konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Czarek M.:
Jolanta I.:
Proponuję żebyś w końcu zabrał głos w temacie
Powinnas zaczac pierwsza. A tu kolejne znaki mijasz i ci srednia spada.


Pisałam wyżej, że wkleję zdjęcia-nie dociera czy masz problem z rozumieniem słowa pisanego, coś jeszcze masz do powiedzenia w temacie?

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Mam.

Lodz. Skrzyzowanie Wielkopolskiej (Lutomierskiej) z Wlokniarzy. Sytuacja istnieje od kiedy remontowali Wlokniarzy czyli jakies dobre kilka lat. Jechalem tym skrzyzowaniem kilka dni temu.

Chcemy przejechac rowerem skrzyzowanie na wprost jadac ul. Wielkopolska w kierunku centrum i mamy takie o to oznakowanie:

Obrazek

Dla ulatwienia widok skrzyzowania. Bez lamania przepisow przejechac sie nie da. Strzalka zolta wskazuje kierunek jazdy. Niebieska linia droge dla rowerow wraz z przejazdami.

Obrazek
Czarek M. edytował(a) ten post dnia 10.11.10 o godzinie 14:21

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Słuchajcie, dzisiaj testowałem progi zwalniające na jednej z łódzkich ulic.
... no, może łódzkich to za dużo powiedziane - zadupie :P

Przed każdym progiem stoi znak ograniczający prędkość do 20 km/h. Pojechałem z taką prędkością i tak pie... , że aż spadł mi panel z radia. ... yyy ... Nie, tak się nie da! Po prostu trzeba się praktycznie niemal zatrzymać przed każdym progiem.
Czyli znak bez sensu ;>

P.S.
Zrobiłem też kolejne testy.
Przy 50 km/h było prawie dobrze, tylko takie małe pi... pi... :P
A przy 90 km/h poszło całkiem gładko :D

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Piotr K.:
Słuchajcie, dzisiaj testowałem progi zwalniające na jednej z łódzkich ulic.
A wiesz czemu czesto progi zwalniajace sa usuwane przez mieszkancow badz sa wycinane przerwy na kola? Bo w wielu miejscach progi powoduja urywanie zderzaka i zawieszanie sie na progu.

Jesli chodzi o absurd z predkosciami to kolo mnie jest strefa o ograniczeniu predkosci do.... 5kmph :) Jutro moge zrobic zdjecie. Czy da sie jakims autem tyle jechac? Z tego co wiem to bez gazu na jedynce jedzie sie przynajmniej 10kmph.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Czarek M.:
Piotr K.:
Słuchajcie, dzisiaj testowałem progi zwalniające na jednej z łódzkich ulic.
A wiesz czemu czesto progi zwalniajace sa usuwane przez mieszkancow badz sa wycinane przerwy na kola? Bo w wielu miejscach progi powoduja urywanie zderzaka i zawieszanie sie na progu.
Czarek, Ty akurat będziesz umiał tę ulicę zlokalizować - Łodzianki :)

Wszystkie segmenty progów są kompletne ... gorzej, bo na krawędziach jezdni powstawiali stalowe słupki, aby nie omijać tego g... poboczem.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Slupki to tez dobra praktyka. Niestety jak zwykle robi sie to bezmyslnie. Czemu sa one takie wysokie, ze mozna je zachaczyc lusterkiem? Czy nie mozna zrobic nizszych by mozna bylo jednym kolem przejechac pomiedzy kraweznikiem a progiem?
Kolo mnie jest taki jeden slupek skrzywiony. Albo ktos przywalil albo go zgial by dalo sie przejechac.
Pamietam kiedys wojne mieszkancow na Radogoszczu (11-listopada) jak im postawili prog o wysokosci chyba 20cm. Samochody malo litrazowe mialy problemy z podjechaniem. Trzeba bylo z biegu ale wtedy cierpial prog. Poboczem/chodnikiem sie nie dalo. Kraweznik nizszy nie byl.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

No dobra, na pierwszy ogień:


Obrazek



Obrazek


Czy mi się wydaje czy jest o jeden znak ograniczenia prędkości za dużo?

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Obiecana wcześniej 40 tam gdzie IMHO powinno być max 20:


Obrazek


Edt. z lotu ptaka:D


Obrazek


a tak tam wygląda główna droga:


Obrazek
Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 15:19

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Jolanta I.:
No dobra, na pierwszy ogień:

Czy mi się wydaje czy jest o jeden znak ograniczenia prędkości za dużo?


który ? bo ta 30 oznacza strefę o ograniczonej prędkości. A te 20 na tej tablicy oznaczają ograniczenie przy progu zwalniającym (choć wg mnie ta tablica z tymi progami jest bez sensu i powinna być zastąpiona dwoma oddzielnymi znakami przed progami.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Marek S.:
który ? bo ta 30 oznacza strefę o ograniczonej prędkości. A te 20 na tej tablicy oznaczają ograniczenie przy progu zwalniającym (choć wg mnie ta tablica z tymi progami jest bez sensu i powinna być zastąpiona dwoma oddzielnymi znakami przed progami.


Wg mnie 20 wystarczy.
Dzisiaj jadąc przez miasto zwróciłam uwagę na ....ilość znaków, nie sposób je wszystkie rejestrować, jakieś zatrzęsienie.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

A tu:


Obrazek


proponuję jeszcze ze 2 zakazy postawić, bo 3 to zdecydowanie za mało.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Jolanta I.:
Wg mnie 20 wystarczy.
Nie bo 20 obowiazuje do nastepnego skrzyzowania a wiec dalej masz juz 50. 30 jest konieczna do ograniczenia w calej strefie.
Jolanta I.:
A tu:
proponuję jeszcze ze 2 zakazy postawić, bo 3 to zdecydowanie za mało.
Pierwszy potrzebny by nie zaslaniac wjazdu. Drugi zapewne tyczy sie drogi bocznej (znak jest wyraznie skrzywiony). Trzeci moze byc zbedny jesli droga wjazdowa nie anuluje zakazu. A moze to jest skrzyzowanie wiec wtedy trzecui jest konieczny.
Jesli ten drugi nie tyczy sie bocznej drogi (slupek jest slabo widoczny) to moze ktos stwierdzil, ze warto poszerzyc strefe zakazu i zapomnieli zdjac.
Ciekaw jestem tylko czy faktycznie ktos tam parkuje na zakazie.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 17:12

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Jolanta I.:
Obiecana wcześniej 40 tam gdzie IMHO powinno być max 20:
Tyle co widac z obrazkow to ulica jest szeroka, jednokierunkowa a chodnik odgrodzony zywoplotem. Wyglada na to, ze spokojnie mozna jechac 40kmph. Wielkiego ruchu ani nieuporzadkowanego ruchu pieszych rowniez nie widac.
Jesli wiec uwazasz, ze tam nie da sie jechac 40kmph to zdjecie tego nie pokazuje.
W obecnej sytuacji przeszkoda sa pojazdy parkujace na zakazie.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Czarek M.:
Jolanta I.:
Wg mnie 20 wystarczy.
Nie bo 20 obowiazuje do nastepnego skrzyzowania a wiec dalej masz juz 50. 30 jest konieczna do ograniczenia w calej strefie.

Taaa 50 między blokami....
Jolanta I.:
A tu:
proponuję jeszcze ze 2 zakazy postawić, bo 3 to zdecydowanie za mało.
Pierwszy potrzebny by nie zaslaniac wjazdu. Drugi zapewne tyczy sie drogi bocznej (znak jest wyraznie skrzywiony). Trzeci moze byc zbedny jesli droga wjazdowa nie anuluje zakazu. A moze to jest skrzyzowanie wiec wtedy trzecui jest konieczny.
Jesli ten drugi nie tyczy sie bocznej drogi (slupek jest slabo widoczny) to moze ktos stwierdzil, ze warto poszerzyc strefe zakazu i zapomnieli zdjac.
Ciekaw jestem tylko czy faktycznie ktos tam parkuje na zakazie.


Tak tak Czaruś, wiedziałam, że będziesz z uporem maniak NEGOWAŁ wszystko co tu napiszę, ale wiesz co? Pisz, pisz ubaw mam setny:D.
A jako znafca inzynierii drogowej napisz ile znaków powinno przypadać na każde 100 m drogi:D.

Edt.BBcode.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 22:03

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Czarek M.:
Jolanta I.:
Obiecana wcześniej 40 tam gdzie IMHO powinno być max 20:
Tyle co widac z obrazkow to ulica jest szeroka, jednokierunkowa a chodnik odgrodzony zywoplotem. Wyglada na to, ze spokojnie mozna jechac 40kmph. Wielkiego ruchu ani nieuporzadkowanego ruchu pieszych rowniez nie widac.
Jesli wiec uwazasz, ze tam nie da sie jechac 40kmph to zdjecie tego nie pokazuje.
W obecnej sytuacji przeszkoda sa pojazdy parkujace na zakazie.


LOL, szeroka? Faktycznie zdjęcia są małe i pewnie dlatego nie widzisz.
W życiu bym tam 40 nie pojechała no ale to ty jesteś super hiper kierofca więc pewnie masz rację.

Taka mała sugestia dla ciebie -z łaski swojej powstrzymaj się od komentowania moich zdjęć, wolałabym żeby to robili NORMALNI ludzie.

Edt.ten budynek po prawej stronie to...hotel asystencki, więc stawianie tam zakazu jest wg mnie mało zasadne, bo goście gdzieś parkować muszą.
Wpisz w google:hotel asystencki Katowice, Paderewskiego.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 23:02
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Jolanta I.:
Tak tak Czaruś, wiedziałam, że będziesz z uporem maniak NEGOWAŁ wszystko co tu napiszę, ale wiesz co? Pisz, pisz ubaw mam setny:D.

Jolu, kurcze, musze stanac tym razem w obronie Czarka. Co do znakow zakazu zatrzymywania sie ma racje.
Smiejesz sie z tego, ze jego zdaniem ta 40 jest w porzadku, podczas gdy TWOIM ZDANIEM powinna byc tam 20. - Czarek Cie nie wysmial, mimo innego zdania i tego, ze jednak ktos, kto sie na tym zna postawil tam 40.

Sory za offtop, ale musialem to napisac...

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Jolanta I.:
Taaa 50 między blokami....
Nadal tego nie rozumiesz, ze brak znaku strefa 30 oznacza, ze 20 jest wazna tylko do nastepnego skrzyzowania. Dalej by bylo 50kmph. Tak na osiedlu 50 w waskich uliczkach i pewnie z parkujacymi samochodami na ulicy. Wtedy bylby to absurd.
Jak widzisz ciezko sie przyznac, ze twoje zdjecie jest poprawne.
Tak tak Czaruś, wiedziałam, że będziesz z uporem maniak NEGOWAŁ wszystko co tu napiszę
Nie wszystko. Neguje pierwsze zdjecie. Z zakazami wskazuje na mozliwe prawdopodobienstwo. Zdjecia nigdy nie pokazuja wszystkiego. Wystarczy odpowiednia perspektywa, odpowiednia ogniskowa i wydaje sie cos innego niz jest w rzeczywistosci.
Nawet wystarczy, ze widzisz znak pod katem przy drodze podporzadkowanej i wydaje sie, ze tyczy sie ciebie.

Dodatkowo zdjecia w sieci sa na tyle beznadziejne, ze nie wiadomo o co chodzi. Przyklad? Ostatnie zdjecie w poscie Kosmy. Czy ta 50kmph jest jakas nieprawidlowa?

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Jolanta I.:
LOL, szeroka? Faktycznie zdjęcia są małe i pewnie dlatego nie widzisz.
W życiu bym tam 40 nie pojechała no ale to ty jesteś super hiper kierofca więc pewnie masz rację.

Zdecyduj sie w jakich warunkach. Przy nieprawidlowo parkujacych autach 40kmph moze byc niebezpieczna. Ale wczesniej mowilas, ze nawet gdyby samochody nie parkowaly to 40 i tak jest absurdem. Prosze bardzo. 5m to dla ciebie za waska? Jezdzisz tirem?

Obrazek

Taka mała sugestia dla ciebie -z łaski swojej powstrzymaj się od komentowania moich zdjęć, wolałabym żeby to robili NORMALNI ludzie.
Taka mala sugestia ode mnie. Ja rozumiem, ze nie lubisz przyznawac komus racji. Ale jak widzisz, nie tylko ja tak mysle.
Jesli chcesz poszukac jakiegos absurdu to lepiej jedz w okolice robot i objazdow. Tam predzej cos znajdziesz. W pozostalych miejscach bedziesz sie musiala sporo naszukac i wyjdzie ci jeden absurd na milion znakow.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 12.11.10 o godzinie 17:07

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Czarek M.:
Jolanta I.:
Taaa 50 między blokami....
Nadal tego nie rozumiesz, ze brak znaku strefa 30 oznacza, ze 20 jest wazna tylko do nastepnego skrzyzowania. Dalej by bylo 50kmph. Tak na osiedlu 50 w waskich uliczkach i pewnie z parkujacymi samochodami na ulicy. Wtedy bylby to absurd.

To Ty nie rozumiesz, docera do ciebie, że to jest uliczka między blokami i twoje hasło o "skrzyżowaniu" jest bzdurą, że o 50 nie wspomnę.
Nie wszystko. Neguje pierwsze zdjecie. Z zakazami wskazuje na mozliwe prawdopodobienstwo. Zdjecia nigdy nie pokazuja wszystkiego. Wystarczy odpowiednia perspektywa, odpowiednia ogniskowa i wydaje sie cos innego niz jest w rzeczywistosci.
Nawet wystarczy, ze widzisz znak pod katem przy drodze podporzadkowanej i wydaje sie, ze tyczy sie ciebie.

Tak, tak znowu twoje tłumaczenia:D.

konto usunięte

Temat: Absurdy na naszych drogach - czyli "ZNAKOLOGIA STOSOWANA"...

Czarek M.:
Jolanta I.:
LOL, szeroka? Faktycznie zdjęcia są małe i pewnie dlatego nie widzisz.
W życiu bym tam 40 nie pojechała no ale to ty jesteś super hiper kierofca więc pewnie masz rację.

Zdecyduj sie w jakich warunkach. Przy nieprawidlowo parkujacych autach 40kmph moze byc niebezpieczna. Ale wczesniej mowilas, ze nawet gdyby samochody nie parkowaly to 40 i tak jest absurdem. Prosze bardzo. 5m to dla ciebie za waska? Jezdzisz tirem?

Obrazek

Pięknie, że to tak rozrysowałeś i tym bardziej dziwi mnie, że upiersza się, iż 40 tam jest OK.Zrozum, to jest boczna uliczka, ślepa właściwie a do tego o charakterze strefy zamieszkania.Jej szerokość ma guzik do rzeczy, tam chodzą piesi, co rusz wyjeżdżają auta, dla mnie to strefa parkowania i pieszych dlatego uważam, że ta 40 tam jest absurdem, ale ty "masz rację" :D
Taka mala sugestia ode mnie. Ja rozumiem, ze nie lubisz przyznawac komus racji. Ale jak widzisz, nie tylko ja tak mysle.

Aż jeden Kuba-świeży kierowca:).
A tak przy okazji: ile razy komukolwiek tu przyznałeś rację? Bo jakoś jesteś znany z tego, że z założenia negujesz większość opinii innych tutaj.
Przyznam rację mądrzejszemu ode mnie, sorry facet ale ty raczej się w tym gronie nie znajdziesz.
Jesli chcesz poszukac jakiegos absurdu to lepiej jedz w okolice robot i objazdow. Tam predzej cos znajdziesz. W pozostalych miejscach bedziesz sie musiala sporo naszukac i wyjdzie ci jeden absurd na milion znakow.


Wow, serdecznie dziękuję za radę -sam z niej skorzystaj:D.

Edt.literka.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 12.11.10 o godzinie 17:58



Wyślij zaproszenie do