Temat: Buraki na przeciwmgłowych
Czarek C.:
Kuba Ł.:
Tak jest w nocy. W dzień jest po prostu szaro - mgła.
Za dnia masz analogiczna sytuacje. Mgla jest jedna i ta sama, czasteczki wody. W ciagu dnia masz tylko inne odczucie wzrokowe bo jest inny kontrast.
Oczywiscie w dzien bedziesz mial gorsza widocznosc bo dodatkowo rozprasza sie swiatlo sloneczne.Poza tym wyłączasz połowę oświetlenia i to tę, która świeci w miarę wysoko (św. mijania), czyli gorzej jest Ciebie zauważyć w i tak już bardzo trudnych warunkach.
Aha czyli wg ciebie swiatla przeciwmglowe sa gorzej widoczne niz mijania?
Poza tym w czasie mgly to wlasnie przeciwmglowe beda bardziej widoczne dla tych z naprzeciwka. Dlaczego? Bo przy ziemii mgla jest rzadsza wiec swiatlo ma swobodniejsza droge. Dlatego reflektory przeciwmglowe umieszcza sie nisko.
Jednakze sprobuj tego w nocy. Zobaczysz, ze widocznosc bardzo sie zwiekszy.
Czarek, nie wiem co ma tu napisać. Dobrze by było, gdyby kto inny się wypowiedział w tej kwestii, bo ja się z Tobą absolutnie nie zgadzam.
Za dnia, jeśli jest gęsta mgła lub sypie mocno śnieg nie ma znaczenia dla Ciebie czy jedziesz na przednich przeciwmgłowych, drogowych, mijania czy szperaczach. Inna sytuacja jest w nocy - przeciwmgłowe przednie doświetlą Ci pasy lub krawędź asfaltu, ale wtedy to się jedzie naprawdę 30km/h, bo widzisz przed sobą kilka metrów; drogowe spowodują, że nic nie będziesz widział, po prostu biało; mijania też niewiele pomogą, ale też nie utrudnią jazdy. Na pewno pozwolą Cię szybciej zauważyć, bo świecą
dalej niż przeciwmgłowe, więc logiczne jest, że jeśli je wyłączysz, to będziesz później zauważony.