konto usunięte

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Marcin T.:
140 tys. km w 7-letnim 2 litrowym dieslu w Niemczech jest realne. Jeśli to samochód użytkowany prywatnie. Oczywiście nie będzie to średnia, ale można takie coś znaleźć. Ale będzie droższe.

W UK tak samo, pisalem zreszta powyzej o aucie od pierwszego wlasciciela. Bedzie to raczej sporo drozszy zakup niz £7k..
Pamiętaj, że w UK próg opłacalności diesla jest wyższy.

W UK benzyny wogole nie oplaca sie kupowac ze wzgledu na (1) podatki oraz (2) bardzo niska cene odsprzedazy. BMW UK mowi, ze 80% BMW5/6 wyjezdza z silnikami diesla, najpopularniejsze sa 520d/640d.

konto usunięte

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Ladislav Z.:
150,-zl.netto?
Co ludzie robią mając polskie prawo?
W Anglii przepiszą na miejscowe, czy skladją egzamin?

Srednia zarobkow w UK to ok. £1800 miesiecznie na reke, w Londynie troche wiecej, poza Londynem troche mniej.

Ubezpieczenie zalezy glownie od wieku i posiadanego auta. Glowne zwyzki:
- auto "banger", tj. warte +/-£1000
- auto z grup wysokiego ryzyka, np. Volkswagen lub b. wysokiego ryzyka np. BMW
- wiek ponizej 25 lat
Glowne znizki:
- 25/30 lat
- wiecej niz 6 lat bezszkodowej jazdy
- im nowsze+drozsze auto tym tansze do ubezpieczenia.

Tak wiec mlody kierowca BMW318d w Londynie, ktory dopiero zdal prawo jazdy i ma 16 lat moze sie liczyc z ubezpieczeniem rzedu £10k rocznie. 30-letni wlasciciel M5 z 7 latami znizek zaplaci mniej niz £300 rocznie.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Sebastian P.:
W UK tak samo, pisalem zreszta powyzej o aucie od pierwszego wlasciciela. Bedzie to raczej sporo drozszy zakup niz £7k..
Pamiętaj, że w UK próg opłacalności diesla jest wyższy.

W UK benzyny wogole nie oplaca sie kupowac ze wzgledu na (1) podatki oraz (2) bardzo niska cene odsprzedazy. BMW UK mowi, ze 80% BMW5/6 wyjezdza z silnikami diesla, najpopularniejsze sa 520d/640d.

W UK podatki na diesla są niższe? Zależne od emisji CO2?
Z tego co pamiętam to samo paliwo jest droższe. Ale może to też się zmieniło?

konto usunięte

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Marcin T.:
Sebastian P.:
W UK tak samo, pisalem zreszta powyzej o aucie od pierwszego wlasciciela. Bedzie to raczej sporo drozszy zakup niz £7k..
Pamiętaj, że w UK próg opłacalności diesla jest wyższy.

W UK benzyny wogole nie oplaca sie kupowac ze wzgledu na (1) podatki oraz (2) bardzo niska cene odsprzedazy. BMW UK mowi, ze 80% BMW5/6 wyjezdza z silnikami diesla, najpopularniejsze sa 520d/640d.

W UK podatki na diesla są niższe? Zależne od emisji CO2?
Z tego co pamiętam to samo paliwo jest droższe. Ale może to też się zmieniło?

Sa niższe i zależą od CO2, benzyna wychodzi mniej wiecej 2x drozej niz diesel:
https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables

W benzynach nie ma tez Long Life (w UK), wiec serwis jest tez 2x droższy. Do tego podatek BIK rowniez zależy od CO2, benzyna wychodzi czesto 20-30% drozej niz diesel. Sama ropa jest droższa niz benzyna (£1.36 vs £1.28). Koszt zakupu diesel i porównywalna benzyna jest taki sam (głownie ze względu na wysokie podatki rejestracyjne dla benzyny). Dlatego UK dieslem stoi :(
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Sebastian P.:
Marcin T.:
W UK podatki na diesla są niższe? Zależne od emisji CO2?
Z tego co pamiętam to samo paliwo jest droższe. Ale może to też się zmieniło?

