Temat: "10 mniej ratuje życie" - kampanie społeczne
Jest to zwykłe kłamstwo i oszustwo mające na celu manipulowanie.
- Nikogo nie interesuje jak pieszy znalazł się na pasach. Szedł po przeciwnej stronie i siup pod pojazd?
- Piesi pojawiają się przed maską zawsze w tej samej odległości
- na przejściach dla pieszych główną przyczyną wypadków jest nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, wyprzedzanie czy omijanie oraz wchodzenie pod nadjeżdżający pojazd a nie prędkość o 10km/h za wysoka.
- można sobie przeanalizować dane podane w tej reklamie; 1 sekunda reakcji, hamowanie z 60km/h, uderzenie pieszego z prędkością 46km/h; prędkość o 10km/h mniejsza daje prędkość uderzenia 5km/h; w wyniku otrzymujemy przyspieszenie -13m/s; najniższe drogi hamowania to ok. 35m ze 100km/h co daje przyspieszenie -11m/s; a to poważne przekłamanie bo dla tego super samochodu 5km/h zmieni się w 15km/h, dla średniego nowego 19km/h, średniego już trochę wyeksploatowanego 22km/h czy dla jakiegoś starego 25km/h. A co z oponami, nawierzchnią czy warunkami atmosferycznym? Będą siniaki? Na pewno ale wraz z dodatkowym gipsowym kubraczkiem .
Dlaczego nikt nie mówi o tym, że piesi też są winni? Dlaczego nikt nie mówi co nakazuje znak D-6? Najważniejsze jest tylko to, że kierowca jechał za szybko.
Oto przykłady:
1. Pieszy wykazał się inteligencją?
http://www.youtube.com/watch?v=n-fQD3loTFw
2. Tutaj też zawinił tylko kierowca?
http://www.wykop.pl/link/1672740/o-krok-od-tragedii/
3. Czy policja zacznie przeciwdziałać podstawowym problemom na przejściach?
http://www.youtube.com/watch?v=LEBvu_B1D10
4. Tutaj kierowca nawet nie hamował więc przy 50km/h na siniakach by się nie skończyło
http://www.youtube.com/watch?v=mH0UANyO-7o
5. A tu kierowca na pewno nie jechał szybciej niż 50km/h. Czyli bezpiecznie
http://www.youtube.com/watch?v=dZ8FbNAC1-8
Rafał S.:
NIe stać nas na oświetlenie przejść dla pieszych
Do niczego to nie jest potrzebne o ile pieszy nie wejdzie pod nadjeżdżający pojazd.
nie stać nas na kładki dla pieszych nad ulicami
Takie osoby powinny karnie korzystać z kładek przez 24h by poczuły dlaczego kładki są złe i dlaczego nie zdają egzaminu bo piesi z nich nie korzystają. Dlaczego to pieszy ma się wysilać? Kierowcy jest trudniej wcisnąć odpowiedni pedał?
Ale przejścia dla pieszych nie ulega wątpliwości, ze powinny być zabezpieczane ostrzegawczym oświetleniem itp. bo zachowanie kierowców na nich nie jest najlepsze.
Czy znak D-6 jest niewidoczny czy może kierowcy nie wiedzą o czym on informuje i co
nakazuje?
Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.12.13 o godzinie 07:16