konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Hej mam male pytanko za pare miesiecy mam zamiar kupic sobie moto.....upatrzylam sobie BMW F 650GS.....Czy ktos z was zna ten motor i moze mi powiedziec czy moj wybor jest sluszny, chcialabym zaznaczyc ze to bedzie moj pierwszy zelazny przyjaciel:))))
Wojciech Sekula

Wojciech Sekula Analityk IT,
Polkomtel SA

Temat: waszym zdaniem

O ile wczesniej na niczym nie jezdzilas ... to IMHO ...troche za duzy (moc i waga ..ze wskazaniem na waga o ile ma sie rozum tam gdzie trzeba).

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Wojciech S.:O ile wczesniej na niczym nie jezdzilas ... to IMHO ...troche za duzy (moc i waga ..ze wskazaniem na waga o ile ma sie rozum tam gdzie trzeba).


a co bys mi polecil ????
szczeze mowiac to F650GS mnie przekonuje rowniez cenowo bo kumpel by mi kozystnie odsprzedal ale jak mowisz ze za duzy to czekam na porade

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Wojciech S.:O ile wczesniej na niczym nie jezdzilas ... to IMHO ...troche za duzy (moc i waga ..ze wskazaniem na waga o ile ma sie rozum tam gdzie trzeba).


F650GS za duży? I za duża moc? Nie zgodziłbym się. Faktycznie problem może sprawiać wyżej (niż np. w nakedach) umieszczone siodło. Ale - o ile oczywiście nie zakładamy że pierwszym motocyklem ma być "250" - to moc na poziomie 50KM należy uznać za zupełnie adekwatną dla początkującego użytkownika :)

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Artur C.:
Wojciech Sekula:O ile wczesniej na niczym nie jezdzilas ... to IMHO ...troche za duzy (moc i waga ..ze wskazaniem na waga o ile ma sie rozum tam gdzie trzeba).


F650GS za duży? I za duża moc? Nie zgodziłbym się. Faktycznie problem może sprawiać wyżej (niż np. w nakedach) umieszczone siodło. Ale - o ile oczywiście nie zakładamy że pierwszym motocyklem ma być "250" - to moc na poziomie 50KM należy uznać za zupełnie adekwatną dla początkującego użytkownika :)




ma 37KW i cylindrata 650cc :)

to jest si mowisz:) a z wysokoscia siodla to musze zobaczyc, jezdzilam na tym motorze jako pasarzer i mysle ze bedzie ok

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Cześć,
moim zdaniem też jest ok - nie czepiałbym się ani mocy, ani masy. Przymierz się jeszcze do Hondy Transalp, będzie przyjemniejsza w eksploatacji (przede wszystkim tańsza, motocykl jest bardziej powszechny). No i do Aprilii Pegaso - te jest de facto ten sam motocykl co BMW F650. Tyle że sporo tańszy... :)
Maciej S.

Maciej S. Organizuje pracę
ludzi. Wymyślam
rzeczy.

Temat: waszym zdaniem

Troche drogawy - jaki rocznik i za ile chcesz go kupić? Poza tym fajny wybór - niskie zawieszenie idealne dla kobiety, środek cięzkości też nisko więc nie powinnaś mieć problemów z utrzymaniem go. Z mocą troche słabo jak na 650. Spójrz może jeszcze na kawę ER6N - podobna maszyna, roczniki od 2006 w górę, tez nisko zawieszona, waży tyle samo, elastyczna dosyć ale ma pare koników wiecej. Tylko nie żółta bo wygląda fatalnie ;) Ale sa czarne i srebrne jeszcze ;))) Na scigaczu i w gazecie jest kilka opisów i testów. http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56420,2827912.html
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ER6,1492.html

pozdr.
Maciek
Maciej S.

Maciej S. Organizuje pracę
ludzi. Wymyślam
rzeczy.

Temat: waszym zdaniem

ps. i nie za pare miesięcy tylko teraz zaraz kupuj. teoretycznie przed sezonem (chociaż wielu ludzi jeździ), lub po sezonie z końcem roku. Czasem nawet pare tysiecy niżej do kupienia.

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Maciej S.:(...)Z mocą troche słabo jak na 650. (...)
pozdr.
Maciek



chcialabym zaznaczyc ze to bedzie moj pierwszy zelazny przyjaciel:))))


nie skomentuję tego...

generalnie sęk nie w mocy tylko w głowie.... Można całe życie przejeździc na 1000ccm bez "atrakcji" lub zabić się na pierwszym drzewie na 125-ce...

Jeśli próbowałaś jeżdzić na tej maszynce i uważasz że dajesz radę, to pozostaje mi życzyć miłego użytkowania, bo jest to zacny motocykielek. Ale pamiętaj o tym co napisałem akapit wyżej!

P.S. Czerwony golf MkIII z długa antena na dachu na pewno ustąpi Ci miejsca na drodze ;)))

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Osobiscie nie mam przekonania do tej marki. A z tego co wiem ten model to najtansza propozycja z motocykli BMW. Z tego co wiem to jest dosc tani co swiadczy o klasie tego motocykla. Na pewno serwis jest drogi. Serwis BMW jest raczej dedykowany dla ludzi z duzym portfelem.
Osobiscie wolalbym honde transalp. Motocykl kultowy.

A w ogole uwazam ze jako kobieta powinnas poszukac czegos bardziej przyjaznego jezeli chodzi o mase. BMW to slon.

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

[author]Michał

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Ja też Cię zachęcam do Transalpa - jest bardziej "surowy" ale sądzę że jadnak lepiej dopracowany. Przy tym tańszy.

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Świetny wybór!

1. Wysokość to nie problem - można założyć niższe siodło, plus dodatkowo obniżyć na tylnym zawieszeniu. W efekcie moto jest niższe od większości nakedów 600.

2. Waga to nie problem, szczególnie gdy moto jest obniżone. Mały GS jest wąski i nie ma problemu z pewnym podparciem się w razie niespodziewanego przechyłu przy małej prędkości. Dodatkowo zbiornik paliwa umieszczony pod kanapą obniża środek ciężkości, co znacznie ułatwia manewrowanie tym motocyklem.

3. Moc to nie problem. Jedziemy na 5 minut do serwisu, panowie podpinają laptosia i jednym kliknięciem robią nam 34KM zamiast normalnych ca. 50KM. Jest to rozwiązanie jak najbardziej sensowne i zwiększa dodatkowo żywotność silnika (34KM bierze się stąd, że w Niemczech niedoświadczeni bikerzy nie mogą dosiadać sprzętów mocniejszych niż 25KW - dlatego F650 ma wrzucony stosowny program wtrysku i sterowania silnikiem odpowiadający tym wymogom. Dodatkowo jest wówczas łagodniejszy w kwestii reakcji na gaz). Oczywiście w każdej chwili jednym kliknięciem możemy wrócić do 50KM.

4. F650GS świetnie się prowadzi, jest intuicyjny i ergonomiczny.

5. ABS!!!!

Na swoim F650GS trochę km nawinąłem (w tysiącach licząc ;) ) i byłem bardzo zadowolony. Mało tego, jeździła na nim też moja dziewczyna, a ma 159cm wzrostu i bardzo drobną budowę. Nie ma prawka ani doświadczenia na moto, a na dużym placu pomykała BMką jak stary wyjadacz. Już po pierwszych kilku kółkach czuła się swobodnie i pewnie. Dla porównania na transalpie nie udało się jej nawet ruszyć z miejsca, a miała już wtedy więcej doświadczenia za kierą motocykla.

Zasadniczo bardzo polecam.

Michał Śledziewski - nie obraź się, ale moim nieskromnym zdaniem kompletnie nie masz racji ;-) Zjeździłem kawał Ojropy na F650GS, na trampie i na Vstromie (czy na większych beemkach, ale to nie ta klasa, więc pomijam) i nijak nie mogę się zgodzić z tym co napisałeś.
Pierwsze primo - jakość wykonania F650GS bije na głowę transalpa i Vstroma, podobnie jak właściwości jezdne
Drugie primo - transalp jest znacznie bardziej "słoniasty" od F650GS. Różnica jest mniej więcej jak pomiędzy transalpem, a R1150GS (jeśli chodzi o wrażenia z jazdy i łatwość manewrowania - parametry to inna bajka).

Wady F650GS:
- trochę mało mocy do jazdy w 2 osoby z bagażem - dlatego (i tylko dlatego) ja już nie latam na GSie
- jeden cylinder - ma dość wąski zakres użytecznych obrotów, szarpie na niskich obrotach, po dłuższym postoju może mieć problemy z rozruchem (tj. pali, ale czasem trzeba go kilkanaście sekund pokręcić rozrusznikiem), potrafi też szybko rozprawić się z łańcuchem
- nisko umieszczone podnóżki przeszkadzają na winklach - łatwo przytrzeć

Jeszcze jedna wielka zaleta - zużycie paliwa. Rekord w klasie 600ccm - nowy F650GS pali ok. 3 do 3.5 litra na setkę i to przy dynamicznej jeździe.

Jednym słowem gorąco polecam.

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Maciek, asolutnie sie nie obrazam. Uzywales wiec wiesz lepiej. Trzeba tylko zapytac kolezanki czy ona rowniez chce nawijac kilometry po europie czy podjechac do sklepu na zakupy.:)

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Jak do sklepu po zakupy to Burgman ;)

F650GS wg. mnie najlepiej jeździ po bułki ze wszystkich turystycznych enduro 600ccm. W zasadzie konkurencja w tym względzie to KLE i Pegaso, bo Tramp czy Vstrom są znacznie bardziej upierdliwe przy manewrowaniu parkingowym.

Dla płci pięknej dobrze daje radę też F650CS (już niestety nieprodukowany, ale używki są dostępne).
- jest niższy i lżejszy
- ma pasek napędowy zamiast łańcucha (odpada smarowanie i brudna felga)
- w miejscu, w którym normalne motocykle mają zbiornik paliwa, CS może mieć jeden z wymiennych gadżetów - schowek, kosmetyczkę z lusterkiem, odtwarzacz MP3 z wbudowanymi głośnikami...


ps. Oczywiście wyrażam głębokie przekonanie, że do nauki jazdy jak najbardziej wskazane są mniejsze pojemności niż 650ccm.

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Maciej S.:ps. i nie za pare miesięcy tylko teraz zaraz kupuj. teoretycznie przed sezonem (chociaż wielu ludzi jeździ), lub po sezonie z końcem roku. Czasem nawet pare tysiecy niżej do kupienia.


kupuje go od kumpla wiec moge poczekac a co do cent to korzystna ...po znajomosci:))))
dzis ide zapisac sie na kurs i dadza mi foglio rosa co upowaznia mnie do jezdzenia heheheheh
do jezdzenia najpierw sie musze nauczyc ale spoko dam rade...twarda sztuka ze mnie:)

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Dziekuje bardzo za wszystkie opinie jestescie na prawde super dzieki wielkie tez Tobie Macieju Dworzanski za tak opszerny opis:)))
Maciej S.

Maciej S. Organizuje pracę
ludzi. Wymyślam
rzeczy.

Temat: waszym zdaniem

Paweł tu nie chodzi o super moc na pierwsze moto i nie proponuje Magdzie kupna 100 koni. Chodzi o to że 650gs, albo kawa er6n są wg mnie tak fajnie skonstruowane że mogą być pierwszymi motorami. Technika poszła na tyle do przodu że niekoniecznie trzeba powolutku przesiadać się ze 125 na 250, na 500 itp. I kupując takie moto na najbliższe lata okazuje się że docelowe 50 koni w wypadku 650gs to nieco za mało zakładajac czasem wyjazdy na trasę, czasem z pasażerem lub bagażem.
Janusz M.

Janusz M. Dyrektor ds.
Marketingu i
Strategii Sprzedaży

Temat: waszym zdaniem

Magdalena K.:Hej mam male pytanko za pare miesiecy mam zamiar kupic sobie moto.....upatrzylam sobie BMW F 650GS.....Czy ktos z was zna ten motor i moze mi powiedziec czy moj wybor jest sluszny, chcialabym zaznaczyc ze to bedzie moj pierwszy zelazny przyjaciel:))))

IMO dobry sprzęt dla kogoś z głową, kto planuje sprzęt na 2-3 lata. pozdro
Wojciech Sekula

Wojciech Sekula Analityk IT,
Polkomtel SA

Temat: waszym zdaniem

Ale dyskusja :)

Juz tlumacze swoje zdanie ....
Kolezanka chce kupic swoj _pierwszy_ motor ... i wg mnie motocykle turystyczne-enduro (czy to BMW czy Trampek) sa motocyklami naprawde ciezkimi ...

Magda .. nie napisalas nic wiecej poza tym ze chcesz taki kupic ... ale powiedz jaki masz wzrost ... jak z Twoja sila ? Moze sie zdazyc ze bedziesz musiala polozyc motor ... czy go podniesiesz ?
Mowie powaznie ... kiedys polozylem swojego Trampka (w lesie na drozce) ..i probowalem go podniesc ... 200kg (waga suchego 183kg) .... to nie jest piorko ... przy moich 185cm, 85kg uwazam ze mimo wszystko nie bylo to lekkie. Nie uwazam sie za slabeusza ... Poza tym nie wystarczy dotykac do ziemi .. trzeba na niej stac pewnie ...
Nie chce Ciebie zniechecac .. bo i tak zrobisz swoje .... ale IMHO ... jezeli go kupisz to sproboj kilka razy go polozyc np ..jakies gabki, steropian, itp ... i podniesc ... nauczysz sie jak lapac, jak i gdzie przylozyc sile.

Jezeli zas chodzi o moc i pojemnosc ... to uwazam ze na pierwszy motor 500-650 to dobra pojemnosc ... jezeli chodzi o moc .. kazda moc jest odpowiednia ... trzeba miec tylko wszystko poukladane.

W tej chwili ...u mnie powaznym kandydatem jest Suzuki XF 650 Freewind ... 47KM, 160kg, 83cm (wysokosc siedziska kierowcy) ... lzejszy turystyk ... a docelowo chce miec Afryke ... ale to dopiero za kilka lat :(



Wyślij zaproszenie do