Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Techniki jazdy

Zakładam nowy żeby nie off-topić:
> Tomasz Poradowski:
> No a mnie uczyli odwrotnie i w dodatku palce możliwie z prawej
> strony klamki (czepiał mi się o to ;) - z fizycznego punktu
> widzenia to chyba działa jak dźwignia ;) - nie trzeba mocno
> naciskać, a efekt jest "mocniejszy".
Jeździsz IŻEm czy motocyklem z hamulcami hydraulicznymi? Najważnijesza jest precyzja a nie siła...

> Dodatkowo instruktor
> pokazywał mi, że pozostałe palce mogą się znaleźć pomiędzy
> dźwignią hamulca i kierownicą, co też: a) może spowodować
> że miejsca na "dociągnięcie" dźwigni już nie będzie, b)
> chyba wspominał o połamaniu tych palców.
Właśnie dlatego należy się nauczyc i WYĆWICZYĆ właściwą pracę na klamce...
> Owszem, z tego co mi
> wiadomo to gwałtowne wciśnięcie dźwigni hamulca nie jest
> niczym dobrym w żadnym przypadku, ale od blokady kół to już
> może chronić ABS (w pewnych momentach, bo też nie wszystkich).
> Przepraszam za mało techniczne wyjaśnienie, ale tyle kojarzę z
> tego tematu :)
No i dobrze, świadomość niewiedzy jest pierwszym krokiem żeby dojść do wiedzy ;)
A Marcina zapraszam tutaj, żeby wyjaśnił czemuż to hamowanie dwoma palcami jest tak złym nawykiem, którego - że sobie pozwolę na taką drobną złośliwość - można się pozbyć tylko w jedynej najlepszej [nazwa_poducenta] Moto Szkole? :)
Marcin Stuszewski

Marcin Stuszewski Time is a river

Temat: Techniki jazdy

Witam Darku dziekuje za założenie wątku specjalnie dla mnie :)
Ciekawi mnie dlaczego nie jesteś w stanie zdobyć się na złośliwości patrząc człowiekowi prosto w oczy tylko robisz to siedząc wygodnie, schowany za wyświetlaczem swojego komputera.

konto usunięte

Temat: Techniki jazdy

Jakub J.:
dwie kolejne strony to obrazki w jaki sposób trzymać prawa dłoń tak by skutecznue hamować zachowując kontrolę nad przyśpieszeniem.

Tak na szybko jakiś skan by się przydał - nie masz może? :)
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Techniki jazdy

Marcin, złośliwość złośliwością, ale co z odpowiedzią??

Smoku
Marcin Stuszewski

Marcin Stuszewski Time is a river

Temat: Techniki jazdy

Skoro zdania są podzielone przeprowadzmy sondę by wyjaśnić temat.

Niech każdy napisze jakie wady i zalety ma według niego hamowanie ilomaś palcami.
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Techniki jazdy

Jak będę w pracy to zeskanuję co ciekawsze :)

Smoku
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Techniki jazdy

Marcin Stuszewski:
Ciekawi mnie dlaczego nie jesteś w stanie zdobyć się na złośliwości patrząc człowiekowi prosto w oczy tylko robisz to siedząc wygodnie, schowany za wyświetlaczem swojego komputera.
Marcinie,
Nie udało nam się spotkać wczoraj, gdy byłem na moto od ok 8:30 do 18:30. Ale nic straconego - Stodoła środy o 19:00, Torwar niedziele o 11:00/12:00
Marcin Stuszewski

Marcin Stuszewski Time is a river

Temat: Techniki jazdy

Dariusz M.:
Marcin Stuszewski:
Ciekawi mnie dlaczego nie jesteś w stanie zdobyć się na złośliwości patrząc człowiekowi prosto w oczy tylko robisz to siedząc wygodnie, schowany za wyświetlaczem swojego komputera.
Marcinie,
Nie udało nam się spotkać wczoraj, gdy byłem na moto od ok 8:30 do 18:30. Ale nic straconego - Stodoła środy o 19:00, Torwar niedziele o 11:00/12:00


Darku widzieliśmy się w sobotę wieczorem i byłeś nad wyraz spokojny i nie skory do żadnych dyskusji.
ps na motocyklu się jeździ a nie gada
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Techniki jazdy

Marcin Stuszewski:
Skoro zdania są podzielone przeprowadzmy sondę by wyjaśnić temat.

Niech każdy napisze jakie wady i zalety ma według niego hamowanie ilomaś palcami.

Marcin, chyba unikasz odpowiedzi - czemu nie napiszesz dlaczego niepoprawne jest hamowanie dwoma palcami skoro to Ty podjąłeś ten temat. Nie rób sondy bo o Twoją odpowiedź [jako osoby zajmującej się rozwijaniem dobrych nawyków] chodzi. Nie doszukuj się tutaj złośliwości.

Smoku

konto usunięte

Temat: Techniki jazdy

KONIEC CZCZEGO GADANIA!!!!

Zamiast kłócić się o pierdoły:
Marcin, zacząłeś temat z dwoma palcami, to go skończ - czekamy na odpowiedź: "dlaczego nie powinno się hamować dwoma palcami" oraz "jak hamować inaczej, aby było bezpieczniej"?

Darek, daj spokój.

Obaj jesteście dorośli, wyluzujcie trochę.
Marcin Stuszewski

Marcin Stuszewski Time is a river

Temat: Techniki jazdy

Smoku napisz proszę dalczego Ty hamujesz dwoma palcami i dlaczego jest to dobre, a potem napisz dlaczego inne sposoby hamowania nie są dobre.
Możesz to dla mnie zrobić ?
Skoro Cie o to prosze już kolejny raz można domniemywać, że mam w tym jakiś cel.Marcin Stuszewski edytował(a) ten post dnia 11.08.08 o godzinie 14:41
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Techniki jazdy

Marcin Stuszewski:
Darku widzieliśmy się w sobotę wieczorem
Jeeesssuuu, wiedziałem że znam skądś tę twarz :)
Marcin, słowo honoru, nie skojarzyłem w sobotę u Roeiki że to Ty, wiedziałem tylko że na pewno już się gdzieś widzieliśmy. Teraz już zapamietam i chętnie (na spokojnie of course) możemy pogadać.
Żeby nie oftopić: jak pewnie część dziatwy wie też sobie ćwiczę w jednej ze szkół doskonalenia jazdy w Wawie. Tłumacząc nie tylko mechankę i fizykę motocykla ale również anatomię człowieka (budowę dłoni) oraz ćwicząc na placu - zostałem przekonany że jazda z dwoma palcami na klmkach (obu) jest jedyną właściwą, dającą szansę na przeżycie na drodze metodą jazdy. Niestety wymaga wielu ćwiczeń + opanowania tzw. zakładki (pisał o tym Smoku) - ale właśnie dlatego warto ćwiczyć i jest to tak skuteczne.
Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Techniki jazdy

Pewnie przynajmniej część z nas zetknęła się z Markiem Godlewskim i jego doszkalaniem. Ja zaliczyłem kilka godzin pod jego okiem i jestem bardzo zadowolony, naprawde lepiej mi się jeździ. I pamiętam też, że zalecał mi trzymanie przez cały czas 2 palców i to zarówno na sprzęgle jak i na hamulcu, po to, żeby móc szybciej zareagować w nagłym wypadku... mnie przekonał i nie wiem jak wy macie wyregulowane klamki, ale sobie palców nie zgniote:)

niecierpliwie czekam na konstruktywną krytykę tego sposobu, może nie mam racji, ale napisz konkretnie a nie tylko głupie przekomarzanie się.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Techniki jazdy

Oleś K.:
Darek, daj spokój.
TAK JEST!
Melduję posłusznie że moja DROBNA złośliwość dotyczyła nie tyle Marcina czy tematu "dwa palce" ile naszych wcześniejszych dyskusji nt szkół moto w Warszawie :)
Marcin Stuszewski

Marcin Stuszewski Time is a river

Temat: Techniki jazdy

Ludzie konrety !

Skoro powołujecie się na MG to mówcie jak on :

np.
Trzymam dwa palce na klamce bo daje mi to możliwość szybkiej reakcji.

A nie wypisujecie kto co z kim i za ile

Piszcie konkrety proszę.
Piotr M.

Piotr M. Zakupy: IT, Telco,
Usługi, FM, Inne

Temat: Techniki jazdy

Toteż konretnie napisałem, nadal natomiast nie widzę sensownej odpowiedzi dlaczego nie powinno sie trzymac 2 palców na klamkach...
Marcin Stuszewski:
Ludzie konrety !

Skoro powołujecie się na MG to mówcie jak on :

np.
Trzymam dwa palce na klamce bo daje mi to możliwość szybkiej reakcji.

A nie wypisujecie kto co z kim i za ile

Piszcie konkrety proszę.
Dariusz M.

Dariusz M. Kadra zarządzająca

Temat: Techniki jazdy

Moment, mówimy o trzymaniu palców na klamce W OGÓLE (czas reakcji - nie ma o czym gadać) czy tylko o tym ILE tych palców ma być??
Jeśli chodzi o MG - myślę że jako instruktor jazdy sam mógłbyś go spytać o wyjaśnienie, zawsze jest szansa że moglibyście się czegoś od siebie wzajemnie nauczyć.

Nie wiem czy precyzjnie powtórzę ale na zewnętrznej stronie dłoni skierowanej w dół (w dół od małego palca) jest jedno z miejsc które bardzo dobrze przenosi nacisk na cały kręgosłup ('czucie') - żeby to miejsce dobrze czuło kierownicę (np w przeciwskręcie) - nie można sięgać wszystkim palcami do klamki (inne ułozenie dłoni - to zdaje się jest w książce przywołanej przez Smoka). I tyle. Do mnie to przemawia i tak będę jeździł.

konto usunięte

Temat: Techniki jazdy

Argument za tym żeby NIE trzymać całej łapki na hamulcu:
Wyobraźmy sobie sytuację miejską, jedziesz z prędkością niech nawet będzie dozwoloną 90km/h po Łazienkowskiej.
Dojeżdżasz do wzniesienia i nagle przed oczami tuż za górką widzisz sznurek czerwonych świateł stopu. Musisz hamować szybko więc zamiast zamknąć gaz, puszczasz go i przekładasz wszystkie palce na klamkę.
a) tracisz cenne sekundy na ten manewr
b) ryzykujesz uślizg puszczeniem gazu
c) ryzykujesz uślizg zakleszczeniem hamulca (tak działa ludzki mózg, że w chwilach stresu spina mięśnie rąk też
d) nie masz możliwości międzygazu co przy redukcji biegów spowoduje dodatkowe szarpanie

Dodatkowo żeby było trudniej samochód z boku nagle wjeżdża Ci w bok, chcąc uciekać na bok (między samochody np.) nie masz jak dodać gazu bo właśnie dusisz hamulec, a żeby przełożyć rękę tracisz kolejną sekundę swojego cennego życia.

Marcin Ty i Twoi naśladowcy możecie jeździć jak się wam tylko podoba ale bądź świadomy jakie niesie za sobą konsekwencje technika którą stosujesz. Te dwa paluszki na heblu mają Ci pomóc raz na milion hamowań wyjść z opresji. Obyś nie musiał nigdy konfrontować się ze statystyką.

Pozdrawiam
MaRoMaciej Roszkowski edytował(a) ten post dnia 11.08.08 o godzinie 15:12
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: Techniki jazdy

Marcin Stuszewski:
Smoku napisz proszę dalczego Ty hamujesz dwoma palcami i dlaczego jest to dobre, a potem napisz dlaczego inne sposoby hamowania nie są dobre.
Możesz to dla mnie zrobić ?
Skoro Cie o to prosze już kolejny raz można domniemywać, że mam w tym jakiś cel.

Ja już napisałem w poprzednim temacie - Twój cel mnie nie interesuje. Głupie krytykowanie i unikanie podejmowania tematu przez Ciebie zaczętego, ponadto unikanie wytłumaczenia się z kontrowersyjnego zdania przypomnia mi dzieci w szkole podstawowej, które to nigdy błędów nie popełniają i z każdej sytuacji muszą wyjść z Twarzą.

Wybacz Marcin, swoją obecną postawą pokazujesz jakim instruktorem jesteś. Jeżeli Twoje nauczanie polega na postawieniu tematu a na pytania dlaczego tak uważasz a nie inaczej odpowiadasz pytaniem, to uważam, że poziom nauczania musi być bardzo niski. Moja opinia i tylko moja do której mam pełne prawo.

Dla przypomnienia - dozowalność hamulca przy użyciu dwóch palców jest zdecydowanie wystarczająca do właściwego shamowania pojazdu przy zachowaniu pełnej kontroli nad obrotami silnika, polega to na utrzymywaniu panowania nad przednim kołem [niedoprowadzenie do poślizgu przedniego koła] i jednoczesnym pracowaniem gazem.

SmokuJakub J. edytował(a) ten post dnia 11.08.08 o godzinie 15:16
Daniel Barczewski

Daniel Barczewski artysta-animator 3d,
postprodukcja
filmowa

Temat: Techniki jazdy

Mysle ze marcinowi nie chodzi o uzywanie calej dloni do hamowania a jednego palca, co ma zastosowanie w terenie, bo pozwala mocniej trzymac kierownice, niestety zastosowanie na drodze nie jest najlepsze, co wynika z mniejszej wyczuwalnosci hamulca, a nie jest tez konieczne, bo na drodze nie trzeba tak mocno trzymac kierownicy.

A fakt faktem, ze niestety marcin nie jest osoba z ktora sie dyskutuje.. no coz jego poziom dyskusji jak Kuba zauwazyles zatrzymal sie na ktorejs klasie podstawowki, bo jego podejscie rzeczywiscie jest bardzo dziecinne. Pomijajac juz fakt ze takie podejscie odrazu sprawia wrazenie ze mamy do czynienia z osoba bezgranicznie zapatrzona w swoja nieomylna wiedze...nie wiem czy smiac sie czy plakac...

Następna dyskusja:

Szkolenie z techniki jazdy ...




Wyślij zaproszenie do