Sa niższe i zależą od CO2, benzyna wychodzi mniej wiecej 2x drozej niz diesel:
https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables

W benzynach nie ma tez Long Life (w UK), wiec serwis jest tez 2x droższy. Do tego podatek BIK rowniez zależy od CO2, benzyna wychodzi czesto 20-30% drozej niz diesel. Sama ropa jest droższa niz benzyna (£1.36 vs £1.28). Koszt zakupu diesel i porównywalna benzyna jest taki sam (głownie ze względu na wysokie podatki rejestracyjne dla benzyny). Dlatego UK dieslem stoi :(

W DE jest odwrotnie i podatek od Diesli jest wyższy, za to paliwo tańsze - dlatego Diesle są kupowane przez tych, którym to się opłaca i często są publikowane porównania kiedy właśnie diesel jest opłacalny. Na ogół jest to ok. 20kkm.

konto usunięte

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Marcin T.:
W DE jest odwrotnie i podatek od Diesli jest wyższy, za to paliwo tańsze - dlatego Diesle są kupowane przez tych, którym to się opłaca i często są publikowane porównania kiedy właśnie diesel jest opłacalny. Na ogół jest to ok. 20kkm.

Ciekawa informacja.

W UK benzyny sa tak niepopularne, ze na przykład Audi wogole nie oferuje juz A6 z silnikami benzynowymi (jedynie S6/RS6). Sprzedanie auta klasy Executive z silnikiem benzynowym bedzie niezłym wyzwaniem okupionym kilkumiesięcznym poszukiwaniem kupca i ostrym spuszczeniem z ceny.
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Inną ciekawą sytuacją jest brak możliwości rejestrowania Volkswagena XL1 na terenie USA. Zbyt duża efektywność energetyczna tego samochodu uznawana jest za zagrożenie bezpieczeństwa energetycznego kraju. To samo dotyczy Volkswagena Jetta Blue Motion. Chociaż jest produkowany w USA nie wolno go tam sprzedawać.

Co do Europy to Volkswagen XL1 obarczony jest limitami produkcyjnymi. Zamiast wprowadzić na rynek auta spalające w granicach litra paliwa na 100km robi się wszystko, żeby maksymalnie ograniczyć ich sprzedaż. A te regulacje prawne związane z emisją CO2 są bardziej kolejnym sposobem wyciągania pieniędzy niż faktycznym dbaniem o środowisko.

tu jest ciekawy artykuł na ten temat:

http://themindunleashed.org/2014/04/volkswagens-new-30...

konto usunięte

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Maciek B.:
Witam, przymierzam sie do zakupu bmw 5. Chcialbym sie dowiedziec jaki jest teoretyczny, "bezpieczny" maksymalny przebieg dla tej marki. Kiedy mniej-wiecej zaczynaja sie powazne problemy?
Ten ktory ogladalem troche ma naturlane az 140tys mil i to mnie martwi.

Sprawdz jaki to jest silnik i czy był zmieniany rozrząd, jeśli nowszy N47 to rozrząd się urywa przy maks 200tys km, jeśli starszy M47(163konie) to gdzieś przy 300-400.

konto usunięte

Temat: bmw serii 5 z 2007 roku,disel 2.0ltr m sport

Dziękuję za porady.
Auto juz kupiłem.
520d msport. 2007r,
przebieg 110tys.mil,
full wyposarzenie professional,
kolor carbon schwartz metalic,
czarne wnetrze,
ciemne szyby,
koszt 9150£.
3 miesiace gwarancji
Maly silnik ale nie potrzebuje auta do wyscigow. Wersje msport wybralem ze wzgledu na wyglad zewnetrzny.
Kiepsko sie zbiera na starcie. Może przez parametry a może jakies ustawienia w idrivie. Na chwile obecna jestem bardzo zadowolony.

Piotr O.:
Maciek B.:
Witam, przymierzam sie do zakupu bmw 5. Chcialbym sie dowiedziec jaki jest teoretyczny, "bezpieczny" maksymalny przebieg dla tej marki. Kiedy mniej-wiecej zaczynaja sie powazne problemy?
Ten ktory ogladalem troche ma naturlane az 140tys mil i to mnie martwi.

Sprawdz jaki to jest silnik i czy był zmieniany rozrząd, jeśli nowszy N47 to rozrząd się urywa przy maks 200tys km, jeśli starszy M47(163konie) to gdzieś przy 300-400.

Następna dyskusja:

Ile robicie km w ciagu roku?




Wyślij zaproszenie do