
Jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami.Wiem, ze jest niezgodne. Ale dla mnie jest to bzdura bo jest wiecej korzysci przy jezdzie na przeciwmglowych niz mijania w dzien:
- slabiej wala po oczach z uwagi na nizszy kat swiecenia
- widocznosc taka sama a nawet lepsza w gorszych warunkach
- wieksze bezpieczenstwo w przypadku przepalenia zarowki, po zmroku masz mijania
Ale jednak namawiasz aby wyłączyć światła mijania i jeździć na postojowych plus przeciwmgłowych.Nie namawiam. Wskazuje lepsza opcje, ktora powinni sie zajac ustawodawcy. Sam z uwagi na to zalozylem dzienne.
Małgorzata Witczak:To teraz zrob to samo prowadzac samochod i bedac w ruchu i postaraj sie nie stracic widocznosci ani na sekunde.
Poszłam i sprawdziłam. Po prostu mam dość mocno przemądrzałych panów i ich tez, które jak się okazuje nie są poparte faktami. Pomimo szoku dla oka, normalnie widziałam i mogłabym spokojnie kontynuować jazdę - nie nastąpił nawet efekt mrużenia oka ;)
Małgorzata
Witczak
Burzyna z szklanki
wody
Paweł Chojny:
Jeszcze gorzej, co rozumiesz pod pojęciem rażenia? Zostajesz rażony światłem w oko i umierasz?
Paweł Chojny:
A jak ma to zrobić? Aby zaleźć się na linii reflektora musiałaby pojechać na czołówkę.
I jak ma ją w dzień ten reflektor oślepić (porazić)?
Chyba prądem....
konto usunięte
Paweł Chojny:Polecam zapoznanie sie z definicja slowa razic.
Jeszcze gorzej, co rozumiesz pod pojęciem rażenia? Zostajesz rażony światłem w oko i umierasz?
No coz, skoro widzisz zapalone swiatla to swiatlo dociera do twoich oczu. Przewaznie jest to wiazka odbita wiec kat swiecenia ma znikomy wplyw na natezenie tej wiazki. Ale na wybojach i pod gorke jestes w zasiegu wiazki glownej. Z przeciwmglowych trudniej dostac ta wiazka bo nizej swieca.- slabiej wala po oczach z uwagi na nizszy kat swieceniaW dzień? Myślałem, że to już wyjaśniliśmy.
Szczegolnie we mgle. W innych przypadkach nie ma to znaczenia. Przed wzniesieniami masz zakaz wyprzedzania.- widocznosc taka sama a nawet lepsza w gorszych warunkachDla jadących z naprzeciwka im wyżej umieszczone światła tym pojazd jest lepiej widoczny.
Ktore oswietlaja kilka metrow przed pojazdem a nie kilkadziesiat.- wieksze bezpieczenstwo w przypadku przepalenia zarowki, po zmroku masz mijaniaW przypadku przepalenia mijania masz przeciwmgielne? Bez sensu.
Jest lepsza wg Ciebie i masz prawo tak sądzić a inni, np. ja, mam prawo się z tą opinia nie zgadzać.Owszem. Tylko trzeba miec argumenty. Powyzszych do tego zaliczyc nie mozna.
A jak ma to zrobić?Zdolna jest wiec sobie poradzi.
konto usunięte
Jakub
Łochowicz
Lubię i potrafię
sprzedawać.
Małgorzata
Witczak
Burzyna z szklanki
wody
Kuba Ł.:
1. Przeciwmgłowe - zawsze ze światłami mijania; jedynie podczas bardzo złej widoczności i postoju można włączyć światła pozycyjne i przeciwmgłowe. To znak dla nadjeżdżającego z przeciwka, że ktoś STOI, bo ma światła POSTOJOWE. Tak niestety powinno być, a nie jest :-)
2. Małgorzato, przyczyniasz się do tej "burzy w szklance wody" - teraz sama widzisz, to wciąga ;-)
3. Oślepienie, o którym tu mowa jest jedynie dyskomfortem. To oczywiste, że nawet jeśli ktoś walnie Ci długimi po oczach, to nie wpadniesz przez to do rowu.
Następna dyskusja: