konto usunięte

Temat: Bez swiatel?

Raczej nie.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Bez swiatel?

Nie może być.

konto usunięte

Temat: Bez swiatel?

tzn?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Bez swiatel?

Ta liter M w podpisie. Coś jak McDonald. :)

Zapomniałem odpowiedzieć na "kosztowny nawyk". Na to mam tylko jeden argument, który położy Cię na łopatki: świeciłem, bo taki miałem kaprys. :)Ryszard S. edytował(a) ten post dnia 13.04.10 o godzinie 15:08
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Bez swiatel?

To znaczy, że nie raz, nie dwa i nie pięć razy wspominasz w różnych tematach o tym, że tu, tu i tam można urwać kilka pln'ów. No fajnie, ale co mi po tych pln'ach jak jadąc grafitowym autem pod słońce trafię na czołówkę z kimś kto mnie nie zauważył i zaczął wyprzedzać? No, a te akcesoryjne światła do jazdy dziennej zwykle są zamontowane tak, że świecą byle jak i byle gdzie w efekcie nie dając nic poza tym, że się mandatu nie dostanie. No, ale to dla wielu jest bardzo ważne :)

Pewnie, że w mieście czy na autostradzie świecenie jest zwykle bez sensu. No, ale jak sobie przypomnę jak ludzie jeździli przed obowiązkiem świecenia non stop to mi się niedobrze robi. Auta bez świateł we mgle czy ulewie to była norma. Wszelkie nakazy i zakazy nie są dla ludzi, którzy pewne rzeczy przyjmują za standard - jak np. przepuszczenie kogoś na pasach czy zapinanie pasów, ale dla całej bandy panów szosy, których nic nie obchodzi, bo oni widzą, oni wiedzą lepiej i oni są niezniszczalni.

konto usunięte

Temat: Bez swiatel?

Montaz byle jak to juz osobna kwestia. Ale w moich w instrukcji bylo napisane, ze trzeba je zamontowac tak by spelnialy przepisy w danym kraju oraz by walily po oczach.
Przy odpowiednim montazu spelniaja swoja role. Swiatla sa widoczne, wlaczaja sie automatem, nie obciazaja instalacji, zarowki sie nie przepalaja, reflektory nie zuzywaja.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Bez swiatel?

No pewnie, że spełniają. Po to przecież są. No, ale muszą być tak zamontowane żeby oślepiały, a z tego co mijam na drogach to masa świeci chyba pod auto, bo widać je dopiero z bardzo bliska. Jeśli dopuszcza się stosowanie takich świateł to z automatu powinny być jasne przepisy określające jak to ma być robione i wbijane w dowód jak hak czy instalacja gazowa po pozytywnie zaliczonym przeglądzie na którym dodatkowe oświetlenie byłoby kontrolowane.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Bez swiatel?

Mateusz B.:
Czarek, nie masz przypadkiem poznańskich albo szkockich korzeni?
Tylko mi tu poznaniaków nie obrażać!:>
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Bez swiatel?

Bogusz K.:
Mateusz B.:
Czarek, nie masz przypadkiem poznańskich albo szkockich korzeni?
Tylko mi tu poznaniaków nie obrażać!:>

A Tobie co się stało..... poznaniaku z Piły?
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Bez swiatel?

Grzegorz K.:
A Tobie co się stało..... poznaniaku z Piły?
Mój ojciec to 100% poznaniak:>

Poza tym ja jestem Wielkopolaninem, a Poznań to stolica Wielkopolski;)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: Bez swiatel?

I jak stara legenda głosi w Poznaniu Szkoci uczyli się oszczędności :P
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Bez swiatel?

To była filia szkoły krakowskiej. :)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Bez swiatel?

Bogusz i po co Ci to było....?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Bez swiatel?

Bogusz K.:
Grzegorz K.:
A Tobie co się stało..... poznaniaku z Piły?
Mój ojciec to 100% poznaniak:>

Poza tym ja jestem Wielkopolaninem, a Poznań to stolica Wielkopolski;)

Tubylcy Poznaniacy kojarzą mi się z dresem w pasy i wieczną arogancją na twarzy. Jeśli ktoś z was ma podobne wrażenia to najprawdopodobniej tak właśnie jest. Tubylców łatwo rozpoznać, czuja się niepewnie i dlatego chodzą w grupach, głośno przy tym krzycząc, a "k...wa tej" niesie się daleko. Co prawda mieszkam w Poznaniu z przerwami 18 lat ale Poznaniakiem się raczej nie czuję ;)
Dawid Glowacki

Dawid Glowacki BI/DW/ETL Consultant

Temat: Bez swiatel?

Fakt: dres to podstawa, ale chyba tylko w domu i w samochodzie:)

PS Wszystko dla wygody...

konto usunięte

Temat: Bez swiatel?

Kolejny wniosek do TK:
http://lightmare.org/docs/wniosek_do_tk.pdf
Bogusz K.:
jesteś w mniejszości na tej forum, która uważa, że włączone światła zmniejszają bezpieczeństwo na drodze. Przeciwnicy zazwyczaj się posiłkują jedynie zużytymi żarówkami.
Chyba nie wiesz o czym piszesz.

1. Niekorzystny wplyw na ludzkie oko. Ludzkie oko nie jest przystosowane do obserwowania swiatla sztucznego. Klaniaja sie badania wykonane w Austrii.
2. Swiatla poprawiaja widocznosc. To jest niezaprzeczalne. Ale dzieki takiemu kontrastowi automatycznie gorzej widac otoczenie. Czy to jest bezpieczne?
3. Za dnia samochod jest normalnie widoczny bez swiatel. Jedyne wyjatki to wyjezdzanie z cienia w odleglosci przynajmniej kilkuset metrow, ktora jest na tyle duza, ze nie powoduje zagrozenia przy np. wyprzedzaniu.
4. Swiatla maja taka ceche, ze przyciagaja wzrok. Patrzysz sie na nie ale otoczenia juz przez to nie widzisz. Jak probujesz sie temu przeciwstawic to przestajesz patrzec na droge.
5. Zmniejszenie bezpieczenstwa nieoswietlonych uczestnikow ruchu czyli pieszych i rowerzystow. Przyzwyczajenie do swiatel powoduje, ze kierowca pozniej zwraca uwage tylko na swiatla. nie ma swiatel = nic nie jedzie, nie ma przeszkody.
6. Zmiejszenie bezpieczenstwa motocyklistow. Jak wszyscy pala to motycyklisci przestali sie wyrozniac.
7. Brak wyrozniania sie pojazdow uprzywilejowanych, tramwajow i innych.
8. Zyski dla rzadu z uwagi na wzrost spalania. Przecietnie kierowca wydaje 100pln na rok przy przebiegu 20tys.
9. Szybsze przepalanie zarowek, koszty dla kierowcow. Zysk dla producentow i panstwa.
10. Kilkukrotnie szybsze sie reflektorow. Zmniejszenie bezpieczenstwa w nocy przy mocno zuzytym reflektorze.
11. Wieksza liczba cyklopow w nocy.
12. Przez 3 lata obowiazywania przepisu nie stwierdzono by przepis cos zmienil. A mialo byc chyba 30% mniej wypadkow.
13. Austria wycofala sie z tego przepisu dochodzac do wniosku, ze to nic nie daje a tylko naraza na koszty i wzrost zanieczyszczenia.
14. Na swiecie tylko nieliczne kraje maja taki obowiazek. Kraje, ktore bardzo dbaja o bezpieczenstwo jakos nie maja zamiaru tego wprowadzic. Sa wiec zacofani?
15. UE wycofala sie z nakazu swiecenia.Czarek C. edytował(a) ten post dnia 22.03.11 o godzinie 15:12

Temat: Bez swiatel?

Hahah rewelacja :D
Czarek C.:

1. Niekorzystny wplyw na ludzkie oko. Ludzkie oko nie jest przystosowane do obserwowania swiatla sztucznego. Klaniaja sie badania wykonane w Austrii.
Znaczy się rozumiem, że normalnie siedzisz po ciemku? Czy przy świecach, a ekran komputera? Wiesz jaki jest niezdrowy ?!?
2. Swiatla poprawiaja widocznosc. To jest niezaprzeczalne. Ale dzieki takiemu kontrastowi automatycznie gorzej widac otoczenie. Czy to jest bezpieczne?
swietne :D
3. Za dnia samochod jest normalnie widoczny bez swiatel. Jedyne wyjatki to wyjezdzanie z cienia w odleglosci przynajmniej kilkuset metrow, ktora jest na tyle duza, ze nie powoduje zagrozenia przy np. wyprzedzaniu.
4. Swiatla maja taka ceche, ze przyciagaja wzrok. Patrzysz sie na nie ale otoczenia juz przez to nie widzisz. Jak probujesz sie temu przeciwstawic to przestajesz patrzec na droge.
Ale to chyba dotyczy ciem :D
5. Zmniejszenie bezpieczenstwa nieoswietlonych uczestnikow ruchu czyli pieszych i rowerzystow. Przyzwyczajenie do swiatel powoduje, ze kierowca pozniej zwraca uwage tylko na swiatla. nie ma swiatel = nic nie jedzie, nie ma przeszkody.
Dlatego rowerzyści powinni być oświetleni
6. Zmiejszenie bezpieczenstwa motocyklistow. Jak wszyscy pala to motycyklisci przestali sie wyrozniac.
Jeżdżą na długich
7. Brak wyrozniania sie pojazdow uprzywilejowanych, tramwajow i innych.
no tak, taki zwłaszcza tramwaj czasem ciężko zauważyć
8. Zyski dla rzadu z uwagi na wzrost spalania. Przecietnie kierowca wydaje 100pln na rok przy przebiegu 20tys.
Rany 100 PLN na rok to będzie jakieś 27 groszy dziennie. Faktycznie mało kogo na to stać
BTW zysk dla rzadu to chyba akurat dobrze
9. Szybsze przepalanie zarowek, koszty dla kierowcow. Zysk dla producentow i panstwa.
Noo tu będzie kolejne średnio 5 groszy dziennie więcej
10. Kilkukrotnie szybsze sie reflektorow. Zmniejszenie bezpieczenstwa w nocy przy mocno zuzytym reflektorze.
Ale co reflektorów?
11. Wieksza liczba cyklopow w nocy.
? No tak prawda jeśli wszyscy jeździli by w nocy bez świateł nie było by cyklopów
12. Przez 3 lata obowiazywania przepisu nie stwierdzono by przepis cos zmienil. A mialo byc chyba 30% mniej wypadkow.
Znowu statystyki bez źródła, czy uwzględniają większą ilość samochodów na drogach?
13. Austria wycofala sie z tego przepisu dochodzac do wniosku, ze to nic nie daje a tylko naraza na koszty i wzrost zanieczyszczenia.
So what?
14. Na swiecie tylko nieliczne kraje maja taki obowiazek. Kraje, ktore bardzo dbaja o bezpieczenstwo jakos nie maja zamiaru tego wprowadzic. Sa wiec zacofani?
Pierwsze skojarzenie z bezpieczeństwem na drogach to u większości ludzi Szwecja. Szwecja ma obowiązek jazdy na światłach
15. UE wycofala sie z nakazu swiecenia.Magdalena B. edytował(a) ten post dnia 22.03.11 o godzinie 15:41
Ania M.

Ania M. One step forward,
two steps back

Temat: Bez swiatel?

Czarek C.:
15. UE wycofala sie z nakazu swiecenia.
a dokładnie kiedy????
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: Bez swiatel?

Jakos specjalnie nie widze problemu ze swiatlami.
Z wlaczonymi swiatlami samochod jest lepiej widoczny - jesli wlaczenie swiatel zapobiegnie nawet 1 wypadkowi w ktorym ginie czlowiek, to i tak sie oplaca.

Cena zarowek nie ma znaczenia. Ludzkiego zycia nie powinno sie wyceniac.
Bogusz Julian Kasowski

Bogusz Julian Kasowski zawodowy INV€$TOR

Temat: Bez swiatel?

Czarek C.:
1. Niekorzystny wplyw na ludzkie oko. Ludzkie oko nie jest przystosowane do obserwowania swiatla sztucznego. Klaniaja sie badania wykonane w Austrii.
światło sztuczne powinno być zakazane!!
2. Swiatla poprawiaja widocznosc. To jest niezaprzeczalne. Ale dzieki takiemu kontrastowi automatycznie gorzej widac otoczenie. Czy to jest bezpieczne?
Kurczę, jakoś nie zauważyłem żebym nie widział otoczenia przez światła...
3. Za dnia samochod jest normalnie widoczny bez swiatel. Jedyne wyjatki to wyjezdzanie z cienia w odleglosci przynajmniej kilkuset metrow, ktora jest na tyle duza, ze nie powoduje zagrozenia przy np. wyprzedzaniu.
Są dni i są dni. W nocy też niektórzy jeżdżą bez świateł. Ten przepis miał też sprawić, że w gorszych warunkach drogowych światła są zapalone.
4. Swiatla maja taka ceche, ze przyciagaja wzrok. Patrzysz sie na nie ale otoczenia juz przez to nie widzisz. Jak probujesz sie temu przeciwstawic to przestajesz patrzec na droge.
Dziwne, kolejna rzecz której nie zaobserwowałem.
5. Zmniejszenie bezpieczenstwa nieoswietlonych uczestnikow ruchu czyli pieszych i rowerzystow. Przyzwyczajenie do swiatel powoduje, ze kierowca pozniej zwraca uwage tylko na swiatla. nie ma swiatel = nic nie jedzie, nie ma przeszkody.
Rowerzysta ma obowiązek być widoczny. Zwłaszcza jak chcee korzystać z drogi publicznej. Pieszy nie ma prawa wtargnąć na jezdnię. Jeśli się do tego stosują to są widoczni. Dlatego popieram wymóg jeżdżenia w kamizelce odblaskowej.
6. Zmiejszenie bezpieczenstwa motocyklistow. Jak wszyscy pala to motycyklisci przestali sie wyrozniac.
kolejna bzdura. Widzę motocyklistów tak samo jak widziałem ich wcześniej.
7. Brak wyrozniania sie pojazdow uprzywilejowanych, tramwajow i innych.
Hmmm, nie wiedziałem że wszyscy jeżdżą z niebieskimi, migającymi światłami oraz sygnałami dźwiękowymi. Albo po torach podpięci pod trakcję elektryczną wiszącą 4m nad ulicą...
8. Zyski dla rzadu z uwagi na wzrost spalania. Przecietnie kierowca wydaje 100pln na rok przy przebiegu 20tys.
Wybacz, niezauważalne jest zwiększenie spalania z zapalonymi światłami i bez. Prąd idzie z akumulatora, który go pobiera z alternatora, który i tak się kręci przy chodzącym silniku.
9. Szybsze przepalanie zarowek, koszty dla kierowcow. Zysk dla producentow i panstwa.
To fakt. Jedno ocalone życie ludzkie jest warte miliardy żarówek. Powód nieistotny
10. Kilkukrotnie szybsze sie reflektorow. Zmniejszenie bezpieczenstwa w nocy przy mocno zuzytym reflektorze.
Badania techniczne powinny kontrolować m.in. reflektory. Nie spełniające wymogów technicznych nei powinny przejść badania.
11. Wieksza liczba cyklopow w nocy.
Jakieś badania? Przykłady? Bo ja nie widzę większej liczby "cyklopów" w nocy. Pomijam fakt, że tak się nie da jeździć. Więc zjeżdża się na pierwszą stację benzynową, kupuje żarówkę i wymienia.
12. Przez 3 lata obowiazywania przepisu nie stwierdzono by przepis cos zmienil. A mialo byc chyba 30% mniej wypadkow.
Nigdzie nie czytałem, że ma zmniejszyć liczbę wypadków o 30%. Tak samo nie czytałem żeby ta liczba wypadków się zwiększyła przez oświetlone auta.
13. Austria wycofala sie z tego przepisu dochodzac do wniosku, ze to nic nie daje a tylko naraza na koszty i wzrost zanieczyszczenia.
zanieczyszczenia czego? żarówek?
14. Na swiecie tylko nieliczne kraje maja taki obowiazek. Kraje, ktore bardzo dbaja o bezpieczenstwo jakos nie maja zamiaru tego wprowadzic. Sa wiec zacofani?
a te które mają ten przepis są zacofane? W Polsce jest jak jest: brak autostrad. Poruszamy się po zwykłych "mijankach". I na takich drogach oświetlenie jest jak najbardziej uzasadnione.
15. UE wycofala sie z nakazu swiecenia.
ale że jaką dyrektywą?

Następna dyskusja:

Weekend bez strachu.




Wyślij zaproszenie do