Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Mateusz B.:
1.4tdi to mega sieczkarnia, ale 1.4HDI w 206 pomyka zacnie
Czy to 1.4TDI nie jest czasem 3 cylindrowe <lol> Jezeli chodzi o silniki PSA to mialem okazje jezdzic tylko 1.6HDI.
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Benzyna czy Diesel?
niestety jest 3 cylindrowe :|konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Mateusz B.:
niestety jest 3 cylindrowe :|
I czy nie lepiej jezdzic fabia 1.4 75km niz 1.4 tdi??? Nawet gaz wolalbym zalozyc niz jezdzic tym dieselem.
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Benzyna czy Diesel?
w ogóle nie wiem jak można kupić fabie.. 1.4MPI 75KM nie jeździ w ogóle.. ale ta 1.4 16V 100KM zamyka 200km/h licznikowo i to już inna bajka ;)ja lubię benzynki, lpg też lubię, ale nie ma też nic do dobrego diesla.. 206 1.4HDI jest cichutka i robi 900km na zbiorniku a to jest całkiem fajna sprawa taki zasięg i całkiem się zbiera.. :)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 30.08.07 o godzinie 13:57
konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Mateusz B.:
w ogóle nie wiem jak można kupić fabie.. 1.4MPI 75KM nie jeździ w ogóle.. ale ta 1.4 16V 100KM zamyka 200km/h licznikowo i to już inna bajka ;)
ja lubię benzynki, lpg też lubię, ale nie ma też nic do dobrego diesla.. 206 1.4HDI jest cichutka i robi 900km na zbiorniku a to jest całkiem fajna sprawa taki zasięg i całkiem się zbiera.. :)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 30.08.07 o godzinie 13:57
Jak ktos turla sie tylko po miscie to czemu nie. Cena 1.4 100km jest wzieta z kosmosu. Za ta cene mozna miec duzo lepszy samochod.
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Benzyna czy Diesel?
za tę cenę można mieć po prostu samochód :) a do miasta diesla? na krótkie odcinki? eee diesla warto brać jak się tłucze 30 i więcej tysięcy rocznie.. wtedy i turbina pożyje i koszt zakupu się zwróci, inaczej bez sensu.konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Mateusz B.:
za tę cenę można mieć po prostu samochód :) a do miasta diesla? na krótkie odcinki? eee diesla warto brać jak się tłucze 30 i więcej tysięcy rocznie.. wtedy i turbina pożyje i koszt zakupu się zwróci, inaczej bez sensu.
Chodzilo mi o 1.4 75 benzyna koni do miasta.Tomasz Cybulski edytował(a) ten post dnia 30.08.07 o godzinie 14:24
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Benzyna czy Diesel?
aaa to się nie zrozumieliśmy ;) no do miasta to cokolwiek wystarczy, byle ruszało szybciej od ikarusa ;)Damian S. Bazinga!
Temat: Benzyna czy Diesel?
Tomasz C.:
Ruszanie z jedynki w dieslu jest o wiele trudniejsze niz w benzynie.
Naprawde dobry dowcip ;) Praktycznie kazdym dieslem mozna sie rozpedzic do III biegu nie dotykajac nawet gazu :)
konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Kosma S.:
Tomasz C.:
Ruszanie z jedynki w dieslu jest o wiele trudniejsze niz w benzynie.
Naprawde dobry dowcip ;) Praktycznie kazdym dieslem mozna sie rozpedzic do III biegu nie dotykajac nawet gazu :)
Nie mozna zwlaszcza 3 cylindrowym:p
Damian S. Bazinga!
Temat: Benzyna czy Diesel?
Ja tez jestem zwolennikiem diesla.W sumie dyskusja po czesci dotyczy gustow, a o gustach sie nie dyskutuje ale sa pewne roznice.
Bezsprzecznie turbodiesle przy tej samej pojemnosci osiagaja jakies 2 wiekszy moment obrotowy niz wolnossaca benzyna. Wiekszy moment wynika z wiekszego stopnia sprezania. Dodam, ze przy tych samych obrotach silnika diesel ma rowniez wieksza moc. Skad sie bierze wieksza moc benzyny? Ano z wiekszych obrotow, diesel nie dociagnie do 6 tys albowiem paliwo nie nadaza sie spalac. Wieksza moc to wieksza predkosc maksymalna. Gdyby 140 konny diesel dociagnal do 6 tysiecy z pewnoscia mialby cos pod 200 koni. Nie dociagnie wiec kucy ma tylko 140. Szerszy zakres obrotow to mniej operacji zmiany biegow, plus dla benzyny.
Co mi sie podoba w dieslu? Po pierwsze cisza podczas wyprzedzania, nie meczy mnie halas wysokich obrotow. Wyprzedzam sobie spokojnie na IV lub V biegu nie stresujac pasazerow.
Kto zmierzy w swojej 200 konnej benzynowce przyspieszenie 80-120? Moje 1.5 tony i 140 KM robi to w 8 sekund na IV biegu, praktycznie w ciszy. Nie jest zle.
Umiarkowane spalanie to oczywiscie rzecz przyjemna, szczegolnie jesli ujezdzam tylko i wylacznie swoim prywatnym samochodem. Srednia 7.5 l/100 z wlaczanym non-stop climatronikiem moze tylko cieszyc.
Jeszcze jakies pytania?
Damian S. Bazinga!
Temat: Benzyna czy Diesel?
Tomasz C.:
Nie mozna zwlaszcza 3 cylindrowym:p
Nie no, prosze kolege. Nie mowimy tutaj o profanacji, zarowno 1.4 TDi czy SDi to tylko "rowery" wspomagane silnikiem.
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Benzyna czy Diesel?
a propos mocy, momentu i obrotów to moc wynika z momentu przy danych obrotach i jest to wartość można powiedzieć dość sztuczna, bo niewiele mówi o silniku.. moment jest ważny i fakt, że turbo diesel ma go dużo, ale dzięki turbinie.. jak porównamy go do turbo benzyny to nagle się okazuje, że turbo benzyna ma podobną wartość momentu do turbo diesla, ale właśnie z racji tego, że kręci się ponad 6tys jego moc zabija turbo diesla. O i takie jednostki można porównywać. Do tego sposób rozwijania mocy przez nowoczesny silnik turbo benzynowy jest znacznie płynniejszy. Ogólnie rozmawiamy to o wyższości jednych świąt nad drugimi :)Ostatnio doszły mnie słuchy, że mietek pracuje nad silnikiem będącym hybrydą silnika o zapłonie samoczynnym i iskrowym ze zmiennym stopniem sprężania, który w zależności od obrotów i obciążenia pracuje tak lub tak.. Ogólnie może to być ciekawa rzecz bo na prawdę trzeba wsadzić w taką maszynę kupę dobrego pomyślunku i technologii :) a jak pracują nad czymś takim w mietku to pewnie i inni coś tworzą w ukryciu ;]
Damian S. Bazinga!
Temat: Benzyna czy Diesel?
Mateusz B.:
a propos mocy, momentu i obrotów to moc wynika z momentu przy danych obrotach i jest to wartość można powiedzieć dość sztuczna, bo niewiele mówi o silniku.. moment jest ważny i fakt, że turbo diesel ma go dużo, ale dzięki turbinie.. jak porównamy go do turbo benzyny to nagle się okazuje, że turbo benzyna ma podobną wartość momentu do turbo diesla, ale właśnie z racji tego, że kręci się ponad 6tys jego moc zabija turbo diesla. O i takie jednostki można porównywać.
Ok, zgadzam się. Turbo zwiększa współczynnik napełnienia cylindrów czy jakoś tak jest tylko jedno ale. Tak mi się wydaje, że łatwiej "zaturbić i przyczipować" dieselka. Z drugiej strony benzynka nie potrzebuje turbo tak jak dieselek. Weźmy taki silnik vw, zwykły 1.8 oraz 1.8T. Ten pierwszy ma jakieś 125 KM, a ten drugi tylko 25 koni więcej. Oczywiście da się wycisnąć więcej ale nie da się tego zrobić bez zwiększenia liczby oktanowej paliwa, odprężenia silnika, zmiany faz rozrządu. Chodzi o spalanie stukowe itd...
Ok ale wróćmy do bezpośrednich porównań. Tutaj masz porównanie diesla i benzyny, oba z turbo. Tutaj 1.9 TDi
a tutaj 1.8T
Zauważ, że 1.8T wyciągnął i to po tunningu "zaledwie" 280 Nm i to dopiero przy 4 tys obrotów. Wcześniej dolina. Zupełnie inaczej 1.9 TDi, któremu moment zaczyna się tam gdzie w 1.8T właśnie się on skończył. Zobacz następnie, że diesel ma grubo powyżej 280 Nm w zakresie prędkości od 1800 obr aż do prawie 4 tysięcy. Gdyby uśrednić moment "po obrotach" okazałoby się, że diesel ma w zakresie 3 tysięcy obrotów jakieś 100 Nm więcej momentu. Czy to wystarczy aby nadrobić brak obrotów? Nie wiem. Na pewno daje dużo frajdy i na pewno mniej pali ;)
Do tego sposób rozwijania mocy przez nowoczesny silnik turbo benzynowy jest znacznie płynniejszy. Ogólnie rozmawiamy to o wyższości jednych świąt nad drugimi :)
W takim razie odpowiedz mi na pytanie:
W chwili obecnej zwykłe diesle należą do rzadkości. Dlaczego nie montuje się turbiny do każdego silnika benzynowego?
Mateusz
B.
Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań
Temat: Benzyna czy Diesel?
odpowiedz jest relatywnie prosta.. koszty :) silnik benzywnowy bez żadnych udziwnień jest tanim, prostym źródłem napędu, spala dziadowskie paliwo i jest dość odporny na durne traktowanie. Ale i od tego się odchodzi, zobacz w tym roku jak grzyby po deszczu wchodzą na rynek małe silniki benzynowe wyposażone w kompresory, sprężarki czy jedno i drugie.. Takie silniki w ofercie ma już VAG, Fiat, PSA, BMW i trafiają pod maski aut relatywnie tanich czyli segmentu B i C dając z małych pojemności soro mocy i momentu, przy spalaniu bliższym swojej pojemności niż parametrom.Co do porównania 1.8T i 1.9TDI to hmm zapominasz, że 1.8 poza 150KM fabrycznie wychodził też w wersach 180, 210, 225KM, a jego potencjał to ok 300KM bez wymiany bebechów. Była to jedna z pierwszych niewielkich jednostek benzynowych z turbodoładowaniem, która zaszalała na rynku pod maskami wielu popularnych aut relatywnie prosta i bezawaryjna. Ale charakterystyka daleka od ideału.. Z resztą 1.9tdi pod względem rozwijania mocy i momentu to prawdziwy prosiak. Wystarczy się nim przejechać. PSA w latach 90tych montowała w 406/xantii i XM-605 silnik 2.0T o mocy 155KM, w którym sprężarka nie była narzędziem do wyciskania mocy, ale do uzyskania świetnej charakterystyki przebiegu momentu.. Miałem okazję przejechać się Xmem z takim silnikiem i drugim z 3.0 V6 mocniejszym o 15KM no i jako, że to 12 zaworowe V jednostka dość wolnoobrotowa.. Różnica jest ale na korzyść 2.0T, który ciągnie zacnie to duże i ciężkie auto od praktycznie 2tys obrotów.. Śmigałem też XMeme z 2.1td, którego max moment jest niemal identyczny z tym 2.0T i cóż.. przepaść osiągów je dzieli na korzyść 2.0T. Technologia idzie do przodu :)Mateusz B. edytował(a) ten post dnia 30.08.07 o godzinie 20:52
konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Wlasnie porownujemy TD do zwyklej benzyny... i czasami okazuje sie, ze nawet niedoladowany silnik benzynowy ma podobne osiagi do doladowanego diesela. Jezli porownamy turbo diesela do turbo benzyny to diesel zostaje w tyle... <lol> Stopien zaawansowania technologi w dieselu jest na tyle wysoki, ze konstruktorzy nie maja juz co uleszac, w przeciwienstwie do benzyny. I chyba najwaznijesza zaleta benzyny... nie jest tak wrazliwy na jakosc paliwa. W TD nawet jednorazowe zatankowanie slabej jakosci paliwa moze zakonczyc sie kosztowna naprawa.konto usunięte
Temat: Benzyna czy Diesel?
Kosma S.:
Tomasz C.:Nie mozna zwlaszcza 3 cylindrowym:p
Nie no, prosze kolege. Nie mowimy tutaj o profanacji, zarowno 1.4 TDi czy SDi to tylko "rowery" wspomagane silnikiem.
Tylko, ze to 1.4 tdi jest bardzo popularnym silnikiem<lol>
Damian S. Bazinga!
Temat: Benzyna czy Diesel?
Mateusz B.:
odpowiedz jest relatywnie prosta.. koszty :) silnik benzywnowy bez żadnych udziwnień jest tanim, prostym źródłem napędu, spala dziadowskie paliwo i jest dość odporny na durne traktowanie.
Prawda.
Ale i od tego się odchodzi, zobacz w tym roku jak grzyby po deszczu wchodzą na rynek małe silniki benzynowe wyposażone w kompresory, sprężarki czy jedno i drugie..
Np. 1.4 TFSI VW, świetny silnik, nowość. Poczekamy zobaczymy. Myślę, że to dobry kierunek.
Co do porównania 1.8T i 1.9TDI to hmm zapominasz, że 1.8 poza 150KM fabrycznie wychodził też w wersach 180, 210, 225KM, a jego potencjał to ok 300KM bez wymiany bebechów.
Bez wymiany bebechów? 300 KM to może nie ale 230 KM daje radę tylko nie wiadomo na jak długo.
Była to jedna z pierwszych niewielkich jednostek benzynowych z turbodoładowaniem,Silnik jest kultowy bez dwóch zdań.
która zaszalała na rynku pod maskami wielu popularnych aut relatywnie prosta i bezawaryjna. Ale charakterystyka daleka od ideału.. Z resztą 1.9tdi pod względem rozwijania mocy i momentu to prawdziwy prosiak. Wystarczy się nim przejechać.
Co masz na myśli? od 1800 obrotów ciągnie jak głupi aż do prawie 4 tys.
PSA w latach 90tych montowała w 406/xantii i XM-605 silnik 2.0T o mocy 155KM, w którym sprężarka nie była narzędziem do wyciskania mocy, ale do uzyskania świetnej charakterystyki przebiegu momentu.. Miałem okazję przejechać się Xmem z takim silnikiem i drugim z 3.0 V6 mocniejszym o 15KM no i jako, że to 12 zaworowe V jednostka dość wolnoobrotowa.. Różnica jest ale na korzyść 2.0T, który ciągnie zacnie to duże i ciężkie auto od praktycznie 2tys obrotów.. Śmigałem też XMeme z 2.1td, którego max moment jest niemal identyczny z tym 2.0T i cóż.. przepaść osiągów je dzieli na korzyść 2.0T.
Bezwzględnie przyznaję rację, że z tej samej pojemności wydusisz większą moc z silnika benzynowego. Ponownie chciałem zwrócić uwagę, że ograniczając obroty silnika benzynowego do 4.5 tys obrotów nie rozwijałyby one takiej fantastycznej mocy. Benzynę łatwo podkręcisz do 8 tysięcy, diesla nie. Dlatego benzynowy silnik zawsze będzie rozwijał większą moc. Należałoby postawić inaczej pytanie. Jaką moc rozwijałby silnik benzynowy gdyby miał zużywać tyle samo paliwa co diesel. Myślę, że tutaj diesel wygrywa i to jest sedno porównania.
Diesel to więcej momentu, więcej mocy i mniejsza emisja CO2 do atmosfery ;)
Damian S. Bazinga!
Temat: Benzyna czy Diesel?
Tomasz C.:
Wlasnie porownujemy TD do zwyklej benzyny... i czasami okazuje sie, ze nawet niedoladowany silnik benzynowy ma podobne osiagi do doladowanego diesela. Jezli porownamy turbo diesela do turbo benzyny to diesel zostaje w tyle... <lol> Stopien zaawansowania technologi w dieselu jest na tyle wysoki, ze konstruktorzy nie maja juz co uleszac, w przeciwienstwie do benzyny. I chyba najwaznijesza zaleta benzyny... nie jest tak wrazliwy na jakosc paliwa. W TD nawet jednorazowe zatankowanie slabej jakosci paliwa moze zakonczyc sie kosztowna naprawa.
Silnik diesla spali wszystko, olej od frytek, stopiony smalec, benzynę, naftę....Problem w tym, że rotacyjne pompy wtryskowe są smarowane paliwem i mają tendencję do zacierania. Nie wiem dlaczego zrezygnowano z pomp rzędowych. Chyba tylko po to aby ludzie nie lali rzepaku ;) Ja jeździłem kiedyś na takim oleju, po prostu go wlałem z marketu. Zrobiłem ze 3 tys km i nic.
TD nie ma z tym nic wspólnego z jakością paliwa, pompa, pompa i jeszcze raz pompa.
Podobne tematy
-
Motoryzacja » Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie... -
-
Motoryzacja » Diesel czy benzyna? -
-
Motoryzacja » Trudny wybór - diesel czy benzyna ? -
-
Motoryzacja » silnik hybrydowy czy diesel ? -
-
Motoryzacja » Audi A4 Kombi 2.0 l Diesel nowy czy stary model. -
-
Motoryzacja » Doradź! Czy kupić Mercedesa 124 300 Diesel za 5500 ? -
-
Motoryzacja » Benzyna 95 czy 98? -
-
Motoryzacja » Start - Stop Opel benzyna - jeden akumulator czy dwa? -
-
Motoryzacja » polityka czy motoryzacja? -
-
Motoryzacja » Lakierowanie samochodu - czy taki pistolet z kompresorem... -
Następna dyskusja: