konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Ktoś może mi podpowiedzieć jak jest u nich z wytrzymałością na przegrzanie i nagłe schłodzenie ?

Zastanawiam się nad nimi w związku z tym, że cena sklepowa za 2 szt. to ok. 450-500 PLN, taniej mam komplet razem z klockami. Do tej pory pakowałem oryginalne tarcze (i jedna padła właśnie od wjechania w kałużę)


Obrazek
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Paweł G.:
Ktoś może mi podpowiedzieć jak jest u nich z wytrzymałością na przegrzanie i nagłe schłodzenie ?

Myślę, że nie powinno być dużej różnicy w stosunku do nienacinanych tarcz. I jedne i drugie są podatne na gwałtowne schładzanie wodą, najlepiej takich sytuacji unikać. Podobno klocki szybciej się ścierają, podobno...

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Nacinane podobno bardziej biorą jak się rozgrzeją ale efekt w ATE jest podobny jak w standardzie.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Na streetracing.pl możesz po pytac była tam mowa kiedyś o tych tarczach że są ok. Znajomy miał takie w golfie 4 tdi 180 ps i bardzo fajnie hamowało autko , hamulce się nie przegrzewały wiec spokojnie parę razy z tych 200-0 dasz rade podrząd :).

Jakie klocki planujesz kupić? Ja osobiście jeździłem na EBC Greenstuff( znajomy w golfie też). W jego przypadku klocki starczały na około 12-15 tyś km:) ATE żre klocki szybciutko:)...

Z polecanych klocków podobno bardzo dobre są Ferodo DS

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

ATE PowerDisc nie różnią się niczym (poza oczywiście "rowkiem") od najnormalniejszych tarcz.
Wg ATE nacięcie ma zapobiegać tzw piszczeniu klocków. W dużym uproszczeniu: nacięcie ma za zadanie odprowdzić pył materiału ciernego poza tarczę, uniemożliwiając mu osiadanie na zacisku i zapieknie tym samym klocka w jarzmie.
Nie ma nic wspólnego z podwyższonymi jakimikolwiek właściwościemi samej tarczy.
Przy całej mojej miłości do ATE pic na wodę.
Jedyny + (jak dla kogo, oczywiście) to look jeśli masz wąskie ramiona felg.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Witold Rogowski:
zapieknie tym samym klocka w jarzmie.
Nie ma nic wspólnego z podwyższonymi jakimikolwiek właściwościemi samej tarczy.

Faktem jest, że ludzie wkładają do takich tarcz jakieś "usportowione" klocki np. ferrodo, które są bardziej podatne na ścieranie i faktycznie lepiej hamują. Tak więc trudno ocenić czy to tarcze lepiej hamują czy klocki.
W moim przekonaniu szkoda kasy, lepiej zadbać o porządną wymianę podciśnieniową płynu hamulcowego.

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Kosma S.:
Witold Rogowski:
zapieknie tym samym klocka w jarzmie.
Nie ma nic wspólnego z podwyższonymi jakimikolwiek właściwościemi samej tarczy.
Tak więc trudno ocenić
czy to tarcze lepiej hamują czy klocki.

z autopsji mogę powiedzieć, że NIC to nie daje.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Kosma S.:
Witold Rogowski:
zapieknie tym samym klocka w jarzmie.
Nie ma nic wspólnego z podwyższonymi jakimikolwiek właściwościemi samej tarczy.

Faktem jest, że ludzie wkładają do takich tarcz jakieś "usportowione" klocki np. ferrodo, które są bardziej podatne na ścieranie i faktycznie lepiej hamują. Tak więc trudno ocenić czy to tarcze lepiej hamują czy klocki.
W moim przekonaniu szkoda kasy, lepiej zadbać o porządną wymianę podciśnieniową płynu hamulcowego.

Opierając się na tyn teście http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html większe znaczenie ma specyfikacja klocków niż tarcz..Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 08.02.09 o godzinie 22:51
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Marcin Chruślak:
Opierając się na tyn teście http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html większe znaczenie ma specyfikacja klocków niż tarcz..Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 08.02.09 o godzinie 22:51

Pamiętajmy jednak, że test był robiony z użyciem mikro-samochodu, a efekty wpływu temperatury na skuteczność hamowania są nieliniowe. W moim przekonaniu różnice pomiędzy zestawami mogą okazać się większe przy większym obciążeniu tj. większym samochodzie, większej prędkości i dłuższym czasie hamowania. Jeśli są takie tarcze, które lepiej odprowadzają ciepło (minimalnie), to bardziej obciążające testy to ujawnią. Póki co widać, że w dużej większości "cywilnych" przypadków tarcze mają wpływ na skuteczność hamowania, ale klocki są jednak dużo ważniejsze.
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Imo bardziej do lansu niż do używania ;) Kup zwykłe dobre ATE do tego klocki też ATE i ciesz się. Te nacinane wynalazki pożerają klocki ekspresowo, ale jakiejś zauważalnej różnicy nie uświadczysz. Poza finansową oczywiście ;)

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Mateusz B.:
Imo bardziej do lansu niż do używania ;) Kup zwykłe dobre ATE do tego klocki też ATE i ciesz się. Te nacinane wynalazki pożerają klocki ekspresowo, ale jakiejś zauważalnej różnicy nie uświadczysz. Poza finansową oczywiście ;)

no różnica pomiędzy jednymi a drugimi mi wychodzi po rabatach 30 pln za komplet... a zastanawiam się nad nacinanymi, bo nie powiem, żebym jeździł pomało i nie hamował ostro ;)

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Paweł G.:
powiem, żebym jeździł pomało i nie hamował ostro ;)

Każda tarcza po kilku hamowaniach się rozgrzeje, i każda może pęknąć w kałuży,może jakieś specjalistyczne (ale to nie kasa 500zł) dadzą radę,np wyczynowe co są dodatkowo hartowane itd...

Moja rada-jesli duzo jeżdzisz-nie kupuj nacinanych, w hamowaniu różnicy nie odczujesz jak masz ABS a są dużo głośniejsze przy hamowaniu (wiadomo dlaczego).

Co do piszczenia klocków-to nie wina tarcz tylko klocków i materialu z jakiego są zrobione...

Acha i dodam,że kilkukrotne hamowanie z 200 do zera pod rzad i nic się nie dzieje włóż między książki,chyba że masz auto sportowe...i nie mówię tu już o samych klockach tylko o płynie itd...;)Karol Bober edytował(a) ten post dnia 09.02.09 o godzinie 12:47
Krzysztof Pogorzelec

Krzysztof Pogorzelec AUTIM Serwis
mechaniczny i
powypadkowy
samochodów

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Nacinane tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają gazy jakie powstają w przypadku bardzo rozgrzanych hamulcy.Działa to podobnie jak tarcze nawiercane tylko mniej skutecznie. Na codzień mało prawdopodobne jest aż takie rozgrzanie tarcz hamulcowych, na torze do nie wyczonowej jazdy może sie przydać.

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Karol Bober:

standardowy DOT to za mało ;) w ogóle myślałem o założeniu tarcz od M3, ale to już za droga zabawa bo muszę wymienić zaciski i pompę i eee ;) nie chce mi się ;)
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Paweł G.:
no różnica pomiędzy jednymi a drugimi mi wychodzi po rabatach 30 pln za komplet... a zastanawiam się nad nacinanymi, bo nie powiem, żebym jeździł pomało i nie hamował ostro ;)

Noo tak, ale klocki będziesz zmieniał dwa razy częściej. A to już nie 30zł raz kiedyś :) Akurat Twoim tarczom to czy hamujesz dużo czy mało w warunkach drogowych nie robi nawet jak płonie Ci fotel i pokonujesz przestrzeń z prędkością podświetlną w poszukiwaniu wc na autostradzie ;) Klocki prędzej usmażysz i płyn zagotujesz niż przeciążysz cieplnie tarcze. A ile hamowań od 200 do 0 robisz dziennie? 0,00000001? :)

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Mateusz B.:
Paweł G.:
no różnica pomiędzy jednymi a drugimi mi wychodzi po rabatach 30 pln za komplet... a zastanawiam się nad nacinanymi, bo nie powiem, żebym jeździł pomało i nie hamował ostro ;)

Noo tak, ale klocki będziesz zmieniał dwa razy częściej. A to już nie 30zł raz kiedyś :) Akurat Twoim tarczom to czy hamujesz dużo czy mało w warunkach drogowych nie robi nawet jak płonie Ci fotel i pokonujesz przestrzeń z prędkością podświetlną w poszukiwaniu wc na autostradzie ;)


no to akurat mi wisi czy to będzie co 25 tys czy co 15 ;)

Klocki prędzej usmażysz i
płyn zagotujesz niż przeciążysz cieplnie tarcze. A ile hamowań od 200 do 0 robisz dziennie? 0,00000001? :)

nie powiem bo mnie zlinczują ;p
Mateusz B.

Mateusz B. Szef Serwisu
Jungheinrich
O./Poznań

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

No jak Ci wisi i lubisz oglądać nacinane kawałki stali na piastach przez dziury w felgach to w ogóle nie kumam tematu :-P
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Paweł jak chcesz w miarę dobre hamowanie mieć to podstawowa sprawa to:

-zmienić płyn na jakiś dobry np Motula RBF 660
-wymienić przewody na te w stalowym oplocie
-tarcza np ORI BREMBO lub ATE
-Klocek Ferrodo DS

To takie w miarę tanie posunięcie a powinno w jakiś sposób poprawić hamowanie.
Zawsze jest też wyjście tak jak napisałeś komplet hamulcowy z M3 ewentualnie specjalne układy np Taroxa itp firm..ale tu ceny zaczynają się już troszkę większe

konto usunięte

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Marcin Chruślak:
Paweł jak chcesz w miarę dobre hamowanie mieć to podstawowa sprawa to:

-zmienić płyn na jakiś dobry np Motula RBF 660
-wymienić przewody na te w stalowym oplocie
-tarcza np ORI BREMBO lub ATE
-Klocek Ferrodo DS

To takie w miarę tanie posunięcie a powinno w jakiś sposób poprawić hamowanie.
Zawsze jest też wyjście tak jak napisałeś komplet hamulcowy z M3 ewentualnie specjalne układy np Taroxa itp firm..ale tu ceny zaczynają się już troszkę większe

Hmmm.... a ceramiczne układy ?

bo dzisiaj wyszło mi na to że, za mniej więcej 800-900 pln odpowiedni zestaw tarcz i klocków da się kupić
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: ATE Power Disv 286mm (wentylowane, nacinane,...

Paweł G.:
firm..ale tu ceny zaczynają się już troszkę większe

Hmmm.... a ceramiczne układy ?

Cena ceramicznych hamulcy moze przekroczyc wartosc twojego auta ;)Kosma S. edytował(a) ten post dnia 10.02.09 o godzinie 06:57

Podobne tematy


Następna dyskusja:

TDI.......POWER :]




Wyślij zaproszenie do