Anna Celińska

Anna Celińska tłumaczenia
audiowizualne

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Niedawno w portalu Gazeta.pl odbył się plebiscyt na najdowcipniejszą reklamę motocykla. Jedną z wysoko notowanych okazała się reklama Suzuki, która od początku budziła mój niesmak, ale sądząc po komentarzach wielu osobom przypadła do gustu. Oto rzeczona reklama:
http://www.youtube.com/watch?v=FsOUH_1uAh0

Dzisiaj natomiast czytam o dość makabrycznej zabawie 19-latków - pomysł żywcem zaczerpnięty z powyższej reklamy:

http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,8753600,P...

Zastanawiam się, czy reklamotwórcy myślą czasem o konsekwencjach swoich z pozoru niewinnych, acz przezabawnych pomysłów.
Marcin Stuszewski

Marcin Stuszewski Time is a river

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Moim zdaniem ta reklama i owo okrutne zdarzenie nie mają ze sobą nic wspólnego.

Przecież jedynym okrucieństwem pokazanym w reklamie jest stosunek kobiety do hobby faceta.
Za rogiem piesek pewnie siedział już na zbiorniku i razem z panem świetnie się bawili :)
Gorzej że reklama zachęca do sprawdzania co może się stać z gsxerem w 7 sekund.
Myślę że znaczna cześć młodzieży poszła właśnie tym tropem.

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Hmm.. temat jest chyba trochę szerszy... bardziej mnie interesuje gdzie jest granica w takich reklamach, bo mam wrażenie, że zanika...

1. oczywiście analogia do reklamy aż nazbyt wyraźna. Czy rzeczywiście twórcy powinni myśleć za odbiorców? Do pewnego momentu pewnie tak. Jednak tu dochodzimy do innego aspektu:
2. brak myślenia ze strony twórców nie upoważnia nas do wyłączenia swojego mózgu. Dla przykładu: będąc pacholęciem do znudzenia oglądałem bajkę z serii Tom&Jerry. Sympatyczny kotek był okładany przez równie sympatyczną myszkę: patelnią, wałkiem, kijami itp. Strzelano do niego z łuku, kuszy, armaty, podkładano pod ogon petardy, topiono, łamano kończyny...mogę wymieniać w nieskończoność...pewnie też pamiętacie ;). Zmierzam do tego, ze mimo iż obserwowałem takie przykłady nie zauważyłem u siebie podobnych odruchów (nie tylko w stosunku do kotków), bo tak mnie wychowano...

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Grzegorz M.:
Hmm.. temat jest chyba trochę szerszy... bardziej mnie interesuje gdzie jest granica w takich reklamach, bo mam wrażenie, że zanika...

1. oczywiście analogia do reklamy aż nazbyt wyraźna. Czy rzeczywiście twórcy powinni myśleć za odbiorców? Do pewnego momentu pewnie tak. Jednak tu dochodzimy do innego aspektu:
2. brak myślenia ze strony twórców nie upoważnia nas do wyłączenia swojego mózgu. Dla przykładu: będąc pacholęciem do znudzenia oglądałem bajkę z serii Tom&Jerry. Sympatyczny kotek był okładany przez równie sympatyczną myszkę: patelnią, wałkiem, kijami itp. Strzelano do niego z łuku, kuszy, armaty, podkładano pod ogon petardy, topiono, łamano kończyny...mogę wymieniać w nieskończoność...pewnie też pamiętacie ;). Zmierzam do tego, ze mimo iż obserwowałem takie przykłady nie zauważyłem u siebie podobnych odruchów (nie tylko w stosunku do kotków), bo tak mnie wychowano...

Ja bym to kwitował jednym zdaniem. Od wychowania są rodzice a nie w szerokim tego słowa znaczeniu telewizja.
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Piotr Rusoł:
Ja bym to kwitował jednym zdaniem. Od wychowania są rodzice a nie w szerokim tego słowa znaczeniu telewizja.

Podzielam zdanie Ani.
Rodzice są autorytetem do góra 6 roku życia, dlatego rodzice powinni się spieszyć z wychowaniem. Potem szkoła, nauczyciele,internet i TV, oraz inne źródła przekazu.

Generalnie niesmaczna reklama...zwłaszcza dla zwolenników czworonogów.

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Magdalena Malgorzata J.:

Rodzice są autorytetem do góra 6 roku życia, dlatego rodzice powinni się spieszyć z wychowaniem. Potem szkoła, nauczyciele,internet i TV, oraz inne źródła przekazu.

yyy?...zostało mi niecałe 5 lat??? jesoo...Grzegorz M. edytował(a) ten post dnia 03.12.10 o godzinie 00:17

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Magdalena Malgorzata J.:
Piotr Rusoł:
Ja bym to kwitował jednym zdaniem. Od wychowania są rodzice a nie w szerokim tego słowa znaczeniu telewizja.

Podzielam zdanie Ani.
Rodzice są autorytetem do góra 6 roku życia, dlatego rodzice powinni się spieszyć z wychowaniem. Potem szkoła, nauczyciele,internet i TV, oraz inne źródła przekazu.

Generalnie niesmaczna reklama...zwłaszcza dla zwolenników czworonogów.

Jest znacząca różnica między wychowaniem a kształtowaniem opinii. Autorytetem, pełniąc funkcję doradczą a nie decyzyjną, rodzice mogą pozostawać do końca i ich rola w kształtowaniu młodego człowieka nie kończy się z osiągnięciem przez niego wieku 6 lat (bo akurat idzie do szkoły a rodzice do pracy po 12 godzin dziennie, że by zarobić na willę).

W przypadku panów od pieska wyraźnie zawiódł podstawowy element systemu wartości (poszanowanie dla życia), który zaczyna się wpajać na długo przed 6 rokiem życia. Na szczęście to tylko jaskrawy wyjątek. Wszak nie widzimy na ulicy masy głów za samochodami.

Czy reklama jest niesmaczna? Kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje.
Michał Frankowski

Michał Frankowski Specjalista w
Wydziale
Bezpieczeństwa i
Zarzadzania Kryzy...

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Magdalena Malgorzata J.:
Rodzice są autorytetem do góra 6 roku życia, dlatego rodzice powinni się spieszyć z wychowaniem.

Oj Madziu, nie przesadzaj.
Wszystko zalezy od rodzicow, moje dziecaki maja 15 i 10 lat i nadal przestrzegaja wpajanych im od malego zasad dobrego wychowania i szacunku do innych ( czy to ludzi czy tez zwierzat )
A ze ktos jest podatny na sile internetu, kolegow, TV i innego badziewia, to juz tez zalezy tylko od rodzicow jak podchodza do wychowywania wlasnych dzieci.
Michał Frankowski

Michał Frankowski Specjalista w
Wydziale
Bezpieczeństwa i
Zarzadzania Kryzy...

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Anna C.:
Oto rzeczona reklama:
http://www.youtube.com/watch?v=FsOUH_1uAh0

Dzisiaj natomiast czytam o dość makabrycznej zabawie 19-latków - pomysł żywcem zaczerpnięty z powyższej reklamy:

A tak z innej beczki ...
Czy zauwazylas Aniu czy ten motocyklista ciagnal pieska za motocyklem ? Nie, prawda.
A moze go wzial i schowal pod kombinezon ?
Nie pokazano tego w reklamie a wszyscy sobie jakos dopowiadali ze koniecznie musial go ciagnac za motocyklem ...
Siła przekazu reklamy ? A pozniej sa takie gupie komentarze ....

konto usunięte

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

si, reklama podprogowa bazująca na dopowiedzieniach

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Piotr Szczygłowski:
si, reklama podprogowa bazująca na dopowiedzieniach

Dlatego jest taka fajna, a nie to, co u nas bielsze od bielszego ;)
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Ok, ok
Tu mnie szurają, tam mnie szurają....:-)))
Więc już nie dyskutuję...:P

...ale, jakby ktos mojego czworonoga, lub innego, ale na moich oczach tak "wyprowadzał na spacer"....to może być pewien, że ja go też tak przespaceruję :-))
Anna Celińska

Anna Celińska tłumaczenia
audiowizualne

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Michał Frankowski:
Anna C.:
Oto rzeczona reklama:
http://www.youtube.com/watch?v=FsOUH_1uAh0

Dzisiaj natomiast czytam o dość makabrycznej zabawie 19-latków - pomysł żywcem zaczerpnięty z powyższej reklamy:

A tak z innej beczki ...
Czy zauwazylas Aniu czy ten motocyklista ciagnal pieska za motocyklem ? Nie, prawda.
A moze go wzial i schowal pod kombinezon ?
Nie pokazano tego w reklamie a wszyscy sobie jakos dopowiadali ze koniecznie musial go ciagnac za motocyklem ...
Siła przekazu reklamy ? A pozniej sa takie gupie komentarze ....

Nie chodzi o to co widać/czego nie widać, ale o intencje reklamotwórców i odbiór przez widza. Mrożący krew w żyłach wrzask żony na końcu reklamy nie pozostawia cienia wątpliwości, co motocyklista zrobił później. Potem sobie siedzi kilku łebków i popijając alkohol wyszukuje sobie "trendy" rozrywkę. Tak jak ci ruscy nowobogaccy, którzy dla hecy przywiązali osła do latawca - hahaha, śmieszne, a przerażony osioł ryczał wniebogłosy. Uważam, że wszelkie reklamy sugerujące znęcanie się nad słabszymi powinny być zakazane - bo niestety, jak ktoś już wcześniej zauważył, dzisiaj młodzież coraz częściej czerpie wzorce z internetu i telewizji, a nie od rodziców. I oglądanie reklam bez słowa komentarza lub wyjaśnienia, może prowadzić do głupich pomysłów lub zachowań.

Osobiście podoba mi się reklama HIT - zgrana paczka, gdzie pod koniec pojawia się ostrzeżenie o nie naśladowaniu niebezpiecznych zachowań prezentowanych w reklamie. Wbrew pozorom widz jest ciemną masą, której wiele rzeczy trzeba wykładać kawa na ławę.
Michał Frankowski

Michał Frankowski Specjalista w
Wydziale
Bezpieczeństwa i
Zarzadzania Kryzy...

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

Magdalena Malgorzata J.:
Ok, ok
Tu mnie szurają, tam mnie szurają....:-)))
Więc już nie dyskutuję...:P

Oj tam oj tam ;-)
Nikt Cie nie szura
Anna C.:
Nie chodzi o to co widać/czego nie widać, ale o intencje reklamotwórców i odbiór przez widza. Mrożący krew w żyłach wrzask żony na końcu reklamy nie pozostawia cienia wątpliwości, co motocyklista zrobił później.

A to juz sobie sama dopowiadasz i oczywiscie zakladasz straszne rzeczy.
A moze tego nie zrobil a chcial tylko nastraszyc zone ?Michał Frankowski edytował(a) ten post dnia 04.12.10 o godzinie 00:37

Temat: Reklama pomysłem na makabryczną zabawę?

a propos tego co zrobili ci 3 kolesie - powstala jakas inicjatywa w tej sprawie:
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=176470705704708

i link do petycji:
http://www.petycjeonline.pl/petycja/petycja-w-sprawie-...

Podobne tematy


Następna dyskusja:

REKLAMA !!!




Wyślij zaproszenie do