konto usunięte

Temat: BMW Seria 1 116i

Jolanta I.:
Jerzy K.:
Dla mnie BMW serii 1 to jak Subaru na LPG ;)


Przesadzasz:P.

To tylko moje zdanie, ale uwazam, ze nie.

BMW wyrobilo sobie marke na pewnym stylu. Znanym i uznanym od lat.
Uzywanie toczydelka TYLKO dla znaczka, to dla mnie przegiecie.

Na tej samej zasadzie, jak "terenowka" peugeota, opla, renaulta czy innych marek znanych z "zwyklych" aut, jak mercedes klasy A (pogadaj z uzytkownikami, co mysla o tym aucie), jak porsche cayenne czy panda z napedem 4 x 4.

Wiem, ze niektorzy to lubia.

Ale to taka sama "filozofia" jak zamowienie grubasa w Mc Donaldsie:
- Prosze zestaw XXL na Wieśmaku, podwójne frytki, duże lody, dwa ciasteczka. I dietetyczną cole. Wie pani, odchudzam sie

;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: BMW Seria 1 116i

Marek S.:
BMW 116i jezdzi na 98 - tak zaleca fabryka.

Tutaj zalecają RON 95 do wszystkich silników (strona 5), footnote na stronie 6

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1series/3door/20...

Spalanie podali dla RON 98. Minimalna liczba oktanów to 91.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 06:44

konto usunięte

Temat: BMW Seria 1 116i

Kosma S.:
Marek S.:
BMW 116i jezdzi na 98 - tak zaleca fabryka.

Tutaj zalecają RON 95 do wszystkich silników (strona 5), footnote na stronie 6

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1series/3door/20...

Spalanie podali dla RON 98. Minimalna liczba oktanów to 91.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 06:44

silniki bmw na szczęście słyną z tego, że nawet jak mają mało oktanów, to zapierdalają... przynajmniej te starsze ;)

byle by syfu w paliwie nie było, bo na to nie ma mocnych... czego już raz "uraczłem" wymieniając pompę, wtryski, listwę wtryskową, regulator ciśnienia paliwa, przewodziki i filtry ;p

konto usunięte

Temat: BMW Seria 1 116i

Liczba oktanów tak naprawdę ma znaczenie w silnikach z wysokim stopniem sprężania.
Tak więc tak naprawdę BMW zaleca PB98 tylko do eMek. Cała reszta śmiało może jeździc na PB95. Różnica nie powinna byc odczuwalna, chyba, że zalejemy dany samochód jakimś badziewiem z prywatnych, chrzczonych stacji.

Co do porównania BMW serii 1 do Subaru na LPG, to gruba przesada. BMW serii 1 daje bardzo dużo doznań wyższych serii a przy tym jest małe, zwinne i miejskie. Prowadzenie, ukłąd jezdny, skrzynia biegów, wszystko to działa podobnie jak w wyższych modelach. Jedynka prowadzi się znakomicie, daje super wrażenia z jazdy, nawet z małymi silnikami. Nie jest to auto byc może dla ojca rodziny, ale dla kobiety do jazdy po mieście sprawdza się super. Sam korzystałem sporo z różnych jedynek i śmigało się nią napradę super. Jest mała, zwinna, daje duże poczucie pewnosci manewrów. Prowadzi się jak typowe BMW, ale przez swój rozmiar do jazdy po mieście jest nawet wygodniejsze.

Natomiast w dużych wersjach silnikowych taka jedynka zawstydziłaby niejedno Subaru. Więc takie gadanie jest bez sensu. Ktoś jak chce kompaktowe auto to właśnie BMW oraz A3 będą najlepszymi wyborami. Ja wybieram BMW ze względu na tylni napęd.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: BMW Seria 1 116i

Paweł G.:

silniki bmw na szczęście słyną z tego, że nawet jak mają mało oktanów, to zapierdalają... przynajmniej te starsze ;)

Bo zasada w projektowaniu silników benzynowych jest taka: im mniej oktanów tym lepiej. Problem w tym, że to się nie udaje. Gdy z jednej strony chcemy, poprzez zwiększenie kompresji, podnieść efektywność silnika i zmniejszyć spalanie to z drugiej strony wyskakuje nam problem niekontrolowanego samozapłonu i konieczność kombinowania z paliwem i kątem zapłonu (gdy zalejemy mniej oktanowe paliwo). Poza tym wzrost liczby oktanowej i spadek "gęstości energii" musi być jakoś skompensowany dodaniem bardziej energetycznych dodatków.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 09:18

konto usunięte

Temat: BMW Seria 1 116i

Kosma S.:
Paweł G.:

silniki bmw na szczęście słyną z tego, że nawet jak mają mało oktanów, to zapierdalają... przynajmniej te starsze ;)

Bo zasada w projektowaniu silników benzynowych jest taka: im mniej oktanów tym lepiej. Problem w tym, że to się nie udaje. Gdy z jednej strony chcemy, poprzez zwiększenie kompresji, podnieść efektywność silnika i zmniejszyć spalanie to z drugiej strony wyskakuje nam problem niekontrolowanego samozapłonu i konieczność kombinowania z paliwem i kątem zapłonu (gdy zalejemy mniej oktanowe paliwo). Poza tym wzrost liczby oktanowej i spadek "gęstości energii" musi być jakoś skompensowany dodaniem bardziej energetycznych dodatków.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 09:18

dobra... dlaczemu na vervie 98 mniej pali ? :P
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: BMW Seria 1 116i

Paweł G.:
dobra... dlaczemu na vervie 98 mniej pali ? :P

Musiałbyś wiedzieć jaka jest zmierzona faktyczna liczba oktanowa 95. Ja obstawiam albo powyżej stówki jeśli jest dodatek alkoholu i wody albo grubo poniżej 95 jeśli są dodane jakieś rozpuszczalniki.
98 verva może mieć faktycznie coś koło 95 oktanów czyli optimum dla danej konstrukcji silnika. Gówniane takie porównania Paweł ;)

Aby porównać trzeba znać i liczbę oktanów i wartości opałowe no i trzeba wiedzieć do jakiego paliwa jest przystosowany stopień sprężania w silniku.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 10:04
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: BMW Seria 1 116i

Paweł G.:
ciach

dobra... dlaczemu na vervie 98 mniej pali ? :P

i to jest chyba jedyna rzecz, która rózni 95 od 98 - spalanie :D

też zauważyłem, że na 98 pali mniej :D

konto usunięte

Temat: BMW Seria 1 116i

i to jest chyba jedyna rzecz, która rózni 95 od 98 - spalanie :D

też zauważyłem, że na 98 pali mniej :D
mniej pali - więcej kosztuje.
koniec końców wychodzi na 0
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: BMW Seria 1 116i

tak się rozgorączkowywaliście nad oktanowością, a nikt nie jeszcze nie napisał, że silniki w 116 są najmniej udanymi w BMW! Ciągłe problemy z rozrządem i vanosami, odgłosy pracy jak w kosiarce do trawy i słaba moc w stosunku do zużycia paliwa.
Mechanicy w ASO tylko uśmiechają się pod wąsem jak znowu przyjeżdża niezadowolony klient swoją wymarzoną 116 ze świecącym "check engine":)
Generalnie odradzam.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: BMW Seria 1 116i

Zobaczcie te badania:
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontrol...

Wg mnie te pomiary są po prostu do dupy. Jeśli chodzi o benzyny to bada się minimalną liczbę oktanową, jeśli jest więcej to jest w normie. Tak więc chrzczenie np. denaturatem czy innym alkoholem jest zakwalifikowane jako norma bo jest to mało szkodliwe dla silnika (do 10% chyba), ale powoduje większe spalanie.

Ale w sumie nie wiem czym chrzczą. Tutaj jest napisane, że benzenem i olejem opałowym:
http://www.rmf.fm/fakty,71341,Czym,falszerze,chrzcza,p...

Jak doleją rakotwórczy benzen to liczba oktanowa się zmniejsza, a jak olej to zwiększa.Kosma S. edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 10:20

konto usunięte

Temat: BMW Seria 1 116i

wg polskiego katalogu BMW serii 1 w wersjach benzynowych powinno jezdzic na benzynie 98
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: BMW Seria 1 116i

Marek S.:
wg polskiego katalogu BMW serii 1 w wersjach benzynowych powinno jezdzic na benzynie 98

W Polsce wszystko jest inne. Jestem pewien, że źle przetłumaczyli :-D
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: BMW Seria 1 116i

Kosma S.:
Marek S.:
wg polskiego katalogu BMW serii 1 w wersjach benzynowych powinno jezdzic na benzynie 98

W Polsce wszystko jest inne. Jestem pewien, że źle przetłumaczyli :-D

nie - to lobbing środowisk paliwowych ;)
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: BMW Seria 1 116i

Robert Kasprzak:
Kosma S.:
Marek S.:
wg polskiego katalogu BMW serii 1 w wersjach benzynowych powinno jezdzic na benzynie 98

W Polsce wszystko jest inne. Jestem pewien, że źle przetłumaczyli :-D

nie - to lobbing środowisk paliwowych ;)

Nie wiem czy lobbing. Ale proszę przejrzeć angielskie katalogi.

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/20...

Z tego co widzę wszystko poniżej 2.5 litra ma zalecane RON95.

Następna dyskusja:

Stereotyp kierowcy BMW




Wyślij zaproszenie